Conheça o Freshservice

O Freshservice é uma solução online de ITSM com um novo toque. Ele apresenta uma experiência nova ao usuário, além de poderosos recursos de tíquetes e gestão de ativos, é o aplicativo mais fácil de usar do mercado. Além das principais funcionalidades, como incidente, problema, mudança, liberação e gestão de ativos, o Freshservice também permite que você coloque a base de conhecimento na nuvem.

Quem usa o Freshservice?

Os clientes do Freshservice incluem MSPs, organizações financeiras, instituições educacionais e várias organizações governamentais.

Onde o Freshservice pode ser implantado?

Nuvem, SaaS, baseado na web, Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

Sobre o fornecedor

  • Freshworks
  • Localizado em San Mateo, EUA
  • Fundado em 2011
  • Suporte por telefone
  • Assistência 24/7
  • Bate-papo

Países disponíveis

Alemanha, Austrália, Brasil, Bélgica, Canadá e outros 39

Idiomas

alemão, espanhol, francês, holandês, inglês e outros 5

Preço do Freshservice

Preço inicial:

US$ 19,00/mês
  • Sim, oferece teste gratuito
  • Sem versão grátis

O Freshservice não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Freshservice a partir de US$ 19,00/mês.

Planos de preços consiga uma avaliação gratuita

Sobre o fornecedor

  • Freshworks
  • Localizado em San Mateo, EUA
  • Fundado em 2011
  • Suporte por telefone
  • Assistência 24/7
  • Bate-papo

Países disponíveis

Alemanha, Austrália, Brasil, Bélgica, Canadá e outros 39

Idiomas

alemão, espanhol, francês, holandês, inglês e outros 5

Vídeos e imagens do Freshservice

Freshservice Software - 1
Freshservice Software - 2
Freshservice Software - 3
Freshservice Software - 4
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Vídeo do Freshservice
Freshservice Software - 1
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Freshservice Software - 5

Recursos do Freshservice

  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento de manutenção
  • Alertas/notificações
  • Alertas/transferência
  • Arrastar e soltar
  • Assinatura eletrônica
  • Auditoria de problemas
  • Ações corretivas e preventivas (CAPA)
  • Backup e recuperação
  • Bate-papo ao vivo
  • Bate-papo em tempo real
  • Catalogação/Categorização
  • Catálogo de serviço
  • Comunicação multicanal
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle do andamento
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Código de barras/RFID
  • Descoberta automática de dispositivos
  • Elaboração de contratos
  • Ferramentas de colaboração
  • Geração de relatórios de incidentes
  • Gerenciamento de comentários
  • Gerenciamento de configuração
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de edição
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de help desk
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de licenças
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de problemas
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Gestão do ciclo de vida do contrato
  • Gestão do ciclo de vida do recurso
  • Gestão do conhecimento
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Imagem de marca personalizável
  • Indicadores de desempenho
  • Integrações de terceiros
  • Mapeamento de relacionamentos
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento em tempo real
  • Monitoramento remoto e gestão
  • Painel
  • Painel de atividades
  • Para gestão de projetos de TI
  • Pesquisa de texto completo
  • Pesquisa e filtro
  • Portal de autoatendimento
  • Priorização
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento de edição
  • Rastreamento de reclamações do cliente
  • Rastreamento de recursos
  • Rastreamento do custo
  • Registro de auditoria
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios personalizáveis
  • Roteamento
  • Sistema de investigação
  • Vários idiomas
  • Widgets

Alternativas ao Freshservice

A solução personalizável inclui gestão de projetos, CRM e central de serviços, com tempo e cobrança integrados, executados no mesmo banco de dados.
Milhares de MSPs e pequenos departamentos de TI usam o software de gestão da TI Kaseya VSA para automatizar a TI. Inicie sua avaliação gratuita!
Coloque o atendimento ao cliente no centro da empresa. Torne os agentes mais produtivos, os gerentes mais impactantes e os clientes mais capacitados. Saiba mais sobre o Zoho Desk
Baixe gratuitamente o software de helpdesk para profissionais de TI e administradores de sistemas em todo o mundo em todas as empresas. Suporte e aplicativos móveis também são gratuitos.
O software de suporte de help desk e ferramenta de gestão de ativos inclui base de conhecimento, gerenciamento de SLA, controle de tíquetes e gestão de estoques.
O Jira está presente no espaço ágil há mais de 15 anos e tem as principais ferramentas e práticas recomendadas para criar base ideal para sua empresa crescer. Saiba mais sobre o Jira
ServiceNow Customer Service Management is built for the digitally connected service economy.
O Jira Service Desk é um software de central de serviços criado para equipes de TI modernas, a partir de apenas US$ 10 por mês. Experimente grátis: https://www.atlassian
O Freshdesk é um sistema de atendimento ao cliente fácil de usar que ajuda mais de 40 mil empresas em todo o mundo a criar experiências cinco estrelas para o cliente. Saiba mais sobre o Freshdesk

Avaliações do Freshservice

Pontuação média

Geral
4,5
Praticidade
4,6
Atendimento ao cliente
4,6
Recursos
4,3
Relação qualidade/preço
4,5

Avaliações por tamanho de empresa (funcionários)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontre avaliações segundo pontuações

5
61%
4
33%
3
4%
2
2%
1
0%
Amar Y.
Amar Y.
IT Administrator, Índia
Usuário do LinkedIn Verificado
Varejistas, 5.001-10.000 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Best product for ITSM

5 há 2 meses

Comentários: Great experience

Vantagens:

Easy to use for complaints, issues track, asset management, inventory purposes

Desvantagens:

Nothing to dislike for this product from my end

Tom L.
IT Support & Operations Manager, EUA
Gestão da educação, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

Freshservice Review

5 ano passado

Comentários: I've really enjoyed having Frehservice in our organization. It has made my job as a manager much easier in that I can easily review team performance, post announcements for the organization, and identify trends in issues or requests.

Vantagens:

Freshservice has been a game-changer for our organization. The service catalog and user-friendly interface has allowed our employees to improve their productivity over the past 2+ years we have had the system implemented. The customizable forms and workflow has allowed our IT department to streamline processes and improve efficiency.

Desvantagens:

I wish the reporting capabilities were more customizable. There have been a few situations where I reached out to Frehservice for support on reports I needed but found the reports were not possible. The freshservice support team told me my reporting needs would be added to the list of potential "future enhancements'.

Alternativas consideradas: ServiceNow Customer Service Management, ManageEngine ServiceDesk Plus e Zendesk

Razões para escolher o Freshservice: Our previous product did not have a customizable system and did not provide our employees with a way to track their tickets once created. It also lacked any type of reporting capabilities.

Software anterior: Cerb

Razões para mudar para o Freshservice: Cost and ease of customization

Avaliador Verificado
Account Manager SEM/PPC, Espanha
Usuário do LinkedIn Verificado
Publicidade e marketing, 51-200 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação

La calidad es excelente

4 mês passado Novo

Comentários: Nuestro producto anterior no contaba con un sistema personalizable y no proporcionaba a nuestros empleados una forma de seguir sus tickets una vez creados. También carecía de cualquier tipo de capacidad de elaboración de informes.

Vantagens:

Me ha gustado mucho tener Frehservice en nuestra organización. Ha facilitado mucho mi trabajo como gerente, ya que puedo revisar fácilmente el rendimiento del equipo, publicar anuncios para la organización e identificar las tendencias de los problemas o las solicitudes.

Desvantagens:

Desearía que las capacidades de informe fueran más personalizables. Ha habido algunas situaciones en las que me he puesto en contacto con Frehservice para pedir ayuda sobre los informes que necesitaba, pero me he encontrado con que los informes no eran posibles. El equipo de soporte de freshservice me dijo que mis necesidades de informes se añadirían a la lista de posibles "mejoras futuras".

Avaliador Verificado
Head of Application Services (System Administrator & Controlling Function), Suíça
Usuário do LinkedIn Verificado
Consultoria de gestão, 201-500 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação
Fonte: GetApp

No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration

2 há 5 anos

Vantagens:

Friendly user interface. Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.) Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Desvantagens:

Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs") No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead. Reporting is practically inexistent. REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.) HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles) No access to the file and image repository. Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet. I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to. You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

Mel W.
Operations Support Specialist, EUA
Imobiliárias, 501-1.000 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação

Implementation and Management

5 há 2 anos

Comentários: I had used FreshService in the past at different places of employment and had enjoyed it. This was the first time I was tasked with picking a ticketing system for a company. The fact that you get a trial based on the level you want to pay for, can basically have it customized during the trial to see if it's the right fit, extremely helpful and responsive customer service, and its easy to use for all levels of tech comfortability were the big reasons we chose FreshService. Every time I check in with our team of Agents, everyone is extremely happy with the switch and, overall, I am looking forward to the positive changes this is bringing our teams.

Vantagens:

There are several reasons I pushed to choose FreshService over other products. The value of the features I was getting with the ease of set up. Within the trial period, I had most of the set up done before I presented to my department head. The ease of switching from the previous (and archaic) system to FS for our end users was, overall, seamless. The ability to customize the product with minimal knowledge makes it easy to manage and make changes. After reviewing a dozen other ticketing systems, FreshService provided the ease of implementation and change that we were looking for.

Desvantagens:

I love Freddy and want to use it however it's limited features over the traditional portal are frustrating. I understand it's a new feature and it's in a state of constant improvement but I wanted to launch with it and was unable to because key features that we needed specifically for our company would not show up. The reports aren't quite what I thought they would be either and I will probably have to do some work with powershell to get the information I really need.

Alternativas consideradas: HappyFox Help Desk, Jitbit Helpdesk, Zoho Desk, JIRA Service Management, ServiceNow, Kayako e Zendesk

Razões para escolher o Freshservice: The system we had was a basic portal for entering the request and then it would email it out to everyone. There was no way to properly manage, track, or pull reports on the work being done and tickets were falling through the cracks. It was making everyone's job harder than it needed to be.

Razões para mudar para o Freshservice: This list is only a partial list of all the systems I looked at but I had issues with identifying what features each level had, lack of trials, unresponsive or slow customer service were some of the few issues I ran into.