Quem usa Userlike?

Lojas online, fornecedores de software, fornecedores de serviços online (por exemplo, financeiro). O bate-papo ao vivo funciona muito bem para todos os negócios online que vendem produtos ou serviços complexos no site.

O que é Userlike?

Ajude os clientes em tempo real através do site, Facebook Messenger e Telegram. Convide proativamente os visitantes da Internet para um bate-papo. Ofereça um formulário de contato quando estiver offline ou use um chatbot para receber bate-papos para você. Colete leads e informações de contato por meio de um formulário de registro. Encaminhe bate-papos entre os operadores e use as opções de grupo e habilidades para orientar as conversas recebidas para as pessoas certas. Personalize a janela de bate-papo para se adequar ao design do site. Conecte Userlike com outras ferramentas de negócios (por exemplo, CRM/Help desk).

Userlike - Informação

Userlike

http://www.userlike.com

Fundada em 2011

Userlike - Preços

Userlike a partir de US$ 29,00/mês. Userlike possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Veja mais informações sobre preços do Userlike abaixo.

Preço inicial

US$ 29,00/mês
Veja detalhes de preços

Versão gratuita

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do Userlike

Ferramentas de Engajamento com Cliente
Análise de dados
Bate-papo ao vivo
Coleta de comentários
Conteúdo de vídeo
Gamificação
Gestão da comunicação
Gestão da comunidade
Gestão de rotatividade
Sindicação de conteúdo
Alertas/transferência
Assistente virtual
Base de conhecimento
Bate-papo ao vivo
Gerenciamento de e-mails
Gestão de call centers
Gestão de compromissos
Gestão de filas
Gestão do fluxo de trabalho
Indicadores de desempenho
Integração de redes sociais
Portal de autoatendimento
Questionários e feedback
Alertas/transferência
Armazenamento de documentos
Bate-papo em tempo real
Comunicação multicanal
Gestão da base de conhecimento
Gestão de ativos de TI
Gestão de tíquetes
Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
Imagem de marca personalizável
Integração de e-mail
Portal de autoatendimento
Rastreamento de interações
Roteamento automático
Supervisão de rede
Análise de dados do atendimento ao cliente
Bate-papo ao vivo
Catalogação e categorização
Controle de respostas por e-mail
Gestão do conhecimento
Indicadores de desempenho
Pesquisa
Portal de autoatendimento
Rastreamento do suporte ao cliente
Bate-papo/Mensagens instantâneas
Comunicados por lote
Comunicados sob demanda
Comunicação multicanal
Conteúdo de vídeo
Conteúdo interativo
Distribuição de e-mails
Gestão de conteúdo
Gestão de impressão
Gestão de modelos
Personalização
Análise de dados
Análise de dados preditiva
Análise de sentimentos
Análise de texto
Coleta de dados de multicanal
Gerenciamento de comentários
Gestão de pesquisas/intenção de votos
Gestão do conhecimento
Painel
Segmentação de clientes
Agendamento de compromissos
Automação de email
Chat com vídeo
Chatbot
Comunicação multicanal
Distribuição de leads
Mensagens de celular
Mensagens em grupo
Qualificação de leads
Recomendações de produtos
Segmentação do público
Transferência para atendente
Análise de dados
Coleta de comentários
Comentários de 360 graus
Gestão de questionários
Monitoramento de reclamações
Relatório de chamadas
Bate-papo proativo
Compartilhamento de tela
Formulário offline
Imagem de marca personalizável
Integração de terceiros
Rastreamento de visitantes do site
Respostas predeterminadas
Segmentação geográfica
Transferências/encaminhamento

Userlike - Avaliações

Exibindo 5 de 631 avaliações

Geral
4.6/5
Praticidade
4.5/5
Atendimento ao cliente
4.6/5
Recursos
4.5/5
Relação qualidade/preço
4.4/5

beautiful real-time chat software developed on web and mobile

Avaliado em 24/05/2018
Brayan agostinho D.
Consultor SOA
501-1.000 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
3/5
Atendimento ao cliente
4/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Vantagens: Userlike is a beautiful real-time chat or live chat software ideal for customer services, where it offers multiple functions in a simple and easy way, making the software easy to use.
You can use Userlike with just a few clicks from your website, ideal for communicating with customers, or where we can also always be updated with the widgets of your browser available in Google Chrome or downloading your mobile application to take it with us anywhere. .
the interface is very comfortable and beautiful, fully customizable and easy to use to make the chats more efficient with predefined texts to chat with several clients at the same time.
The most attractive feature of Userlike is its integration with other applications, ideal for several jobs. such as: Slack, salesfroce, pipedrive ...
It also has enough documentation on its website where we can see everything that this software can do and where the language will not be a problem, since it is developed in several languages.

Desvantagens: It would be very difficult to say something negative about this software. It fulfills all its objectives. the only thing is that it offers a free version and a complete test of your program for 14 days, and if you want to hire these full services you must pay, and this service could be expensive for some people.

Hard To Pass Up On

Avaliado em 23/02/2017
Kevin R.
Franchise Marketing Manager/PR Coordinator
Construção, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
Fonte: GetApp
4/5
Geral
4/5
Praticidade
4/5
Recursos e funcionalidades
3/5
Atendimento ao cliente
5/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Userlike has a lot of "likeable" attributes. The first most likeable feature is the amount of features for the monthly cost. Unlike other SaaS apps and programs, Userlike has a very generous user allotment and feature set for the price. As the marketing manager of our company, I use many of the features to gauge the effectiveness of chats, wordsmith chat scripts, push pages, set topics, and have a very transparent view of chats. The biggest initial draw of Userlike, for me, was the ability to white label the chat window, customize the appearance, preset chat scripts, tie it into Google Analytics, and have an offline chat feature. Overall, Userlike is the best solution for us.

Vantagens: Features are the biggest pros with Userlike. Here is the list of features we use on a daily basis. • Offline Chat Message
• Pre-set Scripted Chats
• Google Analytics Connection - Set Up Goals
• Custom Appearance
• White Label Chat
• No Per Operator Cost
• Chat Monitoring

Desvantagens: The only cons I have with Userlike are minor but sometimes can be the more annoying parts of the software. The biggest con is support. Because the service is hosted in Germany, there is never anyone online to answer some of the simplest questions. Getting the answers requires waiting until the next day or persevering through countless web searches to find a solution. Two other cons are the ability to make changes. Recently we enacted the registration chat, however if you have proactive also enabled, the proactive skips registration. After talking with support, they were going to suggest it to their development team. That doesn't instill a lot of confidence like a voted feature list would. The other con is the recent reduction to chat window appearance. Before the recent update, the chat window could be more controlled in size, color, and a lot other appearance features. Now, an occasional customer cannot chat with us because the window is too large for their screen and they can't close it, forcing them to leave our site.

Easy integration and use but a bit steep price curve

Avaliado em 16/04/2019
Avaliador Verificado
Project Manager
Alimentação e bebidas, 51-200 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
5/5
Atendimento ao cliente
4/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Although it's kind of off-season for our business right now, we already have quite a few successful chats after a few days of testing. We expect this to rise further once we are nearing our business season again. At that point the chat, with a solid base of pre-defined text blocks, will be a great help with reducing recurring questions which would normally come in via mail.

Vantagens: Integration is done in 5 minutes or less. Just copy and paste a link-element into your site and you are good to go. All configuration for the chat widget is done from the backend which is very easy to use, so is the chat panel for agents. The chat also looks very decent from user perspective and can be further customized through a WYSIWYG-like editor. Pre-defined text blocks and download links come in very handy to deal with recurring questions. They can be imported throught a CSV file which makes it very easy to manage them. Lots of integration possibilites also enable you to connect the chat to CRM systems and more without much work.

Desvantagens: The price curve is a bit steep in my opinion. When you want to upgrade from 3 to 5 seats, the price per seat doubles. If you really need analytics and messenger channels (those get unlocked with that tier) this might be fine, so your mileage may vary on whether or not the pricing is good or to steep. Admin users count as normal users though, so if you've got a "Team" plan with 3 users, you only have 2 agents when the admin user is not going to participate in the chat. On the other hand, I can't pass my admin account on to another agent, because that agent would have access to the backend. If administrative access and agents could be seperated from each other that would be great.

Just what we were looking for

Avaliado em 23/10/2019
Astrid S.
Business Developer
Eletrônicos, 2-10 funcionários
Usou o software para: Avaliação gratuita
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
5/5
Atendimento ao cliente
5/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Vantagens: It is simple to use, very easy to adapt to your website, with plenty of options.

Desvantagens: It took 20 minutes to set up the chat entirely, because we wanted to deeply personalize our chat

Resposta dos fornecedores

por Userlike em 29/10/2019

Thanks for your review, we hope you have fun chatting!

Chat with your site visitors

Avaliado em 25/03/2018
Avaliador Verificado
President/CEO
Fonte da avaliação 
3/5
Geral
3/5
Praticidade
3/5
Recursos e funcionalidades
4/5
Atendimento ao cliente
3/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Vantagens: It was easy to set-up on our website as there is a WordPress plugin available in the repository, and the chat window gave good information.

Desvantagens: The mantra of "Decisions not options" for software development has not made it yet to UserLike team. The number of decisions you need to make before you can set-up your chat successfully is to high to get to 'instant gratification'. What made it very awkward was that you as a support rep actually have to physically be logged in on the UserLike website to be able to be 'available' for a chat and respond to chats. A browser extension for Firefox or Chrome would take care of that issue. We would have wanted a few more settings available on our site to modify, and stay on our site. We opted for a on-site installation of another system at the end.