Quem usa o GAIN?

De pequenas equipes a organizações maiores que desejam otimizar e automatizar o processo de fluxo de trabalho de conteúdo.

Conheça o GAIN

O Gain ajuda as agências de marketing e qualquer pessoa que trabalhe em equipes a organizar, revisar, aprovar e fornecer conteúdo de qualidade dentro do prazo, sem e-mails excessivos ou planilhas bagunçadas.

Com funções de usuário personalizáveis, permissões e fluxos de aprovação, o Gain ajuda pequenas e grandes equipes distribuídas a automatizar todo o fluxo de trabalho de conteúdo, desde a criação e revisão de conteúdo até lembretes de aprovação, coleta de aprovações de clientes e publicação final.

Detalhes do GAIN

Big Propeller

https://gainapp.com

Fundada em 2013

Preço do GAIN

O GAIN não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do GAIN a partir de US$ 99,00/mês.

Preço inicial

US$ 99,00/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Formação

Ao vivo online

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do GAIN

Plataformas de Gerenciamento de Redes Sociais
Agendamento de postagens
Colaboração
Gestão de conteúdo
Gestão de múltiplas contas
Monitoramento das redes sociais
Participação do cliente
Publicação automática
Rastreamento de marca
Relatórios e análise de dados
Agendamento de postagens
Análise de dados
Filtragem por palavras chave
Gerenciamento de contatos
Gestão de conteúdo
Gestão de múltiplas contas
Publicação automática
Rastreamento de conversão
Segmentação do cliente

Avaliações do GAIN

Exibindo 5 de 35 avaliações

Geral
4,6/5
Praticidade
4,5/5
Atendimento ao cliente
4,8/5
Recursos
4,3/5
Relação qualidade/preço
4,4/5
Lena K.
Account Director
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/05/2018

"User friendly , easy to navigate and visually appealing"

Comentários: Time saving, more professional.

Vantagens: Visual previews of all content, ease of sharing content for approval with clients, ability to export content as a PDF after approvals, automatic scheduling to Facebook or Instagram

Desvantagens: Inability to tag Facebook accounts (although this is due to a Facebook privacy change), customer service can take a while (due to us being located in Australia), posting more than one image to a post automatically shares it as an album (which we don't always want).

Resposta dos fornecedores

por Big Propeller em 18/05/2018

Hi Lena, thanks for your review. We are glad to hear that GAIN is helping your team to save time.

We wanted to address the issue you faced when including multiple images in one post being shared as an album on Facebook. A couple of months ago we implemented changes to the Facebook posting to make this work in the way that you actually expect.

GAIN now uses native Facebook multi-photo posts. This means multi-photo posts now use Facebook's scheduling engine (useful for boosting posts before they're published) and there's no need to create an album just for the photos in the post.

If you have not tried posting multiple images since then please do, and let us know how it works for you!

Thanks!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 13/05/2018
Avaliador Verificado
Digital Marketing Specialist
Saúde, bem-estar e condicionamento físico, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/10/2019

"Good social scheduler"

Comentários: Gain is easy to use and easy to connect channels. We use it daily to schedule social posts for clients and I like that we can separate each one so that nothing gets mixed. Be aware that there aren't any analytics available, this is just a scheduler and approval workflows.

Vantagens: Gain is a good platform to use if you just need to schedule social media content. You can connect Facebook, Twitter, LinkedIn, and Instagram. It is also capable of file collaborations. There are approval workflows built in so that a client or other team member can approve posts.

Desvantagens: If you have a post that you would like to feature on different channels, you have to duplicate the post. Other schedulers allow you to craft it within one box and modify it for each channel.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/10/2019
Avaliador Verificado
MD
Publicidade e marketing, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    4/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/07/2019

"Great product but struggles to address key issues"

Vantagens: It's easy to use, lots of good tools for agencies, far better than other similar products

Desvantagens: Every now and then bits of the tool break. The most recent has caused major problems for us and the clients but seem to be a low priority for the GAIN team. For example, in this case, posts are not displaying properly on LinkedIn. We get these issues aren't always in GAIN's control but would appreciate more urgency and communication around the problem.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/07/2019
Kelly B.
Owner l Chief Buzz Creator l Social Media Strategies l Social Media Events l Online Brand Management
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/05/2018

"Best CMS we've seen for content creation and approval processes with many layers of usability."

Comentários: Our entire staff loves the software and we have tried a lot of other platforms. It's intuitive and very professional. Our clients love using it as well. It makes content creation and approval SO easy and helps our process run smoothly. No clunks!

Vantagens: 1. Layered approval process and options for each and every channel can be varied - HUGE for agencies!
2. Ease of content creation and views for multiple devices.
3. GAIN is always updating their software to make it better and add new features.
4. Tracking of comments.

Desvantagens: 1. Manual publishing to Instagram would like auto-publishing like Hootsuite
2. Not featuring 'Ready for the Next Round' in the client boxes

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/05/2018
Ali S.
Founder
Publicidade e marketing, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/06/2019

"Love using Gain - it has streamlined my workflow immensely over the past three years. Highly recomme"

Comentários: Overall amazing.

Vantagens: The team is quick with customer service. The software is solid and provides a great solution for a very affordable price.

Desvantagens: There is an opportunity to reduce clicks on the website to be even more efficient. Editing posts from the approval page isn't directly available. You have to manually open each post to edit. I wish there was a bulk edit feature without having to load a new page each time.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 11/06/2019