15 anos ajudando empresas brasileiras
a escolherem o melhor software

Conheça Shipedge

O Shipedge é uma solução de cadeia de fornecimento baseada na nuvem, que ajuda armazéns de operadores logísticos, centros de distribuição e empresas de comércio eletrônico a executar operações omnicanal de atendimento de pedidos com eficiência.

Automatize canais em toda a cadeia de fornecimento (canais de venda, fornecedores e transportadoras) e tenha um aplicativo móvel de leitura de código de barras, uma loja com taxa automática de envio e um módulo para devoluções e trocas.

O Shipedge começou como um e-tailer e se transformou em um operador logístico. O sistema foi desenvolvido para resolver dificuldades bem conhecidas.

Quem usa Shipedge?

Logística externa (operadores logísticos), armazéns de atendimento de pedidos, centros de distribuição e empresas de e-tailer/comércio eletrônico com os próprios armazéns.

Onde o Shipedge pode ser implantado?

Baseado na nuvem
Instalação local

Sobre o fornecedor

  • Shipedge
  • Localizado em Durham, EUA
  • Fundado em 2008

Suporte do Shipedge

  • Suporte por telefone
  • Assistência 24/7
  • Bate-papo

Países disponíveis

Alemanha, Argentina, Arábia Saudita, Austrália, Bolívia e outros 44

Idiomas

espanhol, inglês

Preço do Shipedge

Preço inicial:

US$ 500,00/mês
  • Sem versão grátis

O Shipedge não possui uma versão gratuita. Versão paga do Shipedge a partir de US$ 500,00/mês.

Sobre o fornecedor

  • Shipedge
  • Localizado em Durham, EUA
  • Fundado em 2008

Suporte do Shipedge

  • Suporte por telefone
  • Assistência 24/7
  • Bate-papo

Países disponíveis

Alemanha, Argentina, Arábia Saudita, Austrália, Bolívia e outros 44

Idiomas

espanhol, inglês

Vídeos e imagens do Shipedge

Shipedge Software - 1
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Vídeo do Shipedge
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Recursos do Shipedge

  • Alertas/notificações
  • Atendimento do pedido
  • Auditoria de inventário
  • Banco de dados de contatos
  • Catalogação/Categorização
  • Cobrança e faturamento
  • Compras e recebimento
  • Controle de estoque
  • Criação de lista de materiais
  • Cálculo do preço de envio
  • Código de barras/RFID
  • Dados em tempo real
  • Envio aéreo
  • Etiquetas de remessas
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão 3PL
  • Gestão da qualidade
  • Gestão de Pedidos em Espera
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de entrega
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques de fabricação
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de importação/exportação
  • Gestão de itens
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de recebimento e armazenamento
  • Gestão de remessas
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Gestão de transportes
  • Identificação do produto
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Kits
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Listas de materiais
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de estoques
  • Painel de atividades
  • Para logística de terceiros (3PL)
  • Pedidos recorrentes
  • Pesquisa e filtro
  • Planejamento de vendas e operações
  • Previsão
  • Previsão da demanda
  • Rastreamento de pedidos
  • Rastreamento de remessas
  • Rastreamento do custo
  • Registro de pedidos
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Reposição de estoque
  • Seguimento de status
  • Sincronização em tempo real
  • Transporte terrestre
  • Várias localizações

Alternativas ao Shipedge

O 3PL Central ajuda os clientes a desenvolver seus negócios para melhor atender aos clientes, operar com mais eficiência e crescer mais rapidamente.
Fazer isso acontecer todos os dias é a mágica das operações. Pessoas especializadas e software eficaz. Entre em operação em 6 semanas ou menos.
Software de gestão de encomendas, envio e estoques. Adequado para comércios varejistas, atacadistas, transportadores de encomendas, distribuidores e fabricantes.
Solução de ERP moderna e completa: contabilidade, distribuição, CRM e muito mais. Software como serviço (SaaS na sigla em inglês) ou em seus servidores. Inclui dispositivos móveis; preço não é por usuário.
A NetSuite, o ERP na nuvem número 1 do mundo, lhe dá a visibilidade e o controle que você precisa para tomar decisões inteligentes e crescer com confiança. Saiba mais sobre o NetSuite
O Cin7 oferece gestão de estoques e automação de pedidos e produção para o armazém/operador logístico (3PL na sigla em inglês) para qualquer canal de vendas B2B/B2C que você usar.
Conjunto de aplicativos integrados de código aberto para CRM, ponto de serviço, sites, comércio eletrônico, vendas, contabilidade, armazéns, RH, marketing e muito mais.
O ERPAG é um serviço de nuvem de ERP que abrange todos os processos de negócios de empresas de pequeno e médio porte. Saiba mais sobre o ERPAG
Criado para empresas menores (5 usuários no mínimo a 79 US$ por usuário/mês), a BizAutomation executa todos os seus departamentos a partir de um único conjunto de negócios na nuvem.

Avaliações do Shipedge

Pontuação média

Geral
4,4
Praticidade
4,6
Atendimento ao cliente
4,4
Recursos
4,5
Relação qualidade/preço
4,2

Avaliações por tamanho de empresa (funcionários)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontre avaliações segundo pontuações

5
86%
1
14%
Jennifer
Jennifer
Strategic Operations Consultant, EUA
Usuário do LinkedIn Verificado
Logística e cadeia de fornecimento, 2–10 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação

Great value, great product!

5,0 há 5 meses

Comentários: Choosing the right WMS provider is a difficult decision. Having not heard of ShipEdge before, I was skeptical when I set up that initial call, however was immediately intrigued after learning about the product. I scoped 20+ providers over about a 6 week period and never took ShipEdge off the top of my list. Their offerings and pricing are perfect for our business and I'm so glad we made the decision to move forward with them. The training videos for onboarding were really helpful tools I could reference back to whenever needed (the robot like voice could use a makeover, though) and complete at my own pace. I appreciate the response time whenever I have questions and feel truly supported by the ShipEdge team. I'm truly grateful to have them as partners as we scale our growing 3PL business!

Vantagens:

We needed a pretty straightforward product for our boutique 3PL startup. ShipEdge offered simple and easy to use solutions for our business. The app for mobile device is easy to use, as is the desktop app. They allow the user to onboard new clients which is a huge win, as typically WMS providers do this on their end (at an added cost of course). The OMS functions for our clients to utilize is also a huge win, as most are small businesses with limited resources for managing their inventory. It's been wonderful to move them from manual Excel tracking to an easy to use system! The support of the implementation team has also been wonderful, they're quick to respond and are able to advise on the best solutions for our business. The sales process also stood out to me as the sales manager was NEVER pushy- unlike other potential vendors who reached out via phone or email as much as daily. I appreciate them letting the product speak for itself and not trying to pressure me into making a decision with "limited time" discounts and the like.

Desvantagens:

Truly, no cons at this time. It's a straightforward system and the team is open to feedback if we ever have any.

Alternativas consideradas anteriormente: 3PL Warehouse Manager

Razões para mudar para o Shipedge: ShipEdge checked all of the boxes for what we needed to serve our clients. The pricing is wonderful, there is a huge value here. The other products we had narrowed it down to were very respectable, however between the pricing and the customer facing OMS, ShipEdge really couldn't be beat.

Resposta do Shipedge

há 5 meses

Jennifer, Thank you for your valuable feedback! It's a pleasure to work with you and we're thrilled to be able to provide you with the tools and solutions you need to run your 3PL. We appreciate your recognition of our implementation team's support and the value we offer at a competitive price. We're committed to your success and look forward to being your continued trusted partner as you scale your business.

Jeffrey
Warehouse Foreman, EUA
Armazéns, 2–10 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação

Game Changer!

5,0 há 5 meses

Comentários: It has been very helpful in helping our company deliver more for our clients and not putting the stress on our backs.

Vantagens:

Ship Edge has simplified and sped up our production by giving us key visuals for items so there is no more hunting down and second guessing if you're grabbing correct product by providing us with images of the product.

Desvantagens:

Would be cool if there was an option to use a general app for my personal mobile device to check inventory.

Resposta do Shipedge

há 5 meses

Jeffrey, Thank you for your feedback! We're glad to hear that our software has made it easier for pickers in your warehouse to ensure they're selecting the right item. We do have a mobile app developed for Android for warehouse functions such as inventory control, cycle counts, replenishments, etc. Please let your implementations manager know if you need help with setting this up.

Paola
manager, Itália
Artes e artesanato, 2–10 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

good for orders managent

5,0 há 2 meses

Vantagens:

it's a real help to manage all the steps of online commerce like invoicing,labelling and shipping

Desvantagens:

i would love to have the possibility to use it also in my mobile device

Jeffery
Leadership, EUA
Impressão, 201–500 funcionários
Usou o software para: 1 a 5 meses
Fonte da avaliação
Fonte: SoftwareAdvice

Disaster. Moving to another solution.

1,0 há 6 meses

Comentários: Horrible.

Vantagens:

Our decision to move on from Ship Edge.

Desvantagens:

They ghosted us after taking our money for customization.

Resposta do Shipedge

há 5 meses

Jeffery, Thanks for sharing your feedback. We understand your frustration and disappointment with your custom project and apologize for any inconvenience this caused. Throughout the project, we encountered challenges in providing exact estimates due to the evolving nature and scope of your requirements, leading to an impact on the timeline and delays. However, we made every effort to adapt and accommodate these changes to deliver a solution aligned with your needs. While there was a brief period of time when communication was limited, we have remained in frequent contact to ensure that concerns were addressed and provided updates on our progress. We value your partnership and have dedicated our resources to completing the remaining aspects of the project. With the customization near completion and most features delivered before the target date, we believe it could still be a genuine asset to your business. We are happy to continue discussions regarding implementing this project.

Luis
Director of eCommerce, EUA
Usou o software para: Não especificado
Fonte da avaliação

I have been customer for years and consider their tools an important part of our success

5,0 há 8 anos

Comentários: The software was designed to automate cross channel order entry into 3PL fulfillment warehouses. They moved warehouses a few times, but because everything was handled online through Shipedge it was barely noticeable. The software helps automate operations with business rules and lots of translators to make our lives easier. We worked with many Order Management Systems and the staff found this one the easiest to manage. There is a lot of power under their simple approach to Order Management. Additionally they have integrated our suppliers, for just in time inventory and also for drop-shipping. We had hundreds of thousands of SKU variations and a very complicated setup with three marketplace, including ebay, Amazon and Rakuten plus many partner websites, our old yahoo store and a heavily customized magento. Shipedge was the easiest part and what helped us unify all our sales. Great team supporting their software.

Resposta do Shipedge

há 8 anos

Thanks Mr. Arce for your kind words. We are happy to have you as a client of ours over the years and hope that our relationship will continue to grow. As your business continues to grow Shipedge will continue to have the capabilities and functions you need to succeed. Thanks again