Alloy Navigator

Alloy Navigator

da Alloy Software

Quem usa o Alloy Navigator?

Pequenas, médias e grandes empresas de todos os setores que buscam uma solução abrangente, acompanhada por um poderoso sistema de automação de processos, integração de terceiros e uma API flexível.

Conheça o Alloy Navigator

O Alloy Navigator é uma solução real projetada para clientes do mundo real, construída por pessoas de TI do mundo real como você. O Navigator fornece respostas ponderadas para os desafios diários e garante que a empresa receba a solução certa. Na essência, os produtos vêm com um poderoso mecanismo de automação de processos, cercado por uma interface que cria automaticamente relacionamentos significativos com dados que são importantes para você. O Navigator lida com Help desk e gestão dos ativos por padrões orientados por ITIL.

Detalhes do Alloy Navigator

Alloy Software

http://www.alloy-software.com

Fundada em 2002

Preço do Alloy Navigator

O Alloy Navigator não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Alloy Navigator a partir de US$ 19,00/mês.

Preço inicial

US$ 19,00/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Computador - Mac

Nuvem, SaaS, web

Computador - Windows

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Alloy Navigator

Ferramentas de TI
Agendamento de manutenção
Auditoria de problemas
Controle e acesso remoto
Controles/permissões de acesso
Gerenciamento de correções
Gestão de capacidades
Gestão de conformidade
Gestão de estoques
Gestão de licenças
Catálogo de serviço
Geração de relatórios de atendimento
Gestão de ativos de TI
Gestão de contratos
Gestão de incidentes
Gestão de lançamento
Gestão de tíquetes
Gestão do conhecimento
Portal de autoatendimento
Catalogação/Categorização
Colaboração
Fóruns de discussão
Gestão da base de conhecimento
Gestão de conteúdo
Pesquisa de texto completo
Portal de autoatendimento
Árvore de decisão
Aceita o método Scrum
Apto para a metodologia ágil
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Gestão de carteira
Gestão de edição
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão de tarefas
Gestão de testes e controle de qualidade
Priorização
Quadro de referência de produtos
Rastreamento de erros
Rastreamento de percentual de progressão
Seguimento de status
Alertas/transferência
Armazenamento de documentos
Bate-papo em tempo real
Comunicação multicanal
Gestão da base de conhecimento
Gestão de ativos de TI
Gestão de tíquetes
Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
Imagem de marca personalizável
Integração de e-mail
Portal de autoatendimento
Rastreamento de interações
Roteamento automático
Supervisão de rede
Agendamento de problemas
Auditoria de problemas
Gestão da base de conhecimento
Gestão de atribuições
Gestão de escalonamento
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Painel
Problemas recorrentes
Acesso para Celular
Base de conhecimento
Configuration Management Database (CMDB)
Controle remoto
Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
Gestão de aquisições
Gestão de ativos de TI
Gestão de incidentes
Gestão de mudanças
Portal de autoatendimento
Descoberta automática de dispositivos
Gerenciamento de configuração
Gestão de ativos de TI
Gestão de licenças
Gestão de mudanças
Gestão do impacto
Mapeamento de relacionamentos
Monitoramento do desempenho
Visualização de dados
Gerenciamento de configuração
Gestão da disponibilidade
Gestão de contratos e licenças
Gestão de incidentes
Gestão de lançamento e implantação
Gestão de mudanças
Gestão de problemas
Gestão de projetos
Portal de autoatendimento
Rastreamento de recursos
Gerenciamento de configuração
Gestão da manutenção
Gestão de aquisições
Gestão de auditorias
Gestão de contratos e licenças
Gestão de estoques
Gestão de fornecedores
Gestão de requerimentos
Rastreamento de conformidade
Rastreamento do custo
Acesso para Celular
Alertas/notificações
Gerenciamento de multicanal
Gestão de armazéns
Gestão de estoques de fabricação
Gestão de estoques do varejo
Gestão de fornecedores
Gestão de renovações de pedidos
Identificação do produto
Kits
Otimização de estoques
Previsão
Relatórios e análise de dados
Ativação do produto
Gestão de nós
Licença de avaliação
Licenças portáteis
Proteção contra cópias
Rastreamento de licenças
Calendário de mudanças
Fluxo de trabalho de aprovações
Gestão de capacitação
Gestão de conformidade
Gestão de lançamento
Gestão de tarefas
Planejamento de mudanças
Priorização
Registro de auditoria
Acompanhamento de atividades
Check-in/Check-out
Código de barras/RFID
Gestão da depreciação
Gestão de eliminações
Gestão de reservas
Rastreamento da localização
Registro de auditoria

Avaliações do Alloy Navigator

Exibindo 5 de 40 avaliações

Geral
4,6/5
Praticidade
4,1/5
Atendimento ao cliente
4,7/5
Recursos
4,4/5
Relação qualidade/preço
4,4/5
Jeff W.
IT Director
Impressão, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/07/2018

"If keeping track of everything is what you want, this product is for you! And I mean everything!"

Comentários: Alloy keeps track of a ll of our inventory, software changes, support incidents, knowledge base, etc. The information in Alloy puts all the necessary information in one place to manage our IT environment easily and efficiently.

Vantagens: Alloy can be as simple or as complex as you want it to be based on how you set it up. The flexibility and depth are what I love most about it. You can really keep track of everything in your IT environment and you can customize it to fit your specific needs. Other products make you use their preconfigured categories and workflows, etc. While Alloy comes preconfigured with almost everything you need, you can add or remove just about anything you want and build your own workflows to automate the system.

Desvantagens: I find that the more flexible a product is, the more cumbersome it can be. Since Alloy is extremely flexible, the set up can be a little complicated. However, they have a great support team to help you when you need it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/07/2018
Eric O.
IT Support Specialist
1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/07/2018

"Alloy does the job"

Comentários: The majority of our IT department lives inside Alloy. It is simple to use for the average technician and the user portal is good as well. The integration of software allocation and databases of all hardware on our network is a must.

Vantagens: - Alloy user portal and technician portals are easy to use
- Runs quickly and smoothly
- Easy to import users from AD
- Email integration for alerts on new tickets and updates on existing tickets
- Training that Alloy offers is well thought out and contains tons of information.

Desvantagens: - Customer Support can take 1-3 days to get back to you
- The backend of Alloy is very confusing. Trying to change simple things can be extremely difficult since there is no search functionality and no documentation online.
- If you want custom features added it is going to cost a decent chunk of money.

Resposta dos fornecedores

por Alloy Software em 06/08/2018

Thanks for providing a review! We're happy you enjoy using our solution!

I apologize for the experience you had with Support. However, I'm positive it was an isolated situation. A review of your company's 138 tickets since 2015 shows an average response of 2hrs 19mins with average resolution under 24 hours. Given that I expect your next experience will be a positive one.

For online documentation, I would strongly advise the use of our Support Portal. Our product help and admin guides are all online along with our searchable Knowledge base.

The admin part of the product does have a learning curve, but you'll find the ratio of flexibility to ease of use to be unmatched. Other products provide a fraction of the power or they require programming knowledge to leverage the same results. Use the search workflow feature to find what you're looking for or press F1 anywhere for contextual online help.

Please reach out to us if you need anything and thank you for using our solution!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/07/2018
Vitaliy E.
Desktop Support Specialist
Escritório de advocacia, 201-500 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/02/2019

"Has good potential"

Comentários: My overall experience is good. I went head on into a huge mess that was not very well maintained. When the inventory, locations, and customers are up to date, then its much easier to manage.

Vantagens: What I liked most about this software is how it can be integrated to sync with Active Directory which allows us to keep the inventory, locations, and customer tabs updated. The more automation, the better.

Desvantagens: The gui is kind of outdated and could be simplified, but that's speaking from being on an older version of Alloy Navigator. There is not enough sync customization that can be manipulated or adjusted for AD sync.

Resposta dos fornecedores

por Alloy Software em 08/02/2019

Thanks for taking the time to review our product!

Absolutely get yourself on the latest version and take a look at the Technician Web Portal. It's really sleek and easy to use. If you use the Windows client, you'll love the Web Portal no doubt!

Regarding the Active Directory sync, please give our services team a call. I say that because the sync is super flexible, allows you to map any AD field anywhere you want, update records on conditions, import pictures, set managers for automatic permissions and approvals, and its paired with the workflow which is second to none. Maybe there's something you're missing we can help you with.

We'd love to help you get the most out of the product and if there is a limitation anywhere, we'll do our best to address it!

Thanks for being part of the Alloy Software family!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/02/2019
Hany E.
System administrator & Infrastructure Admin
Fabricação de alimentos, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/05/2020

"Review for Alloy Navigator"

Comentários: It's an excellent experience because it benefited me more than I expected from other programs and everything I needed and brought in.

Vantagens: This program helps to follow the work seriously and continuously and it includes all the sections I need in the work like the one and save the assets in the department and renewal and many other things

Desvantagens: This program is good, and there's nothing I didn't like.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/05/2020
Marshall M.
Manager of Network Operations
Serviços financeiros, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/11/2018

"Great Support and Inventory Management Software"

Comentários: Alloy keeps our technology department on task, and gives our company's users an easy way to ask for help in solving their issues. The software is near limitless in what you can do with it thanks to the scripting and automation it provides. The automation also helps us manage our inventory, by keeping up with computers and hardware in stock, on loan, etc. We send emails to users to remind them to return hardware they've borrowed, and we've created a process that will create a ticket if our stock of hardware or computers starts getting low. Monthly tasks such as access reviews and computer updates are tracked using tickets that are automatically created. This software is highly customizable, provided you've got the knowledge and imagination to write the scripts and workflow.

Vantagens: Our favorite part about the Alloy software is the scripting and automation it provides. You can have it create tickets or work orders automatically when certain conditions are met, such as a ticket to order more computers when stock is running low.

Desvantagens: The scripting is a bit hard to understand if you don't come from a SQL background. However, Alloy's support team is excellent and has been able to help with every issue we've given them.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/11/2018