Quem usa o Slack?

Os clientes variam de startups de duas pessoas a empresas na Fortune 100. De fato, 77% das empresas da Fortune 100 usam Slack.

Conheça o Slack

Slack é onde a colaboração acontece. Quando a equipe precisa iniciar um projeto, contratar um novo funcionário, implantar código, revisar um contrato de vendas, finalizar o orçamento do próximo ano, medir um teste A/B, planejar a próxima abertura de escritório e muito mais, Slack ajuda você.

Detalhes do Slack

Slack

https://slack.com

Fundada em 2014

Preço do Slack

O Slack possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Versão paga do Slack a partir de US$ 6,67/mês.

Preço inicial

US$ 6,67/mês

Versão gratuita

Sim

Teste Grátis

Sim

Implantação

Computador - Mac

Nuvem, SaaS, web

Computador - Windows

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Documentos

Assistência

Online

Recursos do Slack

Ferramentas de Colaboração
Chuva de ideias
Controle de versões
Edição em tempo real
Fóruns de discussão
Gerenciamento de contatos
Gerenciamento de documentos
Gestão de calendários
Gestão de conteúdo
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Vídeo conferência
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gestão de carteira
Gestão de ideias
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Modelos personalizáveis
Métodos tradicionais
Portal do cliente
Quadro kanban
Seguimento do custo até a conclusão
Acesso para Celular
Alertas/notificações
Bate-papo em tempo real
Chamadas de áudio
Compartilhamento de arquivos
Feed de notícias/atividades
Gestão de tarefas
Integração de terceiros
Linhas de discussão
Pesquisa
Questionários e feedback
Vídeo conferência
Acesso para Celular
Bate-papo/Mensagens instantâneas
Colaboração entre vários usuários
Compartilhamento de arquivos
Gerenciamento de fax
Gestão de calendários
Gravação de chamadas
Mensagens por voz
Roteamento de chamadas
Áudio e vídeo conferências
Acesso remoto
Assinatura eletrônica
Bate-papo ao vivo
Chat com vídeo
Colaboração
Conferência virtual
Gerenciamento de reuniões
Gestão de tarefas
Monitoramento da atividade dos funcionários
Rastreamento de fuso horário
Softphone
Suporte remoto

Avaliações do Slack

Exibindo 5 de 18.492 avaliações

Geral
4,6/5
Praticidade
4,6/5
Atendimento ao cliente
4,4/5
Recursos
4,5/5
Relação qualidade/preço
4,5/5
Lincoln M.
Assistente Financeiro
Manutenção predial, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/05/2020

"Ótimo para comunicação e resolução de tarefas"

Comentários: No geral, o Slack resolve bem os problemas da empresa e facilita a comunicação diária.

Vantagens: O Slack é um aplicativo que ajuda a comunicação interna da empresa, sendo um centralizador de comunicação. Ele auxilia na busca por arquivos, até mesmo os mais antigos, e isso é muito importante para os dias atuais.

Desvantagens: Integração com outros programas, para ser mais completo a experiência na gestão de projetos, por exemplo, seria um diferencial.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/05/2020
John S.
Owner
Software, Profissional autônomo
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/06/2020

"An industry leader for a reason"

Comentários: I love slack and it is always getting better. Finding my chats, creating channels, and adding integrations are easy. I can’t recommend it for business enough. It’s so fun that I am trying to find other uses for it just so I have an excuse to use it.

Vantagens: Slack has become the industry leader in workplace communication and for good reason. It makes for a flexible place to have contextual conversations and integrates Into your workflow by easily allowing tools to integrate Into the application. From shopping carts to service monitoring alerts to team polls, there are integrations for just about everything. These integrations also allow meaningful, yet simplified, interactions so I don’t always have to leave The context of my conversations.

Desvantagens: The largest problem is cost as well as limits in how I can leverage Slack For both work and for non-work related communication. It wasn’t built for non-work communication so I can’t truly complain. But I would love to see some focused paradigms show up in the ecosystem to make it so I don’t have so many chat applications. One other issue is the confusing of finding and managing my custom web hooks. As often as I use it I always end up spending 5 minutes on the site trying to figure out what we hook integrations I have and where to reconfigure them.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/06/2020
Aaron P.
Owner
Serviços e tecnologia da informação, Profissional autônomo
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/02/2020

"Great for communicating with coworkers and friends!"

Comentários: I actually do not use Slack much in a business environment, but in a personal setting for a book club. We transitioned to primarily using Facebook for communication to Slack, as not all members of the book club are on Facebook. Slack has made communication a lot easier and fully centralized.

Vantagens: Slack is really easy to setup and provides a great solution for secure communication b/w coworkers and even friends. The interface, while slightly confusing at first, is easy to learn. In addition, it is easy to create different channels - as to have multiple conversations on multiple topics without those conversations overlapping. There are both mobile and desktop clients, and they are cross platform. There is even a web interface so you don't have to install a local client. Finally, you can't argue with the price as it starts with free version that is suitable for many use-cases.

Desvantagens: Slack utilizes various shortcuts and tags to implement features (such as adding a poll to a conversation), but these tags are not obvious and usually need to be looked up.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/02/2020
Craig S.
Small Business Owner
Roupa e moda, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    2/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/04/2020

"Simple Collaboration Tool"

Comentários: Using Slack software, I was able to organize various web and offline projects by their topics or themes. So, m employees, business partner and myself could focus our response on a specific project at a time. We were also able to document past responses to tagging bugs, content update issues or customer complaints, so we could refer to those notes when similar errors or challenges were encountered in the future. This ability to organize projects and documents our actions or responses, improved our revenue numbers with dip in cost.

Vantagens: When adding new products and implementing tracking on new pages of my e-commerce website, I ask my employees and business partner to test or qa the content as well as analytics. So, we don't waste time testing the same products or tags, I created a Slack channel for QA. In the #qa channel, my employee team posts their comments once they are done testing a piece of content or tag, so others can test another item or analytics. My favorite feature is the ability to include screenshots and direct message a specific member of the channel without others knowing it. Plus, the fact that an email confirmation is sent on every new post in the Slack channel. Some of my team members enjoy using emoticons as well. My partner appreciates the integration with Google Drive, Gmail and ability to reply to individual user.

Desvantagens: Once we create multiple channels in Slack to cover various projects, it becomes difficult to respond or maintain to every channel efficiently. For example: I created separate Slack channel for: web analytics, content update, marketing tactics, accounting or budget and my physical store business. My inbox gets overwhelmed with Slack channel notifications or when I open Slack app I see too much activity from every channel. It will be great if I could have the ability to prioritize the messages so I could respond to each based on how critical its business or customer impact was. So, an ability to flag by value would help.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/04/2020
Avaliador Verificado
Technical Director
Publicidade e marketing, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/05/2020

"Slack is the backbone of what we do"

Comentários: Slack is used by everyone in the business on a daily basis, it allows us to work efficiently and makes working remotely a breeze.

Vantagens: There are other products out there that provide a similar service, but for me nothing compares to slack's flexibility to integrate with the other online services we use and automate workflows and reporting.

Desvantagens: The video call feature could do with some slight improvements, a grid view would be great for group calls for instance.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/05/2020