Quem usa o ShipMonk?

Empresas de comércio eletrônico B2C, empresas de caixas de assinatura e campanhas de captação de recursos.

Conheça o ShipMonk

O ShipMonk oferece uma solução de gestão de pedidos, estoques e armazéns multicanal que dá suporte a empresas de comércio eletrônico de pequeno e médio porte para alcançar um crescimento sustentável e escalonável. É simples: com mais de 65 integrações de API, o software é sincronizado diretamente com o canal de vendas escolhido. A partir daí, o usuário armazena, escolhe, embala e envia seus pedidos, economizando mais tempo e energia para se concentrar na expansão dos negócios. É assim que a empresa coloca em prática o lema "menos preocupações, mais crescimento".

ShipMonk - Informação

ShipMonk

https://www.shipmonk.com/

Fundada em 2014

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ShipMonk - Visão geral de preços

O ShipMonk não possui versão gratuita nem versão de teste grátis.


Versão gratuita

Não

Teste grátis

Não

ShipMonk: implantação e suporte

Assistência

  • 24 horas por dia (representante ao vivo)
  • Horário comercial
  • Online

Implantação

  • Nuvem, SaaS, web

Formação

  • Ao vivo online

Recursos do ShipMonk

  • Conhecimento de embarque marítimo
  • Cálculo do preço de envio
  • Envio aéreo
  • Envio de contêineres
  • Envio de remessas
  • Envio marítimo
  • Gestão de armazéns
  • Importar e exportar
  • Integração de serviços de envio
  • Rastreamento de remessas
  • Transporte marítimo
  • Transporte terrestre

Ver lista completa de Sistemas de Expedição

  • Atendimento do pedido
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de importação/exportação
  • Gestão de remessas
  • Gestão de transportes
  • Planejamento da demanda
  • Planejamento de vendas e operações
  • Troca de dados eletrônicos

Ver lista completa de Software de Gestão de Cadeia de Abastecimento

  • Atendimento do pedido
  • Gestão de Pedidos em Espera
  • Gestão de catálogos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos especiais
  • Gestão de remessas
  • Pedidos recorrentes
  • Rastreamento de pedidos
  • Registro de pedidos

Ver lista completa de Software de Gestão de Encomendas

  • Acesso para Celular
  • Alertas/notificações
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de estoques de fabricação
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Identificação do produto
  • Kits
  • Otimização de estoques
  • Previsão
  • Relatórios e análise de dados

Ver lista completa de Software de Gestão de Estoque

ShipMonk - Alternativas

Mais alternativas ao ShipMonk

ShipMonk - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

4,3/5

Pontuação média

Praticidade 4,4
Atendimento ao cliente 4,2
Recursos 4,2
Relação qualidade/preço 4,2

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Escreva uma avaliação!
Corey G.
Product Manager
Varejistas, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/01/2019

"Easy to use"

Vantagens: I used ShipMonk to help jumpstart a small business. Their team was super helpful in getting me up and running, and things were pretty seamless. They also gave me plenty of advice (for free) around marketing, operations, and ways to possibly expand into new markets. I found their pricing pretty reasonable, too. All in all I'd recommend them.

Desvantagens: Their billing platform is somewhat immature, but they've been making improvements to it over the last year or so.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/01/2019
David S.
Director of Operations
Bens de consumo, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/02/2020

"2+ Years and Going Strong"

Comentários: They've been extremely flexible in helping my business grow and willing to follow my custom guidelines for packaging orders.

Vantagens: Software - I'm able to manage inventory and orders in one easy to use platform. They are constantly launching new features that have been a no brainer for my business.

Desvantagens: I would like to see an integration with Zapier. They informed me it will be launching in Q2 so I'm eager for that.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/02/2020
Jeremy W.
Founder & CEO
Eletrônicos, 2-10 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    2 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    3 /5
  • Atendimento ao cliente
    3 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    3/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/09/2020

"You get what you pay for, a low-price for a low-quality."

Comentários: Poor quality of service with perpetually apologizing and excuses coming from a nice and responsive customer service team. Low-cost so it's easy to start up, but you pay over time with their nickel and dime pricing model. I suggest you find a different provider.

Vantagens: The price, there is no upfront cost--so if you are just starting up and need to be cost-effective this is a solution. (but not a great solution)

Desvantagens: The opportunity cost of working with a more qualified operation makes it not worth the savings... I have had countless problems, and they simply are not getting better. They simply are not equipped to handle all the business they have. I think the most obvious problem is that while you are not charged up front, you are nickle and dimed every step of the way, they charge way too much for boxes...it's literally 200% upcharged (and they almost force you to use them) and every pick (includign the same SKU from the same box) is just overcharged. They are making their money back over time, and while you don't pay up front you pay with every issue and delay. We are constantly falling behind in dates, it takes days to get even a single unit shipped...and even then it's too late to make changes. We had a wholesale order that required a master carton to be shipped exactly as is, and it took over a week to get their team to move that! So it's not three weeks late... I suggest if you have the ability to work with another operation do it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/09/2020
Michael R.
Senior Operations Coordinator
Alimentação e bebidas, 11-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/07/2019

"ShipMonk Review"

Comentários: We rarely run into any issues with ShipMonk system itself; aside from a few bugs here and there. If anything does occur, our Happiness Engineer hops on it right away. I would like to commend [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] for being the best Happiness Engineer we could hope for! He is very responsive, and always helps as best he can.

Vantagens: Very intuitive. The approximate Stockout Days is extremely useful & quite accurate. Creating Orders through ShipMonk is very easy to understand, and provides accurate tracking. It is a simple process for creating new items.

Desvantagens: I have no complaints with the ShipMonk system. If I were to make a suggestion, it would be great if we could identify the approximate transit time for an order based on the location it is shipping to. I find the shipping options listed are broad & not too useful. We have inserts that are automatically included in our orders. Sometimes, we do a bulk upload shipments for our investors & the inserts are automatically added. But we do not want inserts on these orders. So we have to manually remove them, which is time consuming. A method to remove a SKU in bulk from orders would be a great tool that would save us time. But those scenarios are rare.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/07/2019
Mikel P.
Founder, CEO.
Roupa e moda, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    3 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/01/2019

"Affordable but high quality fulfillment service"

Comentários: All in all, very satisfied with their service and the timely delivery of the orders to my customers.

Vantagens: We've been using Shipmonk (and their associated Shopify app) for more than a year now. The onboarding process is fairly easy and they help you connect your store to their fulfillment center, and map the SKUs to their internal inventory codes. You can also do it yourself manually if you create product bundles, for instance, or they will do it for you if you have a lot of them, just by sending them a CSV. From that moment on, Shipmonk automatically captures the orders from Shopify, processes them, and then inserts the tracking number once the order has been fulfilled. So all in all, it is a very straightforward process and the only work you need to do is check their interface daily to verify no orders are "stuck" because the buyer entered an incorret address, or you have run out of stock of any item (which you shouldn't, as they provide a forecast on how many days of inventory you have left at the current sales rate.

Desvantagens: Some occasional mistakes in the billing, especially at a time when a carrier reused tracking codes and we were charged for packages that were not ours, or in the beginning when they applied international shipping rates slighlty different to those agreed upon, but both were corrected quickly. Just be on top of the billing reports (that are fairly detailed, which honors them).

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/01/2019