Quem usa o Kaseya VSA?

MSPs que buscam mais receita e lucratividade, além de pequenos departamentos de TI que precisam fazer mais com menos, usam o Kaseya VSA para dimensionar e gerenciar remotamente e facilmente de menos de 100 a mais de 50.000 endpoints.

Conheça o Kaseya VSA

Veja por que milhares de MSPs que buscam maior lucratividade e pequenos departamentos de TI que precisam fazer mais com menos usam o software de gestão da TI Kaseya VSA para automatizar a gestão da TI. Com as soluções da Kaseya, as organizações podem gerenciar toda a infraestrutura e operações de TI, inclusive ambientes de nuvem, no local, híbridos, virtualizados e distribuídos, tudo em um só lugar. Comece uma avaliação gratuita para gerenciar e controlar proativamente ativos e aplicativos de TI remotamente, com facilidade e eficiência.

Detalhes do Kaseya VSA

Kaseya

http://www.kaseya.com

Fundada em 2004

Preço do Kaseya VSA

O Kaseya VSA não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis.

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Computador - Mac

Nuvem, SaaS, web

Computador - Windows

Formação

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Kaseya VSA

Ferramentas de Monitoramento de Redes
Diagnóstico de rede
Gerente de linha de base
Gestão de recursos de rede
Monitoramento de acordos de nível de serviço (SLA)
Monitoramento de endereço IP
Monitoramento de tempo de funcionamento
Monitoramento de uso da Internet
Monitoramento do servidor
Monitoração da largura de banda
Painel
Relatórios de tráfego da Internet
Agendamento de manutenção
Auditoria de problemas
Controle e acesso remoto
Controles/permissões de acesso
Gerenciamento de correções
Gestão de capacidades
Gestão de conformidade
Gestão de estoques
Gestão de licenças
Bate-papo em tempo real
Compartilhamento de arquivos
Compartilhamento de tela
Ferramentas de diagnóstico
Gravação de sessão
Questionários e feedback
Transferência de sessão
Acesso remoto
Agendamento
Backup e recuperação
Bate-papo ao vivo
CRM
Cobrança e faturamento
Gerenciamento de correções
Gestão de edição
Gestão de projetos
Help Desk
Painel
Gerenciamento de configuração
Gestão da manutenção
Gestão de aquisições
Gestão de auditorias
Gestão de contratos e licenças
Gestão de estoques
Gestão de fornecedores
Gestão de requerimentos
Rastreamento de conformidade
Rastreamento do custo
Alertas/notificações
Aprovação Automática
Controle e acesso remoto
Correções personalizadas
Digitalização automática
Gestão de conformidade
Gestão de toda a rede
Implantação Automática de Atualizações
Painel
Prioridade de Atualização
Scanner de vulnerabilidades
Teste de Atualizações
Agendamento
Gerenciamento de correções
Gerenciamento de credenciais
Monitoramento de e-mail
Monitoramento de máquinas virtuais
Monitoramento do servidor
Monitoração da CPU
Registros de eventos
Aceleração por comportamento
Conformidade com a lei Sarbanes-Oxley
Dados de importação e exportação
Descoberta automática de dispositivos
Exames de diagnóstico
Gestão de JCL
Gestão de energia
Multiplataforma
Registro de auditoria
Sistema de referências cruzadas
Vários usuários
Acesso para Celular
Alerta em tempo real
Gerenciamento da implantação
Gerenciamento de correções
Gestão de Remediação
Gestão de ativos de TI
Para MSPs (Serviços gerenciados)
Supervisão de rede
Acesso remoto
Assinatura eletrônica
Bate-papo ao vivo
Chat com vídeo
Colaboração
Conferência virtual
Gerenciamento de reuniões
Gestão de tarefas
Monitoramento da atividade dos funcionários
Rastreamento de fuso horário
Softphone
Suporte remoto

Avaliações do Kaseya VSA

Exibindo 5 de 180 avaliações

Geral
4,1/5
Praticidade
3,6/5
Atendimento ao cliente
3,6/5
Recursos
4,2/5
Relação qualidade/preço
3,7/5
Rj E.
Owner
Serviços e tecnologia da informação, Profissional autônomo
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/01/2019

"Great Product"

Comentários: I have been using Kaseya VSA for about 10 years now. It has transformed my business. I travel less and less to clients sites and do most if not all work remotely for them. Their customer support is top notch and they work hard to help you. Their billing department could be improved, but they're working on it. They have Kaseya Connect every year in Las Vegas. I wish they would hold it somewhere other than casinos and strip clubs. Kaseya is a must for your business. They can scale with you as you grow your business too.

Vantagens: Kaseya is awesome in the automation department. I am able to set scripts in place and have them run in the middle of the night. No more staying up after hours pushing out patches and fixes. I can set the patch management to scan for new updates, then push them out on a schedule that I determine.

Desvantagens: The product works great on Windows machines, but updating a Mac can be tricky. I would like to see them move into the Android field more too. There are more and more Android devices coming into the work sphere that having an option to remotely fix androids would be great.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/01/2019
Andrey G.
Kaseya and Server Adminsitrator
Serviços e tecnologia da informação, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/11/2019

"increasing helpdesk staff productivity"

Comentários: -- Tactical Responsibilities
Use remote monitoring and management tool KASEYA to deliver pro-active remote support
Establish monitoring and maintenance necessary for new and existing clients
Monitors Server Windows Operating System performance and takes action to resolve problems
Monitors the Microsoft Exchange Service and resolved any issues regarding the email systems
Monitors Workstation Windows Operating System performance and escalate actions
Monitors network Devices status and performance and escalate actions
Monitors Storage Devices health and takes action to resolve problems
Monitors VMware Infrastructure performance and takes action to resolve problems
Prepare and present service and monitoring reports to management regularly
Documents problems and resolutions on production servers
Completes scheduled audits and provides reports to customers periodically

Vantagens: Kaseya is one of the best RMM (Remote Monitoring and Management) tools in the market
we have moved from REACTIVE to PROACTIVE and now we are moving to SERVICES
related to "Service Management Maturity model"
thanks to Kaseya we achieved
1. Analyze trends
2. Set thresholds
3. Predict problems
4. measure applications availability
5. Automate (highly appreciable when you handle hundreds of devices)
6. Mature Problem Configuration, change, asset and performance management
7. Increase Security in multiple layers
8. Manage the entire Windows updates process
9. Remote Control
10. Compliance and audit Reports

Desvantagens: unfortunately using kaseya core modules, it is not stronger to manage network devices

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/11/2019
Avaliador Verificado
Network Engineer
Imobiliárias, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/06/2020

"Fantastic software for managing your enviroment"

Comentários: Absolutely love it. It does so much more for us than what we had before. The Kaseya knowledge base and public agent procedures site is helpful. Patch management is my biggest love from this product. The ability to access machines with just Internet access is a huge plus. It has also made managing our inventory considerably easier.

Vantagens: Easy to see all machines and servers in real time with connectivity status. Agent install is quick and customizable. Patch management feature is robust. Agent procedures allow a wide range of management possibilities. I love that I can access any of my servers with just Internet access. This have come in handy many times when iDRAC or VPN access has been lost.

Desvantagens: Management for Macs is less robust. The lack of a 64 bit agent until recently was a pain point for a while. Updating Live Connect is time consuming,

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/06/2020
Alexander B.
Project Manager
Imobiliárias, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/05/2019

"A powerful engine marred by lazy, ongoing GUI problems"

Comentários: We took on Kaseya largely for remote control of clients and Windows/Office patching. We quickly made use of its Agent Procedures and reports modules and then continued on, slowly integrating module after module.

Vantagens: Many powerful modules:
- I would not even consider Windows patching without Kaseya: it is granular, easy to use, pretty complete
- Agent Procedures and Policies allow enormous customization in what you can do - practically any script you can think of can potentially be run through here
- LiveConnect is smooth and fast and provides a wealth of tools
- Reports, Alerts, and Audit modules are clear (once understood) and provide tremendous detail and customization

Desvantagens: Persistent, unfixed, obvious GUI issues spanning years and years after being reported:
- screens not refreshing;
- inconsistent filtering;
- misleading word choices in scheduling boxes;
- selecting multiple is a chore;
- "View" is powerful to *use* but clumsy and unwieldy to *manage/administer*
The way installation packages are created is terrible. If you have more than about a dozen OUs, you will see what I mean: you must create a new install package for each OU. We have 90. EVERY ONE OF THEM must be updated every time there is a new Kaseya client release (about four times a year). There should be one package that asks the user its OU based on a database that IT sets up. Kaseya Anti-Virus and Kaseya Anti-Malware (which we used to use) frought with problems, in accurately reporting what was out there & in reliably installing or uininstalling packages. KAM in particular was so broken it caused us to dump the entire thing and switch to Webroot (though the Webroot integration module is a bad joke: it looks like an alpha product, nowhere near beta). Patch rollback is difficult and usually impossible (though this may not be Kaseya's fault).

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/05/2019
Charles F.
IT Security Manager
Escritório executivo, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/07/2019

"Kaseya VSA - Not just for MSPs"

Comentários: Kaseya VSA has helped me overcome hurdles with outdated software, missing updates, and deployment of new software. I used Kaseya to locate which devices are using old version of Office and using Windows version XP, 7 and and 8 and 8.1. This has helped me in the process of updating all of our devices to the newest Office and Windows 10.

Vantagens: Kaseya VSA is not only for MSPs, but for anyone who needs help managing their assets in the office and in the field. I'm the IT Security Manager with all the hats in the IT world at a large confectionery broker. I manage over 250+ devices on my own, with the help of Kaseya VSA. I could not do my day-to-day job without Kaseya VSA.

Desvantagens: I'm not a fan of the app as the functionality seems to be spotty. Right-clicking the client app sometimes brings up a menu, and sometimes it only offers a simple selection of "Refresh". This is my only gripe in the 3 years I've been using this product.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/07/2019