Salesforce Service Cloud

Quem usa o Salesforce Service Cloud?

Empresas que precisam de uma solução de serviço como software para CRM e gerenciamento de suporte técnico.

Conheça o Salesforce Service Cloud

Com os aplicativos de suporte técnico da Salesforce, você não precisa investir em centros de suporte em todo o mundo. Em vez disso, você obtém um software de suporte global de ponta, que é executado na nuvem sem interrupção. Com as soluções de suporte técnico da Salesforce, você obtém todos os benefícios de fazer negócios na nuvem, incluindo atualizações automáticas, novos recursos três vezes por ano e sem problemas de infraestrutura.

Salesforce Service Cloud - Informação

Salesforce

http://www.salesforce.com/

Fundada em 1999

Salesforce Service Cloud - Vídeo
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Salesforce Service Cloud - Visão geral de preços

O Salesforce Service Cloud não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Salesforce Service Cloud a partir de US$ 25,00/mês.


Preço inicial

US$ 25,00/mês

Versão gratuita

Não

Teste grátis

Sim

Salesforce Service Cloud: implantação e suporte

Assistência

  • 24 horas por dia (representante ao vivo)
  • Horário comercial
  • Online

Implantação

  • Nuvem, SaaS, web
  • Celular - iOS nativo
  • Celular - Android nativo

Formação

  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos

Recursos do Salesforce Service Cloud

  • Alertas/transferência
  • Assistente virtual
  • Base de conhecimento
  • Bate-papo ao vivo
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gestão de call centers
  • Gestão de compromissos
  • Gestão de filas
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Indicadores de desempenho
  • Integração de redes sociais
  • Portal de autoatendimento
  • Questionários e feedback

Ver lista completa de Sistemas de Atendimento ao Cliente

  • Bate-papo em tempo real
  • Call center de ligações de entrada
  • Call center de ligações saída
  • Call center misto
  • Discador manual
  • Discador preditivo
  • Discador progressivo
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de escalonamento
  • Gestão de filas
  • Gravação de chamadas
  • Registro de chamadas
  • Relatórios e análise de dados
  • Roteirização de chamadas
  • Unidade de Resposta Audível (URA)

Ver lista completa de Sistemas de Call Center

  • Alertas/transferência
  • Armazenamento de documentos
  • Bate-papo em tempo real
  • Comunicação multicanal
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle e acesso remoto
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de call centers
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Imagem de marca personalizável
  • Integração de e-mail
  • Integração de redes sociais
  • Macros e modelos de respostas
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de interações
  • Relatórios e análise de dados
  • Roteamento automático
  • Supervisão de rede

Ver lista completa de Sistemas de Help Desk

  • Bate-papo proativo
  • Compartilhamento de tela
  • Formulário offline
  • Imagem de marca personalizável
  • Integração de terceiros
  • Rastreamento de visitantes do site
  • Respostas predeterminadas
  • Segmentação geográfica
  • Transferências/encaminhamento

Ver lista completa de Software de Chat ao Vivo

Salesforce Service Cloud - Alternativas

Mais alternativas ao Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

4,4/5

Pontuação média

Praticidade 4
Atendimento ao cliente 4,2
Recursos 4,3
Relação qualidade/preço 4,1

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Escreva uma avaliação!
Jordan C.
Salesforce Product Manager
Serviços e tecnologia da informação, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/08/2019

"Awesome Ticketing System"

Comentários: Users are really more productive than previous tool

Vantagens: With Service Cloud, we have a complete overview on our Customers. From Lead to Case, we can log all customers activities and be proactive for their needs.

Desvantagens: Often, you must adapt your process to the tool, not the tool to your process and that's the hardest part of Salesforce implementation. Also, multiple administrators can destroy your organization.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/08/2019
Jennifer B.
Executive Assistant
Serviços financeiros, 11-50 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/11/2019

"Everything I need on one page"

Comentários: I love that I can manage our sales team's goals vs. actuals all in one place. I can see exactly where each prospect/opportunity is in the sales process, who the contact is and information about the company all on one screen. With the links that let me get more information about each of those areas, it's a seamless process.

Vantagens: I love that, compared to Salesforce Classic, I can see all of the information about the Prospect or Client that I need all on one page. I don't have to go from one page to another

Desvantagens: It's not like any of the other CRMs that our sales team has used so there was a bit of a training curve for some of them.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/11/2019
Elliott S.
I.T Specialist
Software, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    2 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    1 /5
  • Atendimento ao cliente
    2 /5
  • Relação qualidade/preço
    2 /5
  • Probabilidade de recomendação
    1/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 30/08/2018

"Easy to use lacking features"

Comentários: we are making the switch over to zen desk. as alot of the features are built right into there base setup. we are hoping it will streamline our return process immensley. raising up production

Vantagens: easy to use
different modes
phone logs so that you can manually log phone calls
marcos for easy emails transactions

Desvantagens: no intergration options unless you are in the pro plan
tech support is lacking support
this cost more than most softwares premium plan even after you have been with them over 2 years

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 30/08/2018
Justin G.
Manager
Bancos, 10.000+ funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/09/2020

"Great product for servicing customers"

Vantagens: I work in internal operations and find SSC to be the most versatile tool in our arsenal. There is just so much that it can do and Salesforce is always looking for ways to continue to expand on its capabilities.

Desvantagens: The learning curve, but this is why they offer trainings/certifications.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/09/2020
Patrick C.
Vice President - Sales
Serviços financeiros, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    3 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/05/2018

"Salesforce makes it easy to maintain a large group of sales prospects and integrates with outlook"

Comentários: I really like the ease of use with this CRM and the fact that it integrates with our other softwares. We operate as a sales unit, so it is essential that we are aware of what other members of the team are doing at all times, and where they stand on different leads, territories, etc. It eliminates the need for additional forms of communication, documents, spreadsheets, you name it. This is essential for any sales team out there, regardless of industry.

Vantagens: We are a sales and distribution company for a number of investment companies that run mutual funds, hedge funds etc. We have a GIANT list of prospects and trying to manage all of that in excel spreadsheets would be a nightmare when you consider that we operate as a team and not on an individual basis. It's easy enough to use and integrates well with outside software, such as outlook and excel. Great product for sales teams**.

Desvantagens: I'm really not a fan of the lack of a genuine support system. If you have any issues, your only option is to email the support team and they have not been very helpful in my experience. Unless you pay for the top tier of salesforce, there's no phone number that you can call. I wish they had a decent tutorial and moreover, there are some no brainer adjustments that could really improve the CRM, such as mass email integration. Perhaps there is a way, but the fact that I have not been able to figure it out or get a decent answer from support speaks to their support system.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/05/2018