Nota média de avaliações

  • Geral
    4,4 /5
  • Praticidade
    3,9 /5
  • Atendimento ao cliente
    4,1 /5

Sobre Jira

O Jira Software é a ferramenta de desenvolvimento de software usada por equipes ágeis para planejar, monitorar e lançar softwares de nível internacional. Experimente gratuitamente hoje!

Saiba mais sobre o Jira

Exibindo 10.317 avaliações

Bruna P.
Redatora
Editoras, 51-200 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    3 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    2 /5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/08/2020

"Otimo"

Comentários: Ótima experiência temos poucos pontos a melhorar em alguns aspectos complexificos.

Vantagens: Ele e rápido, ágil, muito fácil de usar organiza todas as tarefas e distribui para a equipe isso e otimo.

Desvantagens: Pode melhorar na performance em alguns momentos se encontrou lento ou falhando. apenas este ponto mesmo.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/08/2020
Michel K.
Ceo
Construção, 2-10 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    4/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/07/2020

"Diversificado"

Comentários: Ele é simples, dinâmico e ajuda a ser um trabalhador pró ativo.

Vantagens: É bem intuitivo no quesito gerenciar trabalho, subjugar etapas, monitorar serviços. O layout é bem simples, positivamente falando

Desvantagens: Pra quem não tem noção ou não entende o objetivo do programa, terá dificuldades com o engajamento por falta de um tutorial.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/07/2020
Jonatas O.
Assistente de Operações
Publicidade e marketing, 51-200 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/10/2020

"Uso muito o Jira"

Comentários: De forma geral o Jira atende muito bem as minhas expectativas e necessidade e recomendo muito no uso diário. Acompanho muito bem o que tem que ser feito nos meus projetos.

Vantagens: O Jira é uma ferramenta excelente para gestão de processos e equipe ágil. Ele possui muitas funções importantes como as automações que são fáceis de configurar.

Desvantagens: No decorrer da utilização, percebi que o projeto de última geração não possui as mesmas funções de um projeto clássico. Com isso, tive dificuldade em criar um novo quadro no mesmo projeto.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/10/2020
Avaliador Verificado
IT Analyst
Serviços jurídicos, 11-50 funcionários
Usou o software por: Avaliação gratuita
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/02/2021

"Excelente ferramenta para acompanhamento de projetos"

Comentários: Acompanhamento de projetos ágeis é com o Jira. Não é atoa que é uma das soluções mais utilizadas.

Vantagens: Funcionalidades que auxiliam no acompanhamento de projetos amplamente utilizadas por equipes ágeis. As possibilidades de integrações são uma boa pedida para quem deseja automatizar ainda os seus processos.

Desvantagens: Sem problemas até então. No início pode ser um pouco confuso, mas nada que não seja impossível de dominar.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/02/2021
Cristian B.
Sr Software Development Manager
Semicondutores, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 18/07/2019

"Jira for bug tracking and project management"

Comentários: I highly recommend Jira for a bug tracking tool and especially for Agile software teams. For us it has really made a difference in terms of: team collaboration, Agile methodology adoption, decreased time to market of new projects/new features and on the overall teams' spirit. We have seen a wide adoption for the other departments as well, non software development.

Vantagens: We used several bug tracking tools in the past but Jira is by far the best one. What I like most:
- user friendly interface, provides a nice user experience
- Agile SCRUM/Kanban support out of the box
- extremely configurable on almost everything
- extendable through custom scripting, either built-in or via addons
- very collaborative
- there are thousands of addons in the marketplace; you can even write your own

Desvantagens: Being so flexible to be configured, the learning curve for admins is a little steep.
The price is based on the number of users and if you experience wide user adoption in a big company, you end up in paying more for upgrading to the next tier, than if you would pay for that tier first time.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 18/07/2019
Chirag S.
CITO
Seguros, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/02/2021

"Versatile tool for help desk and task management"

Comentários: We use Jira for IT help desk support, miscellaneous administrative and clerical support, staying focused on engineering and resource planning. We've gained several benefits. We can transparently tell all the efforts we are working on, which effort is taking more time, what are the blockers, who's putting how much effort into what work and whether there is value in the work we are doing. Jira has allowed us to stay focused and cut down on non-essential or wasteful work while giving the company a clear idea of what we are working on.

Vantagens: I love Jira's ease of use. Jira allows our staff and business partners to request from us using Jira Service Desk. Engineers track their effort using Jira Software. We use the default settings for the most part and that works great for us. There is no need to train anyone on how to use it because everything is self-explanatory. That cuts down on confusion and allows us to get/enter accurate information.

Desvantagens: It is slow. It is very slow at times. Jira's makers - Atlassian - have not paid much attention over the years about its slowness. If you are into full-fledged project management, portfolio planning and more, you will have to buy add-ons to get additional functionality within Jira. Did I say that Jira is slow? While the ease of use saves time in accurately recording information in Jira, all that saved time is wasted away waiting for pages to load.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/02/2021
Yaroslav K.
Information Technology Major
Educação superior, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    3 /5
  • Praticidade
    2 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    2 /5
  • Relação qualidade/preço
    3 /5
  • Probabilidade de recomendação
    5/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 21/05/2018

"More then you will ever need / Tool to handle thousands of problems one by one"

Vantagens: *Functionality The best feature of Jira is a huge number of integrations, massive amount of possibilities, statistics and tricks that you can you inside the platform.
There is an integrated tracking, kanbans, lists, sorting direct contact with chat (stride) and feature to work with git right from every task or issue.
* New UI Recently Jira got an update, a new chat (Stride, instead of Hipchat) and a new UI for the tasks. I can see that company goes in the right direction to adopt all of it's powers. *Customization Jira, being confusing at first hides a lot of it's features inside most of which you can change and adjust to your business needs. It is a great solution for a big corporation with dozens of departments, hundreds of employees and thousands of issues and tasks daily. However, in all other cases Jira can be a nightmare at this point.

Desvantagens: *Slow Out off all CRM platforms and tools to handle tasks and issues Jira is the slowest by far. Is it initial problem or has it appeared after adopting so many technologies under one roof - I can't be sure. But one thing is clear - Jira is awfully slow. *To many features Yes, it is a disadvantage when it comes to Jira. When a new customer comes to Jira I believe, he is most definitely confused. Especially, if he/she tried ANYTHING else before. Of course, I see that company does a lot to make it easier and more comfortable, but as it is now, Jira is a terrible solution for fast adoption, scary for a small or middle sized team and most definitely not a great choice for personal use. Jira is Huge. If you are huge - great features, customizing, different apps and plugins will help you solve a lot with Jira. If you are just starting or don't have that many tasks and issues and people in your company - you should probable check other options.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 21/05/2018
Avaliador Verificado
Technical Operations Manager
Saúde, bem-estar e condicionamento físico, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/11/2020

"The Ultimate Business Productivity Suite"

Comentários: JIRA has been an excellent tool overall - provides the perfect mix of task, project and issue tracking features that every company needs. I have worked with JIRA in two independent fast-growing companies and both times it has been the main driver of productivity.

Vantagens: The fully integrated task and project management boards with extensive levels of detail to run Kanban maintenance boards, complex sprints and even visualise recruitment pipelines. In collaboration with Confluence and BitBucket, the Atlassian product suite make the management of a growing software team seem easy.

Desvantagens: JIRA has quite a steep learning curve for less software native users and can appear too complex for the average operational or commercial person. As such, it can be difficult to convince new people to use JIRA without extensive training and hand-holding. This could be improved by guided tours and a simpler interface for "new starts".

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/11/2020
Luke A.
Account Director
Publicidade e marketing, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/11/2020

"Best and most true to tradition agile project/product management tool around"

Comentários: I have a (probably unhealthy) love for Jira and would need a lot of convincing to switch. It's interface is genuinely enjoyable to use and it aligns perfectly with agile product management methodologies, natively and in conjunction with its plethora of add-ons.

Vantagens: Jira is an immensely powerful issue management tool. It's JQL language provides ultimate flexibility to satisfy the needs of all roles on a product/project team. It's easy to use (if agile concepts are familiar to you and semi-intuitive if they're not), easy to deploy (especially if you're using Jira Cloud) and easy to integrate with.

Desvantagens: The pricing model for add-ons. You could have a 100 users registered to your Jira instance, have an add-on that is used by a small handful of power users, and still be paying a license fee for all 100 users. Very annoying!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/11/2020
Achal K.
Sr. Analyst
Serviços e tecnologia da informação, 10.000+ funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/12/2020

"JIRA"

Comentários: Jira is itself a technology I will say. I have been using this software for more than 5 years now. With both as a user and JIRA developer. With almost more than 5 years of my career, JIRA helped me in each and every project no matter what process you follow KANBAN, Agile all the tasks, projects,users, tickets can be managed by using JIRA.

Vantagens: JIRA provides a solution for almost all project management issues. A lot of companies are migrating from Service now to JIRA software due to its pricing and features. Jira has a lot of subsidiaries and compatible with third-party plugins and apps.
Easy to use, customizable to list a few.

Desvantagens: No cons as such but yes with the complex features provided by JIRA software will require good knowledge or hands-on to go with.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/12/2020
Adam H.
Founder and CEO
Serviços e tecnologia da informação, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/02/2021

"Enterprise Issue Management for Teams"

Comentários: Generally I love Jira - with the plugins and immense flexibility, it is the best issue management for software development teams that I have ever used.

Vantagens: Jira is highly configurable, allowing you to set it up exactly as your team works rather than having to change how you work for the software. It provides a huge amount of flexibility that is difficult to match in the crowded issue management category. This is the industry standard when it comes to software development and agile process management.

Desvantagens: Only use Jira if you are ready to get stuck into the administration and management of the software - it takes a significant amount of setting up to get it right. You are rewarded with strong features and it is highly configurable but it can also have a managament time impact.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/02/2021
Sagar D.
DevOps Engineer
Software, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/11/2020

"Great tool for Agile Project Management"

Comentários: Overall I really am fond of this issue/project/epic tracking platform. Best thing is the easy of use and cherry on the cake is having a mobile solution, allowing you to manage everything from your mobile device.

Vantagens: Jira has great integration points. It has an amazing API extensibility, which lets you create issues in an automated fashion. It's Very Easy to use, and allow you to have multiple dashboards including Kanban, Scrum etc. You could easily setup workflows for each board differently.
Access Provisioning is super easy for administrators as well.

Desvantagens: The only thing I dislike is that it is kind of expensive when it comes to add-ons. The model is based on number of users, so it's annoying for large companies with thousands of employees.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/11/2020
Abhimanyu P.
Sr. Technical Consultant
Serviços e tecnologia da informação, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/02/2021

"It's a well crafted tool for Project management and bug tracking"

Comentários: The integration with some other applications make us happy. It delivers almost everything for a software company required.

Vantagens: Jira is a decent project management tool from my opinion. It's easy to configure as an Administrator. Our team able to release product quickly with Jira tool.

Desvantagens: For technical guys it's very easy to use. But for business guys feel difficult to use in the first time. Because the UI looks confusing.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/02/2021
Daryn W.
Product Owner
Software, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    3 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/01/2021

"Essential for our development process"

Comentários: We use it daily to keep track of work and we wouldn't be as collaborative without it. 10/10 would recommend.

Vantagens: It's so ubiquitous that everyone already knows how to use it in its simplest form. I also like the reporting functions that it has for through-put calculation. We wouldn't be able to collaborate with the team as easily without Jira.

Desvantagens: Sometimes the lack of features that Jira-Cloud offers compared to server-side is frustrating to some. However, for those of us who have never experienced server-side it really isn't a problem. You just have to be a little more creative in your solutions.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/01/2021
Vishal G.
IT Business Partnering
Biotecnologia, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    3 /5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/01/2021

"Fine tool for project delivery but could use some other features."

Comentários: Good tool especially for agile delivery.

Vantagens: Easy GUI. Linking issues together is easy. Kansan functionality is superb

Desvantagens: Integration with other PM tools are limited. Good for agile delivery but not waterfall or hybrid. Good integration with confluence but not other collab applications.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/01/2021