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Conheça Chargebee

Chargebee é uma plataforma de faturamento recorrente com certificação PCI Nível 1, para SaaS (software como serviço) e negócios baseados em assinatura. Chargebee integra-se com os principais portais de pagamento em todo o mundo, para permitir que você automatize a cobrança de pagamentos, faturamento, notificações por e-mail e a gestão de clientes.

Com integrações poderosas como Xero, QuickBooks Online, Avalara, NetSuite, Zendesk, MailChimp, ShipStation, Salesforce, Slack e Shopify, Chargebee facilita a fatura da assinatura.

Quem usa Chargebee?

Empresas pequenas e médias + intermediárias e grandes. SaaS (software como serviço), PaaS, comércio eletrônico, comércio por assinatura, telecomunicações e mídia, espaços de coworking, serviços de assinatura, IoT, ONGs.

Onde o Chargebee pode ser implantado?

Baseado na nuvem
Instalação local

Sobre o fornecedor

  • Chargebee
  • Localizado em Walnut, EUA
  • Fundado em 2011

Suporte do Chargebee

  • Suporte por telefone
  • Assistência 24/7
  • Bate-papo

Países disponíveis

Alemanha, Andorra, Austrália, Brasil, Bulgária e outros 44

Idiomas

alemão, espanhol, francês, inglês, italiano e outros 1

Preço do Chargebee

Preço inicial:

US$ 299,00/mês
  • Sim, oferece teste gratuito
  • Sim, oferece versão grátis

O Chargebee possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Versão paga do Chargebee a partir de US$ 299,00/mês.

Planos de preços consiga uma avaliação gratuita

Sobre o fornecedor

  • Chargebee
  • Localizado em Walnut, EUA
  • Fundado em 2011

Suporte do Chargebee

  • Suporte por telefone
  • Assistência 24/7
  • Bate-papo

Países disponíveis

Alemanha, Andorra, Austrália, Brasil, Bulgária e outros 44

Idiomas

alemão, espanhol, francês, inglês, italiano e outros 1

Vídeos e imagens do Chargebee

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Vídeo do Chargebee
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Recursos do Chargebee

  • Alertas/notificações
  • Banco de dados de contatos
  • Campos personalizáveis
  • Catálogo de produtos
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança recorrente de vários períodos
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Conciliação bancária
  • Conformidade com o PCI
  • Criação de faturas
  • Cálculos de impostos
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação online
  • Gestão de agências de cobranças
  • Gestão de assinaturas
  • Gestão de cancelamentos
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de descontos
  • Gestão de restituições
  • Gestão do plano de assinatura
  • Histórico de faturas
  • Imagem de marca personalizável
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Múltiplas moedas
  • Múltiplas opções de pagamento
  • Pagamento recorrente
  • Pagamentos móveis
  • Painel de atividades
  • Portal de autoatendimento
  • Processamento de cartões de débito/crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de pagamentos
  • Processamento de pagamentos ACH
  • Reconhecimento de receita
  • Regras personalizáveis
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Seguimento/Análise de uso

Alternativas ao Chargebee

As empresas podem criar, gerenciar e editar cobranças recorrentes com facilidade e simplicidade em apenas alguns cliques.
Ajude as empresas de SaaS a navegar na jornada de receita em todas as etapas.
O Stripe Billing é um conjunto de ferramentas para criar e dimensionar seu modelo de negócios recorrentes.
Com a Stripe, sua empresa pode começar a cobrar cartões de crédito online imediatamente. Nenhuma conta de comerciante ou gateway é necessário.
Gestão de assinaturas e faturamento recorrente: feito na Alemanha, para a Europa.
O Zuora fica entre o seu CRM e ERP e é a única solução que gerencia todas as necessidades de cobrança recorrentes em tempo real.
O SaaSOptics fornece gestão de assinaturas B2B, incluindo cobrança de assinaturas, reconhecimento de receita e análises eficazes de assinaturas.
Envie faturas de projetos e despesas de clientes, receba pagamentos e acompanhe a integridade geral do seu negócio com rapidez e eficiência.
Software de gestão de cobrança e assinatura recorrente com recursos flexíveis para implementações personalizadas de cobrança recorrente.

Avaliações do Chargebee

Pontuação média

Geral
4,4
Praticidade
4,2
Atendimento ao cliente
3,9
Recursos
4,2
Relação qualidade/preço
4,1

Avaliações por tamanho de empresa (funcionários)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontre avaliações segundo pontuações

5
61%
4
24%
3
7%
2
6%
1
2%
Mark
Mark
CEO, Países Baixos
Usuário do LinkedIn Verificado
Software, 11–50 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Everything is in there

5,0 há 3 anos

Comentários: Good. We used to do manual invoices separate from credit card invoices. Having a single billing systems improves efficiency and we have a single source of the truth with respect ti critical business KPI's.

Vantagens:

I like that we can also do quotes from the system that customers can accept and it takes them to the checkout. Huge time-save for our sales team.

Desvantagens:

It's hard to do price indexation to subscriptions. It generates credits and credit notes that our customers initially don't understand without us explaining it.

Alternativas consideradas anteriormente: Maxio

Razões para escolher o Chargebee: Recurly was more expensive and could not give us a good deal to their enterprise plan as an existing customer.

Software anterior: Recurly

Razões para mudar para o Chargebee: Chargebee was more simple which suited are business. Chargify was good too. Conceptually they can address complexer issues but it also makes it harder to implement. They could also not support future billing.

Resposta do Chargebee

há 2 anos

Thanks so much for your positive feedback Mark. We really appreciate the time you took to write such a detailed review! Your feedback enables us here at Chargebee to further develop our products and services. In addition, your review will help our future customers to make more informed purchase decisions. Please do not hesitate to share any other feedback you have in the future. Thanks again for being an advocate for Chargebee.

Dale
Head of Product, Austrália
Software, 2–10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Subscription management you can rely on

5,0 há 12 meses

Comentários: Its been great to use Chargebee and we have absolutely no regrets about out decision.

Vantagens:

The system is fast and provides a great development experience.

Desvantagens:

The changes to the platform's product catalog means that switching to the newest version is a lot of work. As the older version is still supported, this is not a big deal however helping with the migration would be very welcome.

Alternativas consideradas anteriormente: Stripe

Razões para mudar para o Chargebee: We wanted flexibility with payment gateways and a tool dedicated to subscription management.

Sneha
Software Engineer, Alemanha
Química, 2–10 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Advanced Subscription Billing and Revenue Management

5,0 há 2 meses Novo

Vantagens:

It automatically handled a customer's plan upgrade, ensuring seamless billing without any manual intervention.

Desvantagens:

It took me a while to understand all its features and settings, which delayed its implementation into my billing system.

Resposta do Chargebee

há 2 meses

Thank you for sharing your experience with Chargebee, Sneha. Your feedback is invaluable to us as we continue to innovate and enhance our platform.

Lisa
Billing Administrator, EUA
Software, 51–200 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação

Accounting Software that needs help!

3,0 mês passado Novo

Comentários: It hasn't been the most pleasant experience. Our company decided to move to Chargebee at the recommendation of an employee who didn't quite understand the financial side of the business. We are constantly editing subscriptions and it's quite burdensome. If you run a filter on a particular screen and click on a link, it erases the filter. While this software seems to be more efficient from a reporting perspective, it's much more burdensome for the employees doing the actual work. We've been using it for approximately four months and are constantly finding problems with it. We trained ourselves on how to use it before going live to ensure that it performed as expected. We're still not pleased with its performance.

Vantagens:

I like the idea of automated dunning emails and automatic follow-ups for customers. But so far, they haven't worked correctly.

Desvantagens:

Editing a subscription is a lot more complicated than other software. I don't like that you cannot easily view a screen that shows paid and unpaid invoices. I don't like that invoices get paid and there are no notifications. I don't like that you cannot enter payment information for a customer. We have fought with customers who previously were on auto-pay to get their information entered into this software. I don't like that once a customer has entered payment details and turned on auto-pay, ALL invoices will get paid once they are created, even if the purchase is not part of the subscription. If a subscription is set for auto-pay and a customer decides to buy training, they should have the option to pay individually. The only way to do this would be to turn off auto-pay every time you run an individual invoice.

Resposta do Chargebee

há 4 semanas

Hi Lisa, Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that your experience with Chargebee hasn't been as smooth as expected. We wanted to address a few specific points from your feedback. The 'unpaid invoices' filter in Chargebee allows you to display both paid and unpaid invoices and payment details can be entered at the customer level. We would like to learn more about the challenges you’re facing with these features. Our team can also explore setting up webhooks to notify you of invoice updates. We’d love the opportunity to discuss your feedback further and tailor Chargebee to better fit your needs. If you're interested please drop us a note on [email protected], and we can schedule a call with our product team to explore this further.

Rachel
Product Specialist, EUA
Serviços e tecnologia da informação, 11–50 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

Helps me run a smooth sales call!

5,0 há 4 meses

Comentários: Overall it's been very positive! Have always received help when needed, and as I have things set up, it runs smoothly and efficiently for my day to day workflow.

Vantagens:

I love how easy it is to grab a link to a plan when I'm in the middle of a call and process payment when a buyer is ready on the spot. Having that functionality helps me move sales along faster and more efficiently.

Desvantagens:

It is difficult to navigate the setup and customizations when needed.