FieldAware

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da FieldAware

Quem usa o FieldAware?

O FieldAware é adequado para empresas de trabalho de campo de todos os tamanhos e setores. Qualquer empresa que tenha funcionários de campo atendendo a clientes remotamente pode se beneficiar dessa solução.

Conheça o FieldAware

O software baseado na nuvem criado para dispositivos móveis foi desenvolvido desde o início para oferecer facilidade de uso com total flexibilidade. Com o FieldAware, você vai surpreender seus clientes, tornar sua equipe mais produtiva e ficar à frente da concorrência. Sua empresa merece um sistema de gestão de trabalho de campo que inclua gerenciamento de ordens de serviço, gerenciamento de ativos de programação de tarefas e muito mais.

Detalhes do FieldAware

FieldAware

http://www.fieldaware.com

Fundada em 2009

Preço do FieldAware

O FieldAware não possui versão gratuita nem versão de teste grátis. Versão paga do FieldAware a partir de US$ 70,00/mês.

Preço inicial

US$ 70,00/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Não

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do FieldAware

Programas de Controle de Pragas
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Gestão de expedição
Gestão de frotas
Histórico do atendimento ao cliente
Layouts de imóveis
Monitoramento de pragas
Monitoramento de uso de pesticidas
Orçamentos e estimativas
Roteamento
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Compra e venda de entradas
Câmeras integradas
Digitalização da ID
Digitalização de impressão digital
Gestão de contêineres
Gestão de corretagem
Gestão de expedição
Gestão de plantas
Gestão de recebimento e produção
Logística
Rastreamento de estoque
Rastreamento dos preços de mercado
Reciclagem de aparelhos eletrônicos
Reciclagem de plásticos
Reciclagem de polpa e papel
Reciclagem de sucata
Catálogo de serviço
Geração de relatórios de atendimento
Gestão de ativos de TI
Gestão de contratos
Gestão de incidentes
Gestão de lançamento
Gestão de tíquetes
Gestão do conhecimento
Portal de autoatendimento
Agendamento de compromissos
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de horas
Gestão da folha de pagamento
Gestão de contratos
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Orçamentos/estimativas
Paisagismo
Roteamento
Agendamento automatizado
Agendamento de aulas
Agendamento de compromissos
Agendamento de grupo
Agendamento de recursos
Agendamento em tempo real
Alertas/notificações
Cronograma de instalações
Gestão de reservas de quartos
Planejamento de pessoal
Várias localizações
Agendamento
Aplicativo móvel
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Agendamento
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Contas de clientes
Descarte de resíduos
Gestão de estoques
Gestão de pedidos de trabalho
Rastreamento de equipamentos
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Agendamento de manutenção
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos e estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Agendamento
Cobrança e faturamento
Custos do trabalho
Digitalização de documentos
Gestão de clientes
Gestão de estoques
Gestão de leads
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos e estimativas
Agendamento
Cobrança e faturamento
Comunicação de campo
Gestão da folha de pagamento
Gestão de clientes
Gestão de cuidadores
Gestão de planos de cuidado
Gestão de seguros
Verificação de visita
Acesso para Celular
Agendamento
Assinatura eletrônica
Cobrança e faturamento
Controle de horas pelo cliente
Gestão da folha de pagamento
Gestão de conformidade
Gestão de fichas dos pacientes
Gestão de planos de cuidado
Gestão de reclamações
CRM
Cobrança e faturamento
Controle de horas e despesas
Ferramentas de colaboração
Geração de propostas
Gerenciamento de documentos
Gestão de carteira
Gestão de orçamentos
Gestão de projetos
Gestão de recursos
Portal do cliente
Agendamento
Banco de dados do cliente
Compromissos recorrentes
Controle de estoque
Criação de ordem de serviço
Gestão de contratos
Gestão de expedição
Gestão de trabalhos
Gestão preventiva
Orçamentos/estimativas
Roteamento
Acesso para Celular
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de contratos
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Portal de autoatendimento
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Assinatura eletrônica
Banco de dados de contatos
Cobrança e faturamento
Coleta de pagamento no campo
Gestão de contratos
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Relógio de ponto online
Roteamento
Acesso offline
Acesso para Celular
CRM
Comercial
Edifícios residenciais
Empreiteiras
Estimativas
Geração de relatórios de incidentes
Gestão de contratos
Gestão de terceirização
Integração da contabilidade
Pedidos de mudanças
RFI e envios
Rastreamento de equipamentos
Rastreamento de orçamentos/Custos do trabalho
Agendamento
Custos do trabalho
Gestão da manutenção
Gestão de conformidade
Gestão de equipamentos
Gestão de estoques
Gestão de logística
Gestão de materiais
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de projetos
Gestão de recursos

Avaliações do FieldAware

Exibindo 5 de 51 avaliações

Geral
3,5/5
Praticidade
3,6/5
Atendimento ao cliente
3,5/5
Recursos
3,3/5
Relação qualidade/preço
3/5
Davina F.
Executive Administration
Construção, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/08/2019

"FieldAware makes it easy to manage field crews"

Comentários: Overall we now easily dispatch field techs, export/import time sheets into our time payroll system, and can locate associates for a more efficient mid-day dispatch.

Vantagens: FieldAware is visually easy to read, quick to dispatch and the setup and implementation is quick.

Desvantagens: I least like that a team can't see their dispatch and only the Team Lead can see the dispatch. Also, the Team Lead must clock an entire team in. Sometimes team members arrive at different times, and in order for the team to know where they're going they must talk with Team Leads rather than look at their IT equipment.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/08/2019
Traver F.
Marketing Specialist
Construção, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 27/03/2020

"A solid field service customer management software"

Comentários: Not a whole lot to share that I didn't above. We have processes to help us keep track of marketing expenses and income, though it's not built into the software itself. We've made it work. From a day-to-day basis I have no complaints about the software. Things work as they should, and it's easy to figure out what you need to do on your own, so there's no constantly calling support like with some other software we use in the office.

Vantagens: It's pretty easy to navigate. Jobs are in a nice big list. We've got years and years worth of customers. I've gone through the list many times over organizing and categorizing our customers after I joined our company a year ago. It's easy to sort through the customers with the search feature, and the itemizer allows our techs to better organize our parts cost. The scheduler itself is really handy and a great way to keep an eye on who is where.

Desvantagens: FieldAware has a lot of features we use, but it's also missing a lot of really crucial features other softwares like Service Titan have. Right now there's no automatic text messaging when a tech is on the way or to send a review link. If you choose to sign in via the app, you cannot use the desktop. Or so I'm told, haven't tried that personally. If a technician is assigned as the secondary tech, and not the lead, jobs don't show on their app, so we have to text the assistant techs to tell them where to go. It's a solid software for it's capabilities, but it's missing a lot of features that we really could use.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 27/03/2020
Avaliador Verificado
Closeout Specialist & HR Administrator
Telecomunicações, 13-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    1/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    2/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/05/2018

"Not For Everyone - But They'll Swear It Is"

Comentários: We did not benefit from it.

Vantagens: I loved the sales pitch. That's where my interest ended. We ended up paying into the triple-zeros for our "trial" period, which is fine, if it would have delivered as promised. They were very friendly, and they do a great job on presentation. I'm sure that their software would work nicely for a company who didn't have customers with guidelines on how they want their deliverables or for a company who was just using it for dispatch or internal purposes.

Desvantagens: Everything we tried to explain about our company ended up with their sales department telling us how WE could change to fit the software, not how we could use the software to make our lives easier. We wasted countless hours of payroll time and company resources to find out that there's absolutely no reason a company in our industry would use this software. But even as we canceled and stopped taking their calls, they swore up and down that if we would just give them a chance (that we more than generously did), they'd make it work for us. After spending all the time and money, we still get sales calls from their team, who act unaware that we were ever customers, and who will tell us about the amazing trial offer. They're pretty unaware for having the word "Aware" in the title of their application. They thought we should recruit our customers to accept their style of deliverable, regardless that we have contracts that stipulate how our deliverables are presented. Bottom line is that this software will only work if you are using it with internal customers who are all ready to adopt their way of thinking. You can't get them to understand that there are contracts with big companies who want things done a specific way because the Field Aware team thinks that their customer is always wrong. It's expensive and doesn't work for our industry.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/05/2018
Joseph W.
Dispatch/Customer Service Manager
Serviços ao consumidor, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/11/2018

"Fieldaware Review"

Comentários: Overall, fieldaware has been a great fit for our company . It has decreased the time it takes us to invoice, helps us keep detailed records of completed jobs, helps us track/schedule jobs and has enabled us to increase back office efficiency.

Vantagens: Fairly easy to use and set up, web based so no software required. After using it for several years have found it effective and they are improving and adding new features. Relatively stable.

Desvantagens: Like all systems there is still room for improvement. Would like to see a little more customization in certain areas. Does take some thought to set up, good to have at least someone in your office that can become your resident expert. Have had the occasional issue but they usually get fixed fairly fast. Have found the quality of pictures, especially documents needs to be improved. Would like to see the pricing a little more competitive.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/11/2018
Avaliador Verificado
Field Service Engineer
Serviços e tecnologia da informação, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 27/11/2018

"Great after recent improvements"

Comentários: At first I was disapointed, as said above after the recent updates it has now turned into a fantastoc product which is great, easy and smooth to use daily!

Vantagens: I use this software on a daily basis for my job. After the recent set of updates it has improved it hugely. Now is a lot less clunky to use and now does background syncs so jobs and be completed and you can browse your next jobs, before you had to wait for the completed job to sync on a sync screen. It lays out clearly what lies ahead for the day or the week. Also great little features like calling the customer though the app and the passthrough to google maps feature.

Desvantagens: Fieldaware seemed to have ironed out all my cons about the app. Keep up the good work guys!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 27/11/2018