Resource Guru

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Quem usa o Resource Guru?

Gerentes de recursos, gerentes de projetos, produtores e outras pessoas que precisam agendar recursos para projetos.

Conheça o Resource Guru

É uma maneira simples e rápida de agendar pessoas e outros recursos online! Obtenha visibilidade da equipe em um calendário inteligente. Reservas por arrastar e soltar em segundos. Gerencie férias e outras folgas. Uma barra de disponibilidade ajuda no planejamento de capacidade. A gestão das interferências ajuda você a permanecer no controle. Painéis, notificações por e-mail e sincronização de calendário significam que todos estão em alta velocidade. Relatórios poderosos permitem supervisionar as taxas de utilização. Não requer instalação de software. A partir de apenas US$ 2,50 por pessoa/mês. Inscreva-se agora para uma avaliação gratuita de 30 dias.

Detalhes do Resource Guru

Resource Guru

http://www.resourceguruapp.com

Fundada em 2011

Preço do Resource Guru

O Resource Guru não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Resource Guru a partir de US$ 2,50/mês.

Preço inicial

US$ 2,50/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Formação

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Resource Guru

Ferramentas de Gestão de Projetos
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gestão de carteira
Gestão de ideias
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Modelos personalizáveis
Métodos tradicionais
Portal do cliente
Quadro kanban
Seguimento do custo até a conclusão
Agendamento automatizado
Agendamento de aulas
Agendamento de compromissos
Agendamento de grupo
Agendamento de recursos
Agendamento em tempo real
Alertas/notificações
Cronograma de instalações
Gestão de reservas de quartos
Planejamento de pessoal
Várias localizações
Controle do processo de aprovação
Geração de relatórios de licenças e ausencias
Gestão de calendários
Gestão de políticas de licenças
Planejamento de pessoal
Portal de autoatendimento
Rastreamento FMLA
Colaboração
Compartilhamento de arquivos
Controle de horas
Gerenciamento de documentos
Gestão de campanhas
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
CRM
Cobrança e faturamento
Controle de horas e despesas
Ferramentas de colaboração
Geração de propostas
Gerenciamento de documentos
Gestão de carteira
Gestão de orçamentos
Gestão de projetos
Gestão de recursos
Portal do cliente
Gestão de empreiteiras
Gestão de recrutamento e seleção
Gestão de tempo e comparecimento
Gestão do ciclo de vida do funcionário
Indicadores de desempenho
Mão de obra variável
Orçamentos/Previsões
Planejamento de pessoal
Previsão de trabalho
Rastreamento de habilidades
Agendamento de recursos
Alocação e planejamento de recursos
Arrastar e soltar
Gestão de capacidades
Pesquisa e filtro
Previsão
Rastreamento de habilidades
Relatórios de utilização
Seguimento de relatórios/projetos
Acesso para Celular
Agendamento automatizado
Distribuição de cronogramas
Gestão da folha de pagamento
Gestão de recursos
Mensagens instantâneas
Relatórios e análise de dados
Relógio de ponto online
Troca de turnos
Ferramentas de colaboração
Gestão de modelos
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gestão de tarefas
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Monitoramento do progresso
Métodos tradicionais
Priorização
Quadro kanban
Rastreamento de data de vencimento
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gráficos de Gantt
Priorização
Quadro kanban
Rastreamento de percentual de progressão
Seguimento de status
Seguimento do custo até a conclusão
Controle de horas
Cálculo de horas extras
Gestão de calendários
Planejamento de pessoal
Portal de autoatendimento
Rastreamento FMLA
Relatórios e análise de dados

Avaliações do Resource Guru

Exibindo 5 de 227 avaliações

Geral
4,5/5
Praticidade
4,6/5
Atendimento ao cliente
4,7/5
Recursos
4,2/5
Relação qualidade/preço
4,4/5
Myroslav P.
Integration Services Manager
Construção, 5.001-10.000 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 03/02/2020

"Simple and very easy to use resource scheduling\tracking app."

Comentários: Resource Guru is a great resource scheduling application for a simple use cases. It does what it promises perfectly. The UI is very friendly and pleasant - make for a great user experience. I used it to track the tasks for my team for almost a year. I would have kept using it but the company mandated a different tracking system and I had to abandon it. I like that Resource Guru'a focus on their product and customer service. I also appreciated the slow introduction of new features. Overall, very pleasant and satisfactory experience with a great application.

Vantagens: - Ease of use
- Very pleasant UI
- Flexibility

Desvantagens: - Lack of features. The application does the simple scheduling\tracking perfectly though.
- Copy\paste of resource tasks was not available at the time

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 03/02/2020
Isabella H.
Traffic coordinator
Publicidade e marketing, 201-500 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/11/2019

"Extremely handy software, easy to use, visibly appealing, great to manage and schedule. "

Comentários: Positive, I do enjoy managing RG for our company. My company want us to migrate and start using the schedule planned for Office 365, but I had to push back and explain that this software is up to date, already does everything we need it too and Office 365 still has a long way to go before we can use it for what we want. It's safe to stick with RG that we know how to work, we know what it does and what i can't do and it works, no need to change something that isnt broken.

Vantagens: I like the appearance of the software - its clear, self explanatory, easy to navigate, see the bigger picture to jiggle schedule resource about, etc. I like how easy and quickly the support team are there to assist when needed. I like how it shows you who has booked what and the daily reminders via email of what is coming up, etc.

Desvantagens: It isn't a negative but I would like to have a scheduling log, to see at what time and date did someone book a slot onto the schedule. I manage the Creative Studio, depending how many campaigns and the urgency in hitting these deadlines, I need to keep track of the entire departments availability, knowing when i can move things around in order to deliver last min projects. Only myself should have booking access, but I currently share it with Creative Directors, so they can schedule in my absence, but I can't see when they have booked them in so i can keep track. Is this something you could implement, please? Thanks,

Resposta dos fornecedores

por Resource Guru em 27/11/2019

Hi Isabella

Thanks for the great review - I'm so pleased to hear that you're enjoying Resource Guru :) I'm pleased to say that an activity log is very firmly on our roadmap, and I've made a note to contact you as soon as this is available. You can also keep up to date with new features by signing up to our Newsletter at the bottom of our homepage - https://resourceguruapp.com/

I hope this helps but please don't hesitate to reach out if there's ever anything we can do for you :)

Happy scheduling!
Kat

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/11/2019
Avaliador Verificado
Business analyst
Varejistas, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    1/5
  • Praticidade
    1/5
  • Recursos e funcionalidades
    1/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 08/07/2019

"Glorified spreadsheet"

Comentários: Causes more problems than it solves. We used to use a spreadsheet, it was much better than this.

Vantagens: Nothing at all. It has no redeeming qualities.

Desvantagens: Allows you to book time without tasks. When asked to change this was told couldn't because some companies want that function, ie it isn't an option as it should be. The drop downs are fiddle and make it easy to select a blank, but doesn't warn you. Can't toggle between scrolling list and typing to search without cl king out of area. You have a set number of hours per day you need to book but it doesn't highlight those that are short- you have to hover to see remaining time but that function doesn't work properly, resulting in multiple clicks to get it to trigger. Colour by project doesn't actually do it, I'm on 6 projects yet only see 2 colours. Can push to calendar but not pull- useless function as meetings are booked in calendar to allow invites, you want guru to pull that data in to autofill. Though it is web based it is impossible to use on a mobile. The popups are always off screen, making it impossible to use - mobile friendly websites have been around for a very long time, lazy to not have it here, particularly as would allow people who are on the road to log their time on he go. Not worth the hassle even if free.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 08/07/2019
Mark W.
Operations Manager
Serviços de informação, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/04/2020

"All I need"

Comentários: Overall the software is excellent and does everything we need it to do, we have just recently increased its use within the business and it has become the central hub for all resource info

Vantagens: Its easy to use and the reports I can get from it allow my whole team to see the resource status

Desvantagens: It can sometimes be a bit fiddly when moving tasks and the accuracy required by the mouse moves

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/04/2020
Marc H.
VP, Director of Operations and Project Management
Publicidade e marketing, 51-200 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/11/2019

"Kudos"

Comentários: As a small, but growing organization, we were having trouble measuring how our creative resources were being allocated. Resource Guru quickly solved that problem.

Vantagens: The software was very easy to implement and even easier to use. The reports page provides a great, visual presentation of our creative department's utilization for the week. Until we started using the software, we were unable to track enough data to inform a successful creative resource meeting. Now we have visibility into the upcoming weeks which has significantly decreased our dependence on freelance talent.

Desvantagens: The waiting list and overtime feature can be a little confusing. The hours don't get added to resource bookings and increase the utilization percentage. It would be great if the overtime hours pushed the utilization percentage over 100% to clearly highlight over-allocated resources.

Resposta dos fornecedores

por Resource Guru em 11/11/2019

Hi Marc

Thanks for taking the time to share your review! I just wanted to touch base on your request for utilisation to show at more than 100%. It's not possible to book someone for more than 100% of their time - our booking clash warning system prevents this to help ensure you always meet your deadlines, and without burning out your team. But if you want to overbook resources, you can do this by adding bookings with overtime, and overtime hours will be itemised in the "Overtime" column on the Reports, so it's easy to see where your team are overstretched.

I hope this helps to clarify things but please let us know if you ever have any questions - we're always very happy to help!

Thanks,
Kat

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/11/2019