Quem usa o Infor M3?

Infor M3 is designed for medium to large global manufacturers, distributors, and after-sales service providers.

Conheça o Infor M3

Establish a foundation for digital transformation with Infor M3 - a powerful ERP software solution that uses the latest technologies to provide an exceptional user experience and powerful analytics in a multi-company, multi-country, and multi-site ERP cloud solution platform. Infor M3 powers industry-specific CloudSuites: CloudSuite Fashion, CloudSuite Food & Beverage, CloudSuite Chemical CloudSuite Equipment and CloudSuite Distribution Enterprise.

Infor M3 - Informação

Infor

https://www.infor.com/products/m3

Infor M3 - Preços

O Infor M3 não possui versão gratuita nem versão de teste grátis. Versão paga do Infor M3 a partir de US$ 150,00/mês.

Infor M3 - Vídeo
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Preço inicial

US$ 150,00/mês

Detalhes de preços

SaaS pricing is per user, per month.

Versão gratuita

Não

Teste grátis

Não

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Instalado - Windows

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do Infor M3

  • Administração da distribuição
  • CRM
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão de RH
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de ativos empresariais
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de projetos
  • Gestão financeira
  • Relatórios e análise de dados

Ver lista completa de Sistemas ERP

  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão da qualidade
  • Gestão da segurança
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de orçamentos
  • Gestão de pedidos
  • Listas de materiais
  • Planificação da produção
  • Relatórios e análise de dados

Ver lista completa de Sistemas MRP

  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão da qualidade
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de pedidos
  • Previsão
  • Rastreabilidade

Ver lista completa de Sistemas de Controle de Produção

  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Análise hipotética
  • Gestão da qualidade
  • Gestão de mudanças
  • Material Requirements Planning
  • Planejamento de capacidades

Ver lista completa de Sistemas de Programação de Produção

  • Compras
  • Código de barras e RFID
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de importação e exportação
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de remessas
  • Previsão de vendas

Ver lista completa de Software de Distribuição

  • Atendimento do pedido
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de importação/exportação
  • Gestão de remessas
  • Gestão de transportes
  • Planejamento da demanda
  • Planejamento de vendas e operações
  • Troca de dados eletrônicos

Ver lista completa de Software de Gestão de Cadeia de Abastecimento

  • ERP
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da manutenção
  • Gestão da qualidade
  • Gestão da segurança
  • Gestão de remessas
  • Integração da contabilidade
  • MES (Sistema de execução de manufaturas)
  • Material Requirements Planning
  • Orçamentos/estimativas
  • Relatórios e análise de dados

Ver lista completa de Software de Produção

  • Agendamento
  • Aluguel de equipamentos médicos
  • Aluguem de veículos e barcos
  • Aluguéis recorrentes
  • Cálculo de taxa de atraso
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de contratos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de inspeções
  • Gestão de reservas
  • Gestão de taxas
  • Reservas online
  • Várias localizações

Ver lista completa de Software para Aluguel

Infor M3 - Alternativas

Mais alternativas ao Infor M3

Infor M3 - Avaliações

Read all reviews

Overall rating

4,4/5

Average score

Praticidade 3,7
Atendimento ao cliente 4,1
Recursos 4,5
Relação qualidade/preço 4

Review software

Share your experiences with other software buyers.

Escreva uma avaliação!
Dirk H.
Director, ERP System & Business Processing
Companhias aéreas/Aviação, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 18/04/2019

"Proven, mature ERP is getting modern UI at last"

Comentários: I have worked with M3 for a number of organizations, and besides effectively managing the material plan and production schedule, it has also served well for the management of multiple business units which require monthly consolidation, multi-currency financial operations, and the complete life cycle of business processes.

Vantagens: M3 is a stable, robust, proven ERP system that fits a wide variety of industries well, handles international business requirements and has the flexibility to support both the front office and the back office. In recent years, this has been supplemented with a modern UI toolset, allowing for workflow design and management, along with browser-based homepages and widgets that present users with the information they need to act on, focusing on exceptional situations instead of repetitive, routine tasks.

Desvantagens: The basic user interface for functional programs is still designed in the old AS400/RPG style, with a series of panels and a method of proceeding from panel to panel and program to program which can seem counter-intuitive to the user. Output management (for forms such as customer invoices or packing lists) has long been a weak spot but that is being addressed with new tools being developed. API's are available for many programs which allows for the development of custom user interfaces via Infor OS Homepages and Widgets, but there are significant gaps where API's have not been published.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 18/04/2019
Steve B.
CIO
Maquinário, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/07/2019

"Pros and Cons"

Comentários: Over all Infor has continued to serve the needs of our organization. As our business has increased over the years, the software has allow us to make processes more efficient therefore, we can do jobs with less people. As we have associates leave, there is no need to replace them

Vantagens: M3 is a system that is configurable to almost any circumstance. It seems is you can think of a process that you would like to have the system perform, Infor has though of this also and there is a way to make it happen inside of me

Desvantagens: The system has so many options and programs making it a hard to know what all you can do or how to do or navigate.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/07/2019
Avaliador Verificado
Group CIO
Vidro, cerâmica e concreto, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 28/09/2020

"Lot of flexibility and usefull functionalities"

Comentários: user experience makes easier introduction of new hired colleagues.
Flexibility in configuration helps to add new functionalities fast.

Vantagens: flexibility, easy of use and a lot of functionalities ready to use (that had to implement custom with other products)

Desvantagens: I see mainly 2 points:
1. enterprise structure has got some lacks, do not manage structured sales organizations (it doesn't exist a concept like it, which is usefull when you have same customer managed in different sales organization within the same company which could have different price list, discounts, payment terms)
2. all accounting is inherited through order, in example when I post good receipt I need to have cost center in purchase order and I cannot change during good receipt. And also for sales, all accounting are inherited from order. Workaround exists, but it is still a limitation

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 28/09/2020
Ben R.
M3 Project Manager
Serviços meio ambientais, 201-500 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    3 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    3 /5
  • Atendimento ao cliente
    3 /5
  • Relação qualidade/preço
    3 /5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 31/07/2020

"Niche Rental Application"

Comentários: Allows for high volume of transactions and equipment movement throughout our over 30 locations. Could use more documentation on what is and is not supported functionality in certain programs. It is a fairly large ERP system, so this would be tough with all the new features being added.

Vantagens: It has many more features than we currently use, that we can grow into.

Desvantagens: We are an unusual rental operation and initially it didn't have all the functionality that we required, so our 3rd party implementer made modifications to our base code, so when infor came out with the similar feature, we could not move to it. There are some feature fixes that can not be retrofit into our release.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 31/07/2020
Malcolm M.
CIO
Companhias aéreas/Aviação, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    4 /5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/07/2020

"Quality ERP"

Comentários: Infor support team (Elite customer) is excellent. Consulting engagements are sometimes not so great - it depends to a large degree on who you get..
Been users since 2010 comparison to the old Lawson company is night and day - way better now!

Vantagens: Highly configurable product. Support from Infor is very good. Investment in the product by Infor continues to be significant and is showing results!

Desvantagens: Ironically, highly configurable! this lead to complexity in the initial set up to meet business process needs. However once established and implemented the product is stable and performs well. User interface is not premium but hoping for improvements when we move to Infor OS and homepages.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/07/2020