Salesforce Essentials

Quem usa o Salesforce Essentials?

Offer support over Email, Phone, Social, and Web. Deploy and customize branded self service support sites with clicks not code. Free up support teams with automation. Get up and running today.

Conheça o Salesforce Essentials

Salesforce Essentials makes it possible to build stronger customer relationships with a combined sales and support CRM for small business that is easy to use, setup, and maintain. Essentials ensures that you spend less time in spreadsheets and more time selling by tracking your emails, calls and meetings to automatically keep customer records up-to-date without tedious data entry. Essentials also includes a ton of customer service productivity tools to help make every new customer a loyal one.

Salesforce Essentials - Informação

Salesforce

https://www.salesforce.com/solutions/essentials/

Fundada em 1999

Salesforce Essentials - Preços

O Salesforce Essentials não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Salesforce Essentials a partir de US$ 25,00/mês.

Salesforce Essentials - Vídeo
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Preço inicial

US$ 25,00/mês

Versão gratuita

Não

Teste grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Salesforce Essentials

  • Alertas/transferência
  • Assistente virtual
  • Base de conhecimento
  • Bate-papo ao vivo
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gestão de call centers
  • Gestão de compromissos
  • Gestão de filas
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Indicadores de desempenho
  • Integração de redes sociais
  • Portal de autoatendimento
  • Questionários e feedback

Ver lista completa de Sistemas de Atendimento ao Cliente

  • Alertas/transferência
  • Armazenamento de documentos
  • Bate-papo em tempo real
  • Comunicação multicanal
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle e acesso remoto
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de call centers
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Imagem de marca personalizável
  • Integração de e-mail
  • Integração de redes sociais
  • Macros e modelos de respostas
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de interações
  • Relatórios e análise de dados
  • Roteamento automático
  • Supervisão de rede

Ver lista completa de Sistemas de Help Desk

  • Acesso para Celular
  • Armazenamento de documentos
  • Cotizações e propostas
  • Geração de leads
  • Gestão de tarefas
  • Gestão territorial
  • Integração da automação de marketing
  • Integração de bate-papo interno
  • Integração de redes sociais
  • Lead Scoring
  • Marketing por e-mail
  • Segmentação
  • Sistema de calendário ou lembretes

Ver lista completa de Software CRM

O fornecedor ainda não preencheu essa informação.

Ver lista completa de Software CRM Online

  • Automação de marketing
  • Catálogo de produtos
  • Cotizações e propostas
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de listas
  • Gestão de call centers
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de leads
  • Gestão de projetos
  • Gestão de questionários
  • Gestão territorial
  • Lead Scoring
  • Marketing por e-mail
  • Páginas de início e formulários web
  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de recomendações
  • Suporte do cliente

Ver lista completa de Software CRM para Mac

  • Armazenamento de documentos
  • Bate-papo ao vivo
  • Cotizações e propostas
  • Digitalização de cartão de visitas/crachás
  • Gestão de tarefas
  • Gestão territorial
  • Integração da automação de marketing
  • Integração de redes sociais
  • Lead Scoring
  • Previsão
  • Segmentação
  • Sistema de calendário ou lembretes

Ver lista completa de Software CRM para Pequenas Empresas

  • Alertas de imóveis
  • Correspondência de cliente e imóveis
  • Gerenciamento de contatos
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de leads
  • Marketing por e-mail
  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de recomendações
  • Segmentação

Ver lista completa de Software de CRM para Imobiliárias

  • Banco de dados de contatos
  • Contatos compartilhados
  • Ferramentas de prospecção
  • Gestão de leads
  • Gestão do pipeline de vendas
  • Importar/exportar contatos
  • Pesquisa e filtro
  • Rastreamento de interações
  • Segmentação

Ver lista completa de Software de Gestão de Contatos

  • Captura de leads
  • Distribuição de leads
  • Ferramentas de prospecção
  • Gestão de campanhas
  • Gestão do pipeline
  • Lead Nurturing
  • Lead Scoring
  • Rastreamento de fonte
  • Rastreamento de interações
  • Segmentação de leads

Ver lista completa de Software de Gestão de Leads

Salesforce Essentials - Alternativas

Mais alternativas ao Salesforce Essentials

Salesforce Essentials - Avaliações

Exibindo 5 de 99 avaliações

Geral
4,2/5
Praticidade
3,9/5
Atendimento ao cliente
4/5
Recursos
3,9/5
Relação qualidade/preço
3,9/5
Alex L.
Managing Partner
Serviços de eventos
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/04/2018

"We love SalesforceIQ! Perfectly integrated and easy for my team to use."

Comentários: So many. Ease of use, trackable for sales cycle, many more.

Vantagens: This software is awesome. It takes the stress out of constantly updating your CRM by making it seamless and integrated with our email. It captures a lot automatically, giving my team more time to close deals. We love the customizable pipeline features as well. Great software overall.

Desvantagens: I have hard time thinking of cons for this software. It was so easy for my team to implement. It is expensive I guess, that'd be the only con.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/04/2018
Avaliador Verificado
Software Engineer
Internet, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/02/2019

"Great for Support"

Comentários: I found this software very useful to our support team. It also integrated well with the regular Salesforce.

Vantagens: We use desk.com for all support interactions. It was priceless for the support team to be able to route support requests to support members, and keep track of all interactions for each client to spot issues with our support team, or issues with the client being too much of a drain on our support resources. The statistics are neat too. We had some healthy competition with some of the support stats (how many emails, calls taken, etc.) Being able to see how many positive rated interactions was the ultimate statistic to have. Their API is essential to integrating notes and other issues into 3rd party solutions.

Desvantagens: This had a learning curve. They were also going through completely switching the UI at the time, so having a beta was nice, but some features were only available in the classic interface. The new one is much better and pleasing to the eyes.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/02/2019
Chance M.
Program Analyst
Serviços financeiros, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    2/5
  • Probabilidade de recomendação
    2/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/12/2016

"Do Not Assume Anything"

Comentários: The best advice that I can give to a company considering purchasing Salesforce's Desk.com is to document every single expectation and need regarding a CRM tool. Do not assume any functionality exists, regardless of how simple and standard that functionality may seem. There are definitely features and functionalities that the average person might expect any modern system to offer which it does not. Examples:
List Views - Cannot sort by most fields, cannot add custom fields to list views, and cannot modify the number of records per page
Reporting - Cannot modify fields displayed in a report, cannot edit criteria for metrics, and cannot include custom fields in reports aside from picklists, and cannot export more than 2500 records at a time
Email - Does not include standard modern emailing functions such as underlining, highlighting, modifying font color, or pasting images/tables
Also, while some more complex workflows and automation can be built in Salesforce to update fields which are then passed back to Desk via Desk Connect (native sync between Desk and Salesforce), I strongly recommend against relying on Desk Connect for any business processes. Desk Connect can and has been turned off by Desk.com for all customers without first ensuring this is okay with the customer, interrupting daily business on a large scale. It is also extremely easy to break or surpass its capabilities of Desk Connect to the point that any modification, regardless of size, made to your Salesforce org must be communicated to Desk to ensure that Desk Connect will continue to function as expected. If you are a small-scale organization/team with very basic case tracking and reporting requirements capable, Desk may very well be the answer for you. But you still better be prepared with extensive documentation of all requirements and expectations for a tool like Desk, no matter how small or obvious they may be.

Vantagens: Simple UI
Simple workflow building and management

Desvantagens: Extremely limited in its capabilities
Desk Support reps are not thorough when reading emails
ETA's on fixes/patches pushed back for months

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/12/2016
Brittney M.
Marketing Manager
Serviços ao consumidor
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/03/2018

"This is a great tool for organizing your sales funnel."

Vantagens: Time management and organization are the top reasons to use this software. Being able to include information on new prospects and clients is very helpful and it's easy to add to do items. The sales funnel process is user friendly and easy for other employees to view.

Desvantagens: It can be hard to create clear expectations between management and employees on what information or processes should be done. With so many options of where to save information it can look like information is missing if you don't look in the right place. Processes should be put in place by each organization to clarify how to use the software.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/03/2018
Gerson daniel C.
Member Experience Specialist
1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/12/2017

"Desk.com makes our job a lot easier and it's CS team is really helpful when needed. Desk.com rocks!"

Comentários: We got to have our email's interaction (with our customers) well organized. We can get through our data to send monthly reports with no problems.

Vantagens: It is very user friendly. My team mates and I can navigate through our system with no complications.

Desvantagens: Not getting a pop-up message (notifications) w/o an additional feature is probably what I like least about Desk.com.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/12/2017