Alloy Navigator

Quem usa o Alloy Navigator?

Pequenas, médias e grandes empresas de todos os setores que buscam uma solução abrangente, acompanhada por um poderoso sistema de automação de processos, integração de terceiros e uma API flexível.

Conheça o Alloy Navigator

O Alloy Navigator é uma solução real projetada para clientes do mundo real, construída por pessoas de TI do mundo real como você. O Navigator fornece respostas ponderadas para os desafios diários e garante que a empresa receba a solução certa. Na essência, os produtos vêm com um poderoso mecanismo de automação de processos, cercado por uma interface que cria automaticamente relacionamentos significativos com dados que são importantes para você. O Navigator lida com Help desk e gestão dos ativos por padrões orientados por ITIL.

Alloy Navigator - Informação

Alloy Software

http://www.alloy-software.com

Fundada em 2002

Alloy Navigator - Preços

O Alloy Navigator não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Alloy Navigator a partir de US$ 19,00/mês.

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Preço inicial

US$ 19,00/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Instalado - Mac

Nuvem, SaaS, web

Instalado - Windows

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Alloy Navigator

  • Agendamento de manutenção
  • Auditoria de problemas
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Gerenciamento de correções
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de estoques
  • Gestão de licenças

Ver lista completa de Ferramentas de TI

  • Catálogo de serviço
  • Geração de relatórios de atendimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de contratos
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do conhecimento
  • Portal de autoatendimento

Ver lista completa de Programas de Serviço de TI

  • Catalogação/Categorização
  • Colaboração
  • Fóruns de discussão
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de conteúdo
  • Pesquisa de texto completo
  • Portal de autoatendimento
  • Árvore de decisão

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Conhecimento

  • Aceita o método Scrum
  • Apto para a metodologia ágil
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Gestão de carteira
  • Gestão de edição
  • Gestão de recursos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de testes e controle de qualidade
  • Priorização
  • Quadro de referência de produtos
  • Rastreamento de erros
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Seguimento de status

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Projetos de TI

  • Alertas/transferência
  • Armazenamento de documentos
  • Bate-papo em tempo real
  • Comunicação multicanal
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle e acesso remoto
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de call centers
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Imagem de marca personalizável
  • Integração de e-mail
  • Integração de redes sociais
  • Macros e modelos de respostas
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de interações
  • Relatórios e análise de dados
  • Roteamento automático
  • Supervisão de rede

Ver lista completa de Sistemas de Help Desk

  • Agendamento de problemas
  • Auditoria de problemas
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de escalonamento
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Painel
  • Problemas recorrentes

Ver lista completa de Sistemas de Monitoramento de Problemas

  • Acesso para Celular
  • Base de conhecimento
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Controle remoto
  • Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de mudanças
  • Portal de autoatendimento

Ver lista completa de Sistemas de Service Desk

  • Descoberta automática de dispositivos
  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de licenças
  • Gestão de mudanças
  • Gestão do impacto
  • Mapeamento de relacionamentos
  • Monitoramento do desempenho
  • Visualização de dados

Ver lista completa de Software CMDB

  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento e implantação
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de problemas
  • Gestão de projetos
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de recursos

Ver lista completa de Software ITSM

  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de requerimentos
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento do custo

Ver lista completa de Software de Gestão de Ativos de TI

  • Acesso para Celular
  • Alertas/notificações
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de estoques de fabricação
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Identificação do produto
  • Kits
  • Otimização de estoques
  • Previsão
  • Relatórios e análise de dados

Ver lista completa de Software de Gestão de Estoque

  • Ativação do produto
  • Gestão de nós
  • Licença de avaliação
  • Licenças portáteis
  • Proteção contra cópias
  • Rastreamento de licenças

Ver lista completa de Software de Gestão de Licenças

  • Calendário de mudanças
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de tarefas
  • Planejamento de mudanças
  • Priorização
  • Registro de auditoria

Ver lista completa de Software de Gestão de Mudanças

  • Acompanhamento de atividades
  • Check-in/Check-out
  • Código de barras/RFID
  • Gestão da depreciação
  • Gestão de eliminações
  • Gestão de reservas
  • Rastreamento da localização
  • Registro de auditoria

Ver lista completa de Software para Controle de Ativos

Alloy Navigator - Alternativas

Mais alternativas ao Alloy Navigator

Alloy Navigator - Avaliações

Exibindo 5 de 43 avaliações

Geral
4,5/5
Praticidade
4,1/5
Atendimento ao cliente
4,7/5
Recursos
4,4/5
Relação qualidade/preço
4,4/5
Jeff W.
IT Director
Impressão, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/07/2018

"If keeping track of everything is what you want, this product is for you! And I mean everything!"

Comentários: Alloy keeps track of a ll of our inventory, software changes, support incidents, knowledge base, etc. The information in Alloy puts all the necessary information in one place to manage our IT environment easily and efficiently.

Vantagens: Alloy can be as simple or as complex as you want it to be based on how you set it up. The flexibility and depth are what I love most about it. You can really keep track of everything in your IT environment and you can customize it to fit your specific needs. Other products make you use their preconfigured categories and workflows, etc. While Alloy comes preconfigured with almost everything you need, you can add or remove just about anything you want and build your own workflows to automate the system.

Desvantagens: I find that the more flexible a product is, the more cumbersome it can be. Since Alloy is extremely flexible, the set up can be a little complicated. However, they have a great support team to help you when you need it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/07/2018
Jörg M.
IT-Engineer
Gestão da educação, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/08/2020

"Alloy Navigator - our daily help - thank you!"

Comentários: We are responsible for the IT infrastructure of the schools affiliated to us in the canton of BL (Switzerland).
We have been using Alloy Navigator as a ticketing system (incident, service request) for many years.
We keep discovering great functions that are very helpful. The knowledgebase is used extensively to provide instructions for us IT, but also for teachers and students.
The purchases of hardware as well as software and services are authorized and processed via Alloy Navigator.
We are currently introducing the use of Alloy Navigator's project management and are learning to work with it.

Vantagens: All of our Service Requests, Incidents, Announcements and instructions for inquiries are centralized and can be linked as required.
The purchasements of hardware, software and services can be managed centrally. If necessary, different permits can be configured as a condition prior to purchasements.
Sub-tasks of Service Requests, incidents or projects can be managed clearly.
If you want, adjustments to workflows, masks, etc. can also be made.
Alloy Navigator's webinterface is very good, most or almost all of the work can be done in the web browser. This is really fantastic!

Desvantagens: Alloy Navigator is very good software. I can't find anything that we can call a disadvantage.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/08/2020
Vitaliy E.
Desktop Support Specialist
Escritório de advocacia, 201-500 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/02/2019

"Has good potential"

Comentários: My overall experience is good. I went head on into a huge mess that was not very well maintained. When the inventory, locations, and customers are up to date, then its much easier to manage.

Vantagens: What I liked most about this software is how it can be integrated to sync with Active Directory which allows us to keep the inventory, locations, and customer tabs updated. The more automation, the better.

Desvantagens: The gui is kind of outdated and could be simplified, but that's speaking from being on an older version of Alloy Navigator. There is not enough sync customization that can be manipulated or adjusted for AD sync.

Resposta dos fornecedores

por Alloy Software em 08/02/2019

Thanks for taking the time to review our product!

Absolutely get yourself on the latest version and take a look at the Technician Web Portal. It's really sleek and easy to use. If you use the Windows client, you'll love the Web Portal no doubt!

Regarding the Active Directory sync, please give our services team a call. I say that because the sync is super flexible, allows you to map any AD field anywhere you want, update records on conditions, import pictures, set managers for automatic permissions and approvals, and its paired with the workflow which is second to none. Maybe there's something you're missing we can help you with.

We'd love to help you get the most out of the product and if there is a limitation anywhere, we'll do our best to address it!

Thanks for being part of the Alloy Software family!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/02/2019
Eric O.
IT Support Specialist
1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/07/2018

"Alloy does the job"

Comentários: The majority of our IT department lives inside Alloy. It is simple to use for the average technician and the user portal is good as well. The integration of software allocation and databases of all hardware on our network is a must.

Vantagens: - Alloy user portal and technician portals are easy to use
- Runs quickly and smoothly
- Easy to import users from AD
- Email integration for alerts on new tickets and updates on existing tickets
- Training that Alloy offers is well thought out and contains tons of information.

Desvantagens: - Customer Support can take 1-3 days to get back to you
- The backend of Alloy is very confusing. Trying to change simple things can be extremely difficult since there is no search functionality and no documentation online.
- If you want custom features added it is going to cost a decent chunk of money.

Resposta dos fornecedores

por Alloy Software em 06/08/2018

Thanks for providing a review! We're happy you enjoy using our solution!

I apologize for the experience you had with Support. However, I'm positive it was an isolated situation. A review of your company's 138 tickets since 2015 shows an average response of 2hrs 19mins with average resolution under 24 hours. Given that I expect your next experience will be a positive one.

For online documentation, I would strongly advise the use of our Support Portal. Our product help and admin guides are all online along with our searchable Knowledge base.

The admin part of the product does have a learning curve, but you'll find the ratio of flexibility to ease of use to be unmatched. Other products provide a fraction of the power or they require programming knowledge to leverage the same results. Use the search workflow feature to find what you're looking for or press F1 anywhere for contextual online help.

Please reach out to us if you need anything and thank you for using our solution!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/07/2018
Marshall M.
Manager of Network Operations
Serviços financeiros, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/11/2018

"Great Support and Inventory Management Software"

Comentários: Alloy keeps our technology department on task, and gives our company's users an easy way to ask for help in solving their issues. The software is near limitless in what you can do with it thanks to the scripting and automation it provides. The automation also helps us manage our inventory, by keeping up with computers and hardware in stock, on loan, etc. We send emails to users to remind them to return hardware they've borrowed, and we've created a process that will create a ticket if our stock of hardware or computers starts getting low. Monthly tasks such as access reviews and computer updates are tracked using tickets that are automatically created. This software is highly customizable, provided you've got the knowledge and imagination to write the scripts and workflow.

Vantagens: Our favorite part about the Alloy software is the scripting and automation it provides. You can have it create tickets or work orders automatically when certain conditions are met, such as a ticket to order more computers when stock is running low.

Desvantagens: The scripting is a bit hard to understand if you don't come from a SQL background. However, Alloy's support team is excellent and has been able to help with every issue we've given them.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/11/2018