Quem usa o Ordant?

Gráfica comercial: empresa de impressão, lojas de cartazes, setor de impressão, fornecedores de impressão, corretores de impressão, instaladores de proteção de veículos, impressão de grande formato, empresa de exposição de feiras comerciais.

Conheça o Ordant

Ordant é um software baseado na nuvem, Web2print e Print MIS integrado, para empresas de impressão e lojas de cartazes. Com o Ordant, é possível calcular o custo exato das estimativas de preços personalizados, simplificar o gerenciamento de pedidos e configurar lojas B2B ou B2C online. O Ordant pode melhorar a rentabilidade da loja de impressão, simplificando a revisão online, aprovação de pedidos por e-mail, gestão de relacionamento com o cliente (CRM), controle do tempo, e-mails automatizados e upload de arquivos. Conecta-se ao Quickbooks, FedEx e UPS.

Ordant - Informação

ordant.com

http://www.ordant.com

Fundada em 2011

Compare o Ordant com produtos similares

Preço inicial

N/D
US$ 20,00/mês
N/D
N/D

Versão gratuita

Versão gratuita Não
Versão gratuita Sim
Versão gratuita Não
Versão gratuita Não

Teste grátis

Teste grátis Não
Teste grátis Sim
Teste grátis Sim
Teste grátis Não

Ordant: implantação e suporte

Assistência

  • Email/Help Desk
  • Suporte por telefone
  • Bate-papo

Implantação

  • Nuvem, SaaS, baseado na web

Formação

  • Pessoalmente
  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos
  • Vídeos

Recursos do Ordant

  • API
  • Administração de website
  • Arrastar e soltar
  • Biblioteca de conteúdo
  • Biblioteca de imagens
  • Catalogação/Categorização
  • Catálogo online
  • Configurador de produto
  • Contas de clientes
  • Controle do processo de aprovação
  • Controles/permissões de acesso
  • ERP
  • Edição de imagens
  • Edição de texto
  • Estimativa de custos
  • Estimativas
  • Fluxo de trabalho configurável
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Função de pré-visualização
  • Gerenciamento de SEO
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gerenciamento de usuários
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de descontos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de impressão
  • Gestão de modelos
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de remessas
  • Gestão do design
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Imagem de marca personalizável
  • Impressão em várias lojas
  • Indicadores de desempenho
  • Integração de serviços de impressão
  • Integrações de terceiros
  • Marketing de multicanal
  • Modelos
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizáveis
  • Orçamentos/estimativas
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Permissões por função
  • Pesquisa e filtro
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de pedidos
  • Rastreamento de pedidos
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios personalizáveis

Ver lista completa de Software Web-to-Print

  • API
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento
  • Agendamento de trabalhos
  • Análise de estilo da imprensa e tiragem
  • Avaliação de opções de produção
  • Catálogo de produtos
  • Cobrança e faturamento
  • Controle do processo de aprovação
  • Controles/permissões de acesso
  • Custos do trabalho
  • Cálculo da quantidade de tinta
  • Cálculos de múltiplas versões
  • Cálculos prévios e posteriores ao serviço
  • Estimativa de custos
  • Estimativa do "melhor preço"
  • Estimativas
  • Estimativas de pré-impressão
  • Fluxo de trabalho baseado em regras
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de descontos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de impressão
  • Gestão de modelos
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de preços e margens
  • Gestão de remessas
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Imagem de marca personalizável
  • Imposição do melhor ajuste
  • Indicadores de desempenho
  • Integrações de terceiros
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento da produção
  • Orçamento para encadernação
  • Orçamentos/estimativas
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Permissões por função
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de pedidos
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de pedidos
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento do custo
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios personalizáveis

Ver lista completa de Software de Estimativa de Impressão

  • API
  • Análise de dados em tempo real
  • Atendimento do pedido
  • Atualização em tempo real
  • Banco de dados de contatos
  • Catalogação/Categorização
  • Catálogo de produtos
  • Cobrança e faturamento
  • Compras e recebimento
  • Dados em tempo real
  • Etiquetagem
  • Etiquetas de remessas
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de Pedidos em Espera
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de pedidos especiais
  • Gestão de remessas
  • Histórico do cliente
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Modelos personalizáveis
  • Múltiplas moedas
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de estoques
  • Painel de atividades
  • Pedidos de vendas
  • Pedidos recorrentes
  • Previsão
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de pedidos
  • Registro de pedidos
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Reposição de estoque
  • Sincronização de dados
  • Várias localizações

Ver lista completa de Software de Gestão de Encomendas

Ordant - Alternativas

Mais alternativas ao Ordant

Ordant - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

4,9/5

Pontuação média

Praticidade 4,9
Atendimento ao cliente 4,9
Recursos 4,9
Relação qualidade/preço 4,8

Avaliar software

Compartilhe suas experiências com outros compradores de software.

Escreva uma avaliação!
Eric D.
______
Impressão, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/04/2019

"Ordant is a great tool!"

Comentários: Our experience has been great. Rep and the company are very receptive to ideas, input, and suggestions to make the product even better.

Vantagens: What I like most about Ordant is that it is customizable to fit the specific products we sell.

Desvantagens: The learning curve. However, once I learned to use it, it has become extremely useful in our operations.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/04/2019
Adam B.
Owner
Impressão, 2-10 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 07/02/2019

"Ordant Software - The UPS Store"

Comentários: Over the past few years our print & graphic design business has been rapidly growing. This growth caused us not only to expand the amount of print and finishing equipment we have, but also created the need for a print MIS solution. Prior to Ordant’s software, my business was using a 100% hand written work order system for pricing and tracking of all our print production jobs. The system worked, but as we continued to grow, we ran in to more and more issues. It was time consuming, inconsistent and worst of all provided no way to retain crucial details about our print customers and the products they were ordering.
I began looking around online for a print MIS application that would allow my business to grow and thrive in the world of print. Every option I looked in to had very little customization options and was extremely complicated to use. They came with loads and loads of features that my business would never use. I really needed something that my entire print staff could easily understand and use on a day-to-day basis.
Ordant’s print MIS software has become an integral part of my print and graphic design business. Customer support and his team took care of all the initial set-up and responds almost immediately to any phone call or email we send. Ordant has become the perfect complement to our print and finishing equipment. I now feel my business has the final piece needed to reach our full potential in the world of print.

Vantagens: When I came across Ordant’s website, I immediately liked what I saw…. “Ordant Print Estimating & Order Management… Simplified.” This one-line statement described almost EXACTLY what I was looking for. I began reading over the information on the website and the more I read, the more I liked what I saw. I reached out to Ordant and was immediately connected with customer support. Support team walked me through all the different features of Ordant. He even scheduled a live on-screen demonstration of the software. Ordant was exactly what I’d been looking for. It’s a very straight forward, very user-friendly cloud-based software package that can handle all aspects of print job price estimates and workflow management. Best of all, support agent explained that the Ordant software came in a few different “package” level options. Some more basic and some more robust. He explained that Ordant can customize a specific software package with whichever add-on modules the customer needs or doesn’t need.

Desvantagens: Absolutely nothing. Everything about Ordant has exceeded my expectations thus far.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 07/02/2019
Avaliador Verificado
Founder/Managing Director
Impressão, 2-10 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    2 /5
  • Praticidade
    1 /5
  • Recursos e funcionalidades
    3 /5
  • Atendimento ao cliente
    1 /5
  • Relação qualidade/preço
    1 /5
  • Probabilidade de recomendação
    1/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/12/2018

"Cannot customize"

Comentários: Not good

Vantagens: The backend is ok but not worth the cost

Desvantagens: Cannot customize the front end and have to use their designs

Resposta dos fornecedores

por ordant.com em 12/02/2019

Our whole system is built around customization. We can do customization for you or you can do it yourself. We also offer custom development where we can build features for you. About 60% of our customers use the software as is, for others we have done custom development. For our Web2Print you can add your own design or use one of our designs.
Please do read rest of the reviews. Along with customization we are highly rated for our ease of use, our great customer support, excellent quality and features. If you are interested, we can provide contact information about our references and you can talk to them directly.
We do not think this was written by any of our customers as it was written anonymously.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/12/2018
George M.
General Manager
Bens de consumo, 11-50 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 28/06/2016

"adaptive, intuitive, and scalable"

Comentários: Before using Ordant, our workflow was deeply flawed. Each step in the process was separate from the previous, from RFQs, and Estimates, to Orders and Billing. There was a lot of double, sometimes triple entry of items. Once we switched over to Ordant, things improved immediately. The time it took to get a job in and out through Ordant was about 1/3 of what it was. The transition was really great. We were able to test and demo the system for a few months before going live that way everybody could be trained and address any issues. They entered all the pricing from our previous system for us. Once we went live, we still encountered some needed changes and training in some situations, but nothing that couldn't be quickly resolved. The support team was extremely helpful and responsive. For wide-format, we strongly felt that Ordant was a fantastic solution. Orders that were done with outside vendors could be taken care of using Purchase Orders, especially digital printing orders. Updating pricing on items was easy. Adding retail products was a breeze. The only thing that felt a bit cumbersome was anything that needed to be done offset via vendor. The Order Manager was especially helpful as a Dashboard showing where in progress each order was in production, whether the order was out for a proof, or being cut and finished. Updating an order's status via the Order Manager was as simple as drag and drop. Billing was a whole lot easier since Ordant connects to Quickbooks Desktop and Online (we used Online). Orders came through already entered and all we had to do was choose the right Chart Account for each order and it was done. The ability of Ordant being able to connect to popular SaaS offerings was helpful too. We used the Google Apps for Work suite, and Slack, and it connected seamlessly with them. This helped with file management since all our files could easily be save in the cloud for back-up. Overall, Ordant was very adaptive, intuitive, and scalable. I would highly recommend any printer looking to make their production process straightforward, hassle free, and secure should consider getting Ordant.

Vantagens: VERY intuitive. Easy to get up and running. Fantastic support.

Desvantagens: Constantly being developed, so there are some bugs. But that means it only gets better. No software out there is perfect.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 28/06/2016
Aaron C.
Owner
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/03/2018

"Very easy to use and the Ordant team is constantly adding new features."

Vantagens: Ease of Use:
Ordant is very easy to use and has multiple routes to get to any information you need. Their team are constantly thinking of ways to improve on that and welcome customer suggestions.

Customer Service:
The customer service is beyond 5-Star. They reply to any questions or emails almost immediately and even have a feedback button built right into the website. If we ever come across an issue they're on it instantly to make sure we can keep the shop running smoothly.

Feature & Functionality:
Ordant has a ton of useful features and they're always working on new features to expand on that. They make sure to notify us of upcoming releases ahead of time so we can plan for marketing those new features to our customers.

Value:
At first we were a little skeptical since it is a huge investment of not only money but time. The Ordant staff were very accommodating in getting our products and pricing over into Ordant and right there if we needed any assistance. We've had the system for about 6 months now and I can't imagine the shop without it. It saves us an enormous amount of time for quoting alone, not counting the benefit for order tracking, online storefront, client history, and integrated shipping.

Desvantagens: We will occasionally find bugs but if we do they're immediately on it to get us corrected and running smoothly again.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/03/2018