Quem usa esse software?

We provide customized field service solutions for small to medium-sized businesses, from industries such as HVAC to IT and telecommunications.

Avaliações médias

11 avaliações
  • Geral 4 / 5
  • Praticidade 3.5 / 5
  • Atendimento ao cliente 3.5 / 5
  • Recursos 3 / 5
  • Relação qualidade/preço 3 / 5

Detalhes do produto

  • Versão gratuita Não
  • Avaliação gratuita Não
  • Implantação Instalado - Windows
    Celular - iOS nativo
    Celular - Android nativo
  • Formação Ao vivo online
    Webinars
    Documentos
  • Suporte Horário comercial

Dados sobre o fornecedor

  • Optsy
  • http://www.optsy.com
  • Fundada em 2015

Sobre o Optsy

Offers field service solutions for managing routine service calls, service agreements, advanced project management and more.

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Recursos do Optsy

  • Acesso móvel
  • Agendamento
  • Assinatura eletrônica
  • Banco de dados de contatos
  • Cobrança e faturamento
  • Coleta de pagamento no campo
  • Expedição
  • Gestão de contratos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Orçamentos/estimativas
  • Rastreamento do histórico de atendimento
  • Relógio
  • Roteamento
  • Acesso móvel
  • Agendamento
  • Agendamento de manutenção
  • Banco de dados do cliente
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de estoque
  • Gestão de expedição
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão técnica
  • Orçamentos e estimativas
  • Rastreamento do histórico de atendimento
  • Roteamento
  • Catálogo de serviço
  • Geração de relatórios de atendimento
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de contratos
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do conhecimento
  • Portal de autoatendimento
  • Acesso móvel
  • Agendamento
  • Cobrança e faturamento
  • Compromissos recorrentes
  • Controle de estoque
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de clientes
  • Gestão de expedição
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de trabalhos
  • Orçamentos e estimativas
  • Rastreamento do histórico de atendimento
  • Roteamento
  • Acesso móvel
  • Administração de chaveiros
  • Agendamento
  • Cobrança e faturamento
  • Gestão de calibração
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão preventiva
  • Gestão técnica
  • Manutenção preditiva
  • Rastreamento de recursos
  • Rastreamento do histórico de atendimento
  • Acesso móvel
  • Agendamento
  • Banco de dados do cliente
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de estoque
  • Gestão de expedição
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão técnica
  • Orçamentos e estimativas
  • Rastreamento do histórico de atendimento
  • Roteamento
  • Acesso móvel
  • Agendamento
  • Banco de dados do cliente
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de estoque
  • Gestão de call centers
  • Gestão de contratos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão técnica
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento do histórico de atendimento
  • Roteamento
  • Agendamento
  • Banco de dados do cliente
  • Compromissos recorrentes
  • Controle de estoque
  • Gestão de contratos
  • Gestão de expedição
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão preventiva
  • Orçamentos e estimativas
  • Roteamento

As avaliações mais úteis do Optsy

Optsy Field Service Software - Functional and Never Flashy

Traduzir com Google Avaliado em 13/02/2019
Amber M.
Accounting Admin
Serviços de Facilities, 51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
3/5
Geral
4 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
2 / 5
Suporte ao cliente
3 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Optsy has enabled my company to have a clear picture of our profit and loss by effectively scheduling, creating and billing work orders for our field technicians. It is a workhorse that provides a day to day software that is fairly easy to use and manipulate. While the finer points are lost on Optsy, it manages to provide the basic functions with ease. Small errors and too many windows can reduce productivity if not implemented correctly. Training of users is definitely necessary and it would be very difficult to just pick up and go with this product.

Vantagens: Optsy provides syncing ability to our accounting software (QuickBooks) with relative ease. It also provides every facet of field service management; scheduling, work order creation, billing, purchase orders, etc. It has a fairly simple interface that is user friendly, with no flashy, unnecessary accouterments. The Optsy Mobile App is great for our field service technicians and dispatching staff.

Desvantagens: Optsy's reporting function is difficult to use and the default report templates are generic and often unhelpful. We have often run into connection issues with this software for desktop and mobile users. There have been many little catches in the programming that throw off errors that are often difficult to diagnose and clear up without very technical knowledge or support that end up wasting time for the end user.

Has Potential but really works best with small companies who do not have a large customer base.

Traduzir com Google Avaliado em 07/06/2017
Robin S.
Technician/Sales and Service
Serviços e tecnologia da informação, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
3/5
Geral
2 / 5
Praticidade
1 / 5
Recursos e funcionalidades
2 / 5
Suporte ao cliente
2 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Optsy allows us to schedule and organize our technicians while they are out in the field.

Vantagens: Fairly easy to create new customers, edit their info, and assign jobs. Pulling previous Invoices and Work Orders works well. Integration between processed parts, inventory, and PO's is well done.

Desvantagens: Customizing almost anything that prints out is a nightmare. Templates are ver finicky and don't work well at all. CRM does not have a search feature, which is a very big downfall when you have large clients that you need to retain sizable notes/information on. The search functions across the board for this software, leave a lot to be desired.
Trying to do more than one thing at a time can cause issues as well. Program is very linear and doesn't like adjusting more than 1 thing at a time on quotes or orders. You always need to make a change to an item change, then close and re-open the same order to make another change. Can be very time consuming.

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