Quem usa esse software?

O Jira Software tem a confiança de equipes ágeis que buscam capturar e organizar problemas, atribuir trabalhos e acompanhar a atividade da equipe. O software foi desenvolvido para que o Scrum, o Kanban e os modelos híbridos sejam todos bem-sucedidos.

Avaliações médias

7.242 avaliações
  • Geral 4.3 / 5
  • Praticidade 3.9 / 5
  • Atendimento ao cliente 4.1 / 5
  • Recursos 4.4 / 5
  • Relação qualidade/preço 4.2 / 5

Detalhes do produto

  • Preço inicial US$ 10,00/mês
    Veja detalhes de preços
  • Versão gratuita Não
  • Avaliação gratuita Sim, consiga uma avaliação gratuita
  • Implantação Instalado - Mac
    Nuvem, SaaS, web
    Instalado - Windows
    Celular - iOS nativo
    Celular - Android nativo
  • Formação Ao vivo online
    Webinars
    Documentos
  • Assistência 24 horas por dia (representante ao vivo)
    Online

Dados sobre o fornecedor

  • Atlassian
  • http://www.atlassian.com
  • Fundada em 2002

Sobre o JIRA

Jira Software is the worlds #1 software development tool used by agile teams to plan, track, report, and release software. Whether its Scrum or Kanban - or a variation thereof - Jira Softwares' flexible next-gen project allows teams to design the way it works best.

Software teams have visibility into long term goals, project roadmaps, the status of work, and real-time release information-- all in a simple drag-and-drop interface that is easy to setup and customize on the fly.

Recursos do JIRA

O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
  • Chuva de ideias
  • Controle de versões
  • Edição em tempo real
  • Fóruns de discussão
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de calendários
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Vídeo conferência
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Ferramentas de colaboração
  • Gestão de carteira
  • Gestão de ideias
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de recursos
  • Gráficos de Gantt
  • Metodologias ágeis (Agile)
  • Modelos personalizáveis
  • Métodos tradicionais
  • Portal do cliente
  • Quadro kanban
  • Seguimento do custo até a conclusão
  • Acesso para Celular
  • Controle de horas
  • Criar subtarefas
  • Ferramentas de colaboração
  • Gamificação
  • Gestão de tarefas recorrentes
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Relatórios e análise de dados
  • Visualização de Gantt/linha do tempo
  • Visualização de lista de tarefas
  • Visualização de planilhas
  • Visualização em tabela de tarefas
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Gestão de carteira
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de políticas
  • Gestão do calendário
  • KPIs
  • Painel
  • Priorização
  • Relatórios de solução de problema
  • Controle de fonte
  • Controles/permissões de acesso
  • Depuração
  • Desenvolvimento de aplicativos web
  • Desenvolvimento de software
  • Desenvolvimento móvel
  • Ferramentas de colaboração
  • Gerenciamento da implantação
  • Modelagem de dados
  • Plataforma no-code
  • Refatoração de código
  • Relatórios e análise de dados
  • Testes de compatibilidade
O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
  • Aceita o método Scrum
  • Apto para a metodologia ágil
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Gestão de carteira
  • Gestão de edição
  • Gestão de recursos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de testes e controle de qualidade
  • Priorização
  • Quadro de referência de produtos
  • Rastreamento de erros
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Seguimento de status
  • Análise de dados das capacidades
  • Análise de dados do desempenho
  • Aprovação do fluxo de trabalho
  • Cobrança e provisionamento
  • Controle do acesso
  • Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
  • Gestão de custos
  • Gestão de múltiplas nuvens
  • Monitoramento da demanda
  • Monitoramento da oferta
  • Agendamento de problemas
  • Auditoria de problemas
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de escalonamento
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Painel
  • Problemas recorrentes
  • Benchmarking
  • Gerenciamento de comentários
  • Gestão de objetivos
  • KPIs
  • Monitoramento do progresso
  • Planejamento estratégico
  • Priorização
O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
  • Filtros
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de pendências
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Rastreamento de edição
  • Acesso para Celular
  • Automação dos processos comerciais
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controles/permissões de acesso
  • Editor gráfico de fluxo de trabalho
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de calendários
  • Gestão de formulários
  • Gestão de tarefas
  • Integrações de terceiros
  • Painel personalizável
  • Plataforma no-code
  • Rastreamento de conformidade
  • Agendamento
  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Compras
  • Controle de horas e despesas
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de estoques
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de marketing
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de projetos
  • Gestão financeira
  • Indicadores de desempenho
  • Colaboração
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Gestão de carteira
  • Gestão de edição
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de recursos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão de tarefas
  • Painel
  • Planejamento de projetos
  • Seguimento de status
  • Colaboração
  • Coleta de comentários
  • Controle de marcos
  • Gestão de ideias
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de recursos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Priorização
  • Quadro de referência de produtos
O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
  • Análise de dados preditiva
  • Calendário de marketing
  • Colaboração
  • Definição e seguimento de objetivos
  • Elaboração de orçamentos e previsões
  • Ferramentas de apresentações
  • Fluxograma
  • Gestão de despesas
  • Planejamento de mídia
  • Rastreamento do projeto
  • Bate-papo de equipe
  • Colaboração
  • Compartilhamento de arquivos
  • Criação de banco de dados
  • Criação de documentos
  • Ferramentas de apresentações
  • Gerenciamento de notas
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Pacote do Office
O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
  • Arrastar e soltar
  • Colaboração
  • Controle de marcos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Importar/exportar conteúdo
  • Priorização

Produtos alternativos

Produtos similares

As avaliações mais úteis do JIRA

The best tool for a product manager

Avaliado em 31/10/2019
Mikael S.
Head of Product
Software, 501-1.000 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
2 / 5
Atendimento ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: My experience has been great with JIRA and I have setup the product in my last two organizations. In my current role, the entire company has moved all their projects to JIRA. Despite some pesky UI bugs here and there, JIRA does everything that I need and has become a critical piece of my day-to-day work. It's never easy to build a product for product people, but JIRA has found a way to do most of what I need. I only wish the business would invest a bit more effort into their support team, but since many companies are already using JIRA, the internet has become a great substitute.

Vantagens: JIRA gives me so much functionality out of the box. Within five minutes, I can create a board and invite my whole team to start working with me. It doesn't take long to customize your presentation of work to make it specific to your business. It has become the standard for the industry and with good reason; JIRA gives me everything that I need to track performance and ensure a timely release.

Desvantagens: There are occasionally some annoying bugs that will present themselves, but it's never something that really prevents me from using the product effectively; usually it's an annoying UI bug that looks messy or ugly. For the most part, many of the people that complain about the product just don't know how to use it 'as is out of the box'. The more configurations you try to make, the more problems you can create for yourself. Aside from this, their customer service is quite lackluster and it often takes days if not weeks to hear back from support - usually the bugs are fixed before you even get a response.

If you tried it before and got confused, it's way easier now

Avaliado em 31/10/2019
Steve M.
Dir. of Dig. Marketing
Gestão de organizações sem fins lucrativos, 51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
5 / 5
Atendimento ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We did an extensive search and ended up with JIRA for project management for my team and for our cross-department projects. We've been using it now with our marketing team for several months, and I had previously used it with product teams (developers), and the overall experience is that it provides the best PM experience for our team of all the options out there.

Vantagens: They've managed to provide easy to use projects, next-gen, that have most of the power but are SUPER easy to use. We love the new Kanban boards and the ability to turn off features and hide complexity wherever needed.

Desvantagens: The next-gen projects are moving fast, but it feels like at this point you have to choose *either* power *or* ease of use. Classic projects (power) or next-gen (easy) are competing, so I'm hoping they will be able to eventually provide all the power in the easy next-gen projects.

Flexible but not at all fun

Avaliado em 28/10/2019
Marc G.
Product Manager
Serviços e tecnologia da informação, 51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
3 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
3 / 5
Atendimento ao cliente
2 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Originally we wanted Jira to be the place for Product and Development. But we soon realised that we needed a separate app for the product team instead. So now the product team work outside Jira and only when it's ready for Development will a ticket get created and planned in the backlog ready for a sprint. Jira helps the Product Manager to know the status of features, bugs and tasks and allows the development team to ask questions relating to the ticket in the comment section. That way there is full visibility of the discussions for future reference.

Vantagens: The biggest strength that Jira has to offer is how customisable the app is. We're forever fine tuning how how development flows are setup and I've never run into an issue where what we wanted to achieve could not be possible. The workflow editor is pretty straight forward once you figure out how to map these to specific projects and features. It also has a mammoth number of apps that can integrate with it, which can greatly help simplify your organisations stack. We use a bunch of apps that connect to Jira such as Slack and Git. The mobile app is pretty good and more simple to use. There's also a new iOS app that you can run on a mac that seems to be a slightly faster and more user friendly version. However, I haven't quite worked out how to tailor the notifications. The search is very powerful!

Desvantagens: It is very slow to load pages and jump between stories. When using this on a daily basis it really gets annoying. When we need to change a setting it's hard to work out where to go. I have to say I've never seen another app quite like Jira which has so many different places to go to in order to change very similar settings. If someone accidentally creates a ticket with the wrong type the only way to change it is to Move the ticket. And I can't seem to change the status of the ticket at the same time. So often an Open bug ticket becomes an Open feature ticket, which really should still be in Draft.

Powerful, enterprise software that might be more than you need

Avaliado em 25/09/2019
Aaron R.
CTO
Serviços e tecnologia da informação, 2-10 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação 
4/5
Geral
3 / 5
Praticidade
5 / 5
Recursos e funcionalidades
4 / 5
Atendimento ao cliente
3 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: We use Jira as a kanban/agile project management tool in software development. The workflow is well understood by most developers and onboarding new team members into our system is a breeze. It is good at tracking projects and managing sprints.

Vantagens: As an SDLC management tool it excels. It's designed from the ground up for tracking user stories, tasks, epics, sprints, etc. in large organizations. It is excellent for cross functional team collaboration and really shines in a mature environment that doesn't change frequently or quickly. It is continuously improving and it is obvious that the JIRA team is very proactive and dedicated to staying ahead of the competition in features and services.

Desvantagens: It is overkill for smaller teams or products that are very early in their life. When projects and teams are very dynamic, Jira projects become bloated, cumbersome, and fragmented. This product really is suited for larger, mature organizations that already have strong procedural discipline and rather monolithic approval/decision making. I know it's supporting agile methodology but really it's rigidness is more aligned with waterfall type management.

Finest application for the Agile software lifecycle

Avaliado em 15/08/2019
Ajesh G.
Software Engineer
Serviços e tecnologia da informação, 10.001+ funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
4/5
Geral
4 / 5
Praticidade
3 / 5
Recursos e funcionalidades
3 / 5
Atendimento ao cliente
3 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: I use JIRA in all the Agile software development for classification and bug tracking for every user with Dashboards. I am satisfied with the JIRA features but I think JIRA needs to provide more integration towards CICD tools so that user can get more idea about the bug tracking.

Vantagens: Easy to create Agile dashboards to track bugs in different development life cycle. We can also extract informations regarding the user specific tickets created and worked for any period of time. Also we can attache documents to gives an entire idea about the the bugs and time tracker in comment section provides how much time it takes to fix the bugs. In the software industry JIRA is one of the widely used Bug tracking platform. The idea of classification of tickets like EPIC,Task are very useful to identify the work load needed for that ticket.

Desvantagens: Need exact date and time of the ticket creation and comments when the ticket gets older, right now it describes like the ticket is "created more two weeks ago". JIRA also needs to integration with CICD tools for more information regarding the bug tracking and fixing. JIRA should provide a dashboard for each user how much time he worked on a ticket to track the overall work time and also it will be very easy for the Administrator also.

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