InvGate Service Desk

Quem usa o InvGate Service Desk?

Organizações de médio e grande porte. Empresas privadas, órgãos governamentais, ONGs e instituições de ensino contam com o InvGate Assets diariamente para atender às suas necessidades de gerenciamento de serviços de TI.

Conheça o InvGate Service Desk

O InvGate Service Desk é uma solução baseada na Internet, pronta para a biblioteca de infraestrutura de tecnologia da informação (ITIL, na sigla em inglês), com uma interface de usuário sem precedentes. Oferece processos de incidentes, problemas, mudanças, ativos e conhecimentos. A central de serviços fornece colaboração incomparável entre usuários, automação e gerenciamento inteligente de tíquetes. Implementação no local ou SaaS (software como serviço) baseada na nuvem com vários locatários. Configuração 100% livre de código, criador de fluxo de trabalho gráfico com recurso de arrastar e soltar, geração de relatórios de análise de negócios, painéis personalizados, acordos de nível de serviço, emissão de tíquetes por e-mail e gamificação.

InvGate Service Desk - Informação

InvGate

http://www.invgate.com

Fundada em 2004

Assistência

  • 24 horas por dia (representante ao vivo)
  • Horário comercial
  • Online

Implantação

  • Instalado - Mac
  • Nuvem, SaaS, web
  • Instalado - Windows
  • Celular - iOS nativo
  • Celular - Android nativo

Formação

  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos
InvGate Service Desk - Vídeo
Play
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InvGate Service Desk - Visão geral de preços

O InvGate Service Desk não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis.


Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Recursos do InvGate Service Desk

  • Catálogo de serviço
  • Geração de relatórios de atendimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de contratos
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do conhecimento
  • Portal de autoatendimento

Ver lista completa de Programas de Serviço de TI

  • Alertas/transferência
  • Armazenamento de documentos
  • Bate-papo em tempo real
  • Comunicação multicanal
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle e acesso remoto
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de call centers
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Imagem de marca personalizável
  • Integração de e-mail
  • Integração de redes sociais
  • Macros e modelos de respostas
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de interações
  • Relatórios e análise de dados
  • Roteamento automático
  • Supervisão de rede

Ver lista completa de Sistemas de Help Desk

  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento e implantação
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de problemas
  • Gestão de projetos
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de recursos

Ver lista completa de Software ITSM

InvGate Service Desk - Alternativas

Mais alternativas ao InvGate Service Desk

InvGate Service Desk - Avaliações

Exibindo 5 de 71 avaliações

Geral
4,6/5
Praticidade
4,7/5
Atendimento ao cliente
4,7/5
Recursos
4,4/5
Relação qualidade/preço
4,5/5
Jeffrey U.
Network & Systems Administrator
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/04/2018

"The most flexible help desk software ever written. If you can think it, it will do it."

Comentários: Ease of use. Ability to create multiple help desk divisions to keep service requests separated. One stop for our end. Great product.

Vantagens: Ease of use. We developed a short video and within minutes our end users were submitting help desk tickets. I am amazed how much information we can obtain from this software. The triggers and workflows are endless. Invgate support is phenomenal. "No" and "it can't" are not in their vocabulary. New feature development never ends. We have asked and they have created. One of the best choices we have ever made.

Desvantagens: Active Directory integration is lacking features. I have submitted my ideas and what other programs are doing with AD and the Invgate team is working on it so this won't be a "Con" for long.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/04/2018
Windy H.
Senior Technical Program Manager
Software, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 24/06/2020

"Stunningly beautiful yet powerful!"

Comentários: We wanted a Service Desk solution that is easy to use and yet can accomodate complex workflow, InvGate Service Desk can answer all of these.
I have used ServiceNow & Heat, those products are very verbose in terms of wording. InvGate SD is concise less word but more to usable actions.
I would recommend this highly to other people looking for ITSM solution.

Vantagens: - Easy to setup and easy to understand on daily usage, the relations between grouping, help desk and catalog is superb.
- Query builder is the one I like most, consistency across the system, you learn once and you can use similar familiar query.
- Gamification is fun!

Desvantagens: Built-in integrations to other platform or service is somewhat rather limited. But workaround for webcall and inbound API is welcome.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 24/06/2020
Greg D.
Assistant Director of Database Services
Ensino fundamental e médio, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 16/06/2017

"InvGate Service Desk Review"

Comentários: InvGate is a pretty good product overall. There are a lot of little annoyances, but if they were to fix these, it could be a pretty great product.

Vantagens: Affordable
Easy to setup
Ability to use variables when creating a ticket
Ability to add observers and collaborators to a ticket
Easy to do things like reassign and escalate

Desvantagens: No Due Date field unless you use SLAs
No ability to delete a comment or edit a comment
If you add a comment before selecting Solve (which ultimately closes the ticket), you have to enter your solution again and select Solve for your solution to show up as the resolution
If you added a comment to a ticket when the owner has an out of office notification turned on in their email, the out of office email would create a new ticket
When printing out a lit of tickets for a user, the font is so small, it's hard to read. Took me a while to come up with a roundabout way to do it so that it was easily readable.
Each comment in a ticket doesn't have the day and time the comment was made. You get more general time stamps like "14 hours ago", "2 weeks ago", or "a month ago". Would be useful to know the date and time so that you can tell if something was done at the end of the day or the beginning.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 16/06/2017
Avaliador Verificado
Product Manager
Armazéns, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/10/2019

"Service Desk has made our support manageable"

Comentários: Despite it not being perfect, Service Desk has changed our support queue from being unmanageable to having everything tracked in one place, with time stamps and a request is never missed. Setup could be easier, but once complete, I would highly recommend this to a company looking to streamline their end-user support.

Vantagens: -Very good end-user experience
-Never miss a request
-Integration with JIRA
-Application integration (widgets)

Desvantagens: -Setup is tedious
-Getting the correct permissions for all agents/users is a frustrating experience
-Somewhat confined to canned reports with little customization

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/10/2019
Cristian M.
IT Manager
Hospitais e Saúde, 10.001+ funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/11/2019

"Service Desk Invgate"

Vantagens: It is a visually beautiful tool. The operation is intuitive. It is easy to install and configure

Desvantagens: it would be missing that the entry of the initial information of the users in the requirements is improved

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/11/2019