BQE Core

Quem usa o BQE Core?

Empresas de serviços profissionais, inclusive arquitetos e engenheiros, contadores, contadores públicos certificados dos EUA, consultores de TI e de negócios, contratados do governo e profissionais jurídicos, entre outros.

Conheça o BQE Core

O BQE Core centraliza os dados financeiros e de projeto das empresas de serviços profissionais em uma plataforma na nuvem. Ao combinar gestão de projetos, controle de tempo e despesas, cobrança, geração de relatórios e ferramentas de gestão financeira, o Core facilita administrar a empresa de forma mais lucrativa. Ele organiza informações, automatiza tarefas repetitivas e permite passar mais tempo prestando serviços aos clientes do que gerenciando processos internos. Cadastre-se para uma avaliação gratuita de 15 dias.

BQE Core - Informação

BQE Software

http://www.bqe.com

Fundada em 1995

BQE Core - Vídeo
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BQE Core - Visão geral de preços

O BQE Core possui uma versão gratuita e oferece versão de teste grátis. Versão paga do BQE Core a partir de US$ 7,95/mês.


Preço inicial

US$ 7,95/mês

Versão gratuita

Sim

Teste grátis

Sim

BQE Core: implantação e suporte

Assistência

  • 24 horas por dia (representante ao vivo)
  • Horário comercial
  • Online

Implantação

  • Nuvem, SaaS, web
  • Celular - iOS nativo
  • Celular - Android nativo

Formação

  • Pessoalmente
  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos

Recursos do BQE Core

  • Cobrança e faturamento
  • Contabilidade fiduciária
  • Controle de despesas
  • Controle de horas
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de Emails
  • Gestão de calendários
  • Gestão de clientes
  • Gestão de conflitos
  • Gestão de contratos
  • Gestão de processos recursórios
  • Gestão de tarefas
  • Notas de caso

Ver lista completa de Ferramentas de Gestão de Casos Jurídicos

  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Ferramentas de colaboração
  • Gestão de carteira
  • Gestão de ideias
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de recursos
  • Gráficos de Gantt
  • Metodologias ágeis (Agile)
  • Modelos personalizáveis
  • Métodos tradicionais
  • Portal do cliente
  • Quadro kanban
  • Seguimento do custo até a conclusão

Ver lista completa de Ferramentas de Gestão de Projetos

  • Banco de dados de funcionários
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de tempo offline
  • Controle de tempo por celular
  • Cálculo de horas extras
  • Gestão do quadro de horários
  • Horas faturáveis e não faturáveis
  • Rastreamento de vagas e licenças
  • Registro automático de tempo
  • Taxas de cobrança múltiplas

Ver lista completa de Ferramentas de Gestão de Tempo

  • Cobrança e faturamento
  • Controle de horas
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de clientes
  • Gestão de projetos
  • Gestão do pessoal
  • Para empresas de CPA
  • Portal do cliente
  • Rastreamento de data de vencimento

Ver lista completa de Programas para Escritórios de Contabilidade

  • Administração de impostos
  • Cobrança e faturamento
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade de fundos
  • Contabilidade de projetos
  • Contas a receber
  • Controle de despesas
  • Empresas de contabilidade CPA
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de ativos fixos
  • Governo
  • Organizações sem fins lucrativos
  • Pedidos de compra

Ver lista completa de Sistemas de Contabilidade

  • Banco de dados de funcionários
  • Comentários de 360 graus
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de benefícios
  • Gestão de indenizações
  • Gestão de recrutamento e seleção
  • Gestão de tempo e comparecimento
  • Gestão do desempenho
  • Gestão do tempo livre
  • Incorporação
  • Perfil dos funcionários
  • Portal de autoatendimento
  • Seguimento dos candidatos

Ver lista completa de Sistemas de Recursos Humanos

  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de horas e despesas
  • Ferramentas de colaboração
  • Geração de propostas
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de carteira
  • Gestão de orçamentos
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recursos
  • Portal do cliente

Ver lista completa de Software de Automatização de Serviços Profissionais

  • Controle de horas
  • Elaboração de orçamentos e previsões
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Listas de materiais
  • Orçamentos e estimativas
  • Pedidos de mudanças
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Rastreamento do custo de produção
  • Relatórios de custos excedentes
  • Seguimento do custo até a conclusão

Ver lista completa de Software de Custos Laborais

  • Controle de despesas
  • Controle de horas
  • Faturação automática
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão da contabilidade
  • Gestão de calendários
  • Gestão de casos
  • Portal do cliente

Ver lista completa de Software de Faturamento Jurídico

  • Banco de dados de contatos
  • Calculadora de impostos
  • Cobrança de projetos
  • Cobrança por horas
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Faturamento de contingências
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação online
  • Gestão de agências de cobranças
  • Múltiplas moedas
  • Pagamentos móveis
  • Pagamentos online
  • Portal de cobrança
  • Processamento de pagamentos

Ver lista completa de Software de Faturação

  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Contabilidade fiduciária
  • Controle de horas
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gestão de calendários
  • Gestão de conflitos
  • Gestão de contratos
  • Gestão de processos judiciais
  • Gestão de tarefas
  • Portal do cliente

Ver lista completa de Software de Gestão Jurídica

  • Para vendas
  • Análise de dados preditiva
  • Assistente pessoal virtual (APV)
  • Automatização de processos e fluxos de trabalho
  • Chatbot
  • Para comércio eletrônico
  • Para o setor da saúde
  • Vários idiomas

Ver lista completa de Software de Inteligência Artificial

  • Acompanhamento de atividades
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de despesas
  • Controle de horas
  • Controle de horas pelo cliente
  • Controle de horas pelo projeto
  • Gestão de reembolsos
  • Rastreamento do projeto

Ver lista completa de Software de Tempo e Despesas

BQE Core - Alternativas

Mais alternativas ao BQE Core

BQE Core - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

4,4/5

Pontuação média

Praticidade 4,3
Atendimento ao cliente 4,6
Recursos 4,3
Relação qualidade/preço 4,5

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Robert c. M.
Business Development Director
Serviços jurídicos, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/04/2019

"Valuable software for billing at a law firm"

Comentários: Bill quick is a perfect solution to create invoices and be able to bill many different attorneys on different projects.

Vantagens: The ability to customize many of its features is great. You can setup and keep track of time associated
with various cases, clients, projects. There are so many reports that you can run to keep track of your spending. Able to export invoices to LEDES format. Able to import time from excel spreadsheet.

Desvantagens: It takes some time to learn the software, the tech support team was great in getting me up and running. If you want additional reports they have a custom report group but their cost is a bit high to modify reports. It looks a bit complicated but actually it is easy to use.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/04/2019
Laura S.
Principal
Arquitetura e planejamento, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/05/2020

"Core has been an integral in helping us to understand and grow our business"

Comentários: Overall experience has been great as we use Core for our integrated accounting, time/expenses, and invoices, and it has been integral in helping us to understand and grow our business in the first year.

Vantagens: A little over one year back as we started up our new business I was researching for the best accounting, time and expense tracking and billing software. I selected BQE Core because it had an intuitive interface, easy reporting and it was on cloud. For any startup business the cost is always a big factor, the fact that BQE Core was a fraction of other similar software packages was an added bonus! We use BQE for our integrated accounting, time/expenses, and invoices, and it has been integral in helping us to understand and grow our business in the first year. At every moment, I have the info available to understand my cash flow, liabilities and A/R all in one interface, which never would have been possible if I used other accounting software.

Desvantagens: In a separate excel doc I track our projected income and expenses for each two-week period so I can plan cash expenditure. If BQE had a feature to track overhead and projections in relation to billable work, that would really integrate all functionality in one software. Other than that, I don't have any suggestions for improvement.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/05/2020
Amy G.
Business Manager
Construção, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/10/2020

"BQE provides strong support for customizations"

Comentários: Overall experience has been nothing short of great. The strong support BQE offers for customization has resulted in effective time billing management but also leaves us with satisfied clients seeing their contracts clearly on a custom invoice based on their requirements.

Vantagens: Our company transitioned many years ago to BQE from a different software which was not as detail oriented as we needed for project budgets as well as client satisfaction on invoicing. Offering services to many different types of agencies - from federal to local government agencies to the private sector, each client requires a different level of detail on invoicing. In the past, we have found it very difficult to track time and transition those hours into a contract based invoice.

Desvantagens: Would like to see more streamlined and simplified process of client credits. Right now the only way is to have it has a retainer.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/10/2020
Stacy M.
Construção
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    3,5 /5
  • Praticidade
    2 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    5/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 30/06/2015

"BillQuick - A look at one year post conversion"

Vantagens: BillQuick is a powerful tool in tracking project time and expenses for professional services. We converted from 7 years of Quick Books data. Although the conversion and integration was not a seemless process, and the learning curve was much longer than originally anticipated, we are now tracking project profitability at a much higher level than we ever have before.
BillQuick Tech Support is fantastic. They are patient and knowledgeable, and we have received a lot of added value by having the Gold Care Tech Support package added onto our services. Additionally, we have invested quite a bit of extra money on having Bill Quick Customization Department write customized reports. Although the standard reports section is extensive, we were unable to find reports that gave us exactly the data we wanted to see. It's nice that this additional service is offered, but it would be nice for them to give us a handful of customized reports as part of the conversion process and then charge extra from there on out.

Desvantagens: The software is not as user-friendly as it could be. Some things are overly complicated and require detailed use before you understand the functionality of the software. It could not be more different that QuickBooks, and the transition for us was difficult. Personally, I highly underestimated the learning curve. In the beginning, we were only using BQ for time and expense logging and we maintained our Quick Books file for all other general accounting, which I would strongly discourage. Although the SYNC feature does work to sync data between programs, it is not a clean sync and much of it needed cleanup on either side of the sync. This was very frustrating. We just recently converted all of our general accounting in QB over to the Accounting portal in BillQuick. This has helped to have all of our financial records in one software system and our data is much more consistent. However, the "Accounting" portal is not perfect and there are a number of features that are lacking where QB has it all dialed in. Examples: 1) in looking at a vendor bill, there is no indication or PAID FLAT to see it has been PAID or not. To see if it is paid, I have to look at the previous checks. 2) In a report that lists all AP checks written for a particular time frame, there is no TOTAL at the end of the report. 3) BQ allows duplicate check numbers. (This is not a complete list, but the top 3 things that drive me insane.) These seem like basic accounting features and for them to not be included in an accounting software is frustrating. DISCLAIMER: we have not yet upgraded to BQ2015 and remain on BQ2014 for a while longer. My understanding is that BQ2015 has updated a number of accounting features, so I look forward to seeing if any of those issues are remedied.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 30/06/2015
Kerrie D.
Business Manager
Arquitetura e planejamento, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/07/2020

"Invoices have been easier to process compared to previous software"

Comentários: Overall experience is great. As mentioned we experiencing error free time tracking, billing and the presentation of invoices is far better.

Vantagens: We use the time, billing and accounting functions frequently and it has made my job a lot easier and smoother compared to tracking down expenses and time for the team members. Processing reports are simple as well. Less error of tracking time/expenses as compared to our previous software. Invoices are more accurate. Invoices look professional and clean.

Desvantagens: Cannot think of anything at this time. We are really enjoying the software

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/07/2020