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a escolher o melhor software

Conheça Opfin

Administrar uma empresa na Índia é difícil. Regulamentações em constante mudança, burocracia interminável e leis tributárias obscuras significam que mesmo pequenas empresas precisam de contadores em tempo integral apenas para acompanhar tudo isso. Mesmo uma tarefa tão simples quanto a folha de pagamento se torna um esforço terrível, porque empresas e funcionários não têm acesso a ferramentas que podem ajudar a simplificar o processo.
É aí que a solução pode ajudar você. O Opfin foi construído por uma equipe de contadores, desenvolvedores e designers, familiarizados com o desconforto de administrar pequenas empresas.

Quem usa Opfin?

O foco é qualquer empresa de pequeno porte estabelecida na Índia. Experimente a folha de pagamento que é executada automaticamente. Basta configurar a conta e o resto será realizado sem que você levante um dedo.

Opfin Software - 1
Opfin Software - 2
Opfin Software - 3
Opfin Software - 4

Está em dúvida sobre o Opfin? Compare com uma alternativa popular

Opfin

Opfin

4,6 (21)
US$ 2,00
mês
Versão gratuita
Versão de teste gratuita
20
2
4,6 (21)
4,5 (21)
4,7 (21)
VS.
Preço inicial
Opções de preços
Recursos
Integrações
Praticidade
Relação qualidade/preço
Atendimento ao cliente
US$ 20,00
mês
Versão gratuita
Versão de teste gratuita
98
4
4,3 (75)
4,2 (75)
4,0 (75)
As barras de classificação verdes mostram o produto vencedor com base na nota média e no número de avaliações.

Outras ótimas alternativas ao Opfin

Keka
Melhores recursos
Controle de licenças
Gestão de RH
Portal de autoatendimento
greytHR
Melhores recursos
Banco de dados de funcionários
Gestão da folha de pagamento
Relatório de Nóminas
Zoho Expense
Melhores recursos
Controle de despesas
Gestão de recibos
Upload de recibos por celular
Rippling
Melhores recursos
Depósito direto
Gestão da folha de pagamento
Registro de benefícios online
Paycor
Melhores recursos
Depósito direto
Gestão da folha de pagamento
Portal do funcionário
Deel
Melhores recursos
Depósito direto
Gestão da folha de pagamento
Relatório de Nóminas
Dayforce HCM
Melhores recursos
Depósito direto
Gestão da folha de pagamento
Preparação do W-2
BambooHR
Melhores recursos
Banco de dados de funcionários
Gestão de RH
Rastreamento de vagas e licenças
Namely
Melhores recursos
Banco de dados de funcionários
Gestão da folha de pagamento
Relatórios e análise de dados

Avaliações do Opfin

Pontuação média

Geral
4,6
Praticidade
4,6
Atendimento ao cliente
4,7
Recursos
4,3
Relação qualidade/preço
4,5

Avaliações por tamanho de empresa (funcionários)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontre avaliações segundo pontuações

5
67%
4
29%
3
5%
Sagar
Sagar
Co-founder & CEO, Índia
Usuário do LinkedIn Verificado
Serviços financeiros, 11–50 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

Easy to use payroll mgmt software for small-mid sized companies

5,0 há 4 anos

Vantagens:

- Covers all the basic features of payroll management, including all the Indian tax filing related nuances - Self-serve and very easy to use; in case of any doubts, the support team is quick to reply

Desvantagens:

- Integration with Slack and/or WhatsApp could be pretty useful

Naveen
Ceo, EUA
Serviços e tecnologia da informação, 51–200 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

Alternativas consideradas anteriormente:

Best and automated payroll solution

4,0 há 4 anos

Comentários: It has been an excellent journey.

Vantagens:

We don’t need a Cpa anymore except for filing taxes. Opfin takes care of everything. Has awesome api’s. Can make employees and contractors payment from single page. Contractors payment is free. opfin takes care of tds, pt, esi, pf payments and quarterly filings. Has quickbooks integration too.

Desvantagens:

Need to drill into to get more details and employees and contractors details look alike. No ios/android apps.

Avaliador Verificado
Usuário do LinkedIn Verificado
Consultoria de gestão, 51–200 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação
Fonte: GetApp

Money goes missing, no one replies!! No customer support!!

3,0 há 2 anos

Vantagens:

This does work most of the time for small businesses. But when the businesses start growing, this software starts giving glitches. I am using this for more than 2 years one of their oldest customers, but now I am fed up with their lack of responses on most of issues.

Desvantagens:

Our 27 lacs are missing from the account and we have no one to reach out to. Their chat support is a sham that no one looks after. Emails don't get replied and if they do, they are canned copy-pasted replies. Employees leave too frequently and there is no customer service. They have raised their prices to a prohibitive level.

Abhishek
CEO, Índia
Usuário do LinkedIn Verificado
Energias renováveis e meio ambiente, 11–50 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Underpromises and Overdelivers - By a huge margin.

5,0 há 5 anos

Comentários: Every founder needs to be on top of the finances for as long as possible (before hiring an accounts guy). Opfin can help do the same without taking hours and hours of efforts in reviewing and approving. Over 5 years we have experimented with multiple softwares and processes to make things easy for our team (to execute things) AND for us (to keep a tab). Opfin has solved this by making it faster and simpler. Today, my time input to handle all of the below (with some analysis) is hardly 4-5 hours a month. PAYROLL - After understanding the product, I committed myself to Opfin at the beginning of the last financial year (April 2018) for payroll processing. Took some time to understand the working of Imprest and Advance Salaries so have to review the Tax Forms as I did some transactions for the employees directly from my other bank account.
TIP: Make sure all your employee-related transactions pass through Opfin and closing your annual accounts will be a breeze.
REIMBURSEMENTS - Started using full-time from September 2018 onwards. If there is imprest outstanding, it can directly get deducted from the salary so the onus is on the employees to file before payroll day. Wish I had started earlier because still consolidating accounts for Pre-Opfin days. ATTENDANCE - Soft usage began in January 2019. From April 2019 (15 days till the time of writing), implementing a flexi-timing policy across locations. Geo-tags help audit the non-compliant guys faster.

Vantagens:

a) Automated filing of TDS, ESIC and PF (India specific) - they were a pain to do when I had to do them. b) Fast loading of reimbursements helps run through them without an additional resource monitoring it. c) GPS tags in attendance are perfect for passive monitoring. Haven't used their attendance machines yet. d) Payroll is super-simplified

Desvantagens:

a) For a new user, the simplified nature of the product as compared to other payroll products might take some getting used to - apprehensions being "if it is this simple, they must be missing some (compliances)" Needs to be sorted with a good Self Help section. b) You need to transfer money to their account for reimbursements and payroll. Again, a concern that goes away with time but will be a point of concern, especially for bigger payrolls.

Rajneesh
Director, EUA
Usuário do LinkedIn Verificado
Serviços e tecnologia da informação, 11–50 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

A great help from the experts in HR/Accounts department

5,0 há 5 anos

Comentários: HR related tasks like - Payroll payments, TDS Payments, Contractor payments.
Along with employee attendance management and salary slip computation.

Vantagens:

The software is fantastic for a startup domain and for big companies as well. Our company is a startup for Software solutions and experts in Construction CRM and integration and have a good handle on technology, finding a solution that perfectly caters to all our needs was next to impossible, but luckily we found Opfin. Their solution takes all the complexity out and makes all HR/TDS related tasks a breeze. Their auto-pilot for payroll execution is fantastic. Their product support is extremely knowledgeable and their head, himself makes sure all questions are answered to our content.

Desvantagens:

Does not have any native apps for iOS, which will make it easier to keep a tap on the attendance of the employees on the go.

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