Quem usa esse software?

Pequenas, médias e grandes empresas em todo o mundo podem usar o Freshdesk para fornecer um atendimento ao cliente notável e de classe mundial.

Avaliações médias

2.120 avaliações
  • Geral 4.5/5
  • Praticidade 4.5/5
  • Atendimento ao cliente 4.6/5
  • Recursos 4.3/5
  • Relação qualidade/preço 4.4/5

Detalhes do produto

  • Preço inicial US$ 15,00/mês
    Veja detalhes de preços
  • Versão gratuita Sim
  • Teste Grátis Sim, consiga uma avaliação gratuita
  • Implantação Nuvem, SaaS, web
    Celular - iOS nativo
    Celular - Android nativo
  • Formação Ao vivo online
    Webinars
    Documentos
  • Assistência 24 horas por dia (representante ao vivo)
    Online

Dados sobre o fornecedor

  • Freshworks
  • http://www.freshdesk.com
  • Fundada em 2010

Sobre o Freshdesk

O Freshdesk é uma solução de Help desk baseada em nuvem que oferece tudo o que uma empresa precisa para fornecer suporte excepcional. Ao contrário de produtos concorrentes, com níveis de preços exorbitantes e sequências ocultas, o Freshdesk tem um preço acessível e é gratuito para os três primeiros agentes. Criada com ênfase na usabilidade, a Freshdesk oferece todas as ferramentas que uma empresa precisa para impressionar os clientes: capacidade multicanal robusta, mecânica de jogo integrada para turbinar a produtividade do agente, automações inteligentes e muito mais!

Recursos do Freshdesk

  • Análise de dados
  • Bate-papo ao vivo
  • Coleta de comentários
  • Conteúdo de vídeo
  • Gamificação
  • Gestão da comunicação
  • Gestão da comunidade
  • Gestão de rotatividade
  • Sindicação de conteúdo
  • Alertas/transferência
  • Assistente virtual
  • Base de conhecimento
  • Bate-papo ao vivo
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gestão de call centers
  • Gestão de compromissos
  • Gestão de filas
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Indicadores de desempenho
  • Integração de redes sociais
  • Portal de autoatendimento
  • Questionários e feedback
  • Ações corretivas (CAPA)
  • Classificação de reclamações
  • Gerenciamento de comentários
  • Gestão de casos
  • Gestão de formulários
  • Gestão de questionários
  • Gestão do controle de qualidade
  • Monitoramento das redes sociais
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de edição
  • Rastreamento de reclamações do cliente
  • Roteamento
  • Alertas/transferência
  • Armazenamento de documentos
  • Bate-papo em tempo real
  • Comunicação multicanal
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Imagem de marca personalizável
  • Integração de e-mail
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de interações
  • Roteamento automático
  • Supervisão de rede
  • Agendamento de problemas
  • Auditoria de problemas
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de escalonamento
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Painel
  • Problemas recorrentes
  • Análise de dados
  • Análise de dados preditiva
  • Análise de sentimentos
  • Análise de texto
  • Coleta de dados de multicanal
  • Gerenciamento de comentários
  • Gestão de pesquisas/intenção de votos
  • Gestão do conhecimento
  • Painel
  • Segmentação de clientes
  • Acesso para Celular
  • Agendamento
  • Assinatura eletrônica
  • Banco de dados de contatos
  • Cobrança e faturamento
  • Coleta de pagamento no campo
  • Expedição
  • Gestão de contratos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Orçamentos/estimativas
  • Rastreamento do histórico de atendimento
  • Relógio de Ponto Online
  • Roteamento

As avaliações mais úteis do Freshdesk

Great ticket management software

Avaliado em 03/12/2019
Juan pablo A.
Installed Base Manager
Consultoria de gestão, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
4/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
4/5
Atendimento ao cliente
5/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: I would gladly recommend FreshDesk as a very competitive option if you are evaluating ticket management software. The whole implementation could be done by us in a manner of hours and they have an academy where you can get a certification and learn how to deploy it.

Vantagens: FreshDesk is one of the greatest ticket management software. It has a marketplace with addins that can expand it's features and possibilities and is easy to use. We deployed FreshDesk looking to upgrade how we managed out customers.They are now impproving with AI features.

Desvantagens: The customer portal is a little bit dissapointing and can't be customized for every client. The contact management and arcade (gamification) features could be better, although they work.

A Fresh Start to Better Customer/Issue Tracking

Avaliado em 31/12/2019
Bob B.
Director, Professional & Technical Support
Software, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5/5
Praticidade
4/5
Recursos e funcionalidades
5/5
Atendimento ao cliente
5/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We needed to migrate from a support solution that was bought out by Microsoft. Microsoft CRM Dynamics was too expensive, so we reviewed over a dozen solution providers. The Freshworks team worked with us to ensure we had a successful implementation (3 months - part time). They were also very receptive to our feedback and have incorporated those ideas into Freshdesk. We just got done adding another SSL certificate for our latest product's portal. The support team came through again with flying colors!

Vantagens: We use Freshdesk every day to capture and work customer-reported issues. The ease of use has a major factor migrating from our former portal solution. We were able to keep things simple while still capturing all the critical elements of the issues. The Solutions page (knowledge base) was/is very easy to maintain and update. From an Administrative perspective, the product is easy to configure and customize. Further, we have enjoyed nearly 100% up time over a year and a half!

Desvantagens: We were hoping to port over prior ticket history from our prior solution, but were unable to capture "conversations" as part of our migration. However, Freshworks was able to create new records for each legacy ticket as part of our conversion. In the long run, only a couple customers ever noticed their prior ticket submissions.

TMI-SSP (PTY) LTD

Avaliado em 16/01/2020
Thabo M.
Managing Director
Mineração e metais, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
4/5
Praticidade
3/5
Recursos e funcionalidades
5/5
Atendimento ao cliente
5/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Wonderful, I really like their 24hrs support system

Vantagens: With 5 years in business, we started seeing change in our revenues and employee behaviour in the last 2,5 years of using FRESHDESK. We stopped for sometime thinking maybe we could continue without these tools and a huge gap opened up thus we had to go back to the tried & tested.

Desvantagens: Ease of business
Friendly Interface
Work Anywhere (App or Web)

You're on your own

Avaliado em 23/11/2019
Sean Y.
Managing Partner
Arquitetura e planejamento, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
2/5
Geral
4/5
Praticidade
4/5
Recursos e funcionalidades
1/5
Atendimento ao cliente
2/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Vantagens: The platform is relatively user friendly and has a sufficient number of features to work well.

Desvantagens: Service is highly unreliable, and if something significant happens - don't expect Freshdesk to be available to help you. It can take 2-4 days to get a hold of someone EVEN IF YOU ARE FUNCTIONALLY SHUT DOWN. Here was our experience: We had been using Freshdesk for 3-4 years and were relative experts on our plan. We arranged to make a change to our Freshdesk plan to switch to a multi-product platform. We upgraded to a plan costing 7x our current cost per user and requested to speak with a Success Manager to plan to the changes. It took persistence and some time to get on the phone with someone. The person we got has had relatively low product knowledge, but escalated to a very competent product engineer fairly promptly. We confirmed our plan and attempted to implement independently after business hours. We were forced to initiate a backout plan when errors and unpredictable behaviour blocked our completion. Our backout plan partially failed and customers were impacted for 3 days before we were able to get anyone to help us. We heard a myriad of responses via email as to why a phone call was not possible from, "I am not working today" to "I will give you a call next week at your convenience" and "I will have XX get a hold of you to help" - but no call, no chat, no email Q&A -- radio silence. We got the message loud and clear 'you are not that important'. Be warned - if something go wrong, the documentation is very modest and don't necessarily expect help.

Very solid help desk software

Avaliado em 05/12/2019
Neal J.
Practice Manager
Segurança de rede e informática, 2-10 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
4/5
Praticidade
4/5
Recursos e funcionalidades
4/5
Atendimento ao cliente
4/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: I started as a free user and found it extremely versatile. My first hiccup was that, as a free user, when the advanced features that were included expired, they disabled my account. Instead of scaling it back it just went offline without warning. Once that was fixed we found an excellent way to continue with the free account until they implemented a "spam" update that invalidated all tickets sent to any email address except our main address. Again, this was done without warning and we were offline for 3 days. We have subscribed but it was done more out of necessity rather than being able to upgrade for full features.

Vantagens: I like the fact that it has a dedicated APP for mobile use, that I can use Email to respond to tickets, great search functionality as well

Desvantagens: Interface could use an update to be more compact and show more information in a single screen. right now a ticket takes up pretty much every part of the display. Also, IOS app is slow on startup and refreshing

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