Quem usa o Rippling?

O Rippling é uma plataforma de RH e TI. As empresas podem gerenciar folha de pagamento, benefícios, computadores de funcionários, aplicativos e muito mais, tudo em um sistema.

Conheça o Rippling

O Rippling é uma maneira para as empresas gerenciarem o RH e a TI: de folha de pagamento e benefícios a computadores e aplicativos de funcionários, tudo em um sistema.

Em apenas 90 segundos, uma empresa pode configurar (ou desativar) a folha de pagamento, o seguro de saúde, o computador de trabalho e aplicativos de terceiros (Gmail, Microsoft Office, Slack) dos funcionários.

Rippling - Informação

Rippling

https://www.rippling.com

Fundada em 2012

Rippling - Preços

O Rippling não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Rippling a partir de US$ 35,00/mês.

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Preço inicial

US$ 35,00/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Instalado - Mac

Nuvem, SaaS, web

Instalado - Windows

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do Rippling

  • Autenticação Multifator
  • Certificação de Acesso
  • Gerenciamento de senhas
  • Gestão de Contas Privilegiadas
  • Gestão de conformidade
  • Logon único
  • Provisionamento de usuário
  • Solicitação de Acesso de Autoatendimento

Ver lista completa de Sistemas de Gestão de Acesso

  • Banco de dados de funcionários
  • Comentários de 360 graus
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de benefícios
  • Gestão de indenizações
  • Gestão de recrutamento e seleção
  • Gestão de tempo e comparecimento
  • Gestão do desempenho
  • Gestão do tempo livre
  • Incorporação
  • Perfil dos funcionários
  • Portal de autoatendimento
  • Seguimento dos candidatos

Ver lista completa de Sistemas de Recursos Humanos

  • Análise de tendências
  • Biblioteca de indicadores de RH
  • Controle da rotatividade
  • Geração de relatórios de licenças e ausencias
  • Gestão de recrutamento
  • Gestão de talentos
  • Modelagem preditiva
  • Modelo de planos de indenização
  • Painel
  • Planejamento de sucessões

Ver lista completa de Software de Análise de RH

  • Cumprimento Tributário
  • Depósito direto
  • Formulários W-2/1099
  • Gestão de benefícios
  • Impressão de cheques
  • Múltiplos estados (EUA)
  • Múltiplos países
  • Penhora do salário
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de 401(k)
  • Rastreamento de vagas e licenças
  • Relatório de Nóminas
  • Terceirização da folha de pagamento

Ver lista completa de Software de Folha de Pagamento

  • Agendamento da sincronização
  • Gerenciamento da implantação
  • Gerenciamento de software
  • Gestão de dados
  • Gestão de estoques
  • Gestão de terminais
  • Reconhecimento automático de usuários/dispositivos
  • Suporte à rede sem fio

Ver lista completa de Software de Gestão de Dispositivos Móveis

  • Autenticação de múltiplos fatores
  • Biometria
  • Federação de identidade
  • Gerenciamento de credenciais
  • Gerenciamento de senhas
  • Gerenciamento de usuários
  • Gestão de políticas
  • Login social

Ver lista completa de Software de Início de Sessão Único

  • Assinatura eletrônica
  • Formulários de verificação eletrônica/I-9
  • Formulários eletrônicos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão da orientação do fluxo de trabalho
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de descrição de trabalho
  • Gestão de tarefas
  • Manual de funcionários
  • Portal de autoatendimento

Ver lista completa de Software de Processo de Integração

  • Administração COBRA
  • Administração FMLA
  • Administração HSA/FSA (somente EUA)
  • Administração de benefícios a funcionários
  • Administração de seguro por invalidez
  • Administração de seguros de saúde
  • Administração de seguros de vida
  • Conformidade com HIPAA
  • Gestão da dedução
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de planos de aposentadoria
  • Painel de benefícios
  • Registro de benefícios online
  • Relatórios ACA
  • Terceirização da administração de benefícios

Ver lista completa de Software para Administração de Benefícios

Rippling - Alternativas

Mais alternativas ao Rippling

Rippling - Avaliações

Exibindo 5 de 567 avaliações

Geral
4,9/5
Praticidade
4,9/5
Atendimento ao cliente
4,8/5
Recursos
4,9/5
Relação qualidade/preço
4,8/5
Scott G.
Founder & CEO
Editoras, 13-50 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/12/2019

"Great product, friendly service"

Comentários: Rippling makes it easy for my employees to get paid, track PTO, do open enrollment for healthcare and it handles all the tax/compliance stuff with ease.

Vantagens: Rippling's Payroll is seamless and easy and their support in setting everything up (and transferring from my old provider was flawless). We manage our Benefits, PTO, Payroll, Worker's Comp all through their software. For benefits and Worker's Comp, it integrates with third parties seamlessly (our health insurance broker and a Worker's Comp company Rippling works with). But overall, I've appreciated their service above all else - requests are quickly and politely answered (not like my previous provider)

Desvantagens: The reporting features leave a lot to be desired, but I can see them improving as they go. Today's payroll run surfaced a brand new report that wasn't there just two weeks ago, so I'm hopeful this is an area they are devoting more attention to.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 20/12/2019
Ryan D.
Chief Product Officer
Software, 13-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/05/2020

"Unique vision, powerful platform, excellent service"

Comentários: We were looking for a one stop shop to manage employee lifecycle (onboarding, management, offboarding) without having to have dedicated IT resources or disrupt our valuable engineers to carry out basic tasks like account provisioning and laptop configuration. While most HR platforms handle the basics of payroll and benefits, Rippling was unique in its approach to solving the IT side of the equation without having to build custom workflows or write a whole lot of scripts. Overall, Rippling delivers on their vision and is backed by a great team of onboarding and success managers to ensure that everything runs smoothly and our employees are taken care of.

Vantagens: Rippling was intuitive and easy to get up and running. Setup was self guided with helpful information to ensure that we maintain compliance with federal and state regulations. The initial load of employee data took little to no time and other than a couple of employees who struggled to upload their photos, I didn't have to assist anyone in setting up their profile, completing necessary documents, or setting up their bank account for payroll. Similar to onboarding employees for payroll, the benefits onboarding experience was straightforward, enabling us to rollout medical, dental, vision, and 401K all in one shot. From here, it's time to get the IT side of the house in order, and we're excited to have an integrated experience that not only handles traditional HR onboarding, but also ensure that new employees arrive on day one ready to work, with a laptop and all their necessary software and SaaS accounts provisioned.

Desvantagens: The overall application navigation was a little clumsy when we were first onboarded, lacking a breadcrumb menu experience that meant you had to return to the home screen to move between areas of the platform. That said, Rippling was highly responsive to feedback, and over the subsequent weeks rolled out revisions to their overall user experience that represent a significant improvement in moving between various areas of the platform. Outside of that, there are a couple of areas I'd like to see improved. The first is to provide support for basic time entry, enabling contractors or hourly workers to log their time. This doesn't need to be fancy as there are dedicated offerings for companies that require advanced capabilities, but something as simple as hours per day would suffice. On top of that, it would be nice to provide a payroll calendar that is accessible to employees. Right now I can access the calendar as an admin, but perhaps make that available to everyone in the company.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 22/05/2020
Kacey S.
HR Manager
Manutenção predial, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/09/2020

"Great Payroll Company"

Vantagens: It is really user friendly and great customer service support.

Desvantagens: That you can't go back to the previous screen. You have to go to the home page and re-run the report each time.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 10/09/2020
Marcus A.
CEO
Serviços financeiros, 13-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    1/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    1/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 19/11/2019

"Horrible service and on boarding"

Comentários: Their system is nothing more than the API hub to other third-party service providers. You're paying to connect to your other services through their interface, which costs additional for each service on a per-person level. There are many more affordable solutions with better interface and customer service. To prove how outdated and horrible their system is, they declined my payment (even though I provided my full account info with their rep on the phone that was chewing on the phone, letting me figure everything out instead of trying to help me). I tried to reach my rep, that he disappeared. Due to the inconsistency and the low-level onboarding, I decided to cancel and not proceed with the service. Right after I canceled the service, they went into my account and started to withdraw money without my consent! I doubt that any of these reviews are legitimate. I have found the same reviews on different channels, basically plagiarized.

Vantagens: I didn't like anything once I signed up.

Desvantagens: -ZERO Customer Service
-Horrible Onboarding for someone who advocates themselves as an onboarding service
-Constant upsell for every single thing in the system, even after I selected the everything from their highest level package there is still cost for even a simple API for your email or Salesforce and much more!
-User Interface is extremely outdated
-Functionality is exaggerated.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 19/11/2019
Derrick M.
Director, Team Development & People
Serviços e tecnologia da informação, 51-200 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/05/2020

"Rippling is fantastic! Best software product I’ve used in years"

Comentários: Fantastic. Everything from the implementation to our daily use, this has been one of the best product purchases I’ve ever made. Plus, my boss ([SENSITIVE CONTENT HIDDEN]
) absolutely loves Rippling and has even talked about it at our board meeting! Good stuff all around and I have recommended it to at least a dozen colleagues in my local market.

Vantagens: The automations, integrations, and ease of use are second to none. Important tasks (i.e. onboarding a new employee) used to take me an hour and a half to complete with our prior vendor (due to disconnected workflows, confusing product layout, etc) and it now takes me less than 10 min with Rippling. Transformational.

Desvantagens: The only con i can point to is not being able to just call into a customer support number for important issues (to speak to a live person), but the support email is monitored regularly, so it definitely makes up for any negatives. They also recently instituted a Pod system to support issues and it has been a great experience. It also appears they have recently hired account managers, which tells me they continue to scale the organization and add the appropriate team members for additional support. Good stuff all around.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/05/2020