SolarWinds Service Desk

Quem usa o SolarWinds Service Desk?

Ideal para empresas de qualquer tamanho, em qualquer lugar, com organizações de TI sofisticadas que buscam oferecer um serviço superior aos clientes internos (funcionários e outros solicitantes internos).

Conheça o SolarWinds Service Desk

O Samanage é o Help desk de TI mais avaliado e mais bem cotado. A central de serviços simplifica tarefas complexas e automatiza as mais básicas, enquanto fornece cargas de métricas, geração de relatórios e configurações, sem sobrecarregar. O Samanage permite que você siga facilmente a estrutura da ITIL, obterá resoluções de tíquetes mais rápidas, melhorará os SLAs e perderá menos tempo repetindo a mesma tarefa várias vezes. Entregue serviços mais rápidos e mais inteligentes e pare com as preocupações.

SolarWinds Service Desk - Informação

SolarWinds

https://www.solarwinds.com/service-desk

Fundada em 2007

Assistência

  • 24 horas por dia (representante ao vivo)
  • Horário comercial
  • Online

Implantação

  • Nuvem, SaaS, web

Formação

  • Pessoalmente
  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos
SolarWinds Service Desk - Vídeo
Play
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SolarWinds Service Desk - Visão geral de preços

O SolarWinds Service Desk não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do SolarWinds Service Desk a partir de US$ 19,00/mês.


Preço inicial

US$ 19,00/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Recursos do SolarWinds Service Desk

  • Agendamento de manutenção
  • Auditoria de problemas
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Gerenciamento de correções
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de estoques
  • Gestão de licenças

Ver lista completa de Ferramentas de TI

  • Catálogo de serviço
  • Geração de relatórios de atendimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de contratos
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do conhecimento
  • Portal de autoatendimento

Ver lista completa de Programas de Serviço de TI

  • Alertas/transferência
  • Armazenamento de documentos
  • Bate-papo em tempo real
  • Comunicação multicanal
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle e acesso remoto
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de call centers
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Imagem de marca personalizável
  • Integração de e-mail
  • Integração de redes sociais
  • Macros e modelos de respostas
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de interações
  • Relatórios e análise de dados
  • Roteamento automático
  • Supervisão de rede

Ver lista completa de Sistemas de Help Desk

  • Agendamento de problemas
  • Auditoria de problemas
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de escalonamento
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Painel
  • Problemas recorrentes

Ver lista completa de Sistemas de Monitoramento de Problemas

  • Acesso para Celular
  • Base de conhecimento
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Controle remoto
  • Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de mudanças
  • Portal de autoatendimento

Ver lista completa de Sistemas de Service Desk

  • Descoberta automática de dispositivos
  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de licenças
  • Gestão de mudanças
  • Gestão do impacto
  • Mapeamento de relacionamentos
  • Monitoramento do desempenho
  • Visualização de dados

Ver lista completa de Software CMDB

  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento e implantação
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de problemas
  • Gestão de projetos
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de recursos

Ver lista completa de Software ITSM

  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de requerimentos
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento do custo

Ver lista completa de Software de Gestão de Ativos de TI

SolarWinds Service Desk - Alternativas

Mais alternativas ao SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk - Avaliações

Exibindo 5 de 500 avaliações

Geral
4,6/5
Praticidade
4,6/5
Atendimento ao cliente
4,7/5
Recursos
4,4/5
Relação qualidade/preço
4,5/5
Patrick B.
IT Supervisor
Biotecnologia, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/08/2018

"Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier"

Comentários: We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!

Vantagens: The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.

Desvantagens: The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/08/2018
Dillon K.
Service Delivery Project Manager
Serviços meio ambientais, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/12/2019

"Huge Upgrade"

Comentários: Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more than our last and they have also been able to find their own solutions more. I really love the support from the customer support a lot. The support is always right on top of any issues and I have experience very quick responses when I do need to contact them. A+ on customer support.

Vantagens: I like how easy the GUI is, editing the categories and assigning the ticket to a support tech is all very simple right from the first view. I also like how there is a quick view option where you can view the ticket without having to leave the screen.

Desvantagens: We have an issue with Tasks. They cannot be changed once a service catalog item is ran which has made us have to create work around or create extra tickets in order for multiple people to work on one catalog item.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/12/2019
Jeffrey J.
Support Supervisor
Manutenção predial, 201-500 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/09/2020

"New to SolarWinds Service Desk--Perfect fit for us!"

Comentários: I am Super Happy with this software. I am the administrator and I love having the ability to make changes and customization on the fly. The user friendliness of it is well above our previous software we used.

Vantagens: Efficiency--There are so many things that can be updated from the main page that lists your incidents. Very easy to learn and to use.

Desvantagens: Integration with Active Directory. We were able to setup Single Sign-On, but it wasn't as smooth as I would've liked. But it does work, so it's not really a con, just the complexity of it was a little more than the rest of the setup.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/09/2020
Avaliador Verificado
Service Desk Administrator
Armazéns, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/10/2018

"Good Out-Of-Box product for small, scalable team"

Comentários: We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.

Vantagens: I like that, out-of-the-box, Samanage offers great core functionality with a stable product that ties neatly into a beautiful UI for the end users. The UI is where Samanage really knocks it out of the park though. It's modern, simplistic, "forum" layout is attractive and intuitive, and chat indicators on the tickets feels like your moving from a traditional email reply into a IM chat.

Desvantagens: There's a lot to be desired when it comes to the fine details of the service. There are specific customization options for project management and ticket automation that aren't available that we wanted in our shop. When we reached out to our support member to discuss a possible addition/fix. They advised us to post our suggestion on their feedback board and if it received enough votes they would implement it. The same suggestion was found submitted over a year ago on the board (with over 300+ votes) yet no action was taken. I was hoping for a more, collaborative answer, instead of posting on a forum board in hopes that other members validate my need for them to implement it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/10/2018
Matthaniel C.
IT Specialist
Restaurantes, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/10/2019

"Great Product for Helpdesk, Task Management and Software Inventory"

Vantagens: This solution is great for tracking incidents, solutions, problems, etc for company IT departments. It provides an easy to use interface that allows for easy creation of FAQs and a Solutions Database.

Desvantagens: There are some things bulk items that cannot be imported without the use of the API, which is a tiny bit annoying, and some of their python and Ruby API sample code is out of date or no longer maintained.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/10/2019