
Quem usa o simPRO Software?
O simPRO foi criado para empreiteiros de serviços nos espaços residenciais e comerciais, incluindo negócios de eletricidade, segurança, climatização, incêndio, circuito de vídeo profissional e encanamento.
Conheça o simPRO Software
O simPRO é uma solução de software de gestão de trabalho de campo avançada criada por empreiteiros de serviços para empreiteiros de serviços. Se você tem dificuldade para orçar trabalhos, gerenciar projetos de várias etapas, gerenciar estoque, conectar o escritório ao campo ou qualquer outra área do seu fluxo de trabalho, o simPRO fornece uma plataforma otimizada para enfrentar seus maiores desafios enquanto ajuda a aumentar a produtividade e os lucros. Mais de 120.000 profissionais especializados confiam no simPRO para o gerenciamento do fluxo de trabalho.
simPRO Software - Informação
simPRO Software
https://simprogroup.com/
Fundada em 2002











simPRO Software - Visão geral de preços
O simPRO Software não possui versão gratuita nem versão de teste grátis.
Versão gratuita
Não
Teste grátis
Não
simPRO Software: implantação e suporte
Assistência
- Horário comercial
- Online
Implantação
- Nuvem, SaaS, web
- Celular - iOS nativo
- Celular - Android nativo
Formação
- Pessoalmente
- Ao vivo online
- Webinars
- Documentos
Recursos do simPRO Software
Programas de Manutenção Preventiva
- Acesso para Celular
- Agendamento de manutenção
- Gerenciamento de fornecedores
- Gestão de inspeções
- Gestão de pedidos de trabalho
- Gestão preventiva
- Lembretes
- Manutenção preditiva
- Pedidos de compra
Sistemas de Canalização
- Agendamento
- Aplicativo móvel
- Banco de dados do cliente
- Cobrança e faturamento
- Gestão de estoques
- Gestão de expedição
- Gestão de pedidos de trabalho
- Gestão de trabalhos
- Gestão técnica
- Orçamentos/estimativas
- Rastreamento do histórico de atendimento
- Roteamento
Sistemas de HVAC
- Acesso para Celular
- Agendamento
- Agendamento de manutenção
- Banco de dados do cliente
- Cobrança e faturamento
- Controle de estoque
- Gestão de expedição
- Gestão de pedidos de trabalho
- Gestão de trabalhos
- Gestão técnica
- Orçamentos e estimativas
- Rastreamento do histórico de atendimento
- Roteamento
Software CMMS
- Acesso para Celular
- Administração de chaveiros
- Cobrança e faturamento
- Gestão de calibração
- Gestão de estoques
- Gestão preventiva
- Gestão técnica
- Rastreamento do histórico de atendimento
Software FSM (Gerenciamento de Serviços de Campo)
- Acesso para Celular
- Agendamento
- Assinatura eletrônica
- Banco de dados de contatos
- Cobrança e faturamento
- Coleta de pagamento no campo
- Gestão de contratos
- Gestão de estoques
- Gestão de expedição
- Gestão de pedidos de trabalho
- Orçamentos/estimativas
- Rastreamento do histórico de atendimento
- Relógio de ponto online
- Roteamento
Ver lista completa de Software FSM (Gerenciamento de Serviços de Campo)
Software Instalador de Sistemas de Segurança
- Agendamento
- Cobrança e faturamento
- Custos do trabalho
- Digitalização de documentos
- Gestão de clientes
- Gestão de estoques
- Gestão de leads
- Gestão de pedidos de trabalho
- Orçamentos e estimativas
Ver lista completa de Software Instalador de Sistemas de Segurança
Software de Cotação
- Configurador de produto
- Cotação automática
- Gerenciamento de contatos
- Gestão de catálogos
- Gestão de descontos
- Gestão de preços
- Imagem de marca personalizável
- Portal do cliente
Software de Custos Laborais
- Controle de horas
- Elaboração de orçamentos e previsões
- Gerenciamento de faturas
- Gerenciamento de pedidos de compra
- Gestão de pedidos de trabalho
- Listas de materiais
- Orçamentos e estimativas
- Pedidos de mudanças
- Rastreamento de percentual de progressão
- Rastreamento do custo de produção
- Relatórios de custos excedentes
- Seguimento do custo até a conclusão
Software de Empresas de Instalações Elétricas
- Acesso para Celular
- Agendamento
- Cobrança e faturamento
- Controle de horas
- Gestão de clientes
- Gestão de contratos
- Gestão de pedidos de trabalho
- Orçamentos/estimativas
- Para instaladores comerciais e/ou industriais
Ver lista completa de Software de Empresas de Instalações Elétricas
Software de Encomenda de Serviço
- Agendamento
- Banco de dados do cliente
- Compromissos recorrentes
- Controle de estoque
- Criação de ordem de serviço
- Gestão de contratos
- Gestão de expedição
- Gestão de trabalhos
- Gestão preventiva
- Orçamentos/estimativas
- Roteamento
Software de Expedição de Serviço
- Acesso para Celular
- Banco de dados do cliente
- Cobrança e faturamento
- Controle de estoque
- Gestão de contratos
- Gestão de pedidos de trabalho
- Gestão de trabalhos
- Gestão técnica
- Portal de autoatendimento
- Rastreamento do histórico de atendimento
- Roteamento
Software de Gestão de Empreiteiros
- Agendamento
- Banco de dados de empreiteiras
- Controle de horas
- Elaboração de orçamentos
- Gerenciamento de documentos
- Gestão da segurança
- Gestão de conformidade
- Gestão de lances
- Gestão de terceirização
- Gestão de trabalhos
- Rastreamento de qualificação
- Relatórios e análise de dados
Software de Gestão de Estoque
- Acesso para Celular
- Alertas/notificações
- Gerenciamento de multicanal
- Gestão de armazéns
- Gestão de estoques de fabricação
- Gestão de estoques do varejo
- Gestão de fornecedores
- Gestão de renovações de pedidos
- Identificação do produto
- Kits
- Otimização de estoques
- Previsão
- Relatórios e análise de dados
Software de Gestão de Instalações
- Agendamento de salas
- Controle de estoque
- Cronograma de instalações
- Gerenciamento de fornecedores
- Gestão de ativos fixos
- Gestão de equipamentos
- Gestão de incidentes
- Gestão de inspeções
- Gestão de pedidos de trabalho
- Gestão de visitantes
- Gestão do espaço
- Gestão preventiva
- Imóveis residenciais
- Para escolas
- Propriedades comerciais
Software de Gestão de Manutenção
- Acesso para Celular
- Administração de chaveiros
- Agendamento
- Cobrança e faturamento
- Gestão de calibração
- Gestão de estoques
- Gestão de pedidos de trabalho
- Gestão preventiva
- Gestão técnica
- Manutenção preditiva
- Rastreamento de recursos
- Rastreamento do histórico de atendimento
Software de Manutenção de Equipamentos
- Agendamento de manutenção
- Controle de estoque
- Gestão de pedidos de trabalho
- Gestão de trabalhos
- Rastreamento de equipamentos
- Rastreamento de garantias
Ver lista completa de Software de Manutenção de Equipamentos
Software de Manutenção de Piscinas
- Acesso para Celular
- Agendamento
- Cobrança e faturamento
- Gestão de clientes
- Gestão de pedidos de trabalho
- Gestão de químicos
- Orçamentos e estimativas
- Roteamento
Software de Orçamento de Canalização
- Banco de dados de custos
- Comércio e indústria
- Conjunto pré-montado
- Cotizações e propostas
- Estimativa de custos gerais
- Estimativa de materiais
- Gestão dos encaixes
- Importação/exportação de dados
- Para contratantes em geral
- Pedidos de mudanças
Software de Porta de Garagem
- Agendamento
- Cobrança e faturamento
- Custos do trabalho
- Gestão de clientes
- Gestão de contratos
- Gestão de estoques
- Gestão de expedição
- Rastreamento de equipamentos
- Rastreamento de garantias
Software para Estimativa de Climatização
- Agendamento
- Banco de dados de custos
- Cobrança e faturamento
- Comércio e indústria
- Cotizações e propostas
- Estimativa de materiais
- Gestão de financiamento
- Importação/exportação de dados
- Manutenção de equipamentos
- Tarifas de mão de obra
Ver lista completa de Software para Estimativa de Climatização
simPRO Software - Alternativas
Mais alternativas ao simPRO SoftwaresimPRO Software - Avaliações
Leia todas as avaliaçõesClassificação geral
Pontuação média
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Escreva uma avaliação!Lori M.
-
Classificação geral5 /5
-
Praticidade4 /5
-
Recursos e funcionalidades5 /5
-
Atendimento ao cliente5 /5
-
Relação qualidade/preço5 /5
-
Probabilidade de recomendação
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 04/01/2019
"Best overall Service/Project Software on the Market"
Comentários: It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.
Vantagens: simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.
Desvantagens: It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".
Resposta dos fornecedores
por simPRO Software em 10/01/2019
Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 04/01/2019
Rob H.
-
Classificação geral4 /5
-
Praticidade4 /5
-
Recursos e funcionalidades4 /5
-
Atendimento ao cliente5 /5
-
Relação qualidade/preço5 /5
-
Probabilidade de recomendação
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 14/10/2019
"Robust and intuitive field management software"
Comentários: Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor ordered and we are very happy with the choice. The simPRO team has been rock solid, supportive, knowledgeable, and fun to work with from day 1.
Vantagens: When it comes to field service management this is custom software which is hard to beat. simPRO is bringing a new level and caliber of organization and efficiency to our business and we are still implementing all that it offers. Our field techs now have vastly more relevant information at their fingertips than ever before which is empowering them to be more productive, efficient, and professional.
Desvantagens: There are a few confusing aspects of the contacts database and how it relates and connects to jobs, quotes, customers, etc. There are a number of static fields which do not populate from the existing customer database when it seems they should. For instance, if we have an existing contact, we can not simply lookup and connect it to a site contact or invoice contact without some hoops and hurdles.
Resposta dos fornecedores
por simPRO Software em 21/10/2019
Hi Rob, thanks for taking the time to review simPRO! We're glad to hear that simPRO is helping your business become more organized and efficient.
We encourage you to submit your ideas in regards to the contacts database to the Ideas Portal (go to "Help > "Suggest an Idea" in your simPRO build). Our dedicated product development team uses customer suggestions to regularly enhance simPRO features. If you need any other assistance, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best, Team simPRO
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 14/10/2019
Gerald S.
-
Classificação geral3 /5
-
Praticidade4 /5
-
Recursos e funcionalidades2 /5
-
Atendimento ao cliente3 /5
-
Relação qualidade/preço2 /5
-
Probabilidade de recomendação
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 20/05/2020
"SimPRO for commercial HVAC"
Vantagens: The software is relatively easy to use once you understand the workflow. Setting up the system for the first time was very easy. Customer support has been good. The quotes portion of this software is a breeze.
Desvantagens:
Over all this software to me has more pros than cons although some of the cons are very big in my line of work as a commercial HVAC Mechanical Contractor. The office, administration, scheduling , quoting and reports are very good though the tech work orders (ie job cards as SimPRO calls them) are probably the one of the largest pains we suffer with as a commercial HVAC Mechanical Service Company. The main problem is that Simpro will not allow you to create one Service Ticket to send to the customer that shows the techs write up of the worked performed, the techs on the job and the total hours. If two techs worked on a centrifugal chiller tear down for two weeks Simpro would generate a service write up with the same job number for each tech for each day. That’s two Simpro Service tickets a day for two weeks which totals 20 Service tickets that we have to send the customer just to show the total hours worked each day versus having one service ticket that the customer signs showing tech names and the total hours worked each day. We have talked to Simpro Support about this and there is nothing they can do or will do about this.
On the accounting and estimating side of this software Simpro uses Margin percentage (Simpro calls it Gross Margin) and not Gross Margin dollars. From what I understand Simpro originated in Australia and they use mark up percentage where as in America we use Gross Margin so beware.
Resposta dos fornecedores
por simPRO Software em 26/05/2020
Hi Gerald,
Thank you for your feedback. We're glad to hear that it has been easy for you to use simPRO for your business. In regards to your technical issues, our US-based Customer Success team is happy to work with you to provide a solution. Please reach out to [email protected]
Best, Team simPRO
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 20/05/2020
Robert S.
-
Classificação geral4 /5
-
Praticidade3 /5
-
Recursos e funcionalidades4 /5
-
Atendimento ao cliente4 /5
-
Relação qualidade/preço4 /5
-
Probabilidade de recomendação
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 10/10/2019
"SimPRO and ProSec Integration"
Comentários: SimPRO is a great tool to use for the type of business we operate. It helps us manage material and labor costs very effectively. Once you are properly trained and understand how the system works, preparing quotes is quick and the documents are professional looking.
Vantagens: Job costing is an important concern for us and SimPRO does an excellent job of tracking job costs. We are hoping for continual development in the ease of use for tracking labor and time on the job, but overall, SimPRO does a great job of job cost management.
Desvantagens: Seems clunky and non-intuitive at first and training from SimPRO after the initial roll out is not complimentary and quite costly. Also, there are some features that I wish could be improved, such as contract / agreement integration and a more intuitive way to find / locate jobs on the fly using the mobile app. I am looking forward to the rollout of the new SimPRO Mobile app, which may address the later concern.
Resposta dos fornecedores
por simPRO Software em 21/10/2019
Hi Robert, thanks for your feedback. We're glad that simPRO has helped your business with job costing. Regarding searching for jobs, the new simPRO Mobile app not only eases tracking of labor time, but it also allows users to search for jobs that are scheduled or assigned to you and all pending and progress jobs. Check out this page for more details: https://www.simpro.us/solutions/simpro-mobile.
We also appreciate your feedback on the initial implementation and training. We understand it's a time and financial commitment. Because simPRO touches every area of your business, allowing 4-5 days of training means we can work through your unique workflow to customize the content to specifically align with your business goals. We ensure everyone on your team understands how to get the most from simPRO, so you can get up and running as quickly as possible.
Best, Team simPRO
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 10/10/2019
Timothy O.
-
Classificação geral4 /5
-
Praticidade4 /5
-
Recursos e funcionalidades4 /5
-
Atendimento ao cliente5 /5
-
Relação qualidade/preço4 /5
-
Probabilidade de recomendação
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 09/10/2019
"Comprehensive Solution"
Comentários: Implementing simPRO is one of the more significant reasons for our growth over the past five years. Having visibility into job costing throughout the project rather than just when the project is finished, has allowed us to spot and react to project issues earlier. The ability to view a project from start to finish, including all job purchases, labor entries as well as customer invoices and the status of payments, has liberated management to concentrate on more strategic issues to drive growth and improve overall.
Vantagens:
I like that we can track a job/project through the entire process starting with Lead Generation to creating an Estimate and then converting the estimate into a Job/Project all the way through to the final invoice. All stages of the project life cycle can be tracked and job-costing is a breeze because all job Purchase Orders, technician time sheets, etc. are visible.
The inventory management capabilities are a significant improvement over our previous methods. Having all of our vendor's products entered into the Catalog with visibility into our current on-hand inventory makes things more efficient during the estimating process and provides means of controlling how and when materials are assigned to jobs.
Desvantagens: The user interface can be improved a little to make accessing information a bit more intuitive. It is not difficult by any measure, but I would like to see more flexibility and drag-and-drop capabilities - especially with the estimating portion.
Resposta dos fornecedores
por simPRO Software em 10/10/2019
Hi Tim, thanks for your review! We're happy to hear that simPRO has contributed to your business growth. If you run into any issues or need any help with simPRO features, reach out to our Customer Support team or visit the simPRO Help Guide: https://helpguide.simprogroup.com.
Best, Team simPRO
- Fonte da avaliação
- Avaliado em 09/10/2019