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a escolher o melhor software
Sobre HubSpot CRM
Hoje, mais de 64.500 clientes em mais de 100 países usam o software, serviços e suporte da HubSpot para encantar seus clientes.
Hubspot is also great for start-up companies or small businesses, as the pricing is more fair and other CRM tools can be overkill for a small company.
Now I am stuck with some defined items that are inaccessible.
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Muitos recursos, pouco intuitivo
Vantagens:
Ele é bastante robusto e completo, você encontra muitas métricas e muitos relatórios dentro dele. Integra muito bem marketing, vendas e CS de forma que todas as áreas tenham condições de interagirem com os dados da melhor forma.
Desvantagens:
Exige que você se adapte ao formato dele. Especialmente para vendas, se você não se adaptar ao modelo Hubspot de processo comercial, você com certeza passará muito trabalho para conseguir medir e gerenciar seu time. Detalhes demais as vezes atrapalham muito.
Hub gestão de CRM
Comentários: O HubSpot CRM é conhecido por sua abordagem centrada no cliente, oferecendo uma experiência integrada para empresas que buscam consolidar suas atividades de vendas, marketing e atendimento ao cliente em uma única plataforma. Como com qualquer ferramenta, é importante avaliar as necessidades específicas da sua empresa para determinar se o HubSpot CRM atende aos requisitos do seu negócio
Vantagens:
O HubSpot CRM é uma plataforma de Customer Relationship Management (CRM) que oferece uma variedade de ferramentas para ajudar as empresas a gerenciar seus relacionamentos com clientes, automatizar processos de vendas e marketing, e otimizar o envolvimento do cliente.
Desvantagens:
Ajuda a organizar tarefas, reuniões e outras atividades relacionadas a vendas e marketing mas poderia ser mais agil
Avaliação Hubspot
Vantagens:
Automação nos processos para o setor de pós venda (CS)
Desvantagens:
Para os vendedores da equipe não são tão eficientes, pois acaba duplicando vários cards dentro da plataforma e dificultando o processo de alguns vendedores.
CRM bem poderoso
Vantagens:
Ainda estamos em período de adaptação com 5 meses de uso, porém a área comercial já conseguiu atingir ganhos iniciais bem interessantes utilizando recursos da ferramenta. Precisamos de mais maturidade para uma review mais completa, até o momento recomendo.
Desvantagens:
Implementação um pouco complexa creio que pela infinidade de recursos, com isso creio que seja um pouco demorado para operação rodar 100%.
Ótimo
Comentários: Muito ótima amei de mais
Vantagens:
Muito ótimo e muito bem paciente amei ótimo
Desvantagens:
Muita responsabilidade e atenção ao cliente ótima
CRm incrível e com ótimas funciolidades
Comentários: Eu adorei o HubSpot adorei a sua interface e está funcionando com a minha empresa
Vantagens:
Gostei da interface para o usuário, e da mobilidade do aplicativo
Desvantagens:
Acredito que poderia melhor a velocidade das buscas por palavras
Alternativas consideradas anteriormente: Zoho Desk
Razões para mudar para o HubSpot CRM: Gostei da da interface simplificada, isso ajuda bastante aos usuários
Hubspot
Vantagens:
Todas as informações ficam no mesmo lugar e é possível fazer upload facilmente dos documentos necessários
Desvantagens:
A organização das abas , muitas coisas ficam perdida no sistema
Minha opinião sobre o uso do app para CRM
Comentários: Excelente.
Vantagens:
Além de ser gratuito, a usabilidade fácil é captação de leads.
Desvantagens:
O suporte ao usuário por não ter utilizado.
Excelente exposição das demandas
Comentários: Ótima, tem nos ajudado muito
Vantagens:
Impactou diretamente a minha equipe, os trabalhos são entregues mais rapidamente
Desvantagens:
No início o programa é diferente, no entanto, depois se acostuma e é excelente
Muito bom CRM
Vantagens:
CRM simples, intuitivo, totalmente integrado.
Desvantagens:
Alguma melhorias de interface (UI) poderão colocá-lo noutro nível.
Surpreendente ! Realmente faz a diferença no dia a dia !
Comentários: Não sei como não tinha usado antes. Trouxe um ganho de eficiencia imenso. Nossa ! Eu queria ter usado muito tempo antes. Além disso, queria que todos tivesse acesso porque é surpreendente. Amando demais !
Vantagens:
Não sei como não tinha usado antes. Trouxe um ganho de eficiencia imenso. Nossa ! Eu queria ter usado muito tempo antes. Além disso, queria que todos tivesse acesso porque é surpreendente. Amando demais !
Desvantagens:
Ele tem muita coisa boa, muita coisa ruim mas poderia ser mais intuitivo.
Hubspot CRM
Comentários: O gerenciamento de vendas ficou muito mais facil com essa ferramenta
Vantagens:
Excelente aplicativo, bem intuitivo e fácil de se aprender a utilizar para realizar o gerenciamento de vendas
Desvantagens:
Poderia deixar utilizar dois usuários por vez sem falar que algumas funções não funcionam de maneira adequada
Suíte de Gestão Incrível
Vantagens:
O Hubspot permite que você gerencie não só os clientes, mas, todos os processos e dados por trás dessa jornada
Desvantagens:
Usabilidade, poderia ser mais simples e pratico usar
O que acho do Hub Spot
Comentários: Utilizava para enviar e-mail em massa, captar e-mails como leads , mas não como CRM, utilizei por 6 meses e tive uma certa dificuldade em manusear. Poderia ser mais simpática a interface do Sorftware, menos complicada.
Vantagens:
Conseguia capitar e-mails dos sutes corporativos
Desvantagens:
Achei um pouco chatinha de mexer, não achei dinâmica, mas até que muito util.
Ótimo CRM
Vantagens:
Gosto muito do fluxo automatizado do Hubspot e da possibilidade de poder ver esse fluxo em kanban e em lista
Desvantagens:
Acho o preço um ano quanto alto se levarmos em consideração outras ferramentas no mercado.
Best For Scaling Small Business RevOps
Comentários: We are excited to keep trying new features on HubSpot that continue to augment our marketing and sales processes. Our team is gearing up this first quarter to implement there new AI integration into our business processes, excited for the year ahead!
Vantagens:
There are so many features that have been added on throughout the last few years, and we think AI is going to augment that. The most important process is moving leads down the pipeline for us with different automations, and assigning different team members self-qualified leads that can book calls through the HubSpot calendar. Apart from automations we are also very happy with how the Hubspot chat features connects to other social networks, critical for connecting leads to sales and customers to support.
Desvantagens:
Lead capture feature isn't as flexible as other form competitors like TypeForm, it would be nice to have a component that didn't initially overwhelm visitors with the input fields.
Alternativas consideradas anteriormente: Salesforce Starter
Razões para escolher o HubSpot CRM: More functions that integrated into our tech stack ecosystem available on Hubspot.
Software anterior: Pipedrive
Razões para mudar para o HubSpot CRM: Easy of use compared to having a consultant set up SalesForce for us.
A free option for small teams
Vantagens:
We use the free version that is packed with robust features like contact management, email tracking, and a customizable sales pipeline, that makes the app accessible either to small teams like ours. The integration capabilities are a major highlight—we’ve seamlessly connected HubSpot with tools like Google Workspace, aweber, Wordpress website, etc., ensuring a smooth workflow.
Desvantagens:
While HubSpot CRM offers a strong set of features in its free tier, many of the more advanced tools, such as detailed reporting and automation workflows, are only available in the higher-priced plans. For a small team like ours, the cost of scaling to paid plans is expensive compared to other options. The software has got tons of features and customization capabilities making hard to understand which are useful for small teams.
Alternativas consideradas anteriormente: Zoho CRM
Razões para mudar para o HubSpot CRM: I found easier to integrate Hubspot with other apps that make part of our pipeline
Great Product But Not Affordable for the average small/medium business
Comentários: Great, except it is too expensive. There are other CRMs that are much more affordable.
Vantagens:
All the big boy toys for the little guy.
Desvantagens:
The cost. Small and medium size businesses are priced out of the market.
Best CRM for all. Easy and FREE too.
Comentários: Very successful and easy to use. Greatly increased sales and made it much easier to manage clients and stay ahead of the game with relevant notes and details about each job.
Vantagens:
It's very intuitive and easy to use. Lots of free options too. I used to organise contacts and manage when I last contacted each person and their details or notes.
Desvantagens:
Sometimes it was tricky to setup. For example there is no entrepreneur option, they have to have the contact details for a person and then assign them to a company as opposed to just combining these into one with a entrepreur/sole trader option.
Alternativas consideradas anteriormente: monday CRM
Razões para mudar para o HubSpot CRM: Trusted by Mark Cuban and other big name characters. Youtube videos and support is plentiful. Seemed the obvious choice.
Hubspot CRM can improve your sales process adherance
Comentários: On boarding team is excellent. They really ensure you are set up for success. Although after your first year on the platform they really only check in around renewal time.
Vantagens:
Sales sequences, Deal journeys, Reporting and Dashboards, Slack Alerts
Desvantagens:
Cost increases annually without new features. There has been no advancement to include AI to automate deal progression, updating Hubspot information etc.
Alternativas consideradas anteriormente: Zoho CRM e Salesforce Sales Cloud
Razões para escolher o HubSpot CRM: Enhanced automation and sales tracking / visability.
Software anterior: Highrise
Razões para mudar para o HubSpot CRM: Price, features, onboarding and simplicity.
HubSpot for customer connections
Vantagens:
Great user interface, perfect to track customer relationships and keep in touch with leads.
Desvantagens:
It is a little more expensive than some options but still less that Salesforce.
Alternativas consideradas anteriormente: Zoho CRM
Razões para escolher o HubSpot CRM: HubSpot did the job of two other platforms saving staff energy.
Software anterior: Salesforce Sales Cloud
Razões para mudar para o HubSpot CRM: HubSpot has more positive reviews and training products that met our needs.
Intuitive platform & easy to use, with great support available
Vantagens:
Intuitive platform, continuously updated with new features. Great support & clean UI.
Desvantagens:
A large chunk of sales teams are not as familiar with HubSpot vs Salesforce which made it more of a learning curve for them. The platform is also more fixed in what can be customized, which is both a help & hindrance in some ways.
Alternativas consideradas anteriormente: Salesforce Sales Cloud
Razões para mudar para o HubSpot CRM: Initially, the UI and cross-connection between HubSpot platforms made life simple.
Best Decision Ever- Moving to HubSpot
Comentários: Our company has recently moved from another platform to HubSpot and honestly it was the best decision ever. Hubspot has very neat interface. The training was also easy and useful. Even if you have never used HubSpot, you will get it.
Vantagens:
The beautiful interface which makes it so easier to work without getting confused.
Desvantagens:
A bit expensive than expected. A little less price would be a good deal.
Great CRM for small business
Comentários: This is a great CRM to use across a team. As a manager it is easy to track and see how the team is doing, KPI's can be tracked and recorded, but you can also see the small details of the effort of the team. The software is very intuitive, and easy for people to just make part of their daily routine. Helps to keep everyone on track and make sure that we are performing at our top capabilities.
Vantagens:
HubSpot is really easy to implement and has the features that my team needs. We have been able to onboard multiple account managers, and make sure they get up to speed quickly. The CRM is very intuitive, and one account manager can leave information for another to make sure deals are always being closed.
Desvantagens:
It can be a little pricey on the monthly budget, but with the way it is used, it can be worth it.
Intuitive CRM with Great Features
Comentários: Overall, HubSpot CRM has been a great tool for managing customer relationships and marketing efforts. The interface is clean, and it's easy to use. It’s effective for organizing contacts and nurturing leads.
Vantagens:
The ease of use and automation features were standout. It simplifies lead management, tracks customer interactions, and automates follow-up tasks. The integration with email and marketing tools also saved time.
Desvantagens:
While it’s powerful, some advanced features are limited in the free version, and full functionality requires a paid plan. This might not be ideal for small businesses with budget constraints.