Quem usa o Zendesk?

De startups a empresas da Fortune 500, mais de 200.000 clientes confiam no Zendesk para atender às suas necessidades de suporte ao cliente.

Conheça o Zendesk

A Zendesk cria software de help desk para melhorar o relacionamento com os clientes. Seus produtos permitem que as empresas sejam mais confiáveis, flexíveis e escaláveis. Eles ajudam a melhorar a comunicação e dão sentido a enormes quantidades de dados. Acima de tudo, eles trabalham juntos para ajudar a transformar as interações em relacionamentos duradouros. Mais de 200.000 empresas, como Uber, Groupon, Box, Airbnb e Disney, estão usando o Zendesk para reduzir os custos de suporte e aumentar a produtividade e a satisfação do cliente.

Detalhes do Zendesk

Zendesk

https://www.zendesk.com

Fundada em 2007

Preço do Zendesk

O Zendesk não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Zendesk a partir de US$ 5,00/mês.

Preço inicial

US$ 5,00/mês
Veja detalhes de preços

Versão gratuita

Não

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do Zendesk

Ferramentas de Engajamento com Cliente
Análise de dados
Bate-papo ao vivo
Coleta de comentários
Conteúdo de vídeo
Gamificação
Gestão da comunicação
Gestão da comunidade
Gestão de rotatividade
Sindicação de conteúdo
Catálogo de serviço
Geração de relatórios de atendimento
Gestão de ativos de TI
Gestão de contratos
Gestão de incidentes
Gestão de lançamento
Gestão de tíquetes
Gestão do conhecimento
Portal de autoatendimento
Alertas/transferência
Assistente virtual
Base de conhecimento
Bate-papo ao vivo
Gerenciamento de e-mails
Gestão de call centers
Gestão de compromissos
Gestão de filas
Gestão do fluxo de trabalho
Indicadores de desempenho
Integração de redes sociais
Portal de autoatendimento
Questionários e feedback
Bate-papo em tempo real
Call center de ligações de entrada
Call center de ligações saída
Call center misto
Discador manual
Discador preditivo
Discador progressivo
Gestão de campanhas
Gestão de escalonamento
Gestão de filas
Gravação de chamadas
Registro de chamadas
Relatórios e análise de dados
Roteirização de chamadas
Unidade de Resposta Audível (URA)
Catalogação/Categorização
Colaboração
Fóruns de discussão
Gestão da base de conhecimento
Gestão de conteúdo
Pesquisa de texto completo
Portal de autoatendimento
Árvore de decisão
Ações corretivas (CAPA)
Classificação de reclamações
Gerenciamento de comentários
Gestão de casos
Gestão de formulários
Gestão de questionários
Gestão do controle de qualidade
Monitoramento das redes sociais
Portal de autoatendimento
Rastreamento de edição
Rastreamento de reclamações do cliente
Roteamento
Alertas/transferência
Armazenamento de documentos
Bate-papo em tempo real
Comunicação multicanal
Gestão da base de conhecimento
Gestão de ativos de TI
Gestão de tíquetes
Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
Imagem de marca personalizável
Integração de e-mail
Portal de autoatendimento
Rastreamento de interações
Roteamento automático
Supervisão de rede
Agendamento de problemas
Auditoria de problemas
Gestão da base de conhecimento
Gestão de atribuições
Gestão de escalonamento
Gestão de projetos
Gestão de tarefas
Painel
Problemas recorrentes
Acesso para Celular
Base de conhecimento
Configuration Management Database (CMDB)
Controle remoto
Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
Gestão de aquisições
Gestão de ativos de TI
Gestão de incidentes
Gestão de mudanças
Portal de autoatendimento
Gerenciamento de configuração
Gestão da disponibilidade
Gestão de contratos e licenças
Gestão de incidentes
Gestão de lançamento e implantação
Gestão de mudanças
Gestão de problemas
Gestão de projetos
Portal de autoatendimento
Rastreamento de recursos
Call Center
Converter texto em voz
Digitação por teclado do telefone
Gestão de questionários
Gravação de chamadas
Mensagens por voz
Múltiplos scripts
Personalização da voz
Registro de chamadas
Roteamento de chamadas
Bate-papo proativo
Compartilhamento de tela
Formulário offline
Imagem de marca personalizável
Integração de terceiros
Rastreamento de visitantes do site
Respostas predeterminadas
Segmentação geográfica
Transferências/encaminhamento
Bate-papo/Mensagens instantâneas
Comunicados por lote
Comunicados sob demanda
Comunicação multicanal
Conteúdo de vídeo
Conteúdo interativo
Distribuição de e-mails
Gestão de conteúdo
Gestão de impressão
Gestão de modelos
Personalização
Análise de dados
Análise de dados preditiva
Análise de sentimentos
Análise de texto
Coleta de dados de multicanal
Gerenciamento de comentários negativos
Gestão de pesquisas/enquetes
Gestão do conhecimento
Painel
Segmentação de clientes
Análise de dados
Coleta de comentários
Comentários de 360 graus
Gestão de questionários
Monitoramento de reclamações
Relatório de chamadas
Alertas da conta
Análise de perdas e ganhos
Estado de saúde
Gestão da comunicação
Gestão da receita
Gestão de contas
Gestão do ciclo de vida do cliente
Incorporação
Participação do cliente
Seguimento/Análise de uso

Avaliações do Zendesk

Exibindo 5 de 2.372 avaliações

Geral
4,3/5
Praticidade
4,3/5
Atendimento ao cliente
4,3/5
Recursos
4,3/5
Relação qualidade/preço
4,1/5
Ashley E.
Support engineer
Serviços e tecnologia da informação, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/04/2020

"The best professional ticketing solution"

Comentários: I have had several smooth years using zendesk and really love using it for every ticket incident I have to resolve.

Vantagens: I can manage my tickets with ease using Zendesk. It provides me with the perfect user interface to easily navigate between all my tickets and incidents. This tool is also widely used making it great for training new colleagues and customers to use this for internal systems.

Desvantagens: The software is great however it can take a couple of hours to get used to the flow of tickets and interfaces in comparison to some other CRM software. Once familiar this is not an issue.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/04/2020
Avaliador Verificado
Billing Specialist
Serviços financeiros, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/08/2019

"Easy Inter-team Communication and Customer History"

Comentários: I can't stress enough how easy Zendesk makes it to pass tickets back and forth between people and teams. My team gets a constant flow of tickets and we are able to keep them organized by time, urgency and topic. All customer emails and voicemails that are incoming to my department are received in Zendesk and it's very simple to either respond or make a note and pass along the ticket to the correct person. Zendesk contributes enormously to my company's efficiency and overall organization.

Vantagens: Zendesk allows my team (the accounts receivable team) to work seamlessly with the customer support team. On a daily basis, we pass tickets back and forth to accomplish both simple and more difficult tasks for our customers. The majority of our customer emails, voicemails and recorded calls are logged in Zendesk, so it's easy to search the history of any given customer to find out what they have contacted us about and who helped them. Zendesk makes it super simple to switch back and forth between emailing and making internal notes. A single ticket can contain customer-facing communication, a phone call recording and employee-only notes, all of which are vital to managing our customer accounts.

Desvantagens: There are really only two things I don't like about Zendesk. First, I don't care for how it looks when two or more tickets are merged together. Instead of logging emails and notes from oldest to newest like a chain of events, Zendesk collapses one ticket into the other and you have to open both to see everything. It's just a little difficult to understand visually. Second, my company used to use a similar system called Help Scout and it was able to tell us when a customer had opened an email from us. Zendesk is not able to do that.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/08/2019
Avaliador Verificado
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    1/5
  • Praticidade
    2/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 25/09/2018

"A mediocre product that doesn't get better as it grows"

Vantagens: I struggle to find good things to say. It works and rarely has performance problems. If you need very basic support ticketing and are just starting out, you could use it and be successful. We did. But the functionality and support for those organizations between startup and large corporation is nil. If we were a very large organization, I could see it being a valuable product.

Desvantagens: 1. It is incredibly difficult to keep track of business users. When you are a SaaS supporting clients who have end-users, organizing tickets and documenting issues is very important to find patterns. This is not possible in Zendesk, at least at the Team feature level. There is not a central location for information for an organization outside of a Notes box that is basically a tiny sidebar textbox that allows no formatting to make notes over time readable. 2. There is no way to reference individual comments in a ticket because individual comments do not have their own IDs. This makes it very cumbersome to keep succinct notes and refers back to my first point. The only way we can review a client's history is through wading through a bunch of tickets with an endless stream of comments. I can't get a good timeline overview of their experience and issues, which is so essential to good issue triage. 3. Lack of features for those at the less pricey levels is pretty bad. There's no way to make our contact forms more customizable (like having a message to the person on the ticket - there is only limited description area and those are question/field based) and we don't have access to conditional logic on the forms. So we are left with clients just throwing issues at us without getting good information from them to get a one-touch resolution. The way Zendesk works it forces us to give lower-quality support. 4. There's no exporting your ticket information or running any sort of report if you are using the Team or lower feature level. These, to me, should be basic features as they pertain to the most basic of needs for any support team. Not only that, it ties you to the product and punishes you for leaving. We can't move to another product because we can't take our ticket history with us. 5. The features and performance is inconsistent. For example, there are "Triggers" and "Automations". Triggers and automations are the same. The only difference is the automations are time-based. But they don't tell you that in the interface - there's nothing telling you what is required to set up the automation in order for it to pass validation, only an error message. And by following the instructions of the error message, you can still get more errors. But there's nothing there to tell you the overall requirements so you can avoid errors in the first place. And in the Triggers interface, they leave out a large amount of placeholder options for seemingly no reason, so you have to go find the placeholder references for yourself. In my opinion, Zendesk doesn't have the user in mind. They put out new features and integrations, but the core product is so severely lacking that it seems like they feel they are operating on auto-pilot and their product needs no update itself. It's a shame, because it was probably was a good product with a lot of potential back when it first started up.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 25/09/2018
Ted F.
Production Support Coordinator & IT Specialist
Mineração e metais, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    1/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 31/01/2020

"Need help from Zendesk? Forget it. Don't even bother."

Comentários: Horrible. I only use this software because it would be a hassle porting all existing tickets over to a different platform. I needed billing support from them, and my ticket was 'escalated' to the Finance department, but nobody ever got back to me in time. Literally a few days went by and not one word from my Zendesk agent. They have a poor support system. So, if you don't ever need help with anything and know what you're doing, then ZD is probably for you.

Vantagens: The software functions nicely. It is very well put together. They make it easy to run a help desk.

Desvantagens: The support, or lack thereof. If you need support for this software, they take a long, long time to get back to you. You better know what you're doing, because if you need to get a hold of them, I wish you the best of luck.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 31/01/2020
Caleb C.
Customer Experience Detective
Bens de consumo, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/02/2020

"Honestly, This is Probably the Best CX Platform for Startups"

Comentários: We use Zendesk as an email platform to communicate with our users (also via phone), and we also use it as a platform for our FAQs and Help Center.

Vantagens: - The ease of use
- The customization options
- Extremely user-friendly
- It just makes sense
- It's much easier to train people on how to use this platform than on other platforms

Desvantagens: - Can be a little bit more expensive than its competitors
- Doesn't have as much customization options as some of its competitors (i.e. Kustomer)

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/02/2020