Service Fusion

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da Service Fusion

Quem usa o Service Fusion?

We serve over 3,000 small and mid-sized field service companies in the HVAC, plumbing, electrical, appliance repair, home automation, A/V, locksmith, IT, and many other service industries.

Conheça o Service Fusion

All-in-one field service management software that provides enterprise-level features at a small business price. Run your business from anywhere by creating estimates & jobs, schedule & dispatch, invoice & process credit cards. Track customer equipment history, run sales revenue and commission reports. Send text message and email reminders to customers. Integrated with Quickbooks and zero per-user fees, zero setup fees. Starting at $99 per month, Request a Free Demo Today!

Detalhes do Service Fusion

Service Fusion

http://www.servicefusion.com/

Fundada em 2014

Preço do Service Fusion

O Service Fusion não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Service Fusion a partir de US$ 99,00/mês.

Preço inicial

US$ 99,00/mês

Detalhes de preços

Unlimited users. No contracts!

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Service Fusion

Programas para Paisagismo
Agendamento de compromissos
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de horas
Gestão da folha de pagamento
Gestão de contratos
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Orçamentos/estimativas
Paisagismo
Roteamento
Agendamento automatizado
Agendamento de aulas
Agendamento de compromissos
Agendamento de grupo
Agendamento de recursos
Agendamento em tempo real
Alertas/notificações
Cronograma de instalações
Gestão de reservas de quartos
Planejamento de pessoal
Várias localizações
Agendamento
Aplicativo móvel
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Agendamento de manutenção
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos e estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Agendamento
Cobrança e faturamento
Custos do trabalho
Digitalização de documentos
Gestão de clientes
Gestão de estoques
Gestão de leads
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos e estimativas
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Controle de horas
Gestão de clientes
Gestão de contratos
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos/estimativas
Para instaladores comerciais e/ou industriais
Agendamento
Banco de dados do cliente
Compromissos recorrentes
Controle de estoque
Criação de ordem de serviço
Gestão de contratos
Gestão de expedição
Gestão de trabalhos
Gestão preventiva
Orçamentos/estimativas
Roteamento
Acesso para Celular
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de contratos
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Portal de autoatendimento
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Assinatura eletrônica
Cobrança e faturamento
Controle de horas
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos e estimativas
Pagamentos móveis
Processamento de pagamentos
Acesso para Celular
Agendamento
Assinatura eletrônica
Banco de dados de contatos
Cobrança e faturamento
Coleta de pagamento no campo
Gestão de contratos
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Relógio de ponto online
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Gestão de clientes
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Rastreamento de equipamentos
Reservas online
Banco de dados de custos
Comércio e indústria
Conjunto pré-montado
Cotizações e propostas
Estimativa de custos gerais
Estimativa de materiais
Gestão dos encaixes
Importação/exportação de dados
Para contratantes em geral
Pedidos de mudanças
Agendamento
Banco de dados de custos
Cobrança e faturamento
Cotizações e propostas
Estimativa de materiais
Gestão de clientes
Gestão de lances
Gestão de projetos
Pedidos de mudanças
Agendamento
Cobrança e faturamento
Custos do trabalho
Gestão de clientes
Gestão de contratos
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Rastreamento de equipamentos
Rastreamento de garantias
Agendamento
CRM
Captura de fotos
Cobrança e faturamento
Comercial
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Listas de verificação e inspeção
Medição aérea
Orçamentos/estimativas
Agendamento de trabalhos
Cobrança e faturamento
Compromissos recorrentes
Gestão de inspeções
Mapeamento da vegetação
Orçamentos e estimativas
Para podadores para redes elétricas
Relatórios com fotos
Acesso para Celular
Agendamento
CRM
Cobrança e faturamento
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Processamento de pagamentos
Rastreamento por GPS
Agendamento
Banco de dados de custos
Cobrança e faturamento
Comércio e indústria
Cotizações e propostas
Estimativa de materiais
Gestão de financiamento
Importação/exportação de dados
Manutenção de equipamentos
Tarifas de mão de obra
Acesso para Celular
Agendamento
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Compromissos recorrentes
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento

Avaliações do Service Fusion

Exibindo 5 de 126 avaliações

Geral
4,5/5
Praticidade
4,5/5
Atendimento ao cliente
4,6/5
Recursos
4,2/5
Relação qualidade/preço
4,5/5
Brandon V.
Franchise Community Manager
13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/04/2018

"If you have a sales team that is mobile and on the road this is an incredible platform."

Vantagens: It's very intuitive and has more tools and most businesses will need. It's very easy for salespeople to use and if they are not able to use it that's a good sign that you should be looking for a replacement.

Desvantagens: There are a lot of options that can get a little bit overwhelming. The learning curve is a little high but that's due to the fact that there are so many tools available.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/04/2018
Carla R.
Owner
Construção, 13-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/03/2020

"Wow, great product and great support!"

Comentários: We were skeptical about switching from one online program to another for our dispatch and billing needs but holy cow, so glad we did! From the beginning they have been so helpful. We can now look customers up by address, phone number, etc... We can add contacts for each job location, as many as we want, we can add service locations with notes, as many as we want... The accounting portion, unpaid invoices etc... is great. Being able to figure out what jobs haven't been billed out is simple. This program is helping us be more efficient, collect money faster and thus buy new equipment sooner. There are so many options with this program, it's truly amazing.

Vantagens: It is hard to say what we like most about Service Fusion because all the parts work together to help our business function at it's best. Maybe the customer support. They actually want to help us, can help us and know what they are talking about. They give answers instead of the run around, every single time without fail. It is truly amazing and compared to other programs we have used it is night and day the level of expertise and perfection.

Desvantagens: The video tutorials. They were a bit torturous. Watching a video of a learning session that lasts a couple of hours while trying to run an emergency service company and take care of customers is asking too much.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/03/2020
David L.
Owner
Construção, 2-10 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    2/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/03/2017

"This software is not ready for work."

Comentários: First I would begin saying that this software looks great on the demo presentation. But after you start working with it, you dive into a huge pile of issues. We have used this software for several months and the only thing that I can say is "waste of money" besides the monthly payments we have invested hundreds of hours in importing our company's data into the software and setting up the work structure. All along it was a bumpy ride. We started noticing "issues" that were critical for any company's workflow, but when spoke to their tech support, all those "issues" became "features". The tech support people said to me that they are coming out with a new system that had been completely rebuilt from the ground up. When asked when will this system become available, nobody knew. The fact of the matter is that if the software was good, why would they need to redesign it entirely? They know that the system is problematic, but refuse to admit that in public. If you are ready to spend alot of money and time, this could be a great adventure, but if you are looking for a real working field service management software for your business, look elsewhere. Good luck.

Vantagens: It looks like a perfect fit for our business model. We liked the option that the technician on the field can capture pre and post work signatures.

Desvantagens: The technician mobile app does not have any way to work offline. The app is full of bugs and not functunal at all on the field. The online system is very cluttered to work with.

Resposta dos fornecedores

por Service Fusion em 30/03/2017

Hi David:

Thank You for your feedback.

We are not without flaws and we definitely don't claim to accommodate every workflow, but we try very hard to make it work for everyone who decides to give us a shot. We wouldn't have over 1,000 paying customers with a "great demo" alone.

I understand it's important to you, but offline support is a feature, not an issue. There were other things on your list that we simply didn't do. It wasn't a feature that was "broken". It just wasn't available.

Our V2 features more than offline support. It has a built-in VoIP phone system, a CRM, email, progress invoicing & more. Everything our customers asked for. And it uses the latest tech available today, not two years ago. We rebuilt from the ground up because it has a completely different architecture. Phone manufacturers roll out new phones every year not because the last model was bad, but because the new model is better.

I am sorry we couldn't be a great fit for you at this time.

Max

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/03/2017
Makenzie G.
Administrative Assistant
Serviços ao consumidor, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/09/2019

"Dispatch Made Easy "

Comentários: I really enjoy Service Fusion. It stands out among the crowd of dispatch software. Other programs I had used were glitchy and ended up causing me to spend more time fixing the problem then getting actual work done. One thing that deserves mention is SF's amazing customer service. I cannot sing his ( our tech) praises enough. This man deserves a raise, as he is always helpful, and actually interested in ME , not just work!!

Vantagens: My favorite thing about this software is how easy it is to create/schedule jobs. The way they are displayed on the dispatch board so that I can see what is scheduled but unassigned, what has been dispatched, and what needs a follow up. I also enjoy how easy the software is for the techs and the fact that there is a space for all the information we are interested in collecting (i.e. equipment type)

Desvantagens: The one thing I really dislike about this software is how difficult it is to just get a simple list of the VIP customers or maintenance contracts. Previously we used FieldEdge and all I had to do was simply hit "Maintenance Contract Customers" and it would list all the contracts- when they were purchased, when they expired, and if they had previously been on contract and failed to renew. I don't like the fact that I have to put in the dates what not. I just want an easy one-click button.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/09/2019
Terry C.
Owner
Hospitais e Saúde, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/09/2019

"Service Fusion is Malleable and can become what you need it to."

Comentários: Their team in support is always quick to assist, they are helpful and not condescending.

Vantagens: It had features that were editable that other service softwares available did not. My business had so many faces that it did not fit into the shoebox that most other softwares force upon the end user. Plus, Service fusion was not charging per user. We are a small but constantly growing business that works with clients that have a fixed income.

Desvantagens: The items in the database, the fields are always open, if you make a mistake when in editing something in the database, data can be overwritten easily. Wish they had a way to take deposits and create accounts to apply to future services. Had to use a different software for that.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/09/2019