Quem usa o ISL Light Remote Desktop?

O software ISL Online tem a confiança de empresas de TI de todos os tamanhos, em todos os setores, especialmente TI, saúde, universidades, bancos e governos. Os mercados mais fortes são Japão, Europa e EUA.

Conheça o ISL Light Remote Desktop

ISL Light é uma solução de desktop remota baseada na Internet que permite acessar e controlar qualquer computador com Windows, Mac ou Linux em segundos, a partir de qualquer computador ou dispositivo móvel ou fornecer suporte técnico específico para usuários de dispositivos móveis. Licença para diversas plataformas, segura, com compartilhamento de tela em alta velocidade, baseada na nuvem ou no local.
As sofisticadas opções de personalização permitem que você renomeie o software para identidade corporativa própria e aplique medidas de segurança avançadas.

Detalhes do ISL Light Remote Desktop

ISL Online

https://www.islonline.com/

Fundada em 2003

Preço do ISL Light Remote Desktop

O ISL Light Remote Desktop não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis.

Versão gratuita

Não

Implantação

Computador - Mac

Nuvem, SaaS, web

Computador - Windows

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do ISL Light Remote Desktop

Ferramentas de TI
Agendamento de manutenção
Auditoria de problemas
Controle e acesso remoto
Controles/permissões de acesso
Gerenciamento de correções
Gestão de capacidades
Gestão de conformidade
Gestão de estoques
Gestão de licenças
Bate-papo em tempo real
Compartilhamento de arquivos
Compartilhamento de tela
Ferramentas de diagnóstico
Gravação de sessão
Questionários e feedback
Transferência de sessão
Alertas/transferência
Armazenamento de documentos
Bate-papo em tempo real
Comunicação multicanal
Gestão da base de conhecimento
Gestão de ativos de TI
Gestão de tíquetes
Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
Imagem de marca personalizável
Integração de e-mail
Portal de autoatendimento
Rastreamento de interações
Roteamento automático
Supervisão de rede
Captura de tela
Compartilhamento de tela de celular
Compartilhamento de tela segmentada/bloqueada
Compartilhamento de tela/navegador
Espelhamento de tela
Ferramentas de anotação/desenho
Gestão de controle de apresentações
Gravação de tela
Acesso a múltiplos monitores
Acesso para Celular
Acesso remoto
Bate-papo em tempo real
Colaboração
Compartilhamento de tela
Controle do acesso
Ferramentas de diagnóstico
Gravação de tela
Impressão remota
Relatórios e análise de dados
Resolução de problemas
Transferência de arquivos
Acesso remoto
Assinatura eletrônica
Bate-papo ao vivo
Chat com vídeo
Colaboração
Conferência virtual
Gerenciamento de reuniões
Gestão de tarefas
Monitoramento da atividade dos funcionários
Rastreamento de fuso horário
Softphone
Suporte remoto

Avaliações do ISL Light Remote Desktop

Exibindo 5 de 208 avaliações

Geral
4,8/5
Praticidade
4,7/5
Atendimento ao cliente
4,7/5
Recursos
4,6/5
Relação qualidade/preço
4,5/5
Christian M.
CEO
Serviços e tecnologia da informação, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/05/2019

"Solid alternative to Teamviewer"

Comentários: It was a positive experience for us so far. The software allows us to provide a professionally looking remote support service to mostly new and unknown users.

Vantagens: We've just renewed our license for the third year. We're using it to provide remote tech support for our customers and it never let us down so far. Our support staff likes working with it. Certainly not looking back to Teamviewer again.

Desvantagens: Two relatively small issues with it, last time we checked:
1. The chat identifies our staff as "Desk" and there is no way to change this. In TeamViewer we could set our identification to whatever we wanted (We had it set to "Firstname Lastname - Company" for clarity and personal touch).
2. It uses the chat like a log, so everything that happens while we're connected gets logged in the chat, and we feel it's difficult to carry on a conversation with someone with log output cluttering the chat.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/05/2019
David S.
Technical Manager
Serviços e tecnologia da informação, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/01/2020

"Great product that works!!!"

Vantagens: This is a great product that just works, no messing, we give the customer the session code, connects very quickly and we can support our client's needs quickly and easily. I can set up unattended access so I can remote into my clients after they have gone home to fix issues so they don't have any downtime.

Desvantagens: The only thing I have an issue with the software is when I am justing it on my tablet to give remote support, I am unable to pause it on the app or have multiple sessions open. I can do this on the desktop no problem.

Resposta dos fornecedores

por ISL Online em 10/02/2020

Thank you for your review!

Regarding the pausing of sessions on mobile devices - this is currently not possible. However, we have created a feature request ticket (internal ID REQ-1948) for this functionality to be developed and integrated.

I suggest you subscribe to our newsletter, follow our blog and social channels, so you'll be notified on the progress.

Best, ISL Online Team

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 30/01/2020
Kris K.
Chief bottle washer
Segurança de rede e informática, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/06/2020

"Great software"

Vantagens: Using the self hosted you get all of the features that competing software charges double yearly vs the cost of purchase.

Desvantagens: The webinar function does not work properly. I would very much like to use this but it has not been maintained to deal with new security restrictions at the OS level.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/06/2020
Matjaž D.
Support/Development
Eletrônicos, 2-10 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    1/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    2/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/07/2019

"ISL Light"

Comentários: We mostly support people in the USA, Denmark, Arab emirates.

Vantagens: slo support, multiple monitor connect is nice

Desvantagens: I can not prepare a remote access in advance. I have to open software, generate session ID and then wait a really long time for the installer to tell the customer to download it. Generating link is nice, but I still need to be there at the beginning.
It is really confusing whenever session drops, sometimes it reconnects and writes some data into chat window? why chat window?
Whenever you have chat open and remote and also file transfer it is really hard to manage all those windows.
Audio chat would also be nice.
Connecting to some remote in Arab Emirates can take up to 5 minutes.
Having multiple administrators use the same Session ID would be also a nice feature.

Resposta dos fornecedores

por ISL Online em 03/09/2019

"Audio chat would also be nice. "
Audio chat in an active session is possible.
You can check out the following guide which will show you how to use it: https://help.islonline.com/37390/230353

"Connecting to some remote in Arab Emirates can take up to 5 minutes. "
Long connection times can be caused by a number of reasons (network issues, ports unavailable, ...) If you can reproduce this issue, we can help you see the exact reason why the connections take a long time. You are most welcome to visit our live chat so we can connect to one such computer and check the issue.

"Having multiple administrators use the same Session ID would be also a nice feature."
Since the session code (Session ID) contains a lot of important information about the session, each session code is unique. However, you are able to invite other operators into the session by using the 'Invite operator' option: https://help.islonline.com/37390/166673#invite-operator

Yours sincerely
Domen Vidmar
ISL Online Team

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/07/2019
Matevž O.
CIO
Hospitais e Saúde, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 28/05/2020

"Easy set-up, does the job"

Comentários: While some services were overloaded during the COVID crisis, there have been no technical difficulties with ISL. The service is robust, intuitive and works well.

Vantagens: There is very low overhead with this software, users don't need to install anything and remote support can be up and running within half a minute from call.

Desvantagens: Running services or applications with elevated privileges on the remote computer is a bit of a hassle.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 28/05/2020