Quem usa o Freshservice?

Os clientes do Freshservice incluem MSPs, organizações financeiras, instituições educacionais e várias organizações governamentais.

Conheça o Freshservice

O Freshservice é uma solução online de ITSM com um novo toque. Ele apresenta uma experiência nova ao usuário, além de poderosos recursos de tíquetes e gestão de ativos, é o aplicativo mais fácil de usar do mercado. Além das principais funcionalidades, como incidente, problema, mudança, liberação e gestão de ativos, o Freshservice também permite que você coloque a base de conhecimento na nuvem.

Freshservice - Informação

Freshworks

http://freshservice.com

Fundada em 2010

Assistência

  • 24 horas por dia (representante ao vivo)
  • Horário comercial
  • Online

Implantação

  • Nuvem, SaaS, web

Formação

  • Pessoalmente
  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos
Freshservice - Vídeo
Play
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Freshservice - Visão geral de preços

Veja detalhes de preços

O Freshservice não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Freshservice a partir de US$ 19,00/mês.


Preço inicial

US$ 19,00/mês. Veja detalhes de preços

Versão gratuita

Não

Recursos do Freshservice

  • Agendamento de manutenção
  • Auditoria de problemas
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Gerenciamento de correções
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de estoques
  • Gestão de licenças

Ver lista completa de Ferramentas de TI

  • Catálogo de serviço
  • Geração de relatórios de atendimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de contratos
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do conhecimento
  • Portal de autoatendimento

Ver lista completa de Programas de Serviço de TI

  • Catalogação/Categorização
  • Colaboração
  • Fóruns de discussão
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de conteúdo
  • Pesquisa de texto completo
  • Portal de autoatendimento
  • Árvore de decisão

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Conhecimento

  • Aceita o método Scrum
  • Apto para a metodologia ágil
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Gestão de carteira
  • Gestão de edição
  • Gestão de recursos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de testes e controle de qualidade
  • Priorização
  • Quadro de referência de produtos
  • Rastreamento de erros
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Seguimento de status

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Projetos de TI

  • Ações corretivas (CAPA)
  • Classificação de reclamações
  • Gerenciamento de comentários
  • Gestão de casos
  • Gestão de formulários
  • Gestão de questionários
  • Gestão do controle de qualidade
  • Monitoramento das redes sociais
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de edição
  • Rastreamento de reclamações do cliente
  • Roteamento

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Reclamações

  • Alertas/transferência
  • Armazenamento de documentos
  • Bate-papo em tempo real
  • Comunicação multicanal
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle e acesso remoto
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de call centers
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Imagem de marca personalizável
  • Integração de e-mail
  • Integração de redes sociais
  • Macros e modelos de respostas
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de interações
  • Relatórios e análise de dados
  • Roteamento automático
  • Supervisão de rede

Ver lista completa de Sistemas de Help Desk

  • Agendamento de problemas
  • Auditoria de problemas
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de escalonamento
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Painel
  • Problemas recorrentes

Ver lista completa de Sistemas de Monitoramento de Problemas

  • Acesso para Celular
  • Base de conhecimento
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Controle remoto
  • Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de mudanças
  • Portal de autoatendimento

Ver lista completa de Sistemas de Service Desk

  • Descoberta automática de dispositivos
  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de licenças
  • Gestão de mudanças
  • Gestão do impacto
  • Mapeamento de relacionamentos
  • Monitoramento do desempenho
  • Visualização de dados

Ver lista completa de Software CMDB

  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento e implantação
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de problemas
  • Gestão de projetos
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de recursos

Ver lista completa de Software ITSM

  • Acesso remoto
  • Agendamento
  • Backup e recuperação
  • Bate-papo ao vivo
  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Gerenciamento de correções
  • Gestão de edição
  • Gestão de projetos
  • Help Desk
  • Painel

Ver lista completa de Software MSP (Provedores de Serviços Gerenciados)

  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de requerimentos
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento do custo

Ver lista completa de Software de Gestão de Ativos de TI

  • Ações corretivas e preventivas (CAPA)
  • Conformidade com a OSHA
  • Geração de relatórios de incidentes
  • Gestão de incidentes de TI
  • Gestão de incidentes de segurança
  • Gestão de tarefas
  • Recuperação de desastres
  • Registro de auditoria
  • Sistema de investigação

Ver lista completa de Software de Gestão de Incidentes

  • Calendário de mudanças
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de tarefas
  • Planejamento de mudanças
  • Priorização
  • Registro de auditoria

Ver lista completa de Software de Gestão de Mudanças

  • Acompanhamento de atividades
  • Check-in/Check-out
  • Código de barras/RFID
  • Gestão da depreciação
  • Gestão de eliminações
  • Gestão de reservas
  • Rastreamento da localização
  • Registro de auditoria

Ver lista completa de Software para Controle de Ativos

Freshservice - Alternativas

Mais alternativas ao Freshservice

Freshservice - Avaliações

Exibindo 5 de 368 avaliações

Geral
4,5/5
Praticidade
4,6/5
Atendimento ao cliente
4,7/5
Recursos
4,3/5
Relação qualidade/preço
4,5/5
Rich K.
Director of IT
Atacadistas, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/10/2018

"Simple to use and has all the features you actually need."

Comentários: I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Vantagens: Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Desvantagens: List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/10/2018
Adam P.
IT Ops
Imobiliárias, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/04/2020

"A great helpdesk solution"

Comentários: Great benefit to the team, improved communication both internally and externally.

Vantagens: So sleek and simple to implement. Built in user-portal, reporting, workflows and constant updates make this the best helpdesk software we could find

Desvantagens: A few setup niggles were quickly solved. Sometimes support can be slow, but rarely needed. Updates not always follwoed through

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/04/2020
Avaliador Verificado
Head of Application Services (System Administrator & Controlling Function)
Consultoria de gestão, 201-500 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    1/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    1/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 13/06/2017

"No bang for the buck, an overpriced form submission tool that disappoints in reporting and integration"

Vantagens: Friendly user interface.
Copy screenshots directly into the form (although there's a bug for the last 3 months that screenshots are displayed double in edit mode.)
Plenty of fields to configure for more complex workflows.

Desvantagens: Default categories and labels with awkward naming (synonymous use of "Tickets" and "Incidents" for "Issues", "Change" for "Change Request", "Problem" for "Bugs")
No possibility to convert issues to change requests. Agent needs to recreate the entire case in the back resulting in significant adminstrative overhead.
Reporting is practically inexistent.
REST API not covering many functions and object attributes. (You cannot substitute reporting externally.)
HTML editor limited and bugged. (CSS code in support articles not supported, Bootstrap not supported, code gets changed or reformatted upon saving articles)
No access to the file and image repository.
Frankly, with every new cosmetic change and "functionality no can do" message from the Team, I am growing more and more wary of this application. At this point, I am thinking of it as an overpriced form tool with practically no reporting, a gimped Knowledge Management base, and an asset list functionality that quickly drains your wallet.
I am spending significant time rewriting issues as change requests in order to subsequently manually attach them to the original issue ticket and explain to the user why I would want to close his ticket after all. Writing knowledge articles is best done in a separate HTML editor. The Text Editor lacks basic functionality, removes formatting and images in unpredictable ways with undoing, and stores images and files in a central repository you have no access to.
You might as well do that with a forms tool readily available on the internet.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 13/06/2017
Jose Q.
Support Services Manager
13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/03/2018

"Freshservice is quite a solid ITSM solution in the Cloud, with no investment in IT infrastructure."

Comentários: The rapid deployment! Being Cloud, we were ready to start almost from day zero. The learning curve is quite smooth, and it was fairly easy to perform basic to moderate customizations on the portal and forms. Also the automation options were quite easy to follow (we basically used templates of the predefined ones) and one key for more novice users is that Freshservice has tutorials all around the solutions.

Vantagens: It's literally "pay and use". Zero footprint in your current IT architecture, everything is habdled via any compatible web browser. And yet it includes advanced ITSM functionalities such as asset management and CMDB, in which you mdeploy Probes and Agents to Windows, Linux and Mac devices to scan and inventory hardware and software. And like every other Freshworks solution, it's very customizable interms of UI, automation and notifications, as well as integrations with third-party solutions and via API for developers.

Desvantagens: Perhaps adding new modules. Freshservice deals with this by integrations and automations, but out of the included modules (Tickets, Problems, Changes, Releases, CMDB, Projects, Solutions and Reports) you can't, at the moment, add a new one, such as Facilities or HR for example. However, provided that the included modules cover most, if not all, or ITSM's basic needs, and that the mnost generic modules (such as Tickets) are easily adaptable and customizable, that's not much of a problem.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/03/2018
Daniel W.
IT infrastructure & Product Manager
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/03/2018

"The system is easy to use and has an inviting design that everyone can get used to."

Comentários: Our company has very specific requirements and this software is able to fulfill all of them. We appreciate the continued development and clear control of the system. Management has better control over departmental processes.
The use of this software has shifted our customer service to a higher level.

Vantagens: The system is easy to use and has an inviting design that everyone can get used to.
Even after years of use, the system is constantly evolving and improving. Freshservice can always surprise us with new functionality.
The range of features can satisfy every big and small business. Depending on the needs, an appropriate cost plan can be selected.
We greatly appreciate various kinds of reports.

Desvantagens: Technical support is sometimes really slow. Until recently, we were complaining about the searching, but it was improved in the last update.
The price for a complete set of features is quite high.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/03/2018