Quem usa o Appcues?

Qualquer empresa que tenha um aplicativo de Internet e ofereça um produto com avaliação gratuita ou freemium se encaixa no perfil ideal dos clientes da Appcue.

Conheça o Appcues

Appcues é a maneira mais fácil de personalizar a experiência do produto sem alterar nenhum código. Usuários não técnicos podem criar tutoriais exclusivos em menos de 10 minutos, com um construtor de fluxo fácil de usar (extensão ao Chrome).

Empresas como Litmus, Adroll e Wistia usam Appcues para adoção de novos recursos, integração de usuários, comunicações no aplicativo e mais! Fornece padrões de interface do usuário para implementar no aplicativo. Você pode criar, publicar e medir cada experiência sem código.

Appcues - Informação

Appcues

http://appcues.com

Fundada em 2013

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Appcues - Visão geral de preços

O Appcues não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Appcues a partir de US$ 249,00/mês.


Preço inicial

US$ 249,00/mês

Versão gratuita

Não

Teste grátis

Sim

Appcues: implantação e suporte

Assistência

  • Horário comercial

Implantação

  • Nuvem, SaaS, web
  • Celular - iOS nativo

Formação

  • Pessoalmente
  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos

Recursos do Appcues

  • Elaboração de conteúdo
  • Ferramentas self-service
  • Gestão de lançamento
  • Orientação contextual
  • Processo de integração dos usuários
  • Questionários e feedback
  • Segmentação do público
  • Treinamento no app
  • Validação de dados
  • Vários idiomas

Ver lista completa de Software de Adoção de Tecnologia Digital

Appcues - Alternativas

Mais alternativas ao Appcues

Appcues - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

4,8/5

Pontuação média

Praticidade 4,7
Atendimento ao cliente 4,8
Recursos 4,6
Relação qualidade/preço 4,7

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Compartilhe suas experiências com outros compradores de software.

Escreva uma avaliação!
Jared D.
Customer Success Manager
Software, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/12/2019

"Help Your Customers Adopt Your Platform Quicker!"

Comentários: Appcues has been great for efficiently communicating to current customers about new features, updates or issues with our platform being down. We've enjoyed using it so far, but need to take better advantage of all the ways it can be implemented by different departments. We have found that our users' interaction with Appcues has been fairly lower than we'd like, but look to improve the adoption.

Vantagens: Appcues easily allows us to add in-app messaging to our customers for onboarding, new feature announcements, outage reporting and surveys/feedback. Their interface lays over our app, so we can add various flows and cues without having to bug (pun intended) our engineering team. There's some great reporting features and a good amount of customization through their API and their new integration with Salesforce.

Desvantagens: The tool can be a bit buggy at times. If I'm working on a flow, sometimes it won't save my work or may get stuck, so I'll have to refresh the flow builder and pickup where I left off. Also, I can understand how it's challenging to build a UI to do what they do, but I do think there could be some improvements without their builder that would make it a bit more intuitive. I was also very surprised that Appcues didn't use their own product for walking a new user through using their flow builder.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/12/2019
Anthony P.
Head of Product Marketing
Serviços e tecnologia da informação, 11-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/12/2019

"So glad I convinced the boss to pay for this"

Comentários: We're using it to provide a far better onboarding experience for new users. It's been great so far and we're excited as we're two months in and haven't really scratched the surface of what's possible with Appcues.

Vantagens: It's incredibly easy to use, the interface is nice and simple - they've prioritised this over just making it look impressive. It doesn't take much time to build impressive and effective experiences for customers. Best of all it allows me to provide the right assistance to my customers at the right time.

Desvantagens: The installation is difficult/impossible without the intervention of a developer. It seems to be a very 'American' business in that there's an assumption that creating experiences in English is enough for most people, support for multilingual flows/checklists/NPS is an enterprise feature - which I find bizarre.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/12/2019
Alan S.
Project Manager
Software, 51-200 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/11/2020

"Great tool for building in-app tutorials"

Comentários: It was a good tool, with great support all around. We needed more analytics into our users built in natively. I would recommend anyone who simply needs a few guides created in their app to check them out!

Vantagens: I liked that they made it very easy for a non-developer to build and release guides in our app. This saved us time and energy in the dev department, which is invaluable.

Desvantagens: They used a chrome extension as the builder to create the guides, which could be a bit finicky. At the same time, it gave them the ability to update and make fixes very quickly. I also didn't like that we had to integrate with a third party to get deeper analytics about our users.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/11/2020
Annie M.
Marketing manager
Saúde, bem-estar e condicionamento físico, 2-10 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    2 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    1 /5
  • Relação qualidade/preço
    1 /5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/08/2018

"Good product, awful management"

Vantagens: The product is easy to use and you can create several tutorials in few hours.

Desvantagens: They increased the price of the lower plan by 256% last winter. That is not sustainable for start-ups and we invested time and money to use that product and build good tutorials. Less than 6 months after the start, prices are going out crazy and it makes no sense to use that provider. I can't have any thrust for the long-term use since they do this type of action for existing customers.
Yes, when they announced that, they offered to get 3 month at previous price before getting hijacked prices... What a deal.
We have quitted like many others.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/08/2018
Matt C.
marketplace director
Vinhos e licores, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/08/2020

"Great for quick and easy in-app communication with users."

Comentários: It's been a fun app to learn, and the access it allows to our users is amazing!

Vantagens: It's an extremely powerful set of tools to message our users without relying on engineering changes.

Desvantagens: The learning curve for me has been steep. I wish there were branching logic based on whether certain page elements appear or even the ability for flows to skip steps if a page element required for that step is absent.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/08/2020