Quem usa o Copper?

Empresas que procuram um CRM bonito, intuitivo e simples, que automatize tarefas repetitivas e integre-se às ferramentas que já usam (Gmail, calendário, documentos, planilhas).

Conheça o Copper

Copper (anteriormente ProsperWorks CRM) é o CRM n° 1 para usuários de aplicativos do Google. Copper integra-se perfeitamente à G Suite, elimina a entrada manual de dados e é superfácil de usar. Se você puder usar o Gmail, saberá como usar o Copper.

Junte-se a mais de 12.000 clientes que adoram usar Copper e comece a vender mais com as equipes de CRM hoje.

Copper - Informação

Copper

https://www.copper.com/

Fundada em 2013

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Copper - Visão geral de preços

O Copper não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Copper a partir de US$ 25,00/mês.


Preço inicial

US$ 25,00/mês

Versão gratuita

Não

Teste grátis

Sim

Copper: implantação e suporte

Assistência

  • 24 horas por dia (representante ao vivo)
  • Horário comercial
  • Online

Implantação

  • Nuvem, SaaS, web
  • Celular - iOS nativo
  • Celular - Android nativo

Formação

  • Pessoalmente
  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos

Recursos do Copper

  • Banco de dados do cliente
  • Geração de propostas
  • Gerenciamento de contatos
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de canais
  • Gestão de chamadas
  • Gestão de comissões
  • Gestão de contratos
  • Gestão de leads
  • Gestão de oportunidades
  • Gestão de vendas de campo
  • Gestão territorial
  • Indicadores de desempenho
  • Marketing por e-mail
  • Previsão de vendas
  • Rastreamento de recomendações

Ver lista completa de Sistemas de Automação de Vendas

  • Colaboração
  • Compartilhamento de arquivos
  • Controle de horas
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas

Ver lista completa de Sistemas para Agência de Publicidade

  • Acesso para Celular
  • Armazenamento de documentos
  • Cotizações e propostas
  • Geração de leads
  • Gestão de tarefas
  • Gestão territorial
  • Integração da automação de marketing
  • Integração de bate-papo interno
  • Integração de redes sociais
  • Lead Scoring
  • Marketing por e-mail
  • Segmentação
  • Sistema de calendário ou lembretes

Ver lista completa de Software CRM

  • Análise de dados do atendimento ao cliente
  • Bate-papo ao vivo
  • Catalogação e categorização
  • Controle de respostas por e-mail
  • Gestão do conhecimento
  • Indicadores de desempenho
  • Pesquisa
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento do suporte ao cliente

Ver lista completa de Software CRM Online

  • Agendamento
  • Cotizações e propostas
  • Gestão de contratos
  • Gestão de projetos
  • Gestão do pipeline de vendas
  • Previsão
  • Rastreamento de clientes

Ver lista completa de Software CRM para Construção

  • Armazenamento de documentos
  • Bate-papo ao vivo
  • Cotizações e propostas
  • Digitalização de cartão de visitas/crachás
  • Gestão de tarefas
  • Gestão territorial
  • Integração da automação de marketing
  • Integração de redes sociais
  • Lead Scoring
  • Previsão
  • Segmentação
  • Sistema de calendário ou lembretes

Ver lista completa de Software CRM para Pequenas Empresas

  • Alertas de imóveis
  • Correspondência de cliente e imóveis
  • Gerenciamento de contatos
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de leads
  • Marketing por e-mail
  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de recomendações
  • Segmentação

Ver lista completa de Software de CRM para Imobiliárias

  • Colaboração
  • Fornecimento de conteúdo
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de reuniões
  • Gestão de apresentações
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de leads
  • Gestão de metas e cotas
  • Gestão de propostas
  • Gestão do desempenho
  • Para organizações e equipes de vendas

Ver lista completa de Software de Dinamização de Vendas

  • Banco de dados de contatos
  • Contatos compartilhados
  • Ferramentas de prospecção
  • Gestão de leads
  • Gestão do pipeline de vendas
  • Importar/exportar contatos
  • Pesquisa e filtro
  • Rastreamento de interações
  • Segmentação

Ver lista completa de Software de Gestão de Contatos

  • Captura de leads
  • Distribuição de leads
  • Ferramentas de prospecção
  • Gestão de campanhas
  • Gestão do pipeline
  • Lead Nurturing
  • Lead Scoring
  • Rastreamento de fonte
  • Rastreamento de interações
  • Segmentação de leads

Ver lista completa de Software de Gestão de Leads

Copper - Alternativas

Mais alternativas ao Copper

Copper - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

4,3/5

Pontuação média

Praticidade 4,5
Atendimento ao cliente 4,3
Recursos 4,1
Relação qualidade/preço 4,1

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Escreva uma avaliação!
Scott G.
General Manager
Serviços e tecnologia da informação, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/07/2020

"The CRM for sales team on Gsuite"

Comentários: I've used a lot of CRMs, from Salesforce to Pipedrive. Copper is hands down the best. Easy to use, easy for the team to adopt but still very powerful under the hood.

Vantagens: Automated data entry. Pre-populates a lot of my contacts data so adding new leads is a simple point and click.
The gmail integration is amazing. I can get a clear picture of my entire relationship from where I work - gmail.
Im really starting loving the workflow automations and cool calculated fields I can make now.

Desvantagens: I'd like to see a better native integration with an email automation software

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 01/07/2020
Luis manuel F.
VP Of Sles
Serviços ao consumidor, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/06/2020

"Copper nos ahorra tiempo"

Comentários: La apropiacion de la herramienta en el equipo de trabajo nos permitido entender los datos comerciales que a su vez nos permitio mejorar las ventas

Vantagens: La integracion con Gsuite nos ahorra tiempo teniendo todo en un sola pantalla nos permite actualizar el CRM mientras trabajamos en el correo electrónico

Desvantagens: Lo que mas me gusta es lo simple de la herramienta pero es super robusta

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/06/2020
Arthur thomas M.
BDR
Publicidade e marketing, 11-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    3 /5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 11/02/2021

"Copper CRM"

Comentários: The overall product was okay to use and to served its purpose as far as a CRM.

Vantagens: The basic system for tracking and managing clients was very useful. It was easy to maintain and keep notes as far as contact information.

Desvantagens: I did not like the fact that it was hard to return to the same spot of working if one was accidentally logged off or if one forgot their place, such as when one would update the system with a specific contact.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 11/02/2021
Bob J.
owner
Seguros, 11-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    2 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    1 /5
  • Atendimento ao cliente
    1 /5
  • Relação qualidade/preço
    1 /5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 22/11/2016

"Extremely Limited"

Comentários: Tried PW for my insurance biz. It was a total waste of time. It took 20+ hours to set up for my business and did very little to help organize contacts/meetings/notes as I required. Also needed to be able to filter/search for data. Overall, it lacked customization. Wanted to add custom fields like birthdates. This proved impossible, as the date field required input via pop up calendar, so you'd have to click through every month to get back to January 1 1965. I talked to their support people for a total of 3 hours and the conclusion of it all was "the software can't do that and we're not going to implement that unless a ton of people ask for it." That should have been a red flag because it just got worse. Importing data is super annoying. If you have a google sheet you want to import, you have to download it as a CSV then re-upload it, and hope the fields match up. It also adds a bunch of tags to crap that makes a huge data mess you end up wasting hours to fix. The dashboard is a total waste of space. There is no useful information. The People section is basically a glorified Excel spread sheet. When you export your data it grabs the fields, but leaves all of the activity notes behind, so you cannot back those Custom filters are another massive failure. If you want to filter by X but exclude everyone who already has Y, it's impossible. I think an undergrad designed this system because it lacks advanced features severely. If you want to set up a daily to-do queue, forget it. You might as well use paper checklist or a spreadsheet. Another major problem is that it will pull info out of your google contacts and if you check the box for Sync with Contacts, it will completely destroy your hardwork in contacts. It deletes data out of fields, such as addresses and phone numbers. You have to pay for another software called Pieworks to fix that, but it's also terrible. A simple basic feature that should be included is not, and you have to pay yet another monthly sub for something really stupid that should be there. It has an app for android, and it was convenient when out of the office. You can pull up the contact and if you just had a meeting with them, dictate the notes into logging a meeting. If you need to call them, just tap their phone number, and at the end of the call PW is already logging your call, just enter the notes about topics of discussion. However, the app needs improvement in terms of the dashboard, such as calendar and to do list like a call queue or other service tasks. You have to submit tickets for every little thing. It's extremely annoying and waste of your time. I decided to cancel this, pulled all of my data out of PW and set it up in a spreadsheet. PW is barely more than a spreadsheet with a pretty interface. It's not worth the money. You might as well use something free -- or spend the money and get a real CRM with all the features you really need.
They will not let you cancel. There is no place to remove your billing information or cancel your plan. You have to submit a ticket and hope they answer it, but more likely, they'll ignore it because they are a greedy company that ignores the requests users make on their website for changes.
They claim they are the CRM google uses, but that's not true. This is a very immature piece of software that cannot handle a serious business with specialized needs. They may have partnered with

Vantagens: Interface is OK but needs improvement. The app was convenient, but needs a better dashboard.

Desvantagens: High cost, lack of customization and features. Have to submit tickets for any help. Lack of training videos.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 22/11/2016
Pressilla D.
Broker
Seguros, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 28/11/2020

"Good for Start Ups"

Comentários: Using Copper was a great start when my business was just starting up. The features are good but basic. It's worth the value for the money. But as my business expanded I needed more features and integration that it did not offer.

Vantagens: I used copper for over 6 months before switching to another CRM. It was fairly easy to use. It integrated nicely with G-suite and my task reminders were always on point. I was able to use the pipeline easily for tracking progress within deals and the managing the contacts was quite easy as well.

Desvantagens: It didn't integrate with Facebook which was one of my main channels for advertising. It didn't integrate with my phone system which is probably the biggest reason that I switched to another CRM.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 28/11/2020