Salesforce Essentials

Salesforce Essentials

da Salesforce

Quem usa o Salesforce Essentials?

Offer support over Email, Phone, Social, and Web. Deploy and customize branded self service support sites with clicks not code. Free up support teams with automation. Get up and running today.

Conheça o Salesforce Essentials

Salesforce Essentials makes it possible to build stronger customer relationships with a combined sales and support CRM for small business that is easy to use, setup, and maintain. Essentials ensures that you spend less time in spreadsheets and more time selling by tracking your emails, calls and meetings to automatically keep customer records up-to-date without tedious data entry. Essentials also includes a ton of customer service productivity tools to help make every new customer a loyal one.

Detalhes do Salesforce Essentials

Salesforce

https://www.salesforce.com/solutions/essentials/

Fundada em 1999

Preço do Salesforce Essentials

O Salesforce Essentials não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Salesforce Essentials a partir de US$ 25,00/mês.

Preço inicial

US$ 25,00/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Salesforce Essentials

Sistemas de Atendimento ao Cliente
Alertas/transferência
Assistente virtual
Base de conhecimento
Bate-papo ao vivo
Gerenciamento de e-mails
Gestão de call centers
Gestão de compromissos
Gestão de filas
Gestão do fluxo de trabalho
Indicadores de desempenho
Integração de redes sociais
Portal de autoatendimento
Questionários e feedback
Alertas/transferência
Armazenamento de documentos
Bate-papo em tempo real
Comunicação multicanal
Gestão da base de conhecimento
Gestão de ativos de TI
Gestão de tíquetes
Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
Imagem de marca personalizável
Integração de e-mail
Portal de autoatendimento
Rastreamento de interações
Roteamento automático
Supervisão de rede
Acesso para Celular
Armazenamento de documentos
Cotizações e propostas
Gestão de tarefas
Gestão territorial
Integração da automação de marketing
Integração de bate-papo interno
Integração de redes sociais
Lead Scoring
Marketing por e-mail
Segmentação
Sistema de calendário ou lembretes

O fornecedor ainda não preencheu essa informação.

Automação de marketing
Catálogo de produtos
Cotizações e propostas
Gerenciamento de contatos
Gerenciamento de documentos
Gerenciamento de listas
Gestão de call centers
Gestão de campanhas
Gestão de leads
Gestão de projetos
Gestão de questionários
Gestão territorial
Lead Scoring
Marketing por e-mail
Páginas de início e formulários web
Rastreamento de interações
Rastreamento de recomendações
Suporte do cliente
Armazenamento de documentos
Bate-papo ao vivo
Cotizações e propostas
Digitalização de cartão de visitas/crachás
Gestão de tarefas
Gestão territorial
Integração da automação de marketing
Integração de redes sociais
Lead Scoring
Previsão
Segmentação
Sistema de calendário ou lembretes
Alertas de imóveis
Correspondência de cliente e imóveis
Gerenciamento de contatos
Gestão de campanhas
Gestão de leads
Marketing por e-mail
Rastreamento de interações
Rastreamento de recomendações
Segmentação
Banco de dados de contatos
Contatos compartilhados
Ferramentas de prospecção
Gestão de leads
Gestão do pipeline de vendas
Importar/exportar contatos
Pesquisa e filtro
Rastreamento de interações
Segmentação
Captura de leads
Distribuição de leads
Ferramentas de prospecção
Gestão de campanhas
Gestão do pipeline
Lead Nurturing
Lead Scoring
Rastreamento de fonte
Rastreamento de interações
Segmentação de leads

Avaliações do Salesforce Essentials

Exibindo 5 de 98 avaliações

Geral
4,2/5
Praticidade
3,9/5
Atendimento ao cliente
4/5
Recursos
3,9/5
Relação qualidade/preço
3,9/5
Alex L.
Managing Partner
Serviços de eventos
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/04/2018

"We love SalesforceIQ! Perfectly integrated and easy for my team to use."

Comentários: So many. Ease of use, trackable for sales cycle, many more.

Vantagens: This software is awesome. It takes the stress out of constantly updating your CRM by making it seamless and integrated with our email. It captures a lot automatically, giving my team more time to close deals. We love the customizable pipeline features as well. Great software overall.

Desvantagens: I have hard time thinking of cons for this software. It was so easy for my team to implement. It is expensive I guess, that'd be the only con.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/04/2018
Brittney M.
Marketing Manager
Serviços ao consumidor
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/03/2018

"This is a great tool for organizing your sales funnel. "

Vantagens: Time management and organization are the top reasons to use this software. Being able to include information on new prospects and clients is very helpful and it's easy to add to do items. The sales funnel process is user friendly and easy for other employees to view.

Desvantagens: It can be hard to create clear expectations between management and employees on what information or processes should be done. With so many options of where to save information it can look like information is missing if you don't look in the right place. Processes should be put in place by each organization to clarify how to use the software.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/03/2018
Chance M.
Program Analyst
Serviços financeiros, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    2/5
  • Probabilidade de recomendação
    2/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/12/2016

"Do Not Assume Anything"

Comentários: The best advice that I can give to a company considering purchasing Salesforce's Desk.com is to document every single expectation and need regarding a CRM tool. Do not assume any functionality exists, regardless of how simple and standard that functionality may seem. There are definitely features and functionalities that the average person might expect any modern system to offer which it does not. Examples:
List Views - Cannot sort by most fields, cannot add custom fields to list views, and cannot modify the number of records per page
Reporting - Cannot modify fields displayed in a report, cannot edit criteria for metrics, and cannot include custom fields in reports aside from picklists, and cannot export more than 2500 records at a time
Email - Does not include standard modern emailing functions such as underlining, highlighting, modifying font color, or pasting images/tables
Also, while some more complex workflows and automation can be built in Salesforce to update fields which are then passed back to Desk via Desk Connect (native sync between Desk and Salesforce), I strongly recommend against relying on Desk Connect for any business processes. Desk Connect can and has been turned off by Desk.com for all customers without first ensuring this is okay with the customer, interrupting daily business on a large scale. It is also extremely easy to break or surpass its capabilities of Desk Connect to the point that any modification, regardless of size, made to your Salesforce org must be communicated to Desk to ensure that Desk Connect will continue to function as expected. If you are a small-scale organization/team with very basic case tracking and reporting requirements capable, Desk may very well be the answer for you. But you still better be prepared with extensive documentation of all requirements and expectations for a tool like Desk, no matter how small or obvious they may be.

Vantagens: Simple UI
Simple workflow building and management

Desvantagens: Extremely limited in its capabilities
Desk Support reps are not thorough when reading emails
ETA's on fixes/patches pushed back for months

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/12/2016
Gerson daniel C.
Member Experience Specialist
1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/12/2017

"Desk.com makes our job a lot easier and it's CS team is really helpful when needed. Desk.com rocks!"

Comentários: We got to have our email's interaction (with our customers) well organized. We can get through our data to send monthly reports with no problems.

Vantagens: It is very user friendly. My team mates and I can navigate through our system with no complications.

Desvantagens: Not getting a pop-up message (notifications) w/o an additional feature is probably what I like least about Desk.com.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/12/2017
Nasir Q.
Application Architect
Seguros, 10.001+ funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 10/04/2018

"salesforce in health sciences"

Vantagens: most comprehensive crm out there
pretty much has solution for any business problem easy to scale and develop

Desvantagens: learning curve
expensive licensing
need some sophostication in customization
license per user and has some limits of what u csn do overall

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 10/04/2018