Sprout Social

Sprout Social

da Sprout Social

Quem usa o Sprout Social?

O Sprout ajuda agências e empresas, tanto grandes quanto pequenas, a extrair um valor de negócio real das redes sociais por meio de ferramentas eficazes de relacionamento, publicação, escuta e análise.

Conheça o Sprout Social

O Sprout Social oferece soluções de relacionamento, publicação, análise, escuta e geração de relatórios de redes sociais para as principais agências e marcas, incluindo Hyatt, Anthropologie, GrubHub, Ogilvy, Leo Burnett, Evernote e Zipcar. Disponível por navegador da internet, iOS e Android, o Sprout permite que as marcas simplifiquem a gestão social, colaborem entre as equipes e forneçam uma experiência excepcional ao cliente. O Sprout Social oferece suporte para o Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn e Google+.

Detalhes do Sprout Social

Sprout Social

http://www.sproutsocial.com/

Fundada em 2010

Preço do Sprout Social

O Sprout Social não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis.

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do Sprout Social

Ferramentas de Análise de Marketing
Análise de dados do site
Análise de dados preditiva
Atribuição de canais
Controle do ROI
Indicadores das redes sociais
Indicadores de desempenho
Mapeamento da trajetória do cliente
Monitoramento de campanha
Painel
Testes A/B
Agendamento de postagens
Análise de dados de campanhas
Atribuição de clientes potenciais
Coleta de dados de multicanal
Monitoramento da concorrência
Rastreamento da participação
Rastreamento de influencers
Relatórios personalizáveis
Análise de sentimentos
Bate-papo ao vivo
Captura de leads
Gestão de tarefas
Integração da automação de marketing
Integração multicanal de redes sociais
Lead Nurturing
Marketing por e-mail
Monitoramento das redes sociais
Rastreamento de marca
Segmentação por público
Sistema de calendário ou lembretes
Suporte do cliente
Chuva de ideias
Controle de versões
Edição em tempo real
Fóruns de discussão
Gerenciamento de contatos
Gerenciamento de documentos
Gestão de calendários
Gestão de conteúdo
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Vídeo conferência
Análise de dados
Bate-papo ao vivo
Coleta de comentários
Conteúdo de vídeo
Gamificação
Gestão da comunicação
Gestão da comunidade
Gestão de rotatividade
Sindicação de conteúdo
Alertas configuráveis
Análise da concorrência
Análise de sentimentos
Avaliação do impacto
Gestão da reputação
Painel
Participação do cliente
Rastreamento de influencers
Segmentação do público
Seguimento de tendências
Agendamento de postagens
Colaboração
Gestão de conteúdo
Gestão de múltiplas contas
Monitoramento das redes sociais
Participação do cliente
Publicação automática
Rastreamento de marca
Relatórios e análise de dados
Análise de dados
Análise de dados preditiva
Análise de sentimentos
Análise de texto
Coleta de dados de multicanal
Gerenciamento de comentários negativos
Gestão de pesquisas/enquetes
Gestão do conhecimento
Painel
Segmentação de clientes
Análise de sentimentos
Gamificação
Geração de avaliações
Gestão de campanhas
Gestão de respostas
Indicadores das redes sociais
Monitoramento das redes sociais
Monitoramento de revisões
Administração da distribuição
Agendamento de publicações
Calendário editorial
Categorização/Agrupamento
Gerenciamento das redes sociais
Gerenciamento de SEO
Gestão de campanhas
Gestão de marcas
Gestão de vídeos
Publicação multicanal
Rastreamento de conversão
Segmentação por público
Agendamento de postagens
Análise de dados
Filtragem por palavras chave
Gerenciamento de contatos
Gestão de conteúdo
Gestão de múltiplas contas
Publicação automática
Rastreamento de conversão
Segmentação do cliente

Avaliações do Sprout Social

Exibindo 5 de 420 avaliações

Geral
4,4/5
Praticidade
4,4/5
Atendimento ao cliente
4,4/5
Recursos
4,1/5
Relação qualidade/preço
4/5
Jessi H.
Stay at Home Mom
Formação profissional e coaching, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 01/11/2017

"One of my go-to SM management tools"

Vantagens: Great user interface (I like it much better than Hootsuite's interface). Customer service is superb! Anytime I had any issues with using SproutSocial, their customer service was a chat or email away. Their customer service seems like a very small team of people, but they are very quick to respond and get to a solution. I've used SproutSocial for several different companies, both large and small, and it works great for managing it all. Analytical reports are clean and better than the ones in Hootsuite. My favorite features are the reports, social listing tools (You can see who's interacting with your company or specific keywords you set up) and being able to 'check off' messages or notifications that you have seen or responded to already. In HootSuite, you cannot do this and sometimes messages can be missed. Another favorite feature in the reporting is being able to compare your company page with competitors and see how you stack up agains the competition. Following/unfollowing accounts on Twitter is another great and useful feature.

Desvantagens: There are a couple social networks that cannot be integrated with SproutSocial, and therefore I have to resort to also using Hootsuite. Things like LinkedIn Showcase Pages, Youtube, Vimeo, LinkedIn groups, Facebook groups to name a few cannot be scheduled or automated. SproutSocial covers the larger social media pages you need to manage like Facebook pages and Twitter. Because it cannot schedule at all social networks, I have to do most of my scheduling in Hootsuite.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 01/11/2017
Sarah V.
Content and Social Media Specialist
Publicidade e marketing, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/10/2019

"The Best Social Media Scheduling Platform Hands Down"

Comentários: We love Sprout Social and highly recommend it to others. We've used other scheduling platforms, and nothing has come close to being able to handle our needs the way Sprout Social can.

Vantagens: Our team has used a variety of social media scheduling platforms, including Buffer, Hootsuite, Sprout Social, and others, and Sprout Social is by far our favorite for many reasons. • As an agency with hundreds of profiles, Sprout Social makes multiple account management a breeze.
• The scheduling browser is very easy to use.
• It offers ideal posting times to help you optimize reach and engagement.
• It offers a birdseye view of the month. (One of our pain points with Hootsuite was that this was not an option.)
There are also many features that those who work with social media every day can appreciate that the average user might not, such as: • The option to schedule and create a new post without having to click into a new window each time.
• The ability to download reports by platform and specific date easily and quickly.
• The option to view data which allows you to see which content is performing the best.

Desvantagens: I won't beat around the bush. It's pricey. Very pricey. If you're a freelancer or not using social media daily, it may not be worth the investment. If you're an agency working with multiple clients or if social media is part of your daily routine, a scheduling software that offers everything Sprout Social offers is well worth it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/10/2019
Cassie S.
Digital Marketing Manager
Automotivo, 5.001-10.000 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    2/5
  • Relação qualidade/preço
    2/5
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/12/2019

"Idea is great, follow through not so much.. "

Comentários: I would say I'm pretty neutral about it. I was so excited about using them but if I could rewind time I never would have switched.

Vantagens: I manage 13 different social media accounts so I need scheduling software to keep up with everything! The majority of the reports on sprout are the same as you can find on your social media channel, but having everything in one place makes reports easier.

Desvantagens: We have had some issues with Sprout since we signed up and the customer service along with the follow-through has been less than ideal. First off you have no account manager, the guy who signed us up washed his hands of us the second he got the check. I found this out when we were having issues connecting our Instagram. After 2 MONTHS, yes 2 months, of talking to support and engineers none of which could help us solve the issue we finally spoke with someone who had an idea of what was going on. After a couple of hours on the phone with him, everything was all fixed, except it wasn't truly fixed. The next day we discovered that since they were having issues connecting our business FB to our business Instagram they just created another business page for us to connect it to. So now we have a business page out there that isn't ours that we can't get Fb to remove.
In addition to this major issue we have has small ones such as not being able to post a gif, and not being able to post multiple photos to Instagram through the desktop. It seems the more we use Sprout the more we realize it is not up to par.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/12/2019
Maeva C.
Marketing Assistant
Varejistas, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 27/04/2020

"User-friendly, needs more features"

Vantagens: It's user-friendly and makes social media management so much easier by allowing to schedule posts and sometimes comments. I also like that they give warnings to make sure we use the best practices for each social media channel

Desvantagens: The platform needs more features, like allowing to post several pictures on Instagram, schedule IGTV videos, and schedule stories on Facebook and Instagram. It's also complicated to add additional accounts to Sprout

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 27/04/2020
Avaliador Verificado
Marketing Communications Manager
Serviços ao consumidor, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/06/2019

"Great Social Tool to Manager Multiple Brands"

Comentários: For the most part gives us an all-in-one social media management and creation tool. Perfect for collaboration and the structure of permissions and approvals helps on a team level.

Vantagens: Allows us to collaborate across our team with members in different locations. Love the notifications and ability to respond directly to social posts within the app. The ability to email posts to certain non-users helps, and being able to tag content types makes organization easy. The including reporting is robust and provides enough information across multiple platforms to make good decisions. The single inbox is ideal and is the reason we continue to use the platform. It's great to know if something was handled and by which user and the sense of accomplishment is there once you clear your inbox.

Desvantagens: The listening tools are a separate cost and for our brands becomes too expensive to commit to. Which it had more feature built in like other platforms to scour and collect keyword mentions across other platforms (not just social).

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/06/2019