Quem usa o Confluence?

Atualmente, todos os tipos de departamentos funcionais de qualquer tamanho usam o Confluence, de equipes técnicas e grupos de gestão de projetos, marketing, RH, jurídico e financeiro. Todas as equipes trabalham com o Confluence.

Conheça o Confluence

O Confluence é um espaço de trabalho em equipe onde o conhecimento e a colaboração se encontram. É uma fonte central de verdade para empresas dinâmicas. O Confluence mantém todos organizados e alinhados com tudo, desde notas de reuniões até documentos de estratégia e documentação de TI, para que possam tomar melhores decisões com mais rapidez e responder melhor às mudanças. O Confluence se integra ao conjunto de produtos Atlassian, como Jira Software e Trello. Ele possibilita personalização infinita com aplicativos do Marketplace.

Confluence - Informação

Atlassian

http://www.atlassian.com

Fundada em 2002

Confluence - Preços

O Confluence possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Versão paga do Confluence a partir de US$ 10,00/mês.

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Preço inicial

US$ 10,00/mês
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Versão gratuita

Sim

Implantação

Instalado - Mac

Nuvem, SaaS, web

Instalado - Windows

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Online

Recursos do Confluence

  • Chuva de ideias
  • Controle de versões
  • Edição em tempo real
  • Fóruns de discussão
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de calendários
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Vídeo conferência

Ver lista completa de Ferramentas de Colaboração

  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Ferramentas de colaboração
  • Gestão de carteira
  • Gestão de ideias
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de recursos
  • Gráficos de Gantt
  • Metodologias ágeis (Agile)
  • Modelos personalizáveis
  • Métodos tradicionais
  • Portal do cliente
  • Quadro kanban
  • Seguimento do custo até a conclusão

Ver lista completa de Ferramentas de Gestão de Projetos

  • Atributos definidos das partes interessadas
  • Colaboração
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de tarefas
  • Priorização
  • Relatório
  • Seguimento de status

Ver lista completa de Ferramentas para Levantamento de Requisitos

  • Arrastar e soltar
  • Assinatura eletrônica
  • Colaboração
  • Controles/permissões de acesso
  • Criptografia
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Mensagens instantâneas
  • Pesquisa e filtro
  • Registro de auditoria
  • Sincronização em tempo real

Ver lista completa de Programas para Compartilhar Arquivos

  • Catalogação/Categorização
  • Colaboração
  • Fóruns de discussão
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de conteúdo
  • Pesquisa de texto completo
  • Portal de autoatendimento
  • Árvore de decisão

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Conhecimento

  • Administração de website
  • Conteúdo de vídeo
  • Conteúdo de áudio
  • Controle de versões
  • Editor de imagens
  • Editor de texto
  • Formulários eletrônicos
  • Gerenciamento de SEO
  • Indexação de documentos
  • Modelos personalizáveis
  • Pesquisa de texto completo

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Conteúdo

  • Acesso offline
  • Arquivo morto de documentos
  • Assinatura eletrônica
  • Controle de versões
  • Conversão de tipo de arquivos
  • Ferramentas de colaboração
  • Indexação de documentos
  • Montagem de documentos
  • Rastreamento de conformidade
  • Reconhecimento óptico de caracteres
  • Recuperação de arquivos
  • Retenção de documentos

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Documentos

  • Classificação de ideias
  • Colaboração
  • Feed de notícias/atividades
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Ideação
  • Mapa mental
  • Seguimento de status

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Ideias

  • Bate-papo em tempo real
  • Colaboração
  • Compartilhamento de arquivos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de conteúdo
  • Pesquisa

Ver lista completa de Sistemas de Portal

  • Assinatura eletrônica
  • Colaboração
  • Controle do processo de aprovação
  • Controles/permissões de acesso
  • Diretório de associados
  • Enquetes e votações
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de calendários
  • Gestão de minutas
  • Para organizações sem fins lucrativos

Ver lista completa de Software de Gestão de Conselho de Administração

  • Acesso para Celular
  • Arquivo morto e retenção
  • Assinatura eletrônica
  • Controle de versões
  • Ferramentas de colaboração
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de ativos digitais
  • Gestão do ciclo de vida do conteúdo
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Governança de informações
  • Pesquisa

Ver lista completa de Software de Gestão de Conteúdos Empresariais

  • Colaboração
  • Controle de marcos
  • Gestão de ideias
  • Gestão de recursos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Planejamento de lançamento
  • Priorização
  • Quadro de referência de produtos
  • Questionários e feedback

Ver lista completa de Software de Gestão de Produtos

  • Ferramentas de colaboração
  • Gestão de modelos
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de recursos
  • Gestão de tarefas
  • Gráficos de Gantt
  • Metodologias ágeis (Agile)
  • Monitoramento do progresso
  • Métodos tradicionais
  • Priorização
  • Quadro kanban
  • Rastreamento de data de vencimento

Ver lista completa de Software de Planejamento de Projeto

  • Arrastar e soltar
  • Colaboração
  • Controle de marcos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Importar/exportar conteúdo
  • Priorização

Ver lista completa de Software de Roteiro de Produtos

Confluence - Alternativas

Mais alternativas ao Confluence

Confluence - Avaliações

Exibindo 5 de 1.622 avaliações

Geral
4,4/5
Praticidade
4,1/5
Atendimento ao cliente
4,2/5
Recursos
4,3/5
Relação qualidade/preço
4,2/5
Avaliador Verificado
Assistente de logistica
Bens de consumo, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/04/2020

"Confluence"

Comentários: Não utilizo mais o aplicativo o browser é bem melhor que ele

Vantagens: Ele é leve e em suas especificações possuem muitas funcionalidades basicas para o usuário do aplicativo

Desvantagens: Não cumpre o que promete, não deixa editar nem criar operação básicas nas páginas e a visualização não possui zoom

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/04/2020
Steve M.
Dir. of Dig. Marketing
Gestão de organizações sem fins lucrativos, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 31/10/2019

"The Collaboration Platform You've Waited For"

Comentários: We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.

Vantagens: Real-time simultaneous editing
Ease of finding and organizing what I've written
Constantly adding new features
Integration with Jira and Trello is great, but also works as lightweight project management by itself

Desvantagens: Honestly, they've fixed my biggest cons, like storage space (now you can buy a bigger plan) and they keep adding more things.
I think my colleagues would say there's still a learning curve, which is understandable, and I think Confluence has been changing the interface with more tips and features for new users (which is sometimes confusing for long-time users like me, LOL)
One big con is still the limited integration with MS Office. Confluence fully replaces the need for Word in most cases, so that's not a big deal, but I wish the Excel integration and/or the table functionality was better.
Also, printing is pretty tough when you have tables.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 31/10/2019
Panagiotis K.
Founder & Managing Director
Produção audivisual, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/09/2019

"Great documentation platform for both intranets and customer-facing hubs"

Comentários: The experience I had the last 9-10 years that me and my colleagues worked with Confluence is excellent. The document editor works smoothly even from the mobile app that is offered. There are many article templates to choose from when you start creating an article, from decision making documents to marketing strategy forms and solution focused how-to pages. Confluence supports a lot of media types in the pages, so it's easy to create helpful articles with video, audio, images and many more like attention panels, embedded spreadsheets, etc. You can even embed the contents of one section of a page to another page, so that if you change that it reflects the change in all the pages that the section was included. Which is great for customer support and of course technical documentation. Did I mention that you can create as many different wikis as you like? Confluence calls those "spaces" and it's a great way to keep things separated. I use different wiki spaces for my employees handbook, customer support, app manuals, design documents per project, etc. The possibilities are endless and having them separately helps with security between different roles in the company and outside of it.

Vantagens: Confluence, especially the new cloud version, is one of the best tools to use for documenting your knowledge-base. The best parts for me are: - The ability to connect my articles with to-do tasks from project management (Jira from Atlassian, same company, so they work like a charm together).
- The articles I can contain any media types, from spreadsheets that I can edit in-line to videos. There are also a lot of native panels to help anybody create very stylish articles with usability.
- In-line and footer comment sections help my team discuss and develop documents all together, without losing any of the discussion history.
- The ability to also keep an internal blog. I use that to inform my colleagues for the day-to-day developments, and keep everybody on track with high ideas and management efforts.
- All of the above can be also used as a customer-facing knowledge-base, to serve your customers with documents, operation manuals and help articles. Very handy if you use it together with the service desk solution from the same company, but can also be used stand-alone too.
In general it's one of the best choices that I made when I was searching for a documentation solution for my company and my clients, back in 2010. Almost a decade passed and Confluence is still growing better and better by the time. Atlassian the company behind Confluence is now huge and offers many solutions that integrate with Confluence, making it an even better choice if you use other tools from them.

Desvantagens: I can't find any cons to Confluence. After all there is no perfect solution, only elegant ones depending on the problem one tries to solve. Atlassian is offering a trial period so anybody can see if Confluence is good for their company's documentation needs. From my experience, it would be bad to start a trial before you hove some really motivated people in your team and some content to put in there. Because it would be better to test Confluence with something that you would use in your company, so that you see first hand the pros and cons while your team works with Confluence with material that is close to the true material that you would put in there. If I was to change one thing it would be the way it recognizes internally any of the pages I create, so that Confluence doesn't have any issues with pages with same titles. That would be a nice time saver and space saver in the outline of any wiki one creates.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/09/2019
Brandon B.
System Analyst
Hospitais e Saúde, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 17/08/2020

"Quick and Easy to use"

Comentários: We use it for business requirements for our solutions as well as a Wiki/knowledge base for our support desk.

Vantagens: Great editor tools and easy to make my pages look content rich and informative. Good search and folder structure is great for organizing content.
Integration with JIRA is a huge win.
Notifications are powerful and helpful.

Desvantagens: So much flexibility some pages are just garbage because of the authors - wish i had the rights to do more cleanup. The versioning on content can get a little cumbersome, especially with attached files and file lists.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 17/08/2020
Andrew K.
Chief Operating Officer
Internet, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/08/2019

"Great Resource Library within the JIRA Space"

Comentários: Overall, Confluence has served our company well, as we subscribe to a number of Atlassian products. The immediate integration with these other products makes the Confluence application very desirable for our business model, and offers us a much needed solution without much additional effort or thought. If you are already using Atlassian products, Confluence is a great solution for centralizing and organizing all of your assets. If you have more advances needs and do not already use Atlassian products, you may want to explore alternative options.

Vantagens: Confluence offers my company a unique solution for creating and organizing documentation and assets that need to be share amongst an entire team. In addition, it offers us a means to share some of those same documents and assets with our customers without any additional effort. Its advance permissions schemes allow you to dictate which users have access to which files, and its ease of use allows for quick publication and instant distribution. As we also use JIRA for project management, Confluence is a great complement for linking supplemental, more detailed files to ongoing projects.

Desvantagens: Confluence word processing features are a bit rudimentary. While the application itself is easy to use, its feature limitations only allow for a certain level of detail and imagination when creating new documents. While it links seamless into the JIRA project management platform, it does come with an additional cost per user, which quick racks up your monthly Atlassian bill. For more advanced needs, an alternative platform may be a better fit.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 19/08/2019