Quem usa Float?

Agências, estúdios e empresas que precisam acompanhar quem está trabalhando em quê e quando. Float agenda equipes em mais de 150 países.

O que é Float?

O aplicativo líder em gestão de recursos para agências, estúdios e empresas.

Float ajuda as principais equipes do mundo, incluindo RGA, Vice e Buzzfeed, a prever o tempo desde 2012.

Design bonito e simples, tecnologia extremamente rápida, colaboração em tempo real. A intuitiva interface de arrastar e soltar do Float simplifica o agendamento da equipe.

Float inclui aplicativos para iPhone, iPad e Slack.

Avaliação gratuita por 30 dias.

Float - Informação

Pixel Paddock

https://www.float.com

Fundada em 2012

Float - Preços

Float a partir de US$ 5,00/mês. Float possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Veja mais informações sobre preços do Float abaixo.

Preço inicial

US$ 5,00/mês

Versão gratuita

Sim

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Float

Ferramentas de Gestão de Projetos
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gestão de carteira
Gestão de ideias
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Modelos personalizáveis
Métodos tradicionais
Portal do cliente
Quadro kanban
Seguimento do custo até a conclusão
Agendamento automatizado
Agendamento de aulas
Agendamento de compromissos
Agendamento de grupo
Agendamento de recursos
Agendamento em tempo real
Alertas/notificações
Cronograma de instalações
Gestão de reservas de quartos
Planejamento de pessoal
Várias localizações
Colaboração
Compartilhamento de arquivos
Controle de horas
Gerenciamento de documentos
Gestão de campanhas
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Calendário de marketing
Cobrança e faturamento
Colaboração
Compartilhamento de arquivos
Controle de horas
Gestão de clientes
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Gestão de empreiteiras
Gestão de recrutamento e seleção
Gestão de tempo e comparecimento
Gestão do ciclo de vida do funcionário
Indicadores de desempenho
Mão de obra variável
Orçamentos/Previsões
Planejamento de pessoal
Previsão de trabalho
Rastreamento de habilidades
Colaboração
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Gestão de carteira
Gestão de edição
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão de tarefas
Painel
Planejamento de projetos
Seguimento de status
Agendamento de recursos
Arrastar e soltar
Gestão de capacidades
Pesquisa e filtro
Previsão
Rastreamento de habilidades
Relatórios de utilização
Reporting/Project Tracking
Resource Allocation & Planning
Acesso para Celular
Agendamento automatizado
Distribuição de cronogramas
Gestão da folha de pagamento
Gestão de recursos
Mensagens instantâneas
Relatórios e análise de dados
Relógio de ponto online
Troca de turnos
Ferramentas de colaboração
Gestão de modelos
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gestão de tarefas
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Monitoramento do progresso
Métodos tradicionais
Priorização
Quadro kanban
Rastreamento de data de vencimento
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gráficos de Gantt
Priorização
Quadro kanban
Rastreamento de percentual de progressão
Seguimento de status
Seguimento do custo até a conclusão

Float - Avaliações

Exibindo 5 de 822 avaliações

Geral
4.5/5
Praticidade
4.5/5
Atendimento ao cliente
4.5/5
Recursos
4.1/5
Relação qualidade/preço
4.3/5
Aidan D.
Chief Product Officer
Software, 51-200 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/01/2019

"Beautifully simple and easy to use"

Comentários: Float is a product I like using, and I wish some of its features and UX elements were in the other software that I use! We use Synergist for job and project management, but Float for scheduling because it UX is so much better than Synergist's scheduler tool.

Vantagens: Float's user interface and logic are inspirational. They have made the activity of coordinating multiple resources on multiple projects about as easy as it can be. They have paid a lot of attention to usability, efficient use of screen real estate and simple navigation. However the killer feature is the intuitive yet clever way that searching and data navigation work. All searching and filtering is done using a single search field, which offers indexed word search on pretty much everything including tags. There is also a well-worked out protocol for handling union and intersect searches.

Desvantagens: The only real bugbear is that any user that can enter data into the system can define new values for any field. It isn't possible to centrally control lists such as task names, clients, job descriptions etc. This means that if you have more than one person using the system, very quickly you get different versions of the same thing being defined (e.g. job roles being slightly different) which makes it difficult to analyse across records. Not a dealbreaker, but I do think it should be possible to lock down lists of values. Also it would be good if you could zoom out the view a little more - if you're dealing with more than a dozen resources/projects.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/01/2019
Marco M.
Digital Transformation Area Team Leader
Serviços e tecnologia da informação, 13-50 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/02/2020

"Great software for planning but missing some features."

Comentários: Overall I am very satisfied with Float, as it allowed me to save a lot of time in my planning activity and provided the company with a tool that everyone can use.

Vantagens: I really like the possibility of having a global view of the activities and the possibility of having a fast (very fast) synchronization with the Outlook calendar. Furthermore, it is really useful to assign different roles to people in order to define planning permissions.

Desvantagens: I am not crazy about the graphic style of the calendar / schedule view. Hiding over the weekend it is difficult to see at a glance the separation between the various weeks. Also there is no translation of the portal in Italian, not a serious deficiency, but if there were it would be better :) It also lacks the ability to view your schedule in a daily agenda format in order to have a more precise schedule of your commitments, as you can do through outlook.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/02/2020
Stephen C.
Operations Manager
Software, 13-50 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/02/2020

"Easy to use"

Comentários: I have a team spread around the globe and this really highlights what work and projects are being carried out by the team and provides a good forecast of where resource shortfalls are.

Vantagens: The software is easy to use and has many features that support resource planning in flexible ways.

Desvantagens: There could be some work on the global settings where we can convert from a local currency (i.e. Euros, Pounds, Aussie dollars) into a default currency to see how projects compare with each other when normalised.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/02/2020
Laura P.
Production Coordinator
Produção audivisual, 2-10 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/09/2019

"Great value. Lots of potential"

Comentários: I've been using CETA scheduling software for the last 4 years in big VFX companies and I must say that Float is not there yet but is actually getting broadly comparable. In the last 4 months that I introduced it into my new team it's proved to be quite useful to keep track of the progression of our projects. During these months I've seen that it has already improved in many areas that I'm excited to see what comes next.
I can see it can become a really powerful software.

Vantagens: There aren't may softwares that let you schedule a team in such an easy and organised way.
I think most softwares nowadays are too complex and make you spend more time organising tasks than actually working on them.
Float is so clear and simple you can actually use it to manage big projects without spending too much time on it.

Desvantagens: It's getting better, but it would be very useful if we could: - Right click on a pencil and be able to copy it over into a different person.
- Book more than one person on the same project (for example if two workers are on the same project because one of them is doing a training but you don't want to charge twice for that time).
- Lately when I try to schedule more than 1 project in one day on the same person I get a message saying I can't schedule anyone for more than 24 hours) even if I'm not exceeding the 8 normal working hours. It'd be great if that could be fixed.
- It'd be good if milestones were more visible.
- I think reports should be a bit less complicated and more visual.
- It'd be really helpful if you could group projects up in folders when you go to the Projects tab as at the moment we have like... 45 different projects going on and although we color code them it's difficult to organise all of them.
-I'd like to have more than only three types of view when looking at our schedules a part from 'Days, 'Weeks' and 'Months'.
It'd be great if you could 'Archive' users as well as projects. So when a worker it's not working at the company anymore and you don't want to pay for it on Float you can kind of 'Archive' him (so you are not able to book him on anything but still you can see him on the boards so you don't loose what it's been scheduled on him.)

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/09/2019
Theresa L.
Architectural job captain
Arquitetura e planejamento, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/02/2020

"Daily user"

Comentários: Easy to schedule people for daily tasks and coordinate projects

Vantagens: Easy to navigate add and remove and replace items

Desvantagens: There really isn't anything I don't like

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/02/2020