Quem usa o Chargebee?

Empresas pequenas e médias + intermediárias e grandes. SaaS (software como serviço), PaaS, comércio eletrônico, comércio por assinatura, telecomunicações e mídia, espaços de coworking, serviços de assinatura, IoT, ONGs.

Conheça o Chargebee

Chargebee é uma plataforma de faturamento recorrente com certificação PCI Nível 1, para SaaS (software como serviço) e negócios baseados em assinatura. Chargebee integra-se com os principais portais de pagamento em todo o mundo, para permitir que você automatize a cobrança de pagamentos, faturamento, notificações por e-mail e a gestão de clientes.

Com integrações poderosas como Xero, QuickBooks Online, Avalara, NetSuite, Zendesk, MailChimp, ShipStation, Salesforce, Slack e Shopify, Chargebee facilita a fatura da assinatura.

Chargebee - Informação

Chargebee

http://www.chargebee.com

Fundada em 2011

Chargebee - Preços

O Chargebee possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Versão paga do Chargebee a partir de US$ 299,00/mês.

Chargebee - Vídeo
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Preço inicial

US$ 299,00/mês
Veja detalhes de preços

Versão gratuita

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Formação

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Online

Recursos do Chargebee

  • Cobrança e faturamento
  • Controle de horas
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de clientes
  • Gestão de projetos
  • Gestão do pessoal
  • Para empresas de CPA
  • Portal do cliente
  • Rastreamento de data de vencimento

Ver lista completa de Programas para Escritórios de Contabilidade

  • Administração de impostos
  • Cobrança e faturamento
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade de fundos
  • Contabilidade de projetos
  • Contas a receber
  • Controle de despesas
  • Empresas de contabilidade CPA
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de ativos fixos
  • Governo
  • Organizações sem fins lucrativos
  • Pedidos de compra

Ver lista completa de Sistemas de Contabilidade

  • Assinatura eletrônica
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança recorrente
  • Conformidade com o PCI
  • Integração de PDV
  • Integração de serviços de processamento de pagamentos
  • Múltiplos sistemas de pagamento
  • Pagamentos em pessoa
  • Pagamentos móveis
  • Prevenção de fraude de pagamento
  • Processamento de cartões de débito/crédito
  • Processamento de criptomoedas
  • Processamento de pagamentos
  • Processamento de pagamentos ACH
  • Processamento de pagamentos online
  • Relatórios e análise de dados
  • Segurança de dados

Ver lista completa de Sistemas de Pagamentos

  • Banco de dados de contatos
  • Calculadora de impostos
  • Cobrança de projetos
  • Cobrança por horas
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Faturamento de contingências
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação online
  • Gestão de agências de cobranças
  • Múltiplas moedas
  • Pagamentos móveis
  • Pagamentos online
  • Portal de cobrança
  • Processamento de pagamentos

Ver lista completa de Software de Faturação

  • Cobrança recorrente de vários períodos
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Gestão de agências de cobranças
  • Múltiplas moedas
  • Pagamento a posteriori
  • Pagamento recorrente
  • Portal de autoatendimento
  • Processamento de pagamentos

Ver lista completa de Software de Faturação Recorrente

  • Administração de impostos
  • Catálogo de produtos
  • Cobrança recorrente
  • Ferramentas para recuperação de receita
  • Gerenciamento de matrículas
  • Gestão da versão de prova
  • Gestão de agências de cobranças
  • Gestão de cancelamentos
  • Gestão de descontos e cupons
  • Gestão do plano de assinatura
  • Portal de autoatendimento
  • Reconhecimento de receita
  • Seguimento/Análise de uso

Ver lista completa de Software para Gestão de Assinaturas

Chargebee - Alternativas

Mais alternativas ao Chargebee

Chargebee - Avaliações

Exibindo 5 de 35 avaliações

Geral
4,6/5
Praticidade
4,2/5
Atendimento ao cliente
3,9/5
Recursos
4,4/5
Relação qualidade/preço
4,2/5
Brad H.
Co-Founder
Software, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 03/10/2017

"Chargebee saved us a TON of dev time."

Vantagens: I love that Chargebee allows young startups to get their feet under them before charging them. The integration into Braintree was SUPER easy and we haven't really had any problems with it since we started using it. It allows us to manage subscriptions without building our own dev dashboard to do that and gives us much more flexibility than Braintree for doing so. We use coupons to run promos and Chargebee makes that super easy. We use their hosted page for payments inside of an iframe and that has been helpful as well. Again the biggest thing as a young startup is not having to build all of that ourselves or asking the dev team to make changes every time we need to address an issue. Overall I've been very happy with Chargebee and we plan to continue to use them moving forward.

Desvantagens: I'd love for the reporting dashboard to be a little more robust and user friendly. It's not bad but it could definitely be better. Being able to accept multiple currencies could also be handled better, but we get by just fine with the way it's set up. It makes you change your password every 90 days, which is annoying to me but I guess it's more secure...

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 03/10/2017
Nuno L.
CEO, Co-Founder
Segurança de rede e informática, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/11/2018

"Our perfect subscription manager"

Vantagens: We rely on Chargebee to manage subscriptions to our product. It's easy to use and to be integrated, and offers many features such as invoicing, TAX calculator based on location, several plans, offline payments, etc. Customer Support is great and they always hear what you say. Besides managing your subscriptions, it does something very important. By using their payment form on your website, you can easily integrate with several payment processors. This is especially important if you have payments that have been rejected by one processor and you can send them to another processor. It also reduces the dependency on one single processor.

Desvantagens: The only thing that comes to mind is that the invoices it produces are not legal in some countries. For instance, in my country, invoicing software needs to be certified and to produce a SAF-T file with all invoices, that we need to submit to tax authorities. Since Chargebee doesn't do any of that, I need to have a separate invoicing platform.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/11/2018
Avaliador Verificado
Client Relationship Manager
Software, 13-50 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/07/2020

"Chargebee"

Comentários: This is the first software that I have used and I found it very easy to learn. I spent a morning going thorugh and learning the ropes and was an expert by the afternoon! Their customer service is awesome and provides great help. However, because it is easy to use, I have not had to use their help more than once.

Vantagens: Chargebee is easy to use and quick to learn. You are able to access subscriptions with ease. Creating email templates to be sent out is easy. You can view all of your subscriptions on one page or you can add filters to find one specific subscription, too.

Desvantagens: With the email templates, you have to make sure that the client you are sending an email to, has to be in a filter, otherwise, you send it to your entire client base.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/07/2020
Ryan H.
Owner
Software, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    2/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/07/2019

"Grossly incompentant"

Comentários: If I could do things over again I would have selected a similar provider even if I was forced to pay several hundred dollars per month it would have obviously been worth it. Now I have to make the decision of whether I want to potentially lose over half my subscribers again like the last time I switched billing systems (to Chargebee) or accept that I'm locked in for life.

Vantagens: Easy to set up and has a good API. Support is good and fast response so long as the issues are simple and don't involve anything technical.

Desvantagens: The backend system is grossly unoptimized to the point many of my customers cannot be billed anymore. I was not informed of these issues when signing up and was promised that the system would be able to handle my very specific usecase. It clearly can't despite me giving them actual numbers. I've already lost over $6000 in charges I can't add to my customers' invoices and a few thousand dollars in invoices that can't be generated. For the past two months I've been unable to add charges for any of my customers and keep getting the runaround by different support agents as to what the cause is. First I was told I was violating a 150 API calls per minute limit despite the fact that not a single call had gone through successfully in the entire time period they were citing but also I'm skeptical of because each API call I make to their service takes between 2 and 10 seconds to complete. Now I'm told I need to batch things weekly because adding charges to my customers is too taxing on their CPUs. Billing line items should scale linearly but it is clear from how quickly their API bogs down that it scales exponentially for them at best and likely even worse. I never had this problem with my previous provider and they aren't even a billing or invoicing company.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/07/2019
László M.
CEO
Software, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/10/2019

"Excellent subscription management platform"

Comentários: Overall a very capable subscription management tool with great integrations and great support them!

Vantagens: Excellent platform to manage your Saas Business. Great, very easy to use integrations with many vendors (Stripe, QuickBooks, Zapier, etc). Highly customizable settings for everything: email templates, the general look, and even the workflow & the custom fields.

Desvantagens: Takes some time to get used to how to work together with your app and integrate everything to work flawlessly, but it worth it. I just wished that when the client has to select the quantity of their licenses, you could edit the label from Quantity to "users" or "licenses".

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/10/2019