Quem usa esse software?

PMEs e grandes empresas

Avaliações médias

111 avaliações
  • Geral 4.5 / 5
  • Praticidade 4.5 / 5
  • Atendimento ao cliente 4.5 / 5
  • Recursos 4.5 / 5
  • Relação qualidade/preço 4.5 / 5

Detalhes do produto

  • Preço inicial US$ 15,00/mês
  • Versão gratuita Não
  • Avaliação gratuita Sim
  • Implantação Nuvem, SaaS, web
    Celular - iOS nativo
    Celular - Android nativo
  • Formação Ao vivo online
    Webinars
    Documentos
  • Assistência 24 horas por dia (representante ao vivo)
    Horário comercial
    Online

Dados sobre o fornecedor

  • Atlassian
  • https://www.opsgenie.com
  • Fundada em 2013

Sobre o Opsgenie

Opsgenie é uma poderosa plataforma de gerenciamento de alerta e de plantão para operar serviços sempre ativos, capacitando equipes de Dev e Ops a planejar interrupções de serviço e permanecer no controle durante incidentes. Com mais de 200 integrações profundas e um mecanismo de regras altamente flexível, Opsgenie centraliza alertas, notifica as pessoas certas de forma confiável e permite que elas tomem ações rápidas. Opsgenie rastreia toda a atividade e fornece informações acionáveis para melhorar a produtividade e gerar eficiências operacionais contínuas.

Recursos do Opsgenie

  • Diagnóstico de rede
  • Gerente de linha de base
  • Gestão de recursos de rede
  • Monitoramento de acordos de nível de serviço (SLA)
  • Monitoramento de endereço IP
  • Monitoramento de tempo de funcionamento
  • Monitoramento de uso da Internet
  • Monitoramento do servidor
  • Monitoração da largura de banda
  • Painel
  • Relatórios de tráfego da Internet
  • Acesso remoto
  • Agendamento
  • Elaboração de orçamento de TI
  • Estoque de ferramentas
  • Gerenciamento de correções
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de licenças
  • Inventário de software
  • Monitoramento da atividade do usuário
  • Monitoramento de capacidades
  • Registros de eventos
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  • Agendamento de manutenção
  • Geração de relatórios de tempo de funcionamento
  • Indicadores de desempenho
  • Monitoramento de FTP
  • Monitoramento de servidor por e-mail
  • Monitoramento de transações
  • Monitoramento em tempo real
  • Notificações por eventos
  • Registros de eventos
  • Testes de disponibilidade
O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
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  • Controle de desempenho
  • Desempenho do servidor
  • Diagnóstico da causa raiz
  • Diagnósticos completos de transações
  • Ferramentas de diagnóstico
  • Gerente de linha de base
  • Gestão de recursos
  • Rastreamento de transações individuais
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  • Agendamento de problemas
  • Auditoria de problemas
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de escalonamento
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Painel
  • Problemas recorrentes
  • Gerenciamento de configuração
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento e implantação
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de problemas
  • Gestão de projetos
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de recursos
O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
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  • Ações corretivas (CAPA)
  • Conformidade com a OSHA
  • Diagnóstico da causa raiz
  • Geração de relatórios de incidentes
  • Gestão da segurança
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de tíquetes
  • Recuperação de desastres
  • Registro de auditoria
  • Arquivo morto
  • Consolidação
  • Limiares
  • Registros da Internet
  • Registros de auditoria
  • Registros de eventos
  • Registros de rede
  • Relatórios de conformidade
  • Reparação
  • Syslogs
  • Visualização de dados
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  • Comunicação de duas vias
  • Gerenciamento de contatos
  • Modelos
  • Notificações em massa
  • Planejamento de cenários
  • Segmentação geográfica
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Produtos sugeridos

As avaliações mais úteis do Opsgenie

Ops Genie - a new way forward

Avaliado em 06/08/2018
Darren D.
Operations Manager
Telecomunicações, 51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
4 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Atendimento ao cliente
4 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We needed a more suitable monitoring alerting platform to help us grow and make use of systems outside of our infrastructure. Ultimately, Ops Genie has helped us do that. We can now plug services like AWS and Jira into our monitoring without having to force Nagios checks to do the work that has mostly already been done elsewhere. It's provided us more accurate and reliable alerting and reduced the effects of duplicate alerts coming through whilst an incident is being investigated. We hope to make further gains using additional features we haven;'t touched upon yet in the Ops Genie ecosystem

Vantagens: We had previously been using a Nagios + SMS provider solution, which had served us well as a small company. However as we have grown, we have found that SMS just wasn't a reliable enough solution. We looked around at various alerting providers, and found Ops Genie to be the closest match to what we were looking for. It's given us the ability to test out new notifications before enabling them for our on-call schedules, Re-arrange on call as we see fit without having to fiddle with Nagios configs, utilise integrations to alleviate the sometimes difficult task of adding checks into Nagios from other systems and gain a better insight into our alerts while reducing the all too common "alert fatigue". It gives the ability to create much more complex workflows and setups that previously weren't possible.

Desvantagens: As is often the case with software that provides a wealth of options, getting started was quite complex, particularly around scheduling on call patterns. I think larger organisations may not have this problem, but we wanted to do some rather custom set ups. Fortunately, the support from Ops Genie is frankly brilliant, and they walked us through everything we needed to do. Should there still be difficulties, they can enact the changes you're looking for and guide you through what was done.

A Highly Capable Incident Management Platform

Avaliado em 31/07/2018
Allison G.
Security Analyst
Segurança de rede e informática, 51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Atendimento ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We need an application that works hand-in-hand with our SIEM, Splunk, and OpsGenie does just that. As events filter into Splunk's incident management platform, our analysts are alerted through OpsGenie (via a webhook integration). Analysts can then acknowledge and manage alerts. We also use OpsGenie as a tool for documentation, although this may be a somewhat unconventional use case. Analysts can search back through past incidents, using them as a reference. This is a highly valuable tool to us and we look forward to future improvements.

Vantagens: We love the scheduling feature, which keeps all of our security analysts on track with their shifts. The mobile application is also very useful, as it allows analysts to manage their schedules and keep track of alerts while on the go. There are a plethora of applications that OpsGenie integrates with, such as Slack and AWS. The ability to integrate other applications with OpsGenie is important to us, as our services to our clients depend on it.

Desvantagens: Sometimes new features are slow to be implemented, even if they are minor. For example, we have requested some minor features such as a dark mode and the ability to expand the text entry box, but these features have yet to be seen. Sometimes the search function can be difficult to use, as it requires a specific syntax that doesn't always function as expected.

Good, almost great

Avaliado em 19/12/2017
William N.
Sr Developer
Serviços financeiros, 51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
4/5
Geral
3 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
4 / 5
Atendimento ao cliente
4 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Reliable Alerts monitoring from our application and infrastructure. Without it, we'd either be staring at monitors all night, or waiting for customers to call us and complain. Critical critical app for us.

Vantagens: The scheduling, routing, and alerting of the alerts is spectacular. Really simple to use, really powerful.

Desvantagens: The new ui for alerts. Yes, its more flexible and exposes more functionalilty that was previously possible. But for 99% of the time its too, too much UI flexibility. When the house is on fire, I want to grab the fire estinguisher and go. Your ui slows me down. It just needs to let me select open, unacked, and closed alerts, SUPER SUPER easily and SUPER SUPER FAST. Also, the Android app is often unusably slow. I can often boot up my laptop, login to our domain, unlock password manager, and login into the opsgenine website before the stupid app will actually display the alert. Terrible.

Perfect for Managing On-call Teams

Avaliado em 25/03/2019
Rick R.
President
Serviços e tecnologia da informação, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
Atendimento ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Vantagens: Software was easy to initially configure and get setup. Adding users was quick, both through the website and in the mobile app. Linking OpsGenie to our monitoring applications went smoothly. It allowed for multiple layers of logic to be incorporated. This helped implement escalations that were consistent in their performance. After using it for a month or so, we were able to go in and tweak that logic to make them even better. From an on-call technicians perspective, the software is easy to use. They know when they are on-call and are able to set their own notifications and escalations. Also, they can work with other techs to cover for each other and the app will let them set the time for the switch so the system notifies appropriately.

Desvantagens: The rule creation can sometimes be complex and requires a more advanced user to accomplish.

Great product, highly recommended!

Avaliado em 31/07/2018
Gurpreet V.
Head of OpsCentre Support
Publicidade e marketing, 501-1.000 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Atendimento ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Customer services and our account manager have been excellent. I put in a recommendation for a feature and it had been implemented within a month. I also received personal communication to let me know that my feature was being implemented! For me, that's amazing customer engagement!

Vantagens: I like the user-friendly interface and how easy it is to integrate with other applications. The search functionality in the Alerts section is super flexible and easy to use. I have found it very easy to manage and schedule my 8-person team to work 24/7 on complex shift patterns and have call forwarding setup to call desk, work mobile and then personal mobile phones. Ive been very impressed with the capabilities of the Incident Command Center for major incident orchestration. The mobile app is also easy to use and well thought out.

Desvantagens: I haven't anything so far that I dislike.

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