Rain Point of Sale

da Rain Retail Software

Quem usa o Rain Point of Sale?

O Rain atende a proprietários de empresas de varejo que desejam aumentar suas vendas online e na loja, além de melhorar a eficiência do sistema de estoque e da loja em geral.

Conheça o Rain Point of Sale

Rain é um sistema de ponto de venda e site de varejo baseado na nuvem. Com o Rain, seu estoque está sempre atualizado com o que é vendido online e na loja. A interface fácil de usar permite gerenciar clientes, fidelidade, aulas, reparos de equipamentos, pedidos de compra, relatórios, eventos de calendário, integração com Quickbooks e muito mais.

O pacote de marketing do Rain manterá você em contato próximo com seus clientes por meio de email marketing e marketing de mensagens de texto.

Suporte ilimitado para todos os clientes.

Rain Point of Sale - Informação

Rain Retail Software

https://www.rainpos.com

Fundada em 2008

Rain Point of Sale - Vídeo
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Rain Point of Sale - Visão geral de preços

O Rain Point of Sale não possui versão gratuita nem versão de teste grátis.


Versão gratuita

Não

Teste grátis

Não

Rain Point of Sale: implantação e suporte

Assistência

  • Horário comercial
  • Online

Implantação

  • Nuvem, SaaS, web

Formação

  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos

Recursos do Rain Point of Sale

  • Acesso para Celular
  • CRM
  • Gerenciamento de SEO
  • Gestão de avaliações
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de promoções
  • Gestão de várias lojas
  • Kits
  • Marketing de multicanal
  • Marketing por e-mail
  • Modelos
  • Segurança de dados

Ver lista completa de Plataformas de E-Commerce

  • Assinatura eletrônica
  • Gestão de comissões
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de vales-presente
  • Integração de comércio eletrônico
  • Leitura de códigos de barras
  • PDV para restaurantes
  • PDV para varejo
  • Perfis de conta de cliente
  • Programa de fidelidade
  • Várias localizações

Ver lista completa de Sistemas PDV

  • Carrinho de compras
  • Comércio móvel
  • Configurador de produto
  • Contas de clientes
  • Gerenciamento de SEO
  • Gestão de canais
  • Gestão de catálogos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de promoções
  • Marketing por e-mail
  • Programa de fidelidade

Ver lista completa de Software de E-Commerce para Pequenas Empresas

  • Acesso para Celular
  • Alertas/notificações
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de estoques de fabricação
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Identificação do produto
  • Kits
  • Otimização de estoques
  • Previsão
  • Relatórios e análise de dados

Ver lista completa de Software de Gestão de Estoque

  • CRM
  • Comércio eletrônico
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de comissões
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de mercadorias
  • Gestão de pedidos
  • Marketing por e-mail
  • Pedido por correio
  • Programa de fidelidade
  • Relatórios e análise de dados
  • Várias localizações

Ver lista completa de Software de Gestão de Varejo

  • Comércio eletrônico
  • Gestão de comissões
  • Gestão de descontos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de preços
  • Gestão de vales-presente
  • Leitura de códigos de barras
  • Rastreamento de devoluções
  • Rastreamento de vendas
  • Suporte de programa de fidelidade
  • Tela de toque

Ver lista completa de Software de PDV para Varejo

Rain Point of Sale - Alternativas

Mais alternativas ao Rain Point of Sale

Rain Point of Sale - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

4,2/5

Pontuação média

Praticidade 4,1
Atendimento ao cliente 4,1
Recursos 3,7
Relação qualidade/preço 4

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Roger N.
President
Música, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 07/02/2020

"Switched to Rain from Lightspeed"

Comentários: Overall pleased with RAIN and glad we made the switch. A bit more thought into easier workflow within the Register, Special Order and LayAway screens and it will be a force to reckon with. I was hoping for an easier eCom experience, but that is not what I received. Much like other POS Systems that offer an integrated eCom Site...building out the site and making it look the way we want doesn't follow the basic HTML buildout process. As a web developer for over 20 years...I find the eCom platform to be VERY challenging to use and often times VERY discouraging. I can see they worked hard to have the functionality be similar to other CMS Website Platforms (Wix, WordPress, etc), but it's too confusing to navigate effectively taking up valuable time.

Vantagens: Integrated Marketing
Automatic "pushing" of items to our Reverb.com Account
Lightweight on system resources on our iMac's

Desvantagens: Special Order Workflow is clunky and needs to be simplified. We've resorted to using the "Quote" option to better manage Special Orders and ring in total sales under a "Gift Card" first. That way when working with multiple vendors on a special order, we have easier use of customer funds when "finalizing" the deal.
Register is Average and would prefer ability to see cost of products on screen.
In Register - when scanning duplicate items they get entered as "new" line item versus adding to the SKU already input.
Can't us an IR Gun on an iPad when scanning incoming inventory or during inventory counts.
Layaway Screen has some great features, but workflow is a bit convoluted.
Website build out is horribly confusing and NOTHING follows traditional HTML processes. This was the same problem with Lightspeed's eCom platform - hard to work with and no sense of workflow.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 07/02/2020
Sam G.
Tech Manager and Chief Quilter
Artes e artesanato, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/01/2020

"Like Sew POS Review"

Comentários: Overall we are happy with Rain/Like Sew. It gives us an easy to manage Web front end for our store that behind the scenes in completely integrated with our Brick & Mortar operation. Improvements are still needed in many areas - the system is a work in progress regularly rolling our new and improved functionality.

Vantagens: We bought it for the seamless integration of Web and Brick & Mortar inventory management, sales and ease of use. It works very well for this purpose.

Desvantagens: It is ultimately POS and Inventory Management software with little Accounting functionality. Daily exports to QuickBooks or other software are required, with additional entries in the accounting s/w to accommodate accounting best practices, Taxes on Receiving orders, billing and other financial tasks not accommodated in Like Sew. There are still some issues with Sales, Shipping and Taxes in Canada, and there is no ability to set up multiple price levels internally

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/01/2020
Nate C.
Owner
Varejistas, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/11/2020

"Make the switch to Rain!"

Comentários: I also love being able to track repairs, replacing our previous hand written system. Priceless.

Vantagens: Having out POS integrated with our website and Reverb is key for us, especially during recent times of shut down.

Desvantagens: At times the system has quirks that are an annoyance to the user and is a low priority fix for developers.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/11/2020
Holly V.
owner/operator
Varejistas, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    1 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    2 /5
  • Atendimento ao cliente
    1 /5
  • Relação qualidade/preço
    2 /5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 17/11/2020

"Disappointed"

Comentários: It was a rough year and a half trying to operate a business with that many mistakes from their side.

Vantagens: I liked that the website and the inventory were combined. That people could see in real time what we had in stock and purchase online. That was nice and was one of the main features of why we went with Rain originally.

Desvantagens: We spent a lot of time and money on Rain POS. It was the first online computer software company we ever used for point of sale. I spent an entire year in 2017 logging our entire inventory, coming up with pricing and pictures and history on every item. We went live in 2018 and by April 2019 we were done with the contract side and we closed out the point of sale side by the end of that year. Their inconsistences within the contract module were too high. And every time we called in to tech support, all they could tell us what that there was a "glitch" in the system and they couldn't fix it within a timely manner. I really felt like I was losing the trust of my customers because of Rain's mistakes.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 17/11/2020
Noel S.
co-owner
Música, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/11/2020

"Noel Saucedo Co-owner"

Comentários: I have been a believer ever since i saw them at the Namm show.

Vantagens: The ease of this software is very important. Being a small business i really don't have an I.T department so you guessed it we all become the I.T department in our office. The templates are easy to fill out and get your online presence ready for your clients.

Desvantagens: The con is not a Rain problem it's not having the time on our side to complete at this moment.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/11/2020