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Por que o Capterra é gratuito?
A Yactraq é inovadora em mineração de áudio e análise de fala com insights orientados para aprendizado de máquina, extraídos de qualquer mídia audível. Saiba mais sobre o Yactraq
A solução de mineração de áudio da Yactraq oferece as centrais de atendimento recursos avançados de análise de fala que permitem aos clientes fazerem pesquisáveis e reportáveis gravações na central de atendimento. Clientes podem utilizar a ferramenta para indexar 100% das chamadas telefônicas gravadas, para descobrir dados acionáveis e de alto impacto sobre insights de voz do cliente, avaliação de desempenho de agentes, análise de atendimento ao cliente, aplicativos de conformidade e muito mais. Saiba mais sobre o Yactraq
A solução de mineração de áudio da Yactraq oferece as centrais de atendimento recursos avançados de análise de fala que permitem aos clientes fazerem pesquisáveis e reportáveis gravações na central...

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O CallHippo é um sistema de telefonia fácil de usar que oferece suporte de nível internacional. Pode ser configurado instantaneamente e oferece geração de relatórios avançada.
O CallHippo é um sistema de telefonia comercial moderno que ajuda você a se conectar com seus clientes. O CallHippo é fácil de usar e oferece funcionalidade com recursos avançados, geração de relatórios abrangentes e integrações para capacitar as equipes de vendas e serviços a ter conversas eficazes com os clientes. Oferecendo suporte de nível internacional sem interrupção e acessível por desktop e aplicativo móvel, o CallHippo conta com a confiança de mais de 5.000 empresas em todo o mundo.
O CallHippo é um sistema de telefonia comercial moderno que ajuda você a se conectar com seus clientes. O CallHippo é fácil de usar e oferece funcionalidade com recursos avançados, geração de...

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Drive documentation productivity - all by voice!
Put your voice to work to create reports, emails, forms and more with Dragon Professional Individual, v15. With a next-generation speech engine leveraging Deep Learning technology, dictate and transcribe faster and more accurately than ever before, and spend less time on documentation and more time on activities that boost the bottom line.
Put your voice to work to create reports, emails, forms and more with Dragon Professional Individual, v15. With a next-generation speech engine leveraging Deep Learning technology, dictate and...

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Sistema de computação técnica que fornece ferramentas para processamento de imagem, geometria, visualização, aprendizado de máquina, mineração de dados e muito mais.
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Avaliado de forma independente como o serviço de transcrição automatizado mais preciso. $5/hora de áudio/vídeo. Transcrições em menos de cinco minutos.
Sonix não é um serviço típico de transcrição. Sonix é uma plataforma online. Carregue um arquivo no Sonix e terá uma transcrição online em menos de 5 minutos. A transcrição baseada no navegador une áudio/vídeo ao texto. Pesquise facilmente e analise todas as suas transcrições para decodificação e análise qualitativa. As permissões para múltiplos usuários facilitam o compartilhamento de transcrições entre os colaboradores. Crie legendas em vídeo e legendas em geral em minutos. Dezenas de opções de exportação, integrações e API.
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Descript is an all-in-one audio and video software that makes editing as simple as editing a word doc. Edit video by editing text.
Descript is an all-in-one audio and video editor that makes editing as easy as a word doc. Upload media or record directly in Descript to instantly transcribe your file into text, then tweak the text to directly edit your media clips. Edit out filler words and silent gaps with a single click. Record your screen and webcam for presentations and video messages and edit out mistakes before publishing. Export your project to other pro apps.
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Innovative, reliable, easy-to-use, and quick-to-deploy all-in-one cloud contact center solution on the market.
wolkvox is the most innovative, reliable, easy-to-use, and fast to implement all-in-one cloud contact center solution on the market, delivering its service in the SaaS model. Its omnichannel predictive dialer, speech analytics, intelligent routing, and a graphic interface (Diagram Studio) to develop voice routing, interaction, and chat stand out. Its variable expense model adjusted to operational fluctuations and constant innovation.
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The speech-to-text software for medical professionals. Processes up to five times the average typing speed. Works everywhere.
Talkatoo is a speech-to-text software. Talkatoo has been built specifically for veterinarians and has a built-in vet vocabulary. Talkatoo is a subscription-based software and starts at $95/month. There is no commitment and no additional fees or hardware. Talkatoo understands accents and does not require a lengthy training period. Complete your medical records in half the time. Talkatoo works in any field, dictate in all practice management software, MS Word, Google Docs, email, etc.
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Software de reconhecimento de fala em vários idiomas com a capacidade de ditar em qualquer software de terceiros ou preencher formulários em sites.
Software de reconhecimento de fala em vários idiomas com a capacidade de ditar em qualquer software de terceiros ou preencher formulários em sites. Além do ditado, o Braina também oferece recursos de comando de voz que permitem pesquisar na internet, abrir arquivos, programas e sites, encontrar informações, definir lembretes, fazer anotações e muito mais. É possível usar a própria voz para ditar texto para o computador Windows, automatizar processos e melhorar a produtividade pessoal e comercial.
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Programas de reconhecimento e incentivo SaaS online baseados em gamificação da Snowfly.
A Snowfly é uma empresa líder em incentivo, reconhecimento e análise de dados de funcionários baseados em gamificação. Abordagem personalizada para cada cliente para proporcionar a melhor participação do funcionário para a organização, usando um sistema único de reconhecimento e recompensa de intervalo variável e reforço positivo. A empresa usa análise para oferecer etapas acionáveis para a melhoria individual e organizacional por meio de reconhecimento focado e incentivos em tempo real. Cada cliente recebe resultados mensuráveis.
A Snowfly é uma empresa líder em incentivo, reconhecimento e análise de dados de funcionários baseados em gamificação. Abordagem personalizada para cada cliente para proporcionar a melhor...

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O Trint vai além da transcrição para fornecer a plataforma mais inovadora para pesquisa, edição e aproveitando o conteúdo ao máximo.
A Trint usa inteligência artificial para impulsionar uma plataforma de transcrição automatizada baseada na Internet. Arquivos de áudio e vídeo são enviados para o software online Trint e, em seguida, transcritos usando reconhecimento de fala automatizado. O Trint Editor é o casamento de um editor de texto com um reprodutor de áudio/vídeo: o texto transcrito é costurado no arquivo de áudio ou vídeo, facilitando a pesquisa, a verificação e a edição das transcrições geradas pela máquina.
A Trint usa inteligência artificial para impulsionar uma plataforma de transcrição automatizada baseada na Internet. Arquivos de áudio e vídeo são enviados para o software online Trint e, em seguida,...

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Aproveitando o poder da IA, o Happy Scribe transcreve automaticamente áudio para texto em mais de 119 idiomas.
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Entenda melhor como os agentes atuam com o reconhecimento automatizado de voz, pontuação de chamadas e tecnologia de classificação de chamadas.
O CallFinder é um fornecedor líder de software SaaS de análise de fala, pontuação automática de chamadas e tecnologia de transcrição de voz para texto com percepções de conversação, como análise de sentimento. A solução de análise de fala do CallFinder pesquisa suas gravações de chamadas por palavras-chave e frases para ajudar você a alcançar os objetivos comerciais e superar desafios comuns, como conformidade de script e baixas pontuações CSAT. A solução também oferece análise de interação entre agente e cliente em todas as chamadas recebidas.
O CallFinder é um fornecedor líder de software SaaS de análise de fala, pontuação automática de chamadas e tecnologia de transcrição de voz para texto com percepções de conversação, como análise de...

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A speech recognition and conversion solution with multi-language speech recognizer, documents & emails transcriber, and more.
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BigHand offers speech, workflow, document creation, process improvement, matter pricing and BI solutions for law firms of all sizes.
Through technology, insight and experience, BigHand delivers success for the future by helping its clients achieve professional productivity and operational excellence. The leading software technology company has developed a range of solutions from task delegation, document creation, matter pricing, digital dictation workflow, intuitive reporting and analytics, that help busy people achieve more in less time and organizations become more efficient and effective.
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Cloud based transcription service powered by artificial intelligence. Automatically converts audio/video files into text
Go Transcribe provides the latest software invention to convert speech in to text which will save you time, money and effort. Simply upload your files onto our platform using any device and your file will be converted in a matter of minutes. The transcription can be viewed on our unique online editor. You can playback the original file and jump to specific parts of the audio and make amendments to the transcription where required. Your transcription can be downloaded to several popular formats.
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Zubtitle gets videos ready for social media in minutes. Automatically add captions & headlines effortlessly, plus resize your video.
Zubtitle is an online video editing tool that leverages A.I. and speech-to-text software to automatically add captions/subtitles to any video. Zubtitle also provides video editing tools tailored to social videos. Quickly resize videos for any social platform, add video headlines, custom styling, and more.
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Mobile app that recognizes speech by sound or text and can translate from web pages, communications, and more.
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Speech recognition software for hospitals and medical practices. Allows to dictate notes straight into a Windows-based EMR.
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Allows physicians to produce more accurate reports using dictation and speech recognition technology.
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AI-powered service for automatic note taking and preparation of summaries for in-person business and scrum meetings
Reason8 is an AI-powered service for automatic note taking and preparation of summaries for in-person business and scrum meetings. We provide the best note taking quality on the market because we use multiple smartphones and AI patent pending approach to boost quality of speaker separation and drafting meeting summaries. We are actively working on advanced summarization, collaboration features for teamwork, and integrations with project management services and communication tools.
Reason8 is an AI-powered service for automatic note taking and preparation of summaries for in-person business and scrum meetings. We provide the best note taking quality on the market because we use...

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Solução móvel e baseada na nuvem para empresas que ajuda a carregar arquivos de áudio por meio da internet, dispositivo móvel ou nuvem e documentá-los em texto.
Solução móvel e baseada na nuvem para empresas que ajuda a carregar arquivos de áudio por meio da internet, dispositivo móvel ou nuvem e documentá-los em texto.
Solução móvel e baseada na nuvem para empresas que ajuda a carregar arquivos de áudio por meio da internet, dispositivo móvel ou nuvem e documentá-los em texto.

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Voice recognition software for automatic dictation of medical reports.
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Speech to text dictation application for Windows. Experience the freedom of typing with your voice.
Free speech to text dictation application for windows. Allows you to type hands-free with your voice.
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SmartAction provides omnichannel AI-powered Virtual Agent solutions for contact centers.
SmartAction provides cloud-based AI-powered Virtual Agent solutions for contact centers. SmartAction's solutions make it easy for enterprises to automate the repetitive conversations handled by live agents, with seamless integrations to existing contact center technology and data sources. SmartAction delivers its conversational AI solution as a service through a team of CX experts who guides brands through the transformation to automation.
SmartAction provides cloud-based AI-powered Virtual Agent solutions for contact centers. SmartAction's solutions make it easy for enterprises to automate the repetitive conversations handled by live...

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Noota transcribes audio and video files automatically and generates minutes of meetings.
Noota transcribes audio and video files automatically and generates minutes of meetings.
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Great free speech recognition & instant voice translation web app that emphasizes on simplicity and natural speech by auto punctuating.
Great speech recognition & instant voice translation web app that emphasizes on simplicity and natural speech by auto punctuating. Features: AUTO-PUNCTUATION, marks and saves TIMESTAMPS, editable, AUTOMATICALLY SAVES, transcribes audio files, phone conversations and exports to captions. No user registration necessary. Use it for dictation, transcription, interviews, hard of hearing, real time interpreter and more. Speechlogger is powered by Google's ASR APIs to achieve best results.
Great speech recognition & instant voice translation web app that emphasizes on simplicity and natural speech by auto punctuating. Features: AUTO-PUNCTUATION, marks and saves TIMESTAMPS, editable,...

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Online service and android app for recording and transcribing speech. It edits your audio as you edit the text.
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Build better documentation through speech to text recognition engine designed for medical notes and charts.
Advanced medical dictation software is built for physicians and practitioners. Works on all EHR platforms and mobile.
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Transcribe converts interviews, podcasts and other audio recordings into text automatically.
Transcribe converts interviews, podcasts and other audio recordings into text automatically.
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AI-powered QM and CX speech analytics solution for contact centres to automate call monitoring and make customer communication better.
NeoSound Intelligence is an AI-powered speech analytics QM and CX solution for contact centres that helps companies to turn customer interactions into actionable insights and make communication better. NeoSound tools fully automate calls monitoring process and provide companies with actionable insights by listening to ALL phone conversations and helps call centre companies optimise the quality of customer communications, decrease costs and boost the sales.
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Enthu is an AI enabled speech analytics and conversation intelligence software for calling teams.
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Web-based application that allows providers universal access to their work, as well as e-signature and report management capabilities.
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Web-based application that allows providers universal access to their work, as well as e-signature and report management capabilities.

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An enterprise speech recognition solution that offers front-end (client-side) and back-end (server-side) voice-to-text recognition.
WSR is an enterprise speech recognition solution that offers front-end (client-side) and back-end (server-side) voice-to-text recognition. With WSR, speech recognized text can be accessed immediately by the author or automatically sent to support staff for review and editing (if needed) - enabling your key earners to focus their time on more revenue generating activities and less on administrative tasks. WSRs voice-to-text technology is easy to use, accurate and light on IT resources.
WSR is an enterprise speech recognition solution that offers front-end (client-side) and back-end (server-side) voice-to-text recognition. With WSR, speech recognized text can be accessed immediately...

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Speech recognition software helping customers across a variety of industries to accurately transform speech to text
Speechmatics has used its decades of machine learning & research expertise to develop one of the words leading speech recognition API engines powering global business & applications that demand the highest levels of recognition accuracy. Speechmatics neural networks considers acoustics, languages, dialects, multiple speakers, punctuation, & context for the transcription of real-time or pre-recorded audio & video media available securely on-premises & in private, public & our own managed cloud.
Speechmatics has used its decades of machine learning & research expertise to develop one of the words leading speech recognition API engines powering global business & applications that demand the...

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Speech surveillance and metrics analysis software. This includes text transcription with alert generation and disposition mechanism, an
Speech surveillance and metrics analysis software. This includes text transcription with alert generation and disposition mechanism, and metrics analytics.
Speech surveillance and metrics analysis software. This includes text transcription with alert generation and disposition mechanism, and metrics analytics.

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Amberscript software automatically transforms audio and video into text and subtitles. Human transcribers bring the text to 100%.
Amberscript is building SaaS solutions that enable users to automatically transform audio and video into text and subtitles using speech recognition. We use the data our users generate to train the best speech recognition engines in European languages. Our online text editor and human transcribers bring the text to 100% accuracy.
Amberscript is building SaaS solutions that enable users to automatically transform audio and video into text and subtitles using speech recognition. We use the data our users generate to train the...

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Transcription and editing tool that helps researchers transcribe audio online by combining a media-player and a text editor.
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It is a speech-to-text solution that helps users process and transcribe audio inputs from multiple sources with punctuations.
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It is a speech-to-text solution that helps users process and transcribe audio inputs from multiple sources with punctuations.

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Castel Detect LIVE analyzes LIVE calls with high accuracy, alerts, reminders, scripting, and call scoring. Ensure real-time compliance.
Castel Detect LIVE is the LIVE alternative for contact center speech analytics. It provides LIVE compliance and post-call analysis, supporting your quality assurance initiatives. This centers focus on agent behaviors positively and negatively impacting customer experience outcomes. Our analytics process occurs during a LIVE call, so you can take real-time action to ensure compliance and best practice adherence. We provide voice-based analytics, event targeting, agent alert, and workflow tools.
Castel Detect LIVE is the LIVE alternative for contact center speech analytics. It provides LIVE compliance and post-call analysis, supporting your quality assurance initiatives. This centers focus...

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Upload your audio/video and get back its transcript in minutes using AI. Edit, annotate, share, and export your transcripts.
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Language channel type and accent agnostic speech-to-text solution. Speaker identification and voice activity detection technologies.
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Record and send dictation directly from your computer with Express Dictate Digital Dictation Software.
Express Dictate software is a voice recording program that works like a dictaphone. It lets you use your PC or Mac to send dictation to your typist by email, Internet or over the computer network. Professional dictation voice recorder. Works like a traditional dictaphone. Send dictation instantly via the Internet. HIPAA compliant secure encryption. Record to wav, mp3 or dct formats. An easy-to-use interface so you can be dictating in just minutes.
Express Dictate software is a voice recording program that works like a dictaphone. It lets you use your PC or Mac to send dictation to your typist by email, Internet or over the computer network....

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Transcription software for automated audio and video transcription, delivered to your inbox in minutes.
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Real time Interpretation & Translation Software Solutions, Driven by Artificial Intelligence.
Real time Interpretation & Translation Software Solutions driven by Artificial Intelligence. Interpretation & Translation when you need it the most, our focuses are accuracy and reducing lawsuits. We successfully service the following industries, but not limited to: 1.Healthcare 2.Education 3.Finance 4.Corporate Training 5.Telehealth 6.Government & Military
Real time Interpretation & Translation Software Solutions driven by Artificial Intelligence. Interpretation & Translation when you need it the most, our focuses are accuracy and reducing lawsuits. We...

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API de análise de fala de implantação rápida para análise de sentimento em call centers, aplicativos nativos, robótica, etc. Independente de linguagem e dialeto.
O OTO aproveita a tecnologia de voz de ponta para entender os principais comportamentos e sinais acústicos em tempo real. O mecanismo leve DeepToneTM extrai mais de 100 medições, várias vezes por segundo, fornecendo uma ampla variedade de informações. O OTO é independente de linguagem e fornece parâmetros de saída em vários ângulos. A API permite que as empresas comecem a analisar 100% das conversas de chamada dentro de algumas horas. Cadastre-se para o teste grátis e comece a analisar os dados de chamadas.
O OTO aproveita a tecnologia de voz de ponta para entender os principais comportamentos e sinais acústicos em tempo real. O mecanismo leve DeepToneTM extrai mais de 100 medições, várias vezes por...

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Deepening and enriching customer and employee insights
Call Journey’s mission is to use Interactive AI to deepen and enrich the way that organisations understand their customers and people. VoiceAI captures and analyses each and every interaction to produce nuanced insights in a simple, searchable and actionable format, helping organisations improve their customer experience, business performance, risk management and compliance. Call Journey’s passionate interaction experts have combined the best of Natural Language Processing and Artificial Intel
Call Journey’s mission is to use Interactive AI to deepen and enrich the way that organisations understand their customers and people. VoiceAI captures and analyses each and every interaction to...

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Comprehensive speech recognition solution for professional, dictation-intensive environments.
Crescendo Speech is the first engine to support speaker independent speech recognition for large vocabularies. Available for both front and back-end use, the engine requires zero training with out-of-the box accuracy rates reaching over 95%.
Crescendo Speech is the first engine to support speaker independent speech recognition for large vocabularies. Available for both front and back-end use, the engine requires zero training with...

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A flexible API that performs hardware and speaker independent speech recognition on audio data from any audio source.
A flexible API that performs hardware and speaker independent speech recognition on audio data from any audio source.
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Transcription tool that helps in dictation, transcription and speech recognition through document editing, EMR integration & more.
Transcription tool that helps in dictation, transcription and speech recognition through document editing, EMR integration & more.
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Guia de Compra de Software de Reconhecimento de Voz

O que é um software de reconhecimento de fala?

Um software de reconhecimento de fala (também conhecido como software de reconhecimento de voz) permite que os computadores interpretem a fala humana e transcrevam essa fala em texto e vice-versa. Um software de reconhecimento de fala também pode auxiliar assistentes virtuais pessoais, facilitando os comandos de voz que solicitam ações específicas. Os aplicativos de software de reconhecimento de fala incluem sistemas de resposta interativa por voz (IVR na sigla em inglês) que direcionam as chamadas recebidas para o destino correto com base nas instruções de voz dos clientes.

Os benefícios de um software de reconhecimento de fala

  • Documentação mais rápida: de acordo com um estudo da Stanford, tomar notas via ditado é três vezes mais rápido do que digitar. As soluções de reconhecimento de fala liberam os usuários para se concentrarem em tarefas importantes, em vez de tomarem notas. Como exemplo, os médicos podem documentar as consultas dos pacientes sem precisar registrar manualmente cada anotação. Os funcionários de atendimento ao cliente podem documentar as chamadas sem digitar, o que permite acelerar o processo completo de ajuda aos clientes e melhorar a qualidade geral do serviço.
  • Anotação eficiente: um equívoco comum sobre as soluções de reconhecimento de fala é acreditar que essas ferramentas são propensas a erros. No entanto, conforme os sistemas de reconhecimento de fala aproximam-se de níveis de precisão quase humanos, essa preocupação se torna praticamente inexistente. Na realidade, os usuários agora veem essas soluções como uma maneira de melhorar a precisão de seus processos de anotação e documentação.

Recursos típicos de um software de reconhecimento de fala

  • Captura de áudio: grave áudio ou importe/carregue arquivos de áudio em um sistema.
  • Transcrição automática: transcreva mensagens de voz e arquivos de áudio.
  • Multilíngue: reconheça e ofereça suporte para vários idiomas/dialetos.
  • Análise de fala para texto: analise, corrija e monitore a fala para transcrições ou gravações.
  • Editor de texto: revise textos transcritos e faça correções básicas (por exemplo, corrija erros de digitação).

O que levar em consideração ao comprar um software de reconhecimento de fala

  • Aplicativo móvel: a propagação de smartphones transformou os dispositivos móveis em ativos de negócios indispensáveis. Como em outros mercados, os aplicativos móveis chegaram ao espaço dos softwares de reconhecimento de fala com aplicativos que permitem aos usuários fazer anotações de qualquer lugar. Os usuários também podem conectar os dispositivos móveis a fones de ouvido com Bluetooth e um microfone para facilitar o ditado. As empresas com forças de trabalho móveis devem selecionar produtos que ofereçam funcionalidade de aplicativo móvel.
  • Necessidades específicas do setor: para maximizar qualquer solução de reconhecimento de fala, é preciso usar um sistema com recursos que atendam às necessidades do seu setor. Alguns produtos de reconhecimento de fala são mais adequados para setores específicos. Por exemplo, as práticas médicas exigem soluções de reconhecimento de voz que ofereçam suporte a terminologias médicas. Os compradores devem avaliar os produtos que atendem às necessidades específicas do setor, além de ler as avaliações dos usuários para selecionar as melhores opções de acordo.
  • Custo total de propriedade: conforme exibido na seção de preços acima, as soluções de reconhecimento de fala estão disponíveis em vários modelos de preços. Como a variedade de opções pode dificultar a comparação direta de preços, os compradores devem estimar as necessidades de seus negócios calculando o número de palavras, a duração dos áudios e o número de usuários para determinar o custo total de propriedade (TCO na sigla em inglês). Os compradores devem usar esse TCO estimado para selecionar os melhores produtos com base no orçamento atual.

Tendências relevantes de software de reconhecimento de fala

  • O reconhecimento de fala será integrado aos dispositivos inteligentes: a internet das coisas (IoT na sigla em inglês) é uma área em que o software de reconhecimento de fala é muito promissor. O software de reconhecimento de fala que se integra aos aplicativos móveis da IoT permite que os usuários controlem dispositivos inteligentes com instruções de voz. Como as soluções de reconhecimento de fala estão se tornando cada vez mais precisas ao mesmo tempo que as empresas continuam adotando a IoT, é esperada uma maior integração entre as duas nos próximos cinco anos.
  • Bots baseados em voz é a próxima grande novidade: outra área em que a tecnologia de reconhecimento de fala é promissora é a área de bots de bate-papo. Quando integrados à tecnologia de reconhecimento de fala, os chatbots podem imitar conversas humanas nas comunicações voltadas para o cliente, ouvindo as perguntas dos clientes, interpretando-as e fazendo recomendações. Da mesma maneira que as empresas começaram a usar os chatbots, é esperada uma adoção semelhante de bots baseados em voz nos próximos cinco a sete anos.