
Quem usa o Salesforce Service Cloud?
Empresas que precisam de uma solução de serviço como software para CRM e gerenciamento de suporte técnico.
Conheça o Salesforce Service Cloud
Com os aplicativos de suporte técnico da Salesforce, você não precisa investir em centros de suporte em todo o mundo. Em vez disso, você obtém um software de suporte global de ponta, que é executado na nuvem sem interrupção. Com as soluções de suporte técnico da Salesforce, você obtém todos os benefícios de fazer negócios na nuvem, incluindo atualizações automáticas, novos recursos três vezes por ano e sem problemas de infraestrutura.
Salesforce Service Cloud - Informação
Salesforce
http://www.salesforce.com/
Fundada em 1999









Salesforce Service Cloud - Visão geral de preços
O Salesforce Service Cloud não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Salesforce Service Cloud a partir de US$ 25,00/mês.
Preço inicial
US$ 25,00/mês
Versão gratuita
Não
Teste grátis
Sim
Salesforce Service Cloud: implantação e suporte
Assistência
- 24 horas por dia (representante ao vivo)
- Horário comercial
- Online
Implantação
- Nuvem, SaaS, web
- Celular - iOS nativo
- Celular - Android nativo
Formação
- Ao vivo online
- Webinars
- Documentos
Recursos do Salesforce Service Cloud
Sistemas de Atendimento ao Cliente
- Alertas/transferência
- Assistente virtual
- Base de conhecimento
- Bate-papo ao vivo
- Gerenciamento de e-mails
- Gestão de call centers
- Gestão de compromissos
- Gestão de filas
- Gestão do fluxo de trabalho
- Indicadores de desempenho
- Integração de redes sociais
- Portal de autoatendimento
- Questionários e feedback
Sistemas de Call Center
- Bate-papo em tempo real
- Call center de ligações de entrada
- Call center de ligações saída
- Call center misto
- Discador manual
- Discador preditivo
- Discador progressivo
- Gestão de campanhas
- Gestão de escalonamento
- Gestão de filas
- Gravação de chamadas
- Registro de chamadas
- Relatórios e análise de dados
- Roteirização de chamadas
- Unidade de Resposta Audível (URA)
Sistemas de Help Desk
- Alertas/transferência
- Armazenamento de documentos
- Bate-papo em tempo real
- Comunicação multicanal
- Configuração do fluxo de trabalho
- Controle e acesso remoto
- Gestão da base de conhecimento
- Gestão de ativos de TI
- Gestão de call centers
- Gestão de tíquetes
- Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
- Imagem de marca personalizável
- Integração de e-mail
- Integração de redes sociais
- Macros e modelos de respostas
- Portal de autoatendimento
- Rastreamento de interações
- Relatórios e análise de dados
- Roteamento automático
- Supervisão de rede
Software de Chat ao Vivo
- Bate-papo proativo
- Compartilhamento de tela
- Formulário offline
- Imagem de marca personalizável
- Integração de terceiros
- Rastreamento de visitantes do site
- Respostas predeterminadas
- Segmentação geográfica
- Transferências/encaminhamento
Salesforce Service Cloud - Alternativas
Mais alternativas ao Salesforce Service CloudSalesforce Service Cloud - Avaliações
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Jordan C.
-
Classificação geral5 /5
-
Praticidade3 /5
-
Recursos e funcionalidades5 /5
-
Atendimento ao cliente5 /5
-
Relação qualidade/preço5 /5
-
Probabilidade de recomendação
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 08/08/2019
"Awesome Ticketing System"
Comentários: Users are really more productive than previous tool
Vantagens: With Service Cloud, we have a complete overview on our Customers. From Lead to Case, we can log all customers activities and be proactive for their needs.
Desvantagens: Often, you must adapt your process to the tool, not the tool to your process and that's the hardest part of Salesforce implementation. Also, multiple administrators can destroy your organization.
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 08/08/2019
Jennifer B.
-
Classificação geral5 /5
-
Praticidade5 /5
-
Recursos e funcionalidades4 /5
-
Atendimento ao clienteNão avaliado
-
Relação qualidade/preçoNão avaliado
-
Probabilidade de recomendação
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 06/11/2019
"Everything I need on one page"
Comentários: I love that I can manage our sales team's goals vs. actuals all in one place. I can see exactly where each prospect/opportunity is in the sales process, who the contact is and information about the company all on one screen. With the links that let me get more information about each of those areas, it's a seamless process.
Vantagens: I love that, compared to Salesforce Classic, I can see all of the information about the Prospect or Client that I need all on one page. I don't have to go from one page to another
Desvantagens: It's not like any of the other CRMs that our sales team has used so there was a bit of a training curve for some of them.
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 06/11/2019
Avaliador Verificado
-
Classificação geral4 /5
-
Praticidade5 /5
-
Recursos e funcionalidades4 /5
-
Atendimento ao cliente5 /5
-
Relação qualidade/preço3 /5
-
Probabilidade de recomendação
- Fonte da avaliação
- Fonte: GetApp
- Avaliado em 11/02/2021
"Does what we need it to"
Comentários: Overall this feature is great and allows us to easily report on and keep track of cases rather than using a typical help desk email feature. Having everything in Salesforce is extremely beneficial.
Vantagens: Overall, I like that with Salesforce Service Cloud we can easily set up queues and routing especially if someone is out of the office for a few days it is easy to manage who should own the case in their absense.
Desvantagens: There are some limitations when it comes to setting alerts or escalations especially with business hours requirements- you can use business hours in escalations/milestone but its very minimal and you cannot choose additional criteria to filter on. It's also necessary if you use service cloud frequently to purchase add ons like Email to Case Premium to make service cloud more user friendly and customizable
- Fonte da avaliação
- Fonte: GetApp
- Avaliado em 11/02/2021
Govindraj S.
-
Classificação geral2 /5
-
Praticidade2 /5
-
Recursos e funcionalidades1 /5
-
Atendimento ao cliente3 /5
-
Relação qualidade/preço1 /5
-
Probabilidade de recomendação
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 10/11/2020
"Complex customer support software"
Comentários: We tried our best to customise Salesforce and for a year we used it but we found that the kind of features we needed it required a Salesforce consultant team to build it however with an extra cost with a dependency so we moved to Zendesk because they provided exactly what we needed at a much less cost and without needing a consultant. Mid-size companies should never use Salesforce cloud unless if their requirements are very high which cannot be fulliled by a out of box customizated product like Zendesk.
Vantagens: Only reports. They have a very good Reports which can be used to build a Dashboard which are very easily customised.
Desvantagens: It is highly complex and it doesn't come with out of box customization. For every single feature implementation u will need a. Consultant. It is only suitable for big call center provided if they maintain a Salesforce engineering team to create and implement all the features as per the Support departments requirements.
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 10/11/2020
Avaliador Verificado
-
Classificação geral5 /5
-
Praticidade5 /5
-
Recursos e funcionalidades5 /5
-
Atendimento ao cliente4 /5
-
Relação qualidade/preço5 /5
-
Probabilidade de recomendação
- Fonte da avaliação
- Fonte: GetApp
- Avaliado em 27/11/2020
"Outstanding Customer Service Platform"
Comentários: Excellent tool ,easy to configure and setup with minimal code.
Vantagens:
Salesforce Service cloud comes with all the required out of the box functionality required for customer support, which includes below mentioned features which are required for setting up customer service .
1) Receiving the cases through multiple channels like Web and emails.
2) Auto assigning the cases to respective group based on the type of issue.
3)SLA definitions and escalation rules,
4)Assigning the knowledge articles to cases.
5)Self service portals.
6)Chatbots and Einstein analytics.
7)Configuring knowledge base.
8)reports and dashboards.
9)Easy API integrations.
10)Rich UI.
Desvantagens: Some of the limitations associated with API limits ,Storage limitations. Cost associated with licensing .
- Fonte da avaliação
- Fonte: GetApp
- Avaliado em 27/11/2020