Aha!

Aha!

da Aha! Labs

Quem usa Aha!?

More than 250,000 users worldwide trust Aha! to set brilliant strategy, capture customer ideas, create visual roadmaps, and manage breakthrough marketing programs.

O que é Aha!?

Aha! is the world's #1 roadmap software. We help more than 5,000 companies and 300,000 users create strategic plans. The company was founded in 2013 by Silicon Valley veterans and product management experts Brian de Haaff and Dr. Chris Waters. Aha! is one of the fastest-growing software companies in the U.S. The company is self-funded and profitable, with an entirely remote team. Learn more at www.aha.io.

Aha! - Informação

Aha! Labs

https://www.aha.io

Fundada em 2014

Aha! - Preços

Aha! não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Veja mais informações sobre preços do Aha! abaixo.

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Online

Recursos do Aha!

Ferramentas de Gestão de Projetos
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Ferramentas de colaboração
Gestão de carteira
Gestão de ideias
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Modelos personalizáveis
Métodos tradicionais
Portal do cliente
Quadro kanban
Seguimento do custo até a conclusão
Classificação de ideias
Colaboração
Enquetes e votações
Fluxo de trabalho de avaliação
Gamificação
Gerenciamento de comentários
Ideação e crowdsourcing
Linhas de discussão
Monitoramento da participação
Seguimento de tendências
Criação de trajetórias
Definição e seguimento de objetivos
Elaboração de orçamentos e previsões
Gestão de ideias
KPIs
Modelagem e simulação
Painel
Planejamento de cenários
Quadros de resultados
Atributos definidos das partes interessadas
Colaboração
Gestão de mudanças
Gestão de tarefas
Priorização
Relatório
Seguimento de status
Aceita o método Scrum
Controle de horas
Controle de marcos
Criação de trajetórias
Ferramentas de colaboração
Gestão de tarefas
Monitoramento do KPI
Múltiplos quadros
Planejamento de projetos
Priorização
Rastreamento de dependências
Controle de desempenho
Desempenho do servidor
Diagnóstico da causa raiz
Diagnósticos completos de transações
Ferramentas de diagnóstico
Gerente de linha de base
Gestão de recursos
Rastreamento de transações individuais
Aceita o método Scrum
Apto para a metodologia ágil
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Gestão de carteira
Gestão de edição
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão de tarefas
Gestão de testes e controle de qualidade
Priorização
Quadro de referência de produtos
Rastreamento de erros
Rastreamento de percentual de progressão
Seguimento de status
Gerenciamento de comentários
Gestão de objetivos
Monitoramento do KPI
Monitoramento do progresso
Painel personalizável
Planejamento estratégico
Controle de defeitos
Controle de versões
Controle do nível do administrador
Gerenciamento do nível do usuário
Gestão de lançamento
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Planejamento de iterações
Rastreamento de casos de teste
Revisão de requisitos
Gerenciamento de documentos
Gestão de conformidade
Gestão de dados do produto
Gestão de fornecedores
Gestão de mudanças
Gestão de projetos
Gestão de requisitos
Gestão do design
Rastreamento do custo
Colaboração
Controle de horas e despesas
Controle de marcos
Gestão de carteira
Gestão de edição
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão de tarefas
Painel
Planejamento de projetos
Seguimento de status
Alertas/notificações
Automação dos processos comerciais
Colaboração
Controles/permissões de acesso
Gestão das regras comerciais
Gestão virtual do fluxo de trabalho
Mapeamento de processos
Modelagem de processos & Design
Rastreamento de mudanças do processo
Colaboração
Coleta de comentários
Controle de marcos
Gestão de ideias
Gestão de lançamento
Gestão de recursos
Gestão de requisitos
Gestão do fluxo de trabalho
Priorização
Quadro de referência de produtos
Alertas/notificações
Arrastar e soltar
Controle de marcos
Código de cores
Gestão de tarefas
Modelos
Monitoramento de capacidades
Monitoramento do progresso
Rastreamento de dependências
Ferramentas de colaboração
Gestão de modelos
Gestão de orçamento
Gestão de recursos
Gestão de tarefas
Gráficos de Gantt
Metodologias ágeis (Agile)
Monitoramento do progresso
Métodos tradicionais
Priorização
Quadro kanban
Rastreamento de data de vencimento
Análise de dados preditiva
Calendário de marketing
Colaboração
Criação de trajetórias
Definição e seguimento de objetivos
Ferramentas de apresentações
Gestão de despesas
Gestão de projetos
Orçamentos/Previsões
Planejamento de mídia
Arrastar e soltar
Colaboração
Controle de marcos
Gestão de requisitos
Gestão do fluxo de trabalho
Importar/exportar conteúdo
Priorização
Apresentação de lançamento
Assistente passo a passo
Colaboração
Compartilhamento social
Gestão de arrecadação de fundos
Gestão de investidores
Modelos financeiros
Modelos para planos de negócios
Painel
Projeções financeiras

Aha! - Avaliações

Exibindo 5 de 244 avaliações

Geral
4.7/5
Praticidade
4.4/5
Atendimento ao cliente
4.8/5
Recursos
4.7/5
Relação qualidade/preço
4.6/5

Aha is the only game in town

Avaliado em 05/02/2020
Sherri A.
Product Manager
Serviços e tecnologia da informação, 10.001+ funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
5/5
Atendimento ao cliente
5/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We tested and demo'd all of the top-rated pieces of software that call themselves Product Management Software. Nothing compares to Aha, in my opinion, it is the only software that offers all of the key features I need. There are definitely a few tweaks that could be made, but nothing else even comes close to this tool. I am very happy with it.

Vantagens: It is made by Product Managers for Product Managers
It has features around the vision and strategy of the company
There is clear separation between ideas and features
There are Personas that can be attached to ideas and features
There are goals and strategies
There are areas to store your files
You can create shareable presentations that update dynamically
You can build wireframes within the tool
You can house everything you need as a Product Manager is one locations
The support is amazing
Integrates with JIRA

Desvantagens: I find it difficult to find what I am looking for in the knowledge base
Some of the features are not very intuitive to use
There are a few features I would like to see added

A Great Tool to Drive Product Management with Coherent and Focused Product Strategy

Avaliado em 06/01/2020
Geoff H.
Chief Product Officer
Software, 2-10 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
5/5
Atendimento ao cliente
4/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We use Aha! to manage and optimize our product management for development of Enterprise software.

Vantagens: I first used Aha! four or five years ago - and it was good then, but has come a long way. I really like how Aha! brings together the why of product strategy with the how of product management. It enables our team to collaborate, stay informed, share, and stay on track in these areas in ways that are very difficult to do with JIRA alone, or some combination of product specifications and JIRA. It's intuitive and the support is very responsive, knowledgeable and friendly. There is a lot of customization possible, although I have not dipped into that much yet. But it is clear that as the size and scope of our development organization and product line grow that Aha! has everything needed to manage, prioritize & focus our efforts. Integration with Atlassian JIRA is also strong and a good option. We looked at only using Aha! - including for managing our development tickets & sprints - but that is not a fit at this point. Keeping the clutter & detail of all the workstream & ticket management for development separate is a better solution. I definitely recommend Aha as best in class for product management.

Desvantagens: The one major improvement that I see is the need for some type of Knowledge Base / Documentation tool set similar to Confluence. Write now, I find that I have to keep meeting notes in separate documents, as these will tend to cover multiple tickets, and have other work to assign tasks and so on. With Confluence + JIRA, you can both document meetings and develop specifications in one place, and then link this to all of the tickets that are related.

The standard for Product Management tools

Avaliado em 05/02/2020
Jeffrey R.
Customer Success Manager
Automação industrial, 2-10 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
5/5
Atendimento ao cliente
5/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: I am now using Aha! in my 3rd company. One was enterprise SaaS focus, one was a 70 person team and now as a bootstrapped start-up. Each experience has been very positive. I've been able to accomplish what I need without a lot of fuss or distraction.

Vantagens: Aha! is a great canvas to organize your business, product and customer journey. You can take many of the miscellaneous thoughts you have rattling around in your head, and the many post-it notes you have scattered around your office and put them to use in an organized way. It is hard to emphasize the importance of seeing your ideas and tasks written down and prioritized. Aha! makes it easy to articulate your goals and initiatives in a way that is compelling. Then when feature requests come in (as they inevitably will) you have a canvas for deciding how a request compares against the priorities and compared to other requests. It helps you and your stakeholders come together, discuss and come to a consensus on 'what should we build next.'
Another think that I love is the fact that Aha! team does not have a sales function. Instead the platform has invested in a top notch customer support team who will help you customize and build out your plans. They help with introductory, small and big projects.

Desvantagens: Can't think of any specific shortcomings. The platform is very deep and customizable so it can grow with your team's needs.

Don't recommend. Read review for details..

Avaliado em 06/08/2019
Raf A.
Product Marketing
Transporte rodoviário e ferroviário, 501-1.000 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
3/5
Geral
2/5
Praticidade
2/5
Recursos e funcionalidades
1/5
Atendimento ao cliente
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Would never recommend.

Vantagens: Cool logo. Good space to house personas and competitor analysis.

Desvantagens: In the initial onboarding process I would contact customer support for clarity, seeing as how I've never used such a software. I had one phone call, fairly short. I was later tasked with sole responsibility for the software - evangelizing and coaching others on how to use it. When I reached out to support for more clarity, the reps did EVERY possible not to get on a call with me. They would email me back every other day - directing me to instructional videos - refusing to get on the phone. I needed to integrate with Jira, "Please HELP!!??"- guess what? "We have some videos that can help you. Awful support. As well, not very user friendly, not customizable, and just down right inferior cosmetically.

All around great tool for product strategy - the "why" behind the roadmap

Avaliado em 15/01/2020
Susu A.
Product Manager
Hospitais e Saúde, 501-1.000 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5/5
Praticidade
4/5
Recursos e funcionalidades
5/5
Atendimento ao cliente
5/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: I used Aha previously as well as just getting started with it at my current employer. After using Aha, you will never want to go back to the chaos of PowerPoint, Excel, MS Teams, Sharepoint, etc. I have had nothing but great experiences with the Aha team, both during the trial period and once we became a customer.

Vantagens: - Easy to use and learn
- Excellent support team, knowledgeable and responsive (all former product managers!)
- Several templates to choose from, or create your own
- Well defined structure for strategy, vision, goals and initiatives - single source of truth for the Product team
- Easy to share content with stakeholders
- Highly configurable to our organizations terminology and product hierarchy

Desvantagens: - The presentation capabilities are somewhat rudimentary (formatting, graphics)
- Limited ability to support the Jobs-to-be-Done methodology (there are ways, but it's a bit of a square peg in a round hole)
- Embedded tables aren't sortable so it's a bit like older versions of Confluence