Quem usa o Freshservice?

Os clientes do Freshservice incluem MSPs, organizações financeiras, instituições educacionais e várias organizações governamentais.

Conheça o Freshservice

O Freshservice é uma solução online de ITSM com um novo toque. Ele apresenta uma experiência nova ao usuário, além de poderosos recursos de tíquetes e gestão de ativos, é o aplicativo mais fácil de usar do mercado. Além das principais funcionalidades, como incidente, problema, mudança, liberação e gestão de ativos, o Freshservice também permite que você coloque a base de conhecimento na nuvem.

Freshservice - Informação

Freshworks

http://freshservice.com

Fundada em 2010

Freshservice - Vídeo
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Freshservice - Visão geral de preços

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O Freshservice não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Freshservice a partir de US$ 19,00/mês.


Preço inicial

US$ 19,00/mês Veja detalhes de preços

Versão gratuita

Não

Freshservice: implantação e suporte

Assistência

  • 24 horas por dia (representante ao vivo)
  • Horário comercial
  • Online

Implantação

  • Nuvem, SaaS, web

Formação

  • Pessoalmente
  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos

Recursos do Freshservice

  • Agendamento de manutenção
  • Auditoria de problemas
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Gerenciamento de correções
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de estoques
  • Gestão de licenças

Ver lista completa de Ferramentas de TI

  • Catálogo de serviço
  • Geração de relatórios de atendimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de contratos
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do conhecimento
  • Portal de autoatendimento

Ver lista completa de Programas de Serviço de TI

  • Catalogação/Categorização
  • Colaboração
  • Fóruns de discussão
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de conteúdo
  • Pesquisa de texto completo
  • Portal de autoatendimento
  • Árvore de decisão

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Conhecimento

  • Aceita o método Scrum
  • Apto para a metodologia ágil
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Gestão de carteira
  • Gestão de edição
  • Gestão de recursos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de testes e controle de qualidade
  • Priorização
  • Quadro de referência de produtos
  • Rastreamento de erros
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Seguimento de status

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Projetos de TI

  • Ações corretivas (CAPA)
  • Classificação de reclamações
  • Gerenciamento de comentários
  • Gestão de casos
  • Gestão de formulários
  • Gestão de questionários
  • Gestão do controle de qualidade
  • Monitoramento das redes sociais
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de edição
  • Rastreamento de reclamações do cliente
  • Roteamento

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Reclamações

  • Alertas/transferência
  • Armazenamento de documentos
  • Bate-papo em tempo real
  • Comunicação multicanal
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle e acesso remoto
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de call centers
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Imagem de marca personalizável
  • Integração de e-mail
  • Integração de redes sociais
  • Macros e modelos de respostas
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de interações
  • Relatórios e análise de dados
  • Roteamento automático
  • Supervisão de rede

Ver lista completa de Sistemas de Help Desk

  • Agendamento de problemas
  • Auditoria de problemas
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de escalonamento
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Painel
  • Problemas recorrentes

Ver lista completa de Sistemas de Monitoramento de Problemas

  • Acesso para Celular
  • Base de conhecimento
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Controle remoto
  • Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de mudanças
  • Portal de autoatendimento

Ver lista completa de Sistemas de Service Desk

  • Descoberta automática de dispositivos
  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de licenças
  • Gestão de mudanças
  • Gestão do impacto
  • Mapeamento de relacionamentos
  • Monitoramento do desempenho
  • Visualização de dados

Ver lista completa de Software CMDB

  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento e implantação
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de problemas
  • Gestão de projetos
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de recursos

Ver lista completa de Software ITSM

  • Acesso remoto
  • Agendamento
  • Backup e recuperação
  • Bate-papo ao vivo
  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Gerenciamento de correções
  • Gestão de edição
  • Gestão de projetos
  • Help Desk
  • Painel

Ver lista completa de Software MSP (Provedores de Serviços Gerenciados)

  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de requerimentos
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento do custo

Ver lista completa de Software de Gestão de Ativos de TI

  • Ações corretivas e preventivas (CAPA)
  • Conformidade com a OSHA
  • Geração de relatórios de incidentes
  • Gestão de incidentes de TI
  • Gestão de incidentes de segurança
  • Gestão de tarefas
  • Recuperação de desastres
  • Registro de auditoria
  • Sistema de investigação

Ver lista completa de Software de Gestão de Incidentes

  • Calendário de mudanças
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de tarefas
  • Planejamento de mudanças
  • Priorização
  • Registro de auditoria

Ver lista completa de Software de Gestão de Mudanças

  • Acompanhamento de atividades
  • Check-in/Check-out
  • Código de barras/RFID
  • Gestão da depreciação
  • Gestão de eliminações
  • Gestão de reservas
  • Rastreamento da localização
  • Registro de auditoria

Ver lista completa de Software para Controle de Ativos

Freshservice - Alternativas

Mais alternativas ao Freshservice

Freshservice - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

4,5/5

Pontuação média

Praticidade 4,6
Atendimento ao cliente 4,7
Recursos 4,3
Relação qualidade/preço 4,5

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Rich K.
Director of IT
Atacadistas, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/10/2018

"Simple to use and has all the features you actually need."

Comentários: I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Vantagens: Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Desvantagens: List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/10/2018
Braden J.
IT
Engenharia civil, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/09/2020

"Great IT software"

Comentários: love the product, was very easy to set up and integrate into the company, very nice customization options to really make it your own, and anytime we have had an issue we usually get a response very fast from the team so we are never held back for too long on anything!

Vantagens: The ease of use is a huge plus to us and to all of the end users, it is very straight forward for everyone to use, well integrated into the company super easily and multiple ways to access via the website, mobile app or even just an email, makes our jobs much easier, and the hardware management is also a huge plus being able to track it all

Desvantagens: They are working on it now but I wish it had a better tracking of what was installed in certain hardware, at the moment they do not show all of the components just most of the major ones, would be a nice thing to have it all

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/09/2020
Joe G.
IT Systems Administrator
Indústria farmacêutica, 51-200 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/10/2020

"Excellent cloud-based software and support"

Comentários: overall good with supports help

Vantagens: web-interface with mobile app support. Easy to work with

Desvantagens: some restricted functionality in Asset Management to customize

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/10/2020
Avaliador Verificado
Head of Application Services (System Administrator & Controlling Function)
Consultoria de gestão, 201-500 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    2 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    1 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    1 /5
  • Probabilidade de recomendação
    1/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 13/06/2017

"No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration"

Vantagens: Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Desvantagens: Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.
Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 13/06/2017
Mel W.
Operations Support Specialist
Imobiliárias, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/09/2020

"Implementation and Management"

Comentários: I had used FreshService in the past at different places of employment and had enjoyed it. This was the first time I was tasked with picking a ticketing system for a company. The fact that you get a trial based on the level you want to pay for, can basically have it customized during the trial to see if it's the right fit, extremely helpful and responsive customer service, and its easy to use for all levels of tech comfortability were the big reasons we chose FreshService. Every time I check in with our team of Agents, everyone is extremely happy with the switch and, overall, I am looking forward to the positive changes this is bringing our teams.

Vantagens: There are several reasons I pushed to choose FreshService over other products. The value of the features I was getting with the ease of set up. Within the trial period, I had most of the set up done before I presented to my department head. The ease of switching from the previous (and archaic) system to FS for our end users was, overall, seamless. The ability to customize the product with minimal knowledge makes it easy to manage and make changes. After reviewing a dozen other ticketing systems, FreshService provided the ease of implementation and change that we were looking for.

Desvantagens: I love Freddy and want to use it however it's limited features over the traditional portal are frustrating. I understand it's a new feature and it's in a state of constant improvement but I wanted to launch with it and was unable to because key features that we needed specifically for our company would not show up. The reports aren't quite what I thought they would be either and I will probably have to do some work with powershell to get the information I really need.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/09/2020