Cherwell

Quem usa o Cherwell?

Profissionais de central de serviços que exigem um sistema totalmente integrado, facilmente personalizado, automatizando a biblioteca de infraestrutura de tecnologia da informação (ITIL, na sigla em inglês) e os fluxos de trabalho personalizados. Perfeito para empresas que oferecem suporte a mais de 1.000 usuários finais.

Conheça o Cherwell

O Cherwell Asset Management foi desenvolvido para organizações que buscam grandes reduções nos gastos com licenças de software, despesas gerais de TI e risco de auditoria de software. Ao integrar todos os dados relacionados ao estoque de hardware e software, uso de aplicativo, direitos de licença e compras de TI, é possível acompanhar e gerenciar os investimentos em TI, desde a compra até o descarte, e abandonar as planilhas do Excel.

Cherwell - Informação

Cherwell Software

https://www.cherwell.com

Fundada em 2004

Assistência

  • 24 horas por dia (representante ao vivo)
  • Horário comercial
  • Online

Implantação

  • Nuvem, SaaS, web
  • Instalado - Windows
  • Celular - iOS nativo
  • Celular - Android nativo

Formação

  • Pessoalmente
  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos
Cherwell - Vídeo
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Cherwell - Visão geral de preços

O Cherwell possui uma versão gratuita, mas não oferece versão de teste grátis. Versão paga do Cherwell a partir de US$ 150,00/mês.


Preço inicial

US$ 150,00/mês

Versão gratuita

Sim

Teste Grátis

Não

Recursos do Cherwell

  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento e implantação
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de problemas
  • Gestão de projetos
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de recursos

Ver lista completa de Software ITSM

  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de requerimentos
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento do custo

Ver lista completa de Software de Gestão de Ativos de TI

  • Colaboração
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Elaboração de orçamentos
  • Gestão de carteira
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de recursos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão de tarefas
  • Painel
  • Planejamento de projetos
  • Relatórios e análise de dados

Ver lista completa de Software de Gestão de Portfólios de Projeto

Cherwell - Alternativas

Mais alternativas ao Cherwell

Cherwell - Avaliações

Exibindo 5 de 150 avaliações

Geral
4,4/5
Praticidade
4,3/5
Atendimento ao cliente
4,3/5
Recursos
4,4/5
Relação qualidade/preço
4,5/5
Douglas F.
IT Tech Support Specialist
Educação superior, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/05/2020

"Very effective ticketing system"

Comentários: Cherwell Service Management has been a very effective ticketing system for our operation. It rewards inquisitive users who have some experience with SQL queries. It integrates with our email system, so we end up receiving and answering email inquiries from our user community through the Cherwell interface. It gives good reporting, and good statistics, although the reporting requires some effort to access. It has been a good system for my organization

Vantagens: Customization of searches; use of an SQ-like search format to build queries that can then be saved and reused

Desvantagens: Requires some level of training in order to increase personal customization. Occasionally have multiple people working on the same tickets, so some tickets get resolved with ineffective solutions while others are working on them. Reporting requires some effort to access.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/05/2020
Avaliador Verificado
Service Transition Manager
Serviços e tecnologia da informação, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/10/2019

"Great product with high upside"

Comentários: Overall the process with Cherwell has been great. The product is fantastic with very few hiccups.

Vantagens: This product allows us to customize it in a way that makes it so we can bring all departments within the same system (finally!).

Desvantagens: Implementation and additional integrations can be difficult (as with any product).

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/10/2019
Clayton A.
Student Technology Assistant
Educação superior, 10.001+ funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/08/2020

"The best way to manage inventory and tasks."

Comentários: We have the ability now to easily keep an eye on all service requests from any client at any time. It is very helpful to be able to pull up any information about a request from any machine so that our team can work together.

Vantagens: I like this program has a customizable interface that shows our team a consistent track of our progress. And, I like that we are able to search all tickets that have been created anywhere on our team for easy reference.

Desvantagens: I dislike that, at times, certain tickets really require me to fill out a specific piece of information before saving the ticket. While it depends on the major service that I select, it can slow down the entire team by making us manually fill out this at a certain time.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/08/2020
Avaliador Verificado
Business Systems Specialist
Educação superior, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    1/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    1/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 31/01/2019

"Standard functionality but horrible UX"

Comentários: We use Cherwell as a ticketing system for the help desk as well as change management system. The user interface is challenging, to say the least. There are frames within frames that have to be scrolled through separately to see all of the information. The text box containing the user's message is so small, it show the tiniest portion of the message. To expand it, you have to pop open a new window, which automatically inactivates the main window so you have to trick the system in order to see multiple tickets at once.
The emailing functionality is clunky - the initial email you send to a customer uses one link but replies after that need to use a different "email" button that is oddly hard to find. When a customer sends a reply, the ticket displays in a different color, but that is the only notification. So if they send multiple messages, you wouldn't know unless you fully open the ticket and that is cumbersome.
There's an inactivity timeout that may not apply to everyone, but it's a hassle. The system times out after an hour of inactivity but it isn't consistent - sometimes it will run for days with no activity and not sign me out and other times it's at 60 minutes on the dot. Also sometimes when I'm logged out automatically, it doesn't actually log me out so when I try to log back in, I'm locked out.
Overall, with the current UX, it would have to be the cheapest option available for me to recommend it to anyone.

Vantagens: Help desk tickets are tracked
Released changes are tracked

Desvantagens: User experience
Look and feel of the software
Search functionality
Notification process
Inactivity timeout

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 31/01/2019
Avaliador Verificado
DBA
Alimentação e bebidas, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/05/2020

"Excellent help desk product"

Comentários: I've been working with Cherwell for 4 years. The product is extremely stable and safe. Through personalized screens it is possible to have a complete view of the activities that are being requested by priority, demand and responsible.
To search for an extended call, the tool has quick and well-designed consultation screens.
I also manage the process changes using the tool.

Vantagens: The ability to create customized panels with all the demands that are being requested, filtering by responsible analyst.

Desvantagens: When we have a large number of queries on personalized screens the product loses a lot of performance. Creating micro-slowness. Even in the transition of their product. This could definitely be better.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/05/2020