52 resultados
Por que o Capterra é gratuito?
Solução baseada na nuvem completa de gestão funerária, adaptada para o setor funerário. Saiba mais sobre o Memcare
O Memcare ajuda as famílias que perderam um ente querido durante este momento difícil, simplificando a comunicação, as tarefas necessárias e notificações e condolências disponíveis no telefone ou computador/pad pessoal da família. A empresa oferece às funerárias a única solução baseada na nuvem de que precisarão para a operação diária, com eficiência e aumento da receita desde o primeiro dia. Saiba mais sobre o Memcare

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Ajuda as funerárias a expandirem seus negócios de cremação e a permitirem que os clientes paguem on-line.
O Parting Pro foi verificado para ajudá-lo a crescer e gerenciar seus negócios de cremação. As funerárias inovadoras usam o Parting Pro para proporcionar às famílias uma experiência moderna e digna. Ele é simples o suficiente para que todos os funcionários possam usá-lo, mas eficaz o suficiente para tornar a experiência da família moderna e inovadora. Atenda mais famílias, economize mais tempo e expanda seus negócios de cremação com o Parting Pro. Saiba mais sobre o Parting Pro

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
O Osiris concede a você acesso aos recursos eficazes do sistema, que ajudarão você a gerenciar todos os aspectos de um ou vários locais de negócios.
O Osiris é um software eficaz, porém simples de usar, para serviços funerários, criado por diretores de funerárias e cemitérios para profissionais da área funerária. Ele simplifica seu site, pagamentos, agendamento, contabilidade e documentos, local fácil de navegar tudo-em-um . Conheça a integração do Quickbooks eficaz do setor, apoiada por uma equipe de contadores de funerárias. O Osiris é um dos poucos softwares para funerárias, crematórios e cemitérios como produtos de serviço no mercado. Comece uma avaliação gratuita de 30 dias. Saiba mais sobre o Osiris

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Easy-to-use management software and mapping solution for cemeteries and crematoria.
PlotBox is a cloud based management solution that facilitates cemeteries and funeral homes in operating to world class standards. It is unique and significantly superior because unlike all other providers, it is the world's first solution to fully integrate 2 previously separate functions - software and mapping. The number and scope of problems this innovation solves, revolutionises the way death care facilities both operate and grow, it will change the landscape of cemetery management forever. Saiba mais sobre o Plotbox

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Aplicativos eficazes para gestão de casas funerárias e crematórios
A solução de gestão de casas funerárias do Halcyon é um aplicativo eficaz para gerenciar totalmente a sua funerária. De modelos de obituário personalizados a funções eficazes de geração de relatórios, o software abrangente oferece as ferramentas necessárias para você aproveitar ao máximo o seu tempo e recursos. A solução de gestão de crematórios do Halcyon lida com o comércio e/ou com a necessidade de cremações humanas e de animais de estimação. Desde o rastreamento do corpo até portais de parceiros e geração de relatórios financeiros, o software permite operacionalizar todo o seu crematório. Saiba mais sobre o Halcyon Death Care Management Solutions

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Helps funeral homes keep track of their daily paperwork, maintain price lists and calendar/case status screens to help in scheduling.
With over 30 years of experience, TerraPro helps funeral homes keep track of their daily paperwork, maintain price lists, create templates for various contract options and provides calendar/case status screens to help in scheduling. TerraPro works with other websites such as Answering Service for Directors, Front Runner Professional to provide seamless Integration to your online presence. Additionally, TerraPro can interact with state EDRS systems to avoid re-entering information. Saiba mais sobre o TerraPro

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Quatro módulos podem ser comprados separadamente ou em conjunto, para que você não precise comprar um software caro que faz coisas que você não precisa.
Os programas profissionais têm quatro partes, que podem ser compradas separadamente ou em conjunto. LedgerPro imprime formulários do governo estadual e federal e obituários, além armazena todos os dados biográficos para casos de necessidade e precedência. PrintPro imprime cartões de oração, pastas comemorativas, folhetos de três dobras, cartões de reconhecimento e livros de registro. AR/Pro imprime contratos, faturas, extratos e gera relatórios para contas a receber, conforme a necessidade. PN/Pro gerencia as informações financeiras. Saiba mais sobre o The Professional Programs

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Cloud-based funeral management web application designed to meet the needs of the modern funeral director.
Cloud-based funeral management web application designed to meet the needs of the modern funeral director allowing you to drastically reduce your admin time and coordinate your staff better. Easily monitor how your business is doing using our advanced reporting section and dashboard. Produce professional invoices and death notices with ease. Schedule pickups and transfers and track their progress. Handle your cash-book and disbursements and export any financial data to Sage. Saiba mais sobre o Obit

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Funeral home solution that helps businesses create obituaries, collect family pictures, manage online checklists & collect eSignatures.
PROCession delivers even greater flexibility, creativity and streamlined productivity to the funeral home.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Making funeral arrangements easier, saving time and securing your families' information.
Making funeral arrangements easier, saving time & securing your families' information. The proprietary FuneralTech platform enables you to enter your client familys information just once, and then automatically syncs this data everywhere you need it, allowing you to complete forms, contracts and invoices. It saves these documents to each case for easy retrieval. Eliminate the large filing cabinets in your office and the time it takes to look up information. Easily sync with our Websites. Saiba mais sobre o MiMS Elite

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Software for funeral homes to centralize, manage & optimize their records, activities (or events), staff & resources.
Software for funeral homes to centralize, manage & optimize their records, activities (or events), staff & resources, accessible anytime from any device.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Cemify is an intuitive and affordable cemetery software system.
Cemify is an intuitive and affordable software system to help you digitize your cemeteries mapping, plot owner / burial records, work orders and more.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Access and use your program anywhere in the world via the internet.
Access and use your software anywhere in the world via the internet. FDMS' Network provides unmatched reporting capabilities & integration with today's technologies. Experience the Freedom!

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Funeral care tool which provides personalized services through website design, consultation, and tribute video software.
Funeral care tool which provides personalized services through website design, consultation, and tribute video software.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
The funeral profession's ONLY family collaboration platform with integrated case management.
Did you know that 63% of Americans are dissatisfied with how the funeral industry interacts with them? Passare is designed to help you adapt to the changing preferences of today's families. The cloud-based, integrated case management system is accessible anytime, anywhere, using any device. Using Passare, you can streamline your processes, collaborate online with your families, team, locations, and partners, and ultimately, spend more time creating unique experiences for the families you serve. Saiba mais sobre o Passare

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Cloud-based, intelligent, complete funeral management and administration software.
In a world that demands more and more in ever shorter periods of time, eFD from Seker is designed to give Funeral Directors more time to care. Our complete funeral administration and management software combines automated processes, intelligent learning and industry expertise to reduce the burden of administration whilst ensuring consistent quality of presentation and product. From first call to aftercare eFD is the natural choice for independent Funeral Directors. Saiba mais sobre o eFD

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Quick funeral record retrieval with an integrated scheduler facilitates better business management.
Quick funeral record retrieval with an integrated scheduler facilitates better business management.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Crematory, cemetery, and mortuary solution that helps businesses of all sizes with property transfer data, and placement plans.
Crematory, cemetery, and mortuary solution that helps businesses of all sizes with property transfer data, and placement plans.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Web-based funeral software that allows you to print forms, contracts, stationery & more. Easy and affordable.
Web-based funeral software that allows you to print forms, contracts, stationery & more. Easy and affordable.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Serving Funeral Homes, Cemeteries, Combination Properties, Trust Companies, and Banks
Serving Funeral Homes, Cemeteries, Combination Properties, Trust Companies, and Banks

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Turn by turn or map tracking of funeral procession lead vehicle solution. Able to be personalized.
Mobile application iOS and Android funeral procession solution with turn by turn or map tracking of lead vehicle. Able to be personalized.with logo, web link and telephone.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Browser-based software solution designed for the funeral industry that allows customers to complete needed paperwork from their home.
Funeral Buddy is a browser-based software solution designed for the funeral industry that allows customers to complete needed paperwork from their home.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
MACCS provides an easy to use, flexible, and completely integrated system for memorial parks and mortuaries providing funeral services.
MACCS provides an easy to use, flexible, and completely integrated system for memorial parks and mortuaries providing funeral services.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Funeral home sales information management system that helps with features such as account journals, pre-needs funeral services and more
Funeral home sales information management system that helps with features such as account journals, pre-needs funeral services and more

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Is the premier software package for funeral homes to manage their day-to-day operations.
Is the premier software package for funeral homes to manage their day-to-day operations.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Conjunto totalmente integrado de ferramentas que trabalham juntas para aumentar a produtividade e facilitar o trabalho.
Conjunto totalmente integrado de ferramentas que trabalham juntas para aumentar a produtividade e facilitar o trabalho.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
FuneralKiosk is an easy to use software program for merchandising all your funeral products on a desktop, laptop, ipad, or online.
FuneralKiosk is an easy to use software program for merchandising all your funeral products. Choose the products from the manufacturers you prefer to display. We do an initial setup from your provided list of products. You administer the display online to make changes; products, prices, product names, categories. You can create folders for download, attach kiosk to your website, link for free standing webkiosk. FuneralKiosk can be displayed on your desktop, laptop, ipad or any computer. Saiba mais sobre o FuneralKiosk

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Unique printing and software solutions for the funeral industry since 1987 -- the industry choice for memorial desktop publishing.
Unique printing and software solutions for the funeral industry since 1987 -- the industry choice for memorial desktop publishing.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Our solutions will help you personalize, add value, and generate more revenue from each client family.
Our solutions will help you personalize, add value, and generate more revenue from each client family.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Software for funeral homes to manage preneed and at-need files with multitasking, tabbed windows, and administrative capabilities.
Software for funeral homes to manage preneed and at-need files with multitasking, tabbed windows, and administrative capabilities.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Software to allow funeral service companies to email documents, centralize customer information, and utilize wireless devices.
Software to allow funeral service companies to email documents, centralize customer information, and utilize wireless devices.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Software for funeral homes to create social networks for their clients to message with friends and family and share funeral details.
Software for funeral homes to create social networks for their clients to message with friends and family and share funeral details.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Business software to manage the necessary administrative and financial tasks of running a death care facility.
Business software to manage the necessary administrative and financial tasks of running a death care facility. As a complete and compatible system, Nexus is all you will ever need to manage your office and accounting. Nexus is easy for learners to adapt to and learn. Nexus is available in the MBS Cloud to be accessed from anywhere, or it can be installed on-premises on your hardware. Nexus can run on your desktop computer, or on your tablet/phone via the web. You decide. Saiba mais sobre o Nexus

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Windows based system with integrated accounting that generates all documentation required for processing funeral calls.
Windows based system with integrated accounting that generates all documentation required for processing funeral calls.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Cemetery management system that provides custom certificates and deeds through multiple locations support.
Cemetery management system that provides custom certificates and deeds through multiple locations support.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Digital Cemetery is a software for the complete management of cemeteries and mortuary activities.
Digital Cemetery is a software for the complete management of cemeteries and mortuary activities. Burials management with detailed datasheet, deceased, permissions, cemetery services billing, funerals, cremations, transports, maintenance service, for every kind of cemeteries. The price of Digital Cemetery is fixed and not depending by the numbers of users, the size or quantity of the cemeteries or the amount of owners, contracts, funerals/cremations orders. Saiba mais sobre o Digital Cemetery

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Funeral home solution with features such as invoicing, contact databases, and donation management.
Funeral home solution with features such as invoicing, contact databases, and donation management.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Collaboration suite for your funeral home with Service Boards, Scheduling, Dashboards, Checklists, and Forms that help you save time!
A Hosted Collaboration Suite for your funeral home with First Call, At-Need, Pre-Need, Resource Availability and Scheduling, Special Directives, Dashboards, Checklists, Multiple Locations or Branches and a Forms Suite that helps you save time and money! Because your service to your family has to be right, FuneraLogic assists you in delivering excellent attention to details. Saiba mais sobre o FuneraLogic

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Automated video creation software that allows users to use multiple themes, customizable transitions, audio & video content, and more
Automated video creation software that allows users to use multiple themes, customizable transitions, audio & video content, and more.

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Arranger is an intelligent all-in-one solution, designed by funeral directors to meet the needs of your business today.
The future of funeral software is here. Arranger is an intelligent all-in-one solution, designed by funeral directors to meet the needs of your business today. - Showcase products, services and pricing - Manage funeral arrangements end-to-end - Save time and money Saiba mais sobre o Arranger

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Complete funeral home software solution with family interaction management, aftercare, and much more.
Gather is an innovative case management platform built specifically for funeral homes. We love funeral directors and firmly believe that helping families through the loss of a loved one is one of the noblest professions. Our vision is to give funeral directors a world-class, easy-to-use solution that helps both the funeral home and the family. Gather makes the funeral director the hero by providing a joyful experience that consumers expect. It is unlike anything youve ever seen. Saiba mais sobre o Gather

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Have clear information, control of costs, inventory, income, billing and monitoring of the funeral service provision process.
Es una herramienta diseñada para automatizar y optimizar procesos administrativos para las empresas del sector funerario, cuenta con una estructura robusta, amigable, ágil y sencilla de usar para crecer y lograr los objetivos corporativos. Está desarrollada con mecanismos compatibles con la plataforma Windows de Microsoft y Linux, creando interfaces amigables en entorno cliente servidor, web y móvil. Saiba mais sobre o Funerary ERP

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
PowerOrdo is a software package for undertakers, which facilitates the digital entry and management of deaths.
PowerOrdo, created by Rapid Data GmbH, focuses on the everyday tasks that arise before a funeral. This includes, among other things, the straightforward recording of deaths. In addition, PowerOrdo can also handle appointments, and a reminder of such dates is part of the range of program functions. In addition, the program includes templates for cancellations for example, those requested by insurance companies and has an integrated email facility for direct correspondence with clients. Saiba mais sobre o PowerOrdo

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
RUHE SANFT is a software package for the organization of all tasks required of an undertaker, for example, correspondence.
RUHE SANFT is a professional software package for managing all tasks required of undertakers, large or small. The program includes a complete word processor for creating letters, reminders, and pension cancellations, as well as a number of other forms. Using RUHE SANFT, deaths can be recorded in a few minutes and contact made with registry offices, insurance companies, and cost bearers as well as health insurance companies, pension offices, and cemetery authorities. Saiba mais sobre o RUHE SANFT

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Alamida allows the recording of deaths in a digital format, as well as document printing and appointment scheduling.
Alamida supports the work of undertakers and large funeral directors working either individually or as a team. The software can be installed on both PC and Mac platforms. When working in a team, users can deploy the program as a multi-user solution. This software package can record an unlimited number of deaths, and its database is saved to a hard disk. The system also creates and saves images and documents associated with a death. Saiba mais sobre o ALAMIDA

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Funeral Home Management Software
Australian class leading funeral home management software

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
byondcloud is an online platform for death care businesses that provides the functions needed to shift toward the digital world.
byondcloud is the online platform that complements the traditional way of running your death care business while providing the capabilities needed to navigate the shift toward the digital world. With byondcloud's range of products and services you can create new opportunities, reduce costs, save time and stress and improve customer service. byondcloud allows you to take advantage of the benefits you need without changing your existing operational software. Saiba mais sobre o byondcloud

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Pacemo is a web application that supports funeral directors in their business processes.
Pacemo is an undertaker software package that aims to optimize operations via digital solutions. All contacts are clearly listed and funeral orders can be recorded regardless of location. Advertisements, acknowledgments, and cards can be designed using the funeral print editor. Undertakers can choose from over 200 different templates and receive a digital advice folder to create presentations for the consultation. Saiba mais sobre o Pacemo

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Funeral Office is a digital application that helps funeral directors with tasks like billing and administration.
Funeral Office software is aimed at undertakers and supports them in areas, such as invoicing, funeral printing, and administration. Funeral Office facilitates tasks, such as document creation, appointment planning, and the management of business customers. In order to optimize their service, users can create customer questionnaires and evaluate the results. There is also an integrated cashbook to streamline bookkeeping. Saiba mais sobre o Funeral Office

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising
Funeral management software that offers modules for service coordination, forecast, accounting and inventory control.
Con Karing Funerario controla la prestación de todos sus servicios funerarios, evite doble pago a sus proveedores, le permite ver la trazabilidad de la prestación del servicio, formatos del resultado de los procesos para ser firmado por los familiares. Control de tiempos y kilometraje en los traslados realizados en vehículo. Con Karing puede registrar los mantenimientos y obligaciones que realice a sus activos. Saiba mais sobre o Karing Funeraria

Recursos

  • Gestão de cremação
  • Geração de relatórios financeiros
  • Administração de cemitérios
  • Gestão de pré-requisitos
  • Merchandising

Tudo sobre Sistemas para Funerária

O que são sistemas para funerária?

Os sistemas para funerária ajudam funerárias, necrotérios e crematórios a gerenciar todos os aspectos das operações cotidianas. Automatizando a gestão de contabilidade, estoque e documentos, os sistemas para funerária fornecem controle completo sobre as tarefas de back-office. Os recursos de front-office permitem gerenciar serviços funerários, compartilhar e assinar documentação e compartilhar mercadoria e memoriais no seu site ou redes sociais.

Os benefícios dos sistemas para funerária

  • Facilidade de documentação: usando modelos eletrônicos para documentos funerários comumente usados, os clientes podem assinar digitalmente os documentos necessários sem ter que estar fisicamente presentes.
  • Melhoria no atendimento ao cliente: considerando as tarefas com prazo definido necessárias para preparar para um serviço funerário, os sistemas para funerária ajudam a organizar a admissão, tempos de entrega, programações de serviços e convites. Isso facilita uma experiência o mais positiva possível para seus clientes durante um momento difícil.
  • Seleção de produtos mais fácil: os sistemas para funerária permitem organizar um catálogo de produtos memoriais que pode ser compartilhado com os clientes em várias plataformas digitais. A integração com o componente de contabilidade permite que esses itens sejam adicionados de forma com facilidade a um pedido/fatura para facilidade de cobrança.
  • Controle de documentos: documentos externos como certidões de óbito ou fotos para memoriais, podem ser importados e armazenados digitalmente com documentos gerados pela sua empresa. Ter um repositório de documentos central e permanente permite acessar ou distribuir instantaneamente a documentação necessária.
  • Contabilidade automatizada: os sistemas para funerária integram contabilidade com solicitação e planejamento de serviço, assegurando que os clientes sejam cobrados com precisão. Os recursos de geração de relatórios permitem que os proprietários do negócio gerem relatórios sobre contas a receber, contas a pagar e estoque disponível.

Recursos típicos dos sistemas para funerária

  • Gestão de serviços: organize as tarefas envolvidas em um serviço funeral, sepultamento ou cremação, como, por exemplo, agendar serviços e enviar convites.
  • Geração de relatórios contábeis e financeiros: mantenha um livro razão-geral e gere relatórios para contas a pagar e contas a receber.
  • Gestão de documentos: permita a assinatura digital de documentos e forneça um repositório de documentos sem papel para todos os documentos gerados ou exigidos pela funerária.
  • Gestão de necessidades prévias: organize todos os produtos e serviços necessários para preparar cerimônias antes do sepultamento. Forneça modelos de formulários digitais para todos os documentos que precisam de assinatura.
  • Ferramentas para mercadorias: facilite o design de urnas, folhetos e outros produtos de recordação. Permita publicar mercadorias que possam ser compradas no seu site e redes sociais sobre o falecido.
  • Gestão de estoques: rastreie e gerencie os recursos necessários para a operação de funerais e cremações.

Os sistemas para funerária permitem filtrar por recurso para visualizar apenas as opções ideais para as necessidades da empresa, ajudando na seleção de sistemas.

O que levar em consideração ao comprar sistemas para funerária

  • Diferentes produtos para diferentes serviços: muitos produtos são voltados para empresas que oferecem serviços específicos. Por exemplo, requisitos de estoque e documentos para um crematório são amplamente distintos daqueles exigidos para funerárias. Leve consideração as necessidades específicas do negócio e compre o software que atenda a essas necessidades. Além disso, as empresas que fornecem sepultamento no local podem querer levar em consideração a escolha de um aplicativo que ofereça mapeamento e listagem de terrenos.
  • Design modular: alguns sistemas para funerária estão disponíveis de forma modular, permitindo que os proprietários do negócio escolham apenas os componentes necessários. Por exemplo, se um negócio funerário já tem uma plataforma de mercadorias implementada, módulos de gestão de documentos e de contabilidade podem ser comprados separadamente por um custo menor.

Tendências relevantes dos sistemas para funerária

  • Chatbots de conversação fornecerão mais opções para organizar funerais: considerando-se o desgaste emocional que acompanha a morte de um ente querido, discutir opções de funeral pode ser difícil. à medida que as tecnologias de chatbots de conversação tornam-se mais acessíveis para pequenas e médias empresas, espere ver funerárias oferecendo aos clientes a capacidade de fazer perguntas e tomar providências com um chatbot, evitando a necessidade de fazer uma chamada inicial ou deixar uma mensagem.
  • Haverá um aumento no uso das redes sociais: as estatísticas mostram que, mesmo no setor funerário, o marketing tradicional está lentamente sendo substituído pela presença das redes sociais. À medida que essa tendência continua, espera-se que os sistemas para funerária permitam a publicação automatizada de conteúdo de obituários e recordações nas plataformas de redes sociais.