SapphireIMS

SapphireIMS

da Tecknodreams Software Consulting

Quem usa o SapphireIMS?

Pequenas, médias e grandes empresas que precisavam de soluções abrangentes de gerenciamento de ativos de TI (ITAM na sigla em inglês) com foco em estoque dinâmico (monitoramento da mudança de base), gestão de ativos de software, conformidade com políticas e operações de ciclo de vida.

Conheça o SapphireIMS

O SapphireIMS torna suas funções e processos de negócios ágeis através do conjunto da central de serviços da biblioteca de infraestrutura de tecnologia da informação (ITIL na sigla em inglês), gestão de serviços empresariais, gestão de ativos empresariais, gestão do ciclo de vida de serviços e soluções de supervisão de serviços de negócios. Os serviços profissionais, serviços gerenciados e serviços de treinamento e certificação garantem uma implementação sem problemas.

Valor entregue
Redução de 68% nos processos manuais
Melhoria de 35% na produtividade do pessoal
Melhoria de 35% na prestação de serviços

Detalhes do SapphireIMS

Tecknodreams Software Consulting

http://www.sapphireims.com

Fundada em 2002

Preço do SapphireIMS

O SapphireIMS não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis.

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Computador - Windows

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do SapphireIMS

Sistemas de Service Desk
Acesso para Celular
Base de conhecimento
Configuration Management Database (CMDB)
Controle remoto
Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
Gestão de aquisições
Gestão de ativos de TI
Gestão de incidentes
Gestão de mudanças
Portal de autoatendimento
Agendamento de manutenção preventiva
Computer Maintenance Management Software (CMMS)
Gestão da manutenção
Gestão de ativos de TI
Gestão de energia
Gestão de equipamentos
Gestão de estoques
Gestão de garantias
Gestão de instalações
Gestão de licenças de software
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de peças
Gerenciamento de configuração
Gestão da disponibilidade
Gestão de contratos e licenças
Gestão de incidentes
Gestão de lançamento e implantação
Gestão de mudanças
Gestão de problemas
Gestão de projetos
Portal de autoatendimento
Rastreamento de recursos
Gerenciamento de configuração
Gestão da manutenção
Gestão de aquisições
Gestão de auditorias
Gestão de contratos e licenças
Gestão de estoques
Gestão de fornecedores
Gestão de requerimentos
Rastreamento de conformidade
Rastreamento do custo

Avaliações do SapphireIMS

Exibindo 5 de 43 avaliações

Geral
4,4/5
Praticidade
4,4/5
Atendimento ao cliente
4,2/5
Recursos
4,3/5
Relação qualidade/preço
4,4/5
Pradeep S.
Sr.Vice President - IT
Hospitais e Saúde, 10.001+ funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/09/2017

"This software has all the required features. "

Comentários: Daily ticketing process has changes our life and made us more process oriented. The tickets has helped us exhibit our strength of support. The root cause analysis became simpler and has made the stakeholders define a better process. To make any Operations successful what is required is good control and if you are big and in multiple locations then a tool like this helps to monitor and control.

Vantagens: This software mas the mobility version also. The software has the flexibility to tailor make as per our requirements and this has made our Operations very easy. This also has a powerful MIS which clearly shows the strength and success of this software.

Desvantagens: With the extent it meets our requirements, I do not see any reason for any cons. The team sitting in Bangaluru probably needs to visit Delhi to give more comfort on the support.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/09/2017
Pramod V.
Tools Consultant
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/09/2017

"A complete IT management product !"

Vantagens: The tool lives up to the product name "IMS" , catering every aspect of an IT Management . It is easily customization as per customer needs. Reporting modules and ease at which custom reports can be created is amazing . ITAM and BSM module perform pretty good job . From an implementation perspective, the product is quiet easy to learn,implement and configure With latest patches being released every quarter the product is loaded with an ever growing list of new features

Desvantagens: Stability of tool remains one of the concerns with minor bugs popping up here and there. There is a need to improve mobile app to match the current industry standards and requirements

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/09/2017
Mangesh M.
AGM-IT Infra
Mineração e metais, 10.001+ funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    2/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    1/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    2/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/02/2020

"Support & Services"

Comentários: We are using it for ITSM & ITAM tool for JSW.

Vantagens: Flexibility.
Tool is good but not configured as per business expectation, it completely dependent on the technical capabilities of Sapphire team to understand and implement the requirement.

Desvantagens: Support & Services are not upto the mark, new process flow development takes too longer time. Road map for next 5years is not available, as we have asked for voice/chat BOT which is still under beta. Upgradation of the tool is cummebersome work not updated latest patch yet. Support & services team needs to improve a lot.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 04/02/2020
Jinesh T.
Project Manager
Serviços e tecnologia da informação, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/01/2020

"I strongly recommend SapphireIMS as ServiceDesk tool"

Comentários: Our service team was using excel to track all customer calls and it was a tedious job. After implementing SapphireIMS, we have better visibility and control on our tickets and management receives alerts based on automated reports. This tool has helped us to improve our customer experience tremendously.

Vantagens: This is a cost effective solution packed with enough features to run, monitor and control effectively a service oriented business.

Desvantagens: Initial configuration is little bit complicated. But this part will be taken care by their technical team.

Resposta dos fornecedores

por Tecknodreams Software Consulting em 16/01/2020

Thanks a lot for being our valuable customer and sharing your review comments.

We sincerely hope that, your review comments shall help other potential customers to consider SapphireIMS based on its strengths.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/01/2020
Aasif K.
Senior Manager - Services
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/11/2017

"Using this product since last 5 Years. Fantastic IMS Tool which can be customized as per requirement"

Vantagens: Customization as per the need has been the most significant and substantial feature. ITAM feature has made tracking of the assets easy and manageable with complete capturing of Asset Life Cycle. I have tested almost all the features by configuring it and using it efficiently. The Infrastructure Change Management Process that was customized as per the requirement with RCA Form built inside the tool was amazing.

Desvantagens: The Support needs improvement. Not everything can be done remotely. The patch management feature eats too much of bandwidth which needs improvement.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/11/2017