Quem usa o CIM GOLD?

Financial Institutions

Conheça o CIM GOLD

Everything you need to give your institution a competitive advantage is in one place. With relationship management, teller, new accounts, deposit servicing, lending, accounting, and reports, FPS GOLD Core Banking makes it easy to compete, profit, and thrive. And after more than 50 years of experience in the finance industry, we are still known for and proud of our preeminent customer service and close relationships with our clients.

CIM GOLD - Informação

FPS GOLD

http://www.fps-gold.com

Fundada em 1964

CIM GOLD - Preços

O CIM GOLD não possui versão gratuita nem versão de teste grátis.

Spotlight_media_placeholder

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Não

Implantação

Instalado - Mac

Instalado - Windows

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do CIM GOLD

Sistemas de Contabilidade
Administração de impostos
Cobrança e faturamento
Conciliação bancária
Contabilidade de fundos
Contabilidade de projetos
Contas a receber
Controle de despesas
Empresas de contabilidade CPA
Gestão da folha de pagamento
Gestão de ativos fixos
Governo
Organizações sem fins lucrativos
Pedidos de compra
Alertas da conta
Controle de despesas
Gestão de leads
Gestão de marketing
Gestão de recursos
Gestão territorial
Rastreamento de domicílios
Rastreamento de influências
Rastreamento de relacionamentos
Tarefas de equipes
Assinatura eletrônica
Candidatura online
Gerenciamento de documentos
Gestão de clientes
Gestão de conformidade
Processamento de empréstimos
Registro de auditoria
Análise de tendências
Estruturas de débito complexas
Gerenciamento de documentos
Gestão de exposições
Gestão de leads
Gestão de recursos
Gestão do pipeline
Gestão do risco
Painel
Registro de auditoria
Acompanhamento de caução
Cronograma de amortização
Distribuição automática de fundos
Empréstimo de carros
Empréstimo estudantil
Empréstimos da construção
Empréstimos para negócios
Gerenciamento de documentos
Gestão da contabilidade
Gestão de coletas
Gestão de conformidade
Gestão de investidores
Gestão de mutuários
Processamento de empréstimos
Banco de investimento
Banco de varejo
Banco digital
Banco para empresas
Banco particular
Gestão de caixas eletrônicos
Gestão de cartões de crédito
Gestão de títulos
Gestão do risco
Monitoramento de transações
Múltiplas marcas
Rastreamento de conformidade

CIM GOLD - Avaliações

Exibindo 5 de 11 avaliações

Geral
4,4/5
Praticidade
4,1/5
Atendimento ao cliente
4,8/5
Recursos
4,3/5
Relação qualidade/preço
4,2/5
Emily N.
Deposit Operations Manager
Bancos, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 15/08/2019

"CIM Review"

Comentários: CIM Gold helps us to run daily reports, work daily return reports, submit eACH orginination batches for our clients, look up information related to clients and their relationships as a whole with our bank. It also allows us to target potential clients by having Gold Writer reports created an narrow down a specific target clientele we can target a specific banking product to. An example of this, we decided to push our mobile deposit product on our APP. We ran goldwriters to extract who our online clients are who are signed up but had not used mobile deposit. Then we cleaned up the list and narrowed down even further for marketing budget purposes till we felt good about what we had. We mailed out around 1000 $5 checks to these folks encouraging and incentivizing them to use mobile deposit. We had a 20%+ rate of return which is incredible for our bank!! We are still using this as a way to promote mobile deposit at the personal banker/new account offices with $5 checks to encourage folks to sign up. This is just one example of how CIM Gold has helped us to build deeper relationships with our clients.

Vantagens: Our f/I has used FPS as our core for 24+ years. I can say I have been with our f/I 21 years and been through a few versions of CIM. CIM GOLD is by far the best version produced! I feel it is user friendly and you can find information easily and multiple ways. The enhanced interface and tiles are two of my favorite features. Speed keys on the CIM side make routine searches even easier as they take you right to the place you need to go without having to start somewhere else. There is a ton of functionality and we are always learning to use new features or look at new reports. We have also helped FPS to develop and test features and products as well.

Desvantagens: There are not many cons from my perspective. As the Operations Manager, I use CIM extensively for deposit accounts and information related to our clients. I have very limited knowledge of the loan side. The biggest frustration we have had recently is losing internet service and CIM hiccups - for lack of a better explanation- [especially a technical one I can't even begin to give :) ] when CIM hiccups, it closes out and you have to reopen. This is not the end of the world by any means but is frustrating and for us, this is just part of the rural community we support.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 15/08/2019
Ricardo P.
VP/Branch Manager
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/05/2018

"The staff at FPS is great to work with! They're quick to respond & help with the resolution process."

Vantagens: The ease of customization FPS allows is great! It allows the bank to have a say on how the software should perform to maximize the banks efforts within the market it operates in. The change from Fiserv to FPS was a great move because of all the added functionality and the client support we receive from staff and our account manager. Our account manager advocates for our needs and is responsive to our requests.

Desvantagens: There are still improvements that can be made. Our bank is more commercial focus than retail customers. Adding functionality to compete against larger banks is warranted.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/05/2018
Avaliador Verificado
Controller
Bancos, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/12/2018

"Feature Rich, Difficult to Find Things Sometimes"

Vantagens: FPS Gold as a core processor offers a lot of great features, especially compared to legacy processors. The customer support team is very knowledgeable and helpful.

Desvantagens: Though this product is very feature rich, many times it is very difficult to find the information I am looking for as information is split between a lot of different screens. I also feel like the teller interface is difficult to use and should be updated.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/12/2018
Naher E.
VP/Branch Services Manager
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/05/2018

"Overall experience is positive, great functionality and easy to use."

Vantagens: The best part of the system is ease of use. The tabs and search feature makes it easy to find information needed but there are a lot of tabs that may be eliminated if the fields were combined within other tabs

Desvantagens: There is a lot of navigation required to retrieve information which could be found in one area. The system could communicate better within itself to eliminate duplicate file maintenance requirements. Help screens and online banking (activity logs) should be updated for ease of use.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 23/05/2018
Kristina K.
VP/Retail Operations Manager
Bancos, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/09/2019

"CIM GOLD"

Comentários: System is easy to navigate but can still use some upgrades in the Platform area.

Vantagens: F1 help - most answers can be found here

Desvantagens: Platform - outdated and not user friendly.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/09/2019