Joblogic

Joblogic

da Tracer Management Systems

Quem usa o Joblogic?

O público-alvo não é exclusivo ou limitado apenas a empresas de serviços e manutenção. Se você contrata agentes de campo para realizar tarefas planejadas ou reativas, essa solução é ideal para você.

Conheça o Joblogic

O Joblogic Service Management Software permite que a empresa dê o próximo passo em direção a melhores níveis de eficiência, produtividade e lucratividade. Desde o registro de cotações até a aceitação de pagamentos, o agendamento de tarefas e a gestão de ativos, o Joblogic conecta a força de trabalho e os clientes. O aplicativo móvel é fácil de usar e permite que os funcionários de campo gravem informações sobre trabalhos, preencham planilhas de conformidade, aceitem trabalhos e muito mais. Experimente o Joblogic com uma avaliação gratuita de 30 dias.

Detalhes do Joblogic

Tracer Management Systems

http://www.joblogic.com

Fundada em 1998

Preço do Joblogic

O Joblogic não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis.

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Computador - Windows

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Joblogic

Programas de Manutenção Preventiva
Acesso para Celular
Agendamento de manutenção
Compras
Gerenciamento de fornecedores
Gestão de inspeções
Gestão de pedidos de trabalho
Lembretes
Listas de tarefas
Manutenção preditiva
Monitoração das condições
Agendamento
Aplicativo móvel
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Agendamento de manutenção
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos e estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Agendamento
Cobrança e faturamento
Custos do trabalho
Digitalização de documentos
Gestão de clientes
Gestão de estoques
Gestão de leads
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos e estimativas
Controle de horas
Elaboração de orçamentos e previsões
Gerenciamento de faturas
Gerenciamento de pedidos de compra
Gestão de pedidos de trabalho
Listas de materiais
Orçamentos e estimativas
Pedidos de mudanças
Rastreamento de percentual de progressão
Rastreamento do custo de produção
Relatórios de custos excedentes
Seguimento do custo até a conclusão
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Controle de horas
Gestão de clientes
Gestão de contratos
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos/estimativas
Para instaladores comerciais e/ou industriais
Acesso para Celular
Agendamento
Assinatura eletrônica
Banco de dados de contatos
Cobrança e faturamento
Coleta de pagamento no campo
Gestão de contratos
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Relógio de ponto online
Roteamento
Agendamento de salas
Controle de estoque
Cronograma de instalações
Gerenciamento de fornecedores
Gestão de ativos fixos
Gestão de equipamentos
Gestão de incidentes
Gestão de inspeções
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de visitantes
Gestão do espaço
Gestão preventiva
Imóveis residenciais
Para escolas
Propriedades comerciais
Acesso para Celular
Administração de chaveiros
Agendamento
Cobrança e faturamento
Gestão de calibração
Gestão de estoques
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão preventiva
Gestão técnica
Manutenção preditiva
Rastreamento de recursos
Rastreamento do histórico de atendimento
Gestão de empreiteiras
Gestão de recrutamento e seleção
Gestão de tempo e comparecimento
Gestão do ciclo de vida do funcionário
Indicadores de desempenho
Mão de obra variável
Orçamentos/Previsões
Planejamento de pessoal
Previsão de trabalho
Rastreamento de habilidades
Acesso para Celular
Agendamento de manutenção
Cobrança e faturamento
Gestão de estoques
Gestão de inspeções
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão preventiva
Gestão técnica
Imóveis residenciais
Manutenção preditiva
Propriedades comerciais
Rastreamento de recursos
Rastreamento do histórico de atendimento
Relatórios e análise de dados
Agendamento de manutenção
Controle de estoque
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Rastreamento de equipamentos
Rastreamento de garantias
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Gestão de clientes
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de químicos
Orçamentos e estimativas
Roteamento

Avaliações do Joblogic

Exibindo 5 de 34 avaliações

Geral
4,6/5
Praticidade
4,6/5
Atendimento ao cliente
4,9/5
Recursos
4,8/5
Relação qualidade/preço
4,5/5
Jeff S.
manager
Manutenção predial, 13-50 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/12/2018

"All in one place "

Vantagens: we can record jobs, dispatch jobs, keep track on progress, this then follows to easy invoicing with all data carried through.
you can record info in notes of calls .quote customers .allow customer their own access.

Desvantagens: Filtering options need tweaking for searching

Resposta dos fornecedores

por Tracer Management Systems em 17/01/2019

Jeff, thank you for the review. It's good to hear that you're benefiting from the implementation of Joblogic at Active Air.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/12/2018
Myles E.
Company Director
Fabricação elétrica/eletrônica, 13-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/01/2019

"First class customer service!"

Comentários: We have been operating for 50 years, and all our systems and records have until very recently been paper-based. This has created various bottlenecks that have been damaging in terms of efficiency and responsiveness to customer requirements. I have embarked upon a root and branch upgrade of our business processes, hardware, software, training and recruitment and part of this has been sourcing a CRM/Job Management System that will allow us to refine our processes across all our activities and improve efficiency. We've started using Joblogic only recently but have rolled it out across the company already because the staff and management have picked it up so quickly. We have already noted significant improvements in our responsiveness to customers. All our office staff now have instant information to hand, instant updates from field engineers and can provide answers immediately over the phone despite not even necessarily having known a job was being undertaken. We aim to use Joblogic to the full, from creating quotes to purchase orders, to completing jobs and linking all the end result into our accounts software.

Vantagens: The software is easy to use, and the interface uses plain English text. The menu structure is excellent and intuitive. The manuals get you off the ground quickly by focusing on the most used elements, and are backed up by great videos and an extremely helpful, proactive and supportive 'on-boarding' team that are available through the live Chat service, by phone or email. I've used the chat system extensively as I've needed to ramp up the project quickly in all areas of the business in order to move from the paper-based system to this one without having the two running parallel for too long. The team at Joblogic have helped us every step of the way so far with rapid support, great work on the back-end and a great ear for our needs.

Desvantagens: The software and therefore our data is web-based. It's a risk for us to put all our work, notes, client files and potentially years of data somewhere other than on our offices. In an ideal world we'd have the software installed locally on our computers and our data files local too. Having said this, I raised my concerns with Joblogic and they told me how to export our data, which at a push could then be re-imported into another software developer's package if the worst happened with Joblogic.

Resposta dos fornecedores

por Tracer Management Systems em 08/02/2019

Myles, thank you so much for taking the time to review Joblogic.

It's great to hear that your implementation has been a success. We're pleased that you've enjoyed working with our on-boarding team too.

We do pride ourselves on having quality software but even more so on our customer service, so it's nice to know that you've had a good experience. Thanks again for choosing Joblogic.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/01/2019
Avaliador Verificado
Conference Services Manager
Serviços de Facilities, 10.001+ funcionários
Usou o software por: Avaliação gratuita
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/01/2019

"JobLogic"

Vantagens: The new features are always updating. There are several different versions you can use (mobile/desk/etc.) which is great if you are on the go.

Desvantagens: The automation could be better. Other than that, really use to use.

Resposta dos fornecedores

por Tracer Management Systems em 17/01/2019

Thank you for taking the time to review Joblogic. It would be great to talk directly to understand how we can improve the automation.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/01/2019
Carole W.
Operations Manager
Construção, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/08/2017

"Easy to use database with flexibility and good support"

Comentários: We can streamline our day to day tasks through to our operatives and also link effectively to all our clients

Vantagens: Can use either desktop, mobile or web version of product. The software is easy to use and therefore you can train new staff quickly. You can report easily from Job Logic and you can also connect to Excel and then cut and slice the data using pivot tables

Desvantagens: Can be restrictive if suggestions for improvement are not taken on board by all customers. Because we have bespoke the product in the past, it is then difficult to upgrade easily to take into account the changes we have made.

Resposta dos fornecedores

por Tracer Management Systems em 14/03/2018

Hi Carole,
Thanks for you review of our software.
Its good to hear how easy and flexible you find the software to use, as well as the powerful reports contained within.
We always listen to feedback off clients and look to progress any ideas that suit or we feel would enhance the use of the system.

Regards
Joblogic Team

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/08/2017
James M.
Business Development Manager
Serviços ao consumidor, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/08/2017

"Long term relationship with joblogic - always had great service! "

Comentários: Allows us to provide our customers with smart reporting that competitors may not be able to produce.

Vantagens: The system allows us to carry out all our business functions, without needing any others internally to tie into it. Very simple to use and training employees is a fairly quick process.

Desvantagens: The system can be too reliant on human input. Would like to see a few more automated features throughout.

Resposta dos fornecedores

por Tracer Management Systems em 14/03/2018

Hi James,
Thanks for the great review!
Always to good to hear feedback from one of our long standing customers.
Its good to see that the new staff can be trained quickly, in house, which is what we always aim to be the case with any new feature.
The automated features are on the horizon for you in the future and we will be in touch to discuss them with you.

Regards
Joblogic Team

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/08/2017