Housecall Pro

Housecall Pro

da Housecall Pro

Quem usa Housecall Pro?

O Housecall Pro atende a todos os profissionais de negócios de serviços em todas as principais categorias do setor, como encanamento, elétrica, limpeza de carpetes, climatização, manutenção residencial, faz-tudo, limpeza de janelas, serralheiro etc.

O que é Housecall Pro?

O Housecall Pro é um aplicativo de gestão de trabalho de campo baseado em nuvem para profissionais de serviços automatizarem processos de negócios e fluxos de trabalho. O aplicativo classificado como o número 1 é uma solução de gestão empresarial tudo-em-um que permite que os profissionais de serviços executem e ampliem todo o negócio diretamente no smartphone. A plataforma inclui uma ampla variedade de recursos, como agendamento de tarefas, distribuição, faturamento automático, notificações de texto para clientes, processamento de pagamentos, marketing, reservas online e muito mais!

Housecall Pro - Informação

Housecall Pro

http://www.housecallpro.com

Fundada em 2013

Housecall Pro - Preços

Housecall Pro a partir de US$ 49,00/mês. Housecall Pro possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Veja mais informações sobre preços do Housecall Pro abaixo.

Preço inicial

US$ 49,00/mês

Versão gratuita

Sim

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Housecall Pro

Programas de Controle de Pragas
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de expedição
Gestão de frotas
Histórico do atendimento ao cliente
Layouts de imóveis
Monitoramento de pragas
Monitoramento de uso de pesticidas
Orçamentos e estimativas
Agendamento automatizado
Agendamento de aulas
Agendamento de compromissos
Agendamento de grupo
Agendamento de recursos
Agendamento em tempo real
Alertas/notificações
Cronograma de instalações
Gestão de reservas de quartos
Planejamento de pessoal
Várias localizações
Acesso para Celular
Agendamento automatizado
Agendamento de grupo
Banco de dados de clientes
Compromissos recorrentes
Gestão de reservas de quartos
Lembretes de compromissos
Pagamentos online
Reservas online
Sincronização de calendários
Várias localizações
Agendamento
Aplicativo móvel
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Agendamento de manutenção
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Orçamentos e estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Configurador de produto
Cotação automática
Gerenciamento de contatos
Gestão de catálogos
Gestão de descontos
Gestão de preços
Imagem de marca personalizável
Portal do cliente
Acesso para Celular
Agendamentos e compromissos
Cobrança e faturamento
Gestão de clientes
Gestão de contratos
Gestão de equipamentos
Gestão de expedição
Gestão de funcionários
Orçamentos e estimativas
Roteamento
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Controle de horas
Gestão de clientes
Gestão de contratos
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos/estimativas
Para empreiteiros elétricos comerciais e/ou industriais
Agendamento
Banco de dados do cliente
Compromissos recorrentes
Controle de estoque
Criação de ordem de serviço
Gestão de contratos
Gestão de expedição
Gestão de trabalhos
Gestão preventiva
Orçamentos/estimativas
Roteamento
Acesso para Celular
Banco de dados do cliente
Cobrança e faturamento
Controle de estoque
Gestão de contratos
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de trabalhos
Gestão técnica
Portal de autoatendimento
Rastreamento do histórico de atendimento
Roteamento
Assinatura eletrônica
Cobrança e faturamento
Controle de horas
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos e estimativas
Pagamentos móveis
Processamento de pagamentos
Acesso para Celular
Agendamento
Assinatura eletrônica
Banco de dados de contatos
Cobrança e faturamento
Coleta de pagamento no campo
Gestão de contratos
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Orçamentos/estimativas
Rastreamento do histórico de atendimento
Relógio de Ponto Online
Roteamento
Banco de dados de empreiteiras
Gestão de tarefas
Habilidades e competências
Rastreamento de horas trabalhadas
Rastreamento de licenças
Rastreamento de permissões
Rastreamento de seguros
Acesso para Celular
Agendamento
Cobrança e faturamento
Gestão de clientes
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Rastreamento de equipamentos
Reservas online
Cargas fracionadas e compartilhadas
Cobrança e faturamento
Gerenciamento de armazenamento
Gestão de clientes
Gestão de expedição
Gestão de frotas
Gestão de funcionários
Gestão de leads
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de reclamações
Gestão de trabalhos
Mobilidade militar e GSA
Mudanças interestaduais
Mudanças internacionais
Mudanças locais
Orçamentos e estimativas
Banco de dados de custos
Comércio e indústria
Conjunto pré-montado
Cotizações e propostas
Estimativa de custos gerais
Estimativa de materiais
Gestão dos encaixes
Importação/exportação de dados
Para contratantes em geral
Pedidos de mudanças
Agendamento
Banco de dados de custos
Cobrança e faturamento
Cotizações e propostas
Estimativa de materiais
Gestão de clientes
Gestão de lances
Gestão de projetos
Pedidos de mudanças
Agendamento
Cobrança e faturamento
Custos do trabalho
Gestão de clientes
Gestão de contratos
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Rastreamento de equipamentos
Rastreamento de garantias
Acesso para Celular
Agendamento
CRM
Cobrança e faturamento
Gestão de estoques
Gestão de expedição
Gestão de pedidos de trabalho
Processamento de pagamentos
Rastreamento por GPS
Agendamento
Banco de dados de custos
Cobrança e faturamento
Comércio e indústria
Cotizações e propostas
Estimativa de materiais
Gestão de financiamento
Importação/exportação de dados
Manutenção de equipamentos
Tarifas de mão de obra

Housecall Pro - Avaliações

Exibindo 5 de 2.084 avaliações

Geral
4.7/5
Praticidade
4.7/5
Atendimento ao cliente
4.8/5
Recursos
4.5/5
Relação qualidade/preço
4.7/5
Sean T.
Owner
Serviços de Facilities, Profissional autônomo
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Overall Rating
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/05/2019

"Couldn't survive without Housecall Pro"

Comentários: Housecall Pro streamlines my entire customer interaction. The software maintains my customer database, and my customer history. Housecall Pro handles all my scheduling. Housecall Pro sends reminder emails to my customers and makes it easy to notify my customers as to my location on the day of service. Housecall Pro handles my invoices and makes it easy to collect payment. After the work is complete, Housecall Pro sends follow-up emails to my customers to help maintain customer loyalty. Housecall Pro also integrates with Quickbooks making my bookkeeping a breeze. Housecall Pro makes owning a business so easy!

Vantagens: I LOVE this software! It does absolutely everything for me and makes it so easy for me to run the behind the scenes part of my business. Housecall Pro is super easy to use, the app interface is very clean, and it totally streamlines my interaction with the customer from their first phone call, through to the completion of the job, and beyond. Housecall Pro makes every part of my carpet cleaning business so much more efficient.

Desvantagens: I wish that the user had greater control in customizing messages that are sent to their customers. For instance, Housecall Pro sends a text and an email asking for a Google review and a review on Housecall Pro when the work is complete, but I have little control over the content/message of that communication. Another example is that I have little control over the content of the "On My Way", or the "Job Finished" texts that get sent to my customers on the day of their appointments. I would love to be able to send more personalized messages to my customers, so that they seem less generic and bland.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 25/05/2019
Michelle M.
VP Operations
Serviços de Facilities, 2-10 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
  • Overall Rating
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/02/2020

"Amazing! "

Comentários: With HCP we are able to streamline invoicing & dispatching. We are also able to provide valuable information to our clients that we could not do before. We increased efficiency by 45% within the first 30 days of using HCP.

Vantagens: Setting up our company was very easy and quick. Invoicing and dispatching jobs is detailed and easy to do. Creating price lists is the best feature, it eliminates questions often asked by staff on how to price something. We were able to create several price lists to accommodate contracted clients, residential and sub contractor pricing as well. Purchasing HCP software was the best decision we have made for business solutions. We are able to track labor, costs, payroll, invoicing, dispatching, we can see the location of technicians in the field also. You have the ability to track them in live time. The best feature the technicians like is the ability to take pictures within the app and add directly to specific work orders. Customer service is exceptional and responds quickly(depending on the time of day). In most cases you can find the answer you're looking for via the FAQ section. This feature is available on the desktop and mobile formats making it easy for technicians in the field to find an answer themselves without having to call into the office for information. Running reports are simple as well.

Desvantagens: Our least favorite items within the app is not being able to select which permissions you want employees to be able to see. Meaning the tech can see revenue on jobs etc. There is a 2day lag on deposits. The processing fees for a CC is inline with other merchants currently available.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/02/2020
Chase C.
Owner
Serviços de Facilities, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
  • Overall Rating
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/12/2019

"Great Software for Residential Service"

Comentários: HCP handles a lot of my business for me. It even has online booking features.

Vantagens: Many things. I like the payment options I can give to clients, the calendar sync, estimates, postcard integration, support systems etc.

Desvantagens: Sometimes it takes a while to load on the customer's end so they think it’s not working. I think it’s just because it’s encrypted though.

Resposta dos fornecedores

por Housecall Pro em 26/12/2019

Thanks for the loyalty and 5-star review, Chase! And glad to hear you are taking advantage of online booking. Did you know that more than 1/3 of homeowners want to book service appointments online? Great that you are not missing these important folks.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 06/12/2019
Paul D.
Operations Manager
Construção, 2-10 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
  • Overall Rating
    2/5
  • Praticidade
    2/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    2/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Likelihood to Recommend
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/09/2019

"Marginally useful for scheduling"

Comentários: Extremely disappointing. Huge mistake for us.

Vantagens: HCP is marginally useful for scheduling.

Desvantagens: 1) No way to document when a client accepts your proposal, which means No CONTRACT. Even if your customer accepts your estimate, you have no documentation of such. This, of course, means that you do not have a contract with the customer, and you have no hope of being paid for the work you did. Kind of a huge problem.
2) Inability to control alerts and messages to customers. It's either ON or OFF -Customers receive annoying alerts every single day you're on the job -at least a half-hour before you begin work...so like 6:30 every morning...Or, no alerts at all. That's your only choice
3) Every interaction with Customer Support ends with "No you're not able to do that, but we'll forward this to our engineering team." Every single interaction. All of them end like this. Nothing is ever resolved -at least in our experience.
4) The product development team keeps churning out more and more features to charge for -when the infrastructure of what they've already built is woefully lacking in usability.
5) When a job takes more than one day to complete, there's an option to add what they call a Segment. You can add as many segments as you like for multiple-day jobs, but each successive segment is blank. So if you want your crews to know what their scope of work is -or if you want them to have access to the attachments you added -you have to re-attach and resubmit your scope of work for every single segment you add.
6) I could go on and on -but I think my time would be better spent

Resposta dos fornecedores

por Housecall Pro em 10/09/2019

We would love it if you would reach out to the chat team and ask for a call to go over the features. It looks like we just need to go over them in better detail so you can get the most from them. We'd be happy to help you better utilize our software!

Every time a customer approves or declines an estimate it shows up on the estimate details page.

Customers can only receive 5 types of automated notifications:
1. When a job or estimate is scheduled.
2. When you press the "on my way" button
3. When you press the "finish" button
4. When payment is made (they receive a receipt via email)
5. Any re-marketing emails or postcards that you (manually) set up

You control the daily "on my way" and "finish" messages (you do not have to press them).

When you create a new segment try "Copy to new segment" and all attachments will carry over.

Lastly, our chat team forwards feature requests to development so they can be considered for work. It's the best path to being worked on.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/09/2019
Richard H.
Owner, Certified Operator
Serviços meio ambientais, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
  • Overall Rating
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/02/2020

"Recommendation"

Comentários: I can only ditto what I have said above about this software and the company.

Vantagens: All R's Pest was looking for an updated and ease of use database system. We found this with Housecall Pro. The support and ease of use over the past year and a half have been outstanding. They are constantly looking for ways to improve their product which assists us in improving our service to our customers. The credit card service they provide is easy and convenient for our customers and our company. I highly recommend this company to any service company looking to update their software program. Additionally, posting our services when completed and our customers able to pay immediately at their convenience is an added aspect to this software.

Desvantagens: No complaints. We are looking, but they keep answering.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/02/2020