Quem usa o ServiceM8?

O ServiceM8 se destina aos setores de eletricidade, hidráulica, paisagismo, TI, limpeza, AVAC, controle de pragas, serralheria, imóveis, segurança, solar, serviços a propriedades e manutenção de equipamentos.

Conheça o ServiceM8

O ServiceM8 destina-se a pequenas empresas de serviços com menos de 30 funcionários. Gestão de orçamentos, agendamento, faturamento, programação de manutenção, geração de relatórios de segurança, clientes e muito mais. Reduza o tempo de administração enviando faturas diretamente para o Quickbooks Online ou o Xero. O ServiceM8 é simples de usar, rápido de implementar e oferece uma avaliação gratuita. Por que não experimentar hoje?

Detalhes do ServiceM8

ServiceM8

http://www.servicem8.com

Fundada em 2010

Preço do ServiceM8

O ServiceM8 não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do ServiceM8 a partir de US$ 9,00/mês.

Preço inicial

US$ 9,00/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do ServiceM8

Programas de Controle de Pragas
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Gestão de expedição
Gestão de frotas
Histórico do atendimento ao cliente
Layouts de imóveis
Monitoramento de pragas
Monitoramento de uso de pesticidas
Orçamentos e estimativas
Roteamento
Agendamento
Aplicativo móvel
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Agendamento de manutenção
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos e estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Controle de horas
Gestão de clientes
Gestão de contratos
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos/estimativas
Para instaladores comerciais e/ou industriais
Acesso para Celular
Agendamento
Assinatura eletrônica
Banco de dados de contatos
Cobrança e faturamento
Coleta de pagamento no campo
Gestão de contratos
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Relógio de ponto online
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Gestão de clientes
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de químicos
Orçamentos e estimativas
Roteamento

Avaliações do ServiceM8

Exibindo 5 de 282 avaliações

Geral
4,7/5
Praticidade
4,6/5
Atendimento ao cliente
4,6/5
Recursos
4,4/5
Relação qualidade/preço
4,8/5
Timothy S.
Owner
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/12/2017

"I love this product. I am a daily user and use it for all of my online invoicing for my business. "

Comentários: A real time-saver and great for monitoring all invoice statuses -

Vantagens: My favorite feature is the way you can send via email, a past due notice for your invoices and how easy it is to customize all email templates. Customize your quotes, estimates, invoices, past due invoices, and schedule the past due invoice notice date

Desvantagens: Only that you can only schedule one follow-up past due invoice. I would like to send past due notices every 15, 30, 45 days and send demand for payment emails at 60 and 90 days and then a notice for collections notice at 112 days stating past due account goes into collection at 120 days - Then it is out of our hands -

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/12/2017
Katherine B.
Director
Construção, 2-10 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/05/2019

"A must have for trades"

Comentários: We have only been using the platform for a month

Vantagens: - The pricing structure is something that initially drew our attention. Instead of being per user it is a monthly fee (plus add-ons).
- The job scheduling is very easy to use and with a team scheduler add-on you can select multiple team members for the same job.
- the phone app is extremely useful. You can select to text a customer when you are on route (providing you've set it all up before hand).
- You can take payment in the field as well as invoices generating a link that customer's can click on to make payment. Payments are shown in the job diary.
- job diaries are autogenerated so you can see a good audit trail from creation to closure. You can add to existing jobs from the inbox feature.
- the network request add-on is really useful for our business where we use contractors who don't require a logon to our system but complete jobs on our behalf. We have set our templates up with forms and questions that need completion and when these are done it shows up on our portal which says time having to manually enter data in from emails.

Desvantagens: - Sometimes the navigation functions can be time consuming. It would be handy to raise a job from within the client module window (i.e. when you open a client you can view current and past jobs but you cannot raise a new one and therefore have to go to dispatch board).
- It would be good to have a shortcut to raise a new job on the main menu rather than having to select dispatch board.
- the asset scanning only appears to work with purchase stickers from ServiceM8 (unless we haven't discovered correctly how to do this with other ones...)
- It is limited to IOS so we have had to purchase iPad minis to sync with our android devices.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/05/2019
Lauren M.
Office Manager
Serviços de Facilities, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/08/2016

"Needs More Customer Focus For Future Improvement"

Comentários: Overall it has great features but lacking one major feature for us which would cut down our admin time for invoicing and that is batch invoicing. Customer service unable to help with timelines for this upgrade or indication if it will be implemented?

Vantagens: Stability in remote areas where signal is poor, Servicem8 holds up and we've tried them all

Desvantagens: Invoicing more than one job for one client during the month, no ability to combine jobs into one invoice? Feature requested in 2012 for batch/bulk invoicing and still nothing....

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/08/2016
Julio e M.
Partner
Serviços ao consumidor, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/05/2019

"Best Service Managing software I have used!"

Comentários: Ease to schedule, invoice, quotes and payments.

Vantagens: It is a very well rounded software. Every year they add new features at no cost that improve the interaction with it.

Desvantagens: Wish they mad a version for Android. Most of my team uses Android and we have to provide them with an Apple device in order to use the software.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/05/2019
Sig H.
Owner
Serviços meio ambientais, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    1/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/01/2020

"Horrible Customer Service"

Comentários: Very frustrating!

Vantagens: Our franchise likes the product. I registered prior to them getting the franchise edition. I'm on the franchise edition and the single subscription. They have ServiceM8 has been double dipping on me since Oct. I've called emailed, chatted and they will not cancel nor would they direct me on how to cancel my single subscription. At least not until yesterday January 28, 2020. Oh but before I could cancel today they billed me again.

Desvantagens: Horrible customer service when it comes to trying to cancel service. No one in chat or by email or phone knows how to cancel their service. I've been reaching out to cancel since Oct. I finally got through to someone yesterday that walked me through settings and said to click the red button. I said what red button? I'm a mobile user and have never used a PC with app. Was told to login that way and cancel. However before I was able to login today I was billed for another month of service. Cannot report them to the BBB as they are located in Australia -

Resposta dos fornecedores

por ServiceM8 em 18/02/2020

Hi Sig H.

We're sorry to hear of this experience you've had with ServiceM8.

For security reasons we can't cancel an account on a customer's behalf; it must be done by you through the secure and structured account cancellation process. We do have a public "How to cancel my account?" article in our Help Centre (https://support.servicem8.com/hc/en-us), but it's clear we let you down in our interactions if we didn't clearly explain the process from the start, direct you toward the help article, and clarify that an account can only be cancelled through the Online Dashboard login, and for this we apologize.

If you haven't done so already, please send us an email at [email protected] referencing your cancelled account and we'll be happy to see what we can do about refunding some of these subscription fees.

All the best,
The ServiceM8 Team

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/01/2020