Quem usa o Confluence?

Atualmente, todos os tipos de departamentos funcionais de qualquer tamanho usam o Confluence, de equipes técnicas e grupos de gestão de projetos, marketing, RH, jurídico e financeiro. Todas as equipes trabalham com o Confluence.

Conheça o Confluence

O Confluence é um espaço de trabalho em equipe onde o conhecimento e a colaboração se encontram. É uma fonte central de verdade para empresas dinâmicas. O Confluence mantém todos organizados e alinhados com tudo, desde notas de reuniões até documentos de estratégia e documentação de TI, para que possam tomar melhores decisões com mais rapidez e responder melhor às mudanças. O Confluence se integra ao conjunto de produtos Atlassian, como Jira Software e Trello. Ele possibilita personalização infinita com aplicativos do Marketplace.

Detalhes do Confluence

Atlassian

http://www.atlassian.com

Fundada em 2002

Preço do Confluence

O Confluence não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Confluence a partir de US$ 10,00/mês.

Preço inicial

US$ 10,00/mês
Veja detalhes de preços

Versão gratuita

Não

Implantação

Computador - Mac

Nuvem, SaaS, web

Computador - Windows

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Online

Recursos do Confluence

Ferramentas de Colaboração
Chuva de ideias
Controle de versões
Edição em tempo real
Fóruns de discussão
Gerenciamento de contatos
Gerenciamento de documentos
Gestão de calendários
Gestão de conteúdo
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Vídeo conferência
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gestão de carteira
Gestão de ideias
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Modelos personalizáveis
Métodos tradicionais
Portal do cliente
Quadro kanban
Seguimento do custo até a conclusão
Atributos definidos das partes interessadas
Colaboração
Gestão de mudanças
Gestão de tarefas
Priorização
Relatório
Seguimento de status
Catalogação/Categorização
Colaboração
Fóruns de discussão
Gestão da base de conhecimento
Gestão de conteúdo
Pesquisa de texto completo
Portal de autoatendimento
Árvore de decisão
Administração de website
Conteúdo de vídeo
Conteúdo de áudio
Controle de versões
Editor de imagens
Editor de texto
Formulários eletrônicos
Gerenciamento de SEO
Indexação de documentos
Modelos personalizáveis
Pesquisa de texto completo
Acesso offline
Arquivo morto de documentos
Assinatura eletrônica
Controle de versões
Conversão de tipo de arquivos
Ferramentas de colaboração
Indexação de documentos
Montagem de documentos
Rastreamento de conformidade
Reconhecimento óptico de caracteres
Recuperação de arquivos
Retenção de documentos
Classificação de ideias
Colaboração
Feed de notícias/atividades
Gestão do fluxo de trabalho
Ideação
Mapa mental
Seguimento de status
Bate-papo em tempo real
Colaboração
Compartilhamento de arquivos
Gerenciamento de documentos
Gestão de conteúdo
Pesquisa
Assinatura eletrônica
Colaboração
Controle do processo de aprovação
Controles/permissões de acesso
Diretório de associados
Enquetes e votações
Gerenciamento de documentos
Gestão de calendários
Gestão de minutas
Para organizações sem fins lucrativos
Acesso para Celular
Arquivo morto e retenção
Assinatura eletrônica
Controle de versões
Ferramentas de colaboração
Gerenciamento de documentos
Gestão de ativos digitais
Gestão do ciclo de vida do conteúdo
Gestão do fluxo de trabalho
Governança de informações
Pesquisa
Colaboração
Controle de marcos
Gestão de ideias
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão do fluxo de trabalho
Planejamento de lançamento
Priorização
Quadro de referência de produtos
Questionários e feedback
Ferramentas de colaboração
Gestão de modelos
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gestão de tarefas
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Monitoramento do progresso
Métodos tradicionais
Priorização
Quadro kanban
Rastreamento de data de vencimento
Arrastar e soltar
Colaboração
Controle de marcos
Gestão de requisitos
Gestão do fluxo de trabalho
Importar/exportar conteúdo
Priorização

Avaliações do Confluence

Exibindo 5 de 1.592 avaliações

Geral
4,4/5
Praticidade
4,1/5
Atendimento ao cliente
4,2/5
Recursos
4,3/5
Relação qualidade/preço
4,2/5
Avaliador Verificado
Assistente de logistica
Bens de consumo, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/04/2020

"Confluence "

Comentários: Não utilizo mais o aplicativo o browser é bem melhor que ele

Vantagens: Ele é leve e em suas especificações possuem muitas funcionalidades basicas para o usuário do aplicativo

Desvantagens: Não cumpre o que promete, não deixa editar nem criar operação básicas nas páginas e a visualização não possui zoom

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/04/2020
Steve M.
Dir. of Dig. Marketing
Gestão de organizações sem fins lucrativos, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 31/10/2019

"The Collaboration Platform You've Waited For"

Comentários: We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.

Vantagens: Real-time simultaneous editing
Ease of finding and organizing what I've written
Constantly adding new features
Integration with Jira and Trello is great, but also works as lightweight project management by itself

Desvantagens: Honestly, they've fixed my biggest cons, like storage space (now you can buy a bigger plan) and they keep adding more things.
I think my colleagues would say there's still a learning curve, which is understandable, and I think Confluence has been changing the interface with more tips and features for new users (which is sometimes confusing for long-time users like me, LOL)
One big con is still the limited integration with MS Office. Confluence fully replaces the need for Word in most cases, so that's not a big deal, but I wish the Excel integration and/or the table functionality was better.
Also, printing is pretty tough when you have tables.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 31/10/2019
Panagiotis K.
Founder & Managing Director
Produção audivisual, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/09/2019

"Great documentation platform for both intranets and customer-facing hubs"

Comentários: The experience I had the last 9-10 years that me and my colleagues worked with Confluence is excellent. The document editor works smoothly even from the mobile app that is offered. There are many article templates to choose from when you start creating an article, from decision making documents to marketing strategy forms and solution focused how-to pages. Confluence supports a lot of media types in the pages, so it's easy to create helpful articles with video, audio, images and many more like attention panels, embedded spreadsheets, etc. You can even embed the contents of one section of a page to another page, so that if you change that it reflects the change in all the pages that the section was included. Which is great for customer support and of course technical documentation. Did I mention that you can create as many different wikis as you like? Confluence calls those "spaces" and it's a great way to keep things separated. I use different wiki spaces for my employees handbook, customer support, app manuals, design documents per project, etc. The possibilities are endless and having them separately helps with security between different roles in the company and outside of it.

Vantagens: Confluence, especially the new cloud version, is one of the best tools to use for documenting your knowledge-base. The best parts for me are: - The ability to connect my articles with to-do tasks from project management (Jira from Atlassian, same company, so they work like a charm together).
- The articles I can contain any media types, from spreadsheets that I can edit in-line to videos. There are also a lot of native panels to help anybody create very stylish articles with usability.
- In-line and footer comment sections help my team discuss and develop documents all together, without losing any of the discussion history.
- The ability to also keep an internal blog. I use that to inform my colleagues for the day-to-day developments, and keep everybody on track with high ideas and management efforts.
- All of the above can be also used as a customer-facing knowledge-base, to serve your customers with documents, operation manuals and help articles. Very handy if you use it together with the service desk solution from the same company, but can also be used stand-alone too.
In general it's one of the best choices that I made when I was searching for a documentation solution for my company and my clients, back in 2010. Almost a decade passed and Confluence is still growing better and better by the time. Atlassian the company behind Confluence is now huge and offers many solutions that integrate with Confluence, making it an even better choice if you use other tools from them.

Desvantagens: I can't find any cons to Confluence. After all there is no perfect solution, only elegant ones depending on the problem one tries to solve. Atlassian is offering a trial period so anybody can see if Confluence is good for their company's documentation needs. From my experience, it would be bad to start a trial before you hove some really motivated people in your team and some content to put in there. Because it would be better to test Confluence with something that you would use in your company, so that you see first hand the pros and cons while your team works with Confluence with material that is close to the true material that you would put in there. If I was to change one thing it would be the way it recognizes internally any of the pages I create, so that Confluence doesn't have any issues with pages with same titles. That would be a nice time saver and space saver in the outline of any wiki one creates.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/09/2019
Guy N.
Developer
Hospitais e Saúde, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/05/2020

"Our organization use it frequently and we love it"

Comentários: Overall experience is that confluence feels light and clean.
All departments use it and share ideas through it

Vantagens: I like the simplicity of the product.
You can view the change history and who made the change.
It looks visually good.

Desvantagens: I find it hard to find some pages. Because it has a page hierarchy on a list, it can take some time to find what you are looking for.
There is a search option that mitigates the problem.
We also have some table features missing like freeze top row.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/05/2020
Andrew K.
Chief Operating Officer
Internet, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/08/2019

"Great Resource Library within the JIRA Space"

Comentários: Overall, Confluence has served our company well, as we subscribe to a number of Atlassian products. The immediate integration with these other products makes the Confluence application very desirable for our business model, and offers us a much needed solution without much additional effort or thought. If you are already using Atlassian products, Confluence is a great solution for centralizing and organizing all of your assets. If you have more advances needs and do not already use Atlassian products, you may want to explore alternative options.

Vantagens: Confluence offers my company a unique solution for creating and organizing documentation and assets that need to be share amongst an entire team. In addition, it offers us a means to share some of those same documents and assets with our customers without any additional effort. Its advance permissions schemes allow you to dictate which users have access to which files, and its ease of use allows for quick publication and instant distribution. As we also use JIRA for project management, Confluence is a great complement for linking supplemental, more detailed files to ongoing projects.

Desvantagens: Confluence word processing features are a bit rudimentary. While the application itself is easy to use, its feature limitations only allow for a certain level of detail and imagination when creating new documents. While it links seamless into the JIRA project management platform, it does come with an additional cost per user, which quick racks up your monthly Atlassian bill. For more advanced needs, an alternative platform may be a better fit.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/08/2019