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Conheça SendGrid

SendGrid is a leader in customer communications. Our trusted, cloud-based email delivery
platform helps marketers and developers send with confidence. We are trusted
by over 78,000 global customers, big and small, to drive engagement and
business growth through their email program.

In addition to our award-winning API, SendGrid's Marketing Campaigns offers powerful, one-to-many sending, straightforward segmentation, flexible and frustration-free campaign editing and actionable analytics.

Quem usa SendGrid?

O SendGrid atende a todos, desde desenvolvedores independentes até grandes corporações. Qualquer pessoa que precise enviar um e-mail de forma confiável a partir de seu aplicativo pode usar o SendGrid.

Onde o SendGrid pode ser implantado?

Baseado na nuvem
Instalação local

Sobre o fornecedor

  • Twilio
  • Localizado em San Francisco, EUA
  • Fundado em 2008

Suporte do SendGrid

  • Suporte por telefone
  • Assistência 24/7
  • Bate-papo

Países disponíveis

Alemanha, Argentina, Austrália, Brasil, Canadá e outros 17

Idiomas

inglês

Preço do SendGrid

Preço inicial:

US$ 60,00/mês
  • Sim, oferece teste gratuito
  • Sim, oferece versão grátis

O SendGrid possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Versão paga do SendGrid a partir de US$ 60,00/mês.

Planos de preços consiga uma avaliação gratuita

Sobre o fornecedor

  • Twilio
  • Localizado em San Francisco, EUA
  • Fundado em 2008

Suporte do SendGrid

  • Suporte por telefone
  • Assistência 24/7
  • Bate-papo

Países disponíveis

Alemanha, Argentina, Austrália, Brasil, Canadá e outros 17

Idiomas

inglês

Vídeos e imagens do SendGrid

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Vídeo do SendGrid
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Recursos do SendGrid

  • API
  • Agendamento de campanhas
  • Alertas/notificações
  • Análise de dados de campanhas
  • Arrastar e soltar
  • Ações ativadas por eventos
  • Bloqueador de spams
  • Campos personalizáveis
  • Comprovação de domínios
  • Conformidade CAN-SPAM
  • Corretor gramatical
  • Criação e design de formulários
  • Detecção de e-mails descartáveis
  • Detecção de servidor "pega-tudo" (catch-all)
  • Editor de WYSIWYG
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de listas
  • Gestão da comunicação
  • Gestão de assinantes
  • Gestão de assinaturas
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de equipes
  • Gestão de modelos
  • Histórico do cliente
  • Modelos de e-mails
  • Notificações em tempo real
  • Otimização para dispositivos móveis
  • Personalização de mensagens
  • Protocolo de transferência de correio simples (SMTP)
  • Páginas de início/formulários web
  • Rastreamento de cliques
  • Rastreamento de e-mails
  • Rastreamento de engajamento
  • Relatórios e análise de dados
  • Respostas automáticas
  • Segmentação de clientes
  • Testes A/B

Alternativas ao SendGrid

Pepipost, único Programa eletrônico de estabilidade (ESP na sigla em inglês) do mundo que não cobra pelos e-mails abertos. Cadastre-se e ganhe 30 mil créditos de e-mail gratuitos.
Automação de marketing que gera receita. Integrações bidirecionais profundas com Pipedrive, Copper, Hubspot CRM.
Plataforma completa de email marketing para pequenas e médias empresas. Geração de leads através de landing pages, editor de arrastar e soltar, relatórios completos e muito mais.
As comunidades online Higher Logic redefinem a maneira como os clientes se comunicam, colaboram e mantêm contato com sua organização.
O Twilio fornece APIs simples e de pagamento conforme o uso para empresas criarem aplicativos de voz e SMS com escala e segurança para Internet ou dispositivos móveis.
Plataforma de engajamento com o cliente que inspira o crescimento por meio de mensagens omnichannel.
A plataforma de envolvimento de vendas que automatiza o alcance de e-mail pessoal, chamadas e tarefas, enquanto o departamento de vendas pode se concentrar em fechar negócios.
O Amazon Simple Storage Service (S3) é uma plataforma de armazenamento de objetos em nuvem projetada para coleta, armazenamento e análise de dados de forma fácil e segura.
Software de engajamento de vendas para vendedores modernos. Crie cadências de vendas omnicanais com e-mail, telefone e rede social, tudo em um painel.

Avaliações do SendGrid

Pontuação média

Geral
4,2
Praticidade
4,1
Atendimento ao cliente
3,8
Recursos
4,1
Relação qualidade/preço
4,0

Avaliações por tamanho de empresa (funcionários)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontre avaliações segundo pontuações

5
54%
4
29%
3
7%
2
3%
1
6%
Eddie
Eddie
CEO
Usuário do LinkedIn Verificado
E-Learning, 2–10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

E-mail Marketing optimized for Professionals

5,0 há 3 anos
Legendas em português disponíveis no player de vídeo
Kayalla
Kayalla
Analista de Conteúdo, Brasil
Usuário do LinkedIn Verificado
Serviços e tecnologia da informação, 51–200 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação
Fonte: GetApp

Usuária para finalidades de marketing

4,0 ano passado

Vantagens:

A parte que mais gosta é dos insights dos e-mails enviados. O dashboard com as informações do envio é bem completo e ajuda os usuários a visualizar se as iniciativas estão dando certo e a trabalhar possíveis melhorias.

Desvantagens:

Acredito que a interface possa melhorar para garantir uma boa experiência ao usuário. A parte de segmentação de grupos e contatos também é um pouco complicada, mas nada que impossibilite o uso.

Dylan
Dylan
Software Developer, Reino Unido
Usuário do LinkedIn Verificado
Software, 11–50 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

Pretty solid product with a good reputation, but can be pricey

5,0 há 9 meses

Comentários: My overall experience with SendGrid has been positive. I appreciate its reliability, detailed analytics, and user-friendly interface. My only concerns are with pricing scalability and occasional customer support challenges, but the platform consistently delivers effective and impactful email campaigns.

Vantagens:

SendGrids high deliverability rates, solid tracking metrics and easy to use interface make it a very attractive offering in a competitive space.

Desvantagens:

The pricing structure mean that scalability can be a concern, there are some sudden jumps in pricing. The step from 200k to 250k emails a month takes you from $89.95/mo to $249/mo which is a suddenly 3x cost increase, with similar 2x increases at the next intervals. Having unit-based pricing would be less stressful than suddenly crossing a threshold.

Alternativas consideradas anteriormente: HubSpot Marketing Hub e Mailchimp

Razões para escolher o SendGrid: SendGrids developer tools made it far easier to integrate with than Mailchimp, for what we needed to do.

Software anterior: Mailchimp

Razões para mudar para o SendGrid: The developer offering was much simpler, and the starting pricing was fairly attractive if a little bit of a honeypot to get you on their ladder.

Orianne
Orianne
Specialist Marketing, Espanha
Usuário do LinkedIn Verificado
Telecomunicações, 10.000+ funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Sending SaaS emails through the service is the best option.

4,0 há 2 anos

Comentários: Minimal running costs and the minimal need for application development make the API cost-effective. Even as a simple SMTP gateway, the API can perform many functions. These include distribution results and bounce information, which make the proper operation possible. MTA SaaS services are made possible by the original. It is used to display messages from the service provider and notify the public of upcoming announcements. Nowadays it is difficult to operate with an original because it could be used by malicious third parties as a spam pass-through. However, it can operate securely if appropriate security measures and patches are applied frequently. Using the SendGrid service frees business owners from work they cannot control.

Vantagens:

With the sub-user functions and the ability to manage each distribution case, it is easy to confirm the rate and track each delivery in the dashboard. In addition, it is easy to ensure bounce time records and investigate why mail was not delivered from the dashboard. This is because each case has a dedicated distribution manager that can perform distribution management in each case. It is advisable to confirm delivery with a tracking code, but it is also possible to check mail confirmation without any further action. This process can be completed quickly with any of the services offered.

Desvantagens:

Since the records of previous bounces disappear when searching, I want to extend the logging period a bit. To extract the data through webhooks, making a request each time is necessary.

Avaliador Verificado
Usuário do LinkedIn Verificado
Recursos Humanos, 11–50 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

SendGrid is our #1 email sender for newsletters and outbound

5,0 mês passado Novo

Comentários: We use SendGrid for newsletter and outbound sequences and our overall experience is positive. It serves its purpose, while some of the functionalities could be improved.

Vantagens:

I like the ability to send single newsletters, or automations. I like the segmentation of the contact lists. I like the interface and user friendliness. I like the foreign IP address for risk free outbound initiatives.

Desvantagens:

I would invite the possibility to merge contact lists. I would also invite more intuitive set up of the automations. I would love better analytics with the automations.

Joe
Joe
COO, EUA
Usuário do LinkedIn Verificado
Publicidade e marketing, 11–50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação
Fonte: GetApp

Customer Service Is Terrible

3,0 há 12 meses

Comentários: As long as you don't have an issue and need CS their tech works great and have a good value proposition. When I can find another company with a similar value proposition and even decent customer service I will switch.

Vantagens:

They present a good value and a dependable product

Desvantagens:

Customer service is terrible. It used to be pretty good. They have made getting service more difficult, and when you use the chat they try to redirect you away. So when you chat you get in a queue and they text you when you are next. I get a text go to the chat and it says >1 Minute. I stay on for 3-5 minutes no one is there, I go back to what I am doing and when I go back the chat closed. Do it all over again, and this time within a minute someone gets on. I message 7 times my question and issue, 10 minutes go by before I get an answer. The whole process is terrible and purposefully by design treats their paying customer like trash. You don't matter, your time doesn't matter, and in fact you are an idiot for not figuring out the issue on your own. Even when my question/issue was something ONLY they can do. I do not have the ability to increase subusers, only they do. I wish I could say that this is a SendGrid issue, almost every business has rearranged their CS to serve employees, which usually is at the expense of those who pay to make the whole operation work.

Alternativas consideradas anteriormente: SparkPost

Razões para mudar para o SendGrid: I also use Twilio, seemed like a reasonable thing to use both services.