Quem usa o Capsule?

Proprietários de empresas pequenas e em crescimento que desejam organizar melhor seus negócios e atividades de clientes. Líderes de vendas/marketing/vice-presidentes de pequenas e médias empresas que procuram uma solução de vendas.

Conheça o Capsule

A ferramenta de CRM ideal para empresas com 10 a 1.000 funcionários. Mais de 15.000 clientes em todo o mundo usam o Capsule para organizar melhor as atividades de vendas e de atendimento ao cliente. O Capsule é fácil de usar, mas robusto e personalizável ao mesmo tempo, para que você possa adaptá-lo ao negócio. Integra-se a outros aplicativos populares, como o Google G Suite, o Google Data Studio, o MailChimp e o Zapier, para a automação avançada de vendas. A partir de apenas US$ 18 por usuário, você pode começar a usar em apenas alguns minutos no teste gratuito.

Capsule - Informação

Zestia

http://www.capsulecrm.com/

Fundada em 2009

Capsule - Preços

O Capsule possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Versão paga do Capsule a partir de US$ 18,00/mês.

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Preço inicial

US$ 18,00/mês
Veja detalhes de preços

Versão gratuita

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Capsule

  • Análise de concorrentes
  • Análise de tendências de vendas
  • Análise estatística
  • Apresentação de dados gráficos
  • Estudos correlacionais
  • Geração de relatórios de exceção
  • Indicadores de desempenho
  • Modelagem dinâmica
  • Modelagem e simulação
  • Painel

Ver lista completa de Sistemas de Previsão de Vendas

  • Acesso para Celular
  • Armazenamento de documentos
  • Cotizações e propostas
  • Geração de leads
  • Gestão de tarefas
  • Gestão territorial
  • Integração da automação de marketing
  • Integração de bate-papo interno
  • Integração de redes sociais
  • Lead Scoring
  • Marketing por e-mail
  • Segmentação
  • Sistema de calendário ou lembretes

Ver lista completa de Software CRM

  • Análise de dados do atendimento ao cliente
  • Bate-papo ao vivo
  • Catalogação e categorização
  • Controle de respostas por e-mail
  • Gestão do conhecimento
  • Indicadores de desempenho
  • Pesquisa
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento do suporte ao cliente

Ver lista completa de Software CRM Online

  • Armazenamento de documentos
  • Bate-papo ao vivo
  • Cotizações e propostas
  • Digitalização de cartão de visitas/crachás
  • Gestão de tarefas
  • Gestão territorial
  • Integração da automação de marketing
  • Integração de redes sociais
  • Lead Scoring
  • Previsão
  • Segmentação
  • Sistema de calendário ou lembretes

Ver lista completa de Software CRM para Pequenas Empresas

  • Captura de leads
  • Distribuição de leads
  • Ferramentas de prospecção
  • Gestão de campanhas
  • Gestão do pipeline
  • Lead Nurturing
  • Lead Scoring
  • Rastreamento de fonte
  • Rastreamento de interações
  • Segmentação de leads

Ver lista completa de Software de Gestão de Leads

Capsule - Alternativas

Mais alternativas ao Capsule

Capsule - Avaliações

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Overall rating

4,5/5

Average score

Praticidade 4,6
Atendimento ao cliente 4,4
Recursos 4,2
Relação qualidade/preço 4,5

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Guy G.
Director
Saúde, bem-estar e condicionamento físico, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 07/12/2019

"Great CRM for Contacts, Tasks, Opportunities and pipelines"

Comentários: Really good Customer, Prospect and Lead management solution
Reminder to contact
Management of team tasks, and assignment to team members

Vantagens: Simple contact and account management, link task reminders to contacts and or opportunities.
Integration with GMail etc, Xero, MailChimp

Desvantagens: Mobile app could be a litte more user friendly, it would be great to automatically add a follow-up task when you close one. But these are both really minor issues in the grand scheme!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 07/12/2019
Dave S.
Research and Product Development
Formação profissional e coaching, Profissional autônomo
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 07/09/2020

"Simple and Functional"

Comentários: My needs for tracking client opportunities are simple and this CRM does everything I need of it. I mainly use it for recording my meetings and coaching sessions with my clients. This functionality is easy to use and it is easy to search clients later to see what was last talked about.

Vantagens: It is incredibly easy to set up, very simple to use and I like it's integration with Xero.

Desvantagens: Sending email from the system get stored in dropbox, not ideal if you don't use dropbox

Resposta dos fornecedores

por Zestia em 14/09/2020

Hi Dave,

Chloe from Capsule here. Thanks for your feedback - we're glad you like the integration with Xero. In terms of the Drop Box I have good news as the Capsule Drop Box is not the same as the file storage service Dropbox.com. The Capsule Drop Box is effectively an email address that you use to BCC or forward your emails to which in turn stores them against the relevant contact in your Capsule account. This is what non-google users use for storing emails. You can learn more about storing emails using the Capsule Mail Drop Box here: https://capsulecrm.com/support/setup-and-configuration/storing-emails/#understanding-the-mail-drop-box.
If they are finding that emails aren't being stored on their contacts as expected, could you please email [email protected] and we can investigate further.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 07/09/2020
Avaliador Verificado
Sales and Marketing Manager
Software, 11-50 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    3 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    3 /5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    3/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 07/09/2018

"Features and Format Lacking, Good for the Basics"

Comentários: Overall, Capsule seems middle-of-the-road. It's been useful as a database to keep our pipeline and outreach organized at a base level but hasn't impressed beyond that.

Vantagens: The ability to export to Mailchimp has been very useful, it allows us to immediately update lists without having to go through multiple extra steps.

Desvantagens: Certain features I'm used to in a CRM are missing. The only way to correlate multiple organizations (as a subsidiary or similar case) is to make a note of it in the organization description and that doesn't link through. You're also unable to categorize a contact under multiple organizations, so you need to create a new person with the same name if you want to put them under more than one company. It would also be nice to have a better search and reporting function. The only things you can search for are the person, organization, case, and note content, so every other bit of information you'd like to search for and compile must be placed as a tag, which gets clunky and disorganized easily. There is some sales pipeline reporting, but the options are not as robust as other CRM systems I've used in the past.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 07/09/2018
Rebecca H.
Director
Imobiliárias, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/09/2020

"Capsule Review"

Vantagens: Very easy to set up
Easy and intuitive to use
It is flexible enough so that it can be moulded around a requirement or purpose, even if that function isn't immediately obvious.
The support staff are great at coming up with solutions and work arounds
Support staff are very quick to respond.
The close links with Mailchimp and Zapier are great and really easy to merge different systems.

Desvantagens: You can't 'drag and drop' documents from the system to emails.
There's no 'pre-opportunity' stage - i.e. no way of registering an interest in a product (linking a client and product or organisation) without it being a formal 'opportunity' - there needs to be a 'pre-opportunity' facility to ease admin in the system.
There's no way of retaining a record of a meeting in the calendar.
There's no one to stand behind my husband and remind him to record notes in the system! :-)

Resposta dos fornecedores

por Zestia em 16/10/2020

Hi Rebecca,

Chloe from Capsule here. Thanks for your review - I'll be sure to pass on your feedback to our team. As for the pre-opportunity problem, you could use a Case for that and then you can link that case to an Opportunity if it does move into the pipeline. That way you can have a clear record of it, but it isn't impacting conversion rates or anything like that. You can read more about Cases here:
https://capsulecrm.com/support/projects-and-events/understanding-cases/. While you can't see your past tasks in the Calendar, you can go to the task list view and filter for completed tasks. Here you'll be able to see a list of everything that's been completed. While we can't put someone behind your husband and nudge him - you could set up a task for a certain time each day that recurs every week (5 recurring tasks), basically just as a prod to remind him to add notes? I hope that gives you some tips and if you need any extra support you can always reach out to us.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/09/2020
David W.
Director
Formação profissional e coaching, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    3 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    3 /5
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/11/2019

"Quick and useful to get ourselves organised but the limitations are starting to show"

Comentários: It's our 2nd management tool - the first one was overly complicated and this is quite simple
The Dropbox solution is a bit of a fudge but it works most of the time.
The tasks system and visual customisation leave a lot to be desired.

Vantagens: It's fast and simple, a young British company. which we wanted to support.
Its online and accessible on an app
It does a lot of what we originally needed

Desvantagens: The tasks and the layout - lack of customisation - colours or icons - fields can be hard to identify at a glance.
Starts to get expensive with more users - if I could role out viewing to my whole team (no input) it would be handy - but i can't justify £300 a month
We no longer use the sales side - that didn't really work for our company - now just use the contacts, tasks, recording of data

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/11/2019