Quem usa esse software?

O Jira Software tem a confiança de equipes ágeis que buscam capturar e organizar problemas, atribuir trabalhos e acompanhar a atividade da equipe. O software foi desenvolvido para que o Scrum, o Kanban e os modelos híbridos sejam todos bem-sucedidos.

Avaliações médias

8.190 avaliações
  • Geral 4.3/5
  • Praticidade 3.9/5
  • Atendimento ao cliente 4.1/5
  • Recursos 4.4/5
  • Relação qualidade/preço 4.2/5

Detalhes do produto

  • Preço inicial US$ 10,00/mês
    Veja detalhes de preços
  • Versão gratuita Não
  • Teste Grátis Sim, consiga uma avaliação gratuita
  • Implantação Instalado - Mac
    Nuvem, SaaS, web
    Instalado - Windows
    Celular - iOS nativo
    Celular - Android nativo
  • Formação Ao vivo online
    Webinars
    Documentos
  • Assistência 24 horas por dia (representante ao vivo)
    Online

Dados sobre o fornecedor

  • Atlassian
  • http://www.atlassian.com
  • Fundada em 2002

Sobre o JIRA

Jira Software is the worlds #1 software development tool used by agile teams to plan, track, report, and release software. Whether its Scrum or Kanban - or a variation thereof - Jira Softwares' flexible next-gen project allows teams to design the way it works best.

Software teams have visibility into long term goals, project roadmaps, the status of work, and real-time release information-- all in a simple drag-and-drop interface that is easy to setup and customize on the fly.

Recursos do JIRA

O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
  • Chuva de ideias
  • Controle de versões
  • Edição em tempo real
  • Fóruns de discussão
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de calendários
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Vídeo conferência
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Ferramentas de colaboração
  • Gestão de carteira
  • Gestão de ideias
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de recursos
  • Gráficos de Gantt
  • Metodologias ágeis (Agile)
  • Modelos personalizáveis
  • Métodos tradicionais
  • Portal do cliente
  • Quadro kanban
  • Seguimento do custo até a conclusão
  • Acesso para Celular
  • Controle de horas
  • Criar subtarefas
  • Ferramentas de colaboração
  • Gamificação
  • Gestão de tarefas recorrentes
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Relatórios e análise de dados
  • Visualização de Gantt/linha do tempo
  • Visualização de lista de tarefas
  • Visualização de planilhas
  • Visualização em tabela de tarefas
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Gestão de carteira
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de políticas
  • Gestão do calendário
  • KPIs
  • Painel
  • Priorização
  • Relatórios de solução de problema
  • Controle de fonte
  • Controles/permissões de acesso
  • Depuração
  • Desenvolvimento de aplicativos web
  • Desenvolvimento de software
  • Desenvolvimento móvel
  • Ferramentas de colaboração
  • Gerenciamento da implantação
  • Modelagem de dados
  • Plataforma no-code
  • Refatoração de código
  • Relatórios e análise de dados
  • Testes de compatibilidade
O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
  • Aceita o método Scrum
  • Apto para a metodologia ágil
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Gestão de carteira
  • Gestão de edição
  • Gestão de recursos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de testes e controle de qualidade
  • Priorização
  • Quadro de referência de produtos
  • Rastreamento de erros
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Seguimento de status
  • Análise de dados das capacidades
  • Análise de dados do desempenho
  • Aprovação do fluxo de trabalho
  • Cobrança e provisionamento
  • Controle do acesso
  • Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
  • Gestão de custos
  • Gestão de múltiplas nuvens
  • Monitoramento da demanda
  • Monitoramento da oferta
  • Agendamento de problemas
  • Auditoria de problemas
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de escalonamento
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Painel
  • Problemas recorrentes
  • Gerenciamento de comentários
  • Gestão de objetivos
  • Monitoramento do KPI
  • Monitoramento do progresso
  • Painel personalizável
  • Planejamento estratégico
O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
  • Filtros
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de pendências
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Rastreamento de edição
  • Acesso para Celular
  • Automação dos processos comerciais
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controles/permissões de acesso
  • Editor gráfico de fluxo de trabalho
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão de calendários
  • Gestão de formulários
  • Gestão de tarefas
  • Integrações de terceiros
  • Painel personalizável
  • Plataforma no-code
  • Rastreamento de conformidade
  • Agendamento
  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Compras
  • Controle de horas e despesas
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de estoques
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de marketing
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de projetos
  • Gestão financeira
  • Indicadores de desempenho
  • Colaboração
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Gestão de carteira
  • Gestão de edição
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de recursos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão de tarefas
  • Painel
  • Planejamento de projetos
  • Seguimento de status
  • Colaboração
  • Coleta de comentários
  • Controle de marcos
  • Gestão de ideias
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de recursos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Priorização
  • Quadro de referência de produtos
O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
  • Análise de dados preditiva
  • Calendário de marketing
  • Colaboração
  • Criação de trajetórias
  • Definição e seguimento de objetivos
  • Elaboração de orçamentos e previsões
  • Ferramentas de apresentações
  • Gestão de despesas
  • Gestão de projetos
  • Planejamento de mídia
  • Bate-papo de equipe
  • Colaboração
  • Compartilhamento de arquivos
  • Criação de banco de dados
  • Criação de documentos
  • Ferramentas de apresentações
  • Gerenciamento de notas
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Pacote do Office
O fornecedor ainda não preencheu essa informação.
  • Arrastar e soltar
  • Colaboração
  • Controle de marcos
  • Gestão de requisitos
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Importar/exportar conteúdo
  • Priorização

As avaliações mais úteis do JIRA

JIRA is the best project planning and organising tool

Avaliado em 27/11/2019
Kevin W.
Software Engineer
Jogos e cassinos, 201-500 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
4/5
Atendimento ao cliente
4/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: My overall experience is excellent, it is the best project management software ever. I have used a few others in the past, but there is none that can compete with JIRA. with a integration of slack, confluence, it is very hard to refuse.

Vantagens: 1. It is very flexible and fitted really well with agile development work. whether you are using kanban or standard sprint planning work flow, it supports all of those.
2. It is extremely useful to do project planning and creating stories, they will be saved in backlogs and you can access them with weight, estimate and priority.
3. It is quick to create a bug ticket to track bugs.
4. It is very easy to plan for a new sprint, by adding task, stories from the backlogs, it helps with the total points you want to target for a particular sprint, it automatically sum up the story points and make sure you don't over plan.
5. great report tool to help you analyse the project completion and nice burn down chart as well. To help the team retrospectively go back and review.

Desvantagens: 1. It is a big over complex by providing such flexible functionalities. But it is worth the time and learning curve.
2. As a developer, I don't have to pay the bill. But it is not very cheap if you have a large development team, the bills add up quickly.

Jira for test management

Avaliado em 11/12/2019
Bennar Z.
Software Engineer
Software, 10.001+ funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
3/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
5/5
Atendimento ao cliente
4/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: As a QA in the team, our project is fully customised for tests, and Jira with Xray so far provides the best test management tool in the market. It makes life way easier, it is better than Zephyr and of course much better than excel sheets, which saves time, energy and money for us as testers and for the project.

Vantagens: The organisation of tests and the variety of the issue types for testing (Features ,Test cases, Test sets, Test executions, Test plan, bug...)
The ability to track the executions of tests and bugs
Great adaptability with Gherkin and Cucumber
It goes perfectly with ISTQB standards for testing
Perfect for both Scrum and Kanban users
The great boards and views provided by Jira (followup dashboards, sprint board, ..)
The ability to add Xray or Zephir or whatever test plugin that suits you

Desvantagens: Jira users must receive a training before starting to use the software since it can be a little complex to use the software for the first time
For testers you cannot execute the same test case more than once in the same test execution
It gets more and more difficult when end to end testing multiple applications at the same time

Flexible but not at all fun

Avaliado em 28/10/2019
Marc G.
Product Manager
Serviços e tecnologia da informação, 51-200 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
3/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
3/5
Atendimento ao cliente
2/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Originally we wanted Jira to be the place for Product and Development. But we soon realised that we needed a separate app for the product team instead. So now the product team work outside Jira and only when it's ready for Development will a ticket get created and planned in the backlog ready for a sprint. Jira helps the Product Manager to know the status of features, bugs and tasks and allows the development team to ask questions relating to the ticket in the comment section. That way there is full visibility of the discussions for future reference.

Vantagens: The biggest strength that Jira has to offer is how customisable the app is. We're forever fine tuning how how development flows are setup and I've never run into an issue where what we wanted to achieve could not be possible. The workflow editor is pretty straight forward once you figure out how to map these to specific projects and features. It also has a mammoth number of apps that can integrate with it, which can greatly help simplify your organisations stack. We use a bunch of apps that connect to Jira such as Slack and Git. The mobile app is pretty good and more simple to use. There's also a new iOS app that you can run on a mac that seems to be a slightly faster and more user friendly version. However, I haven't quite worked out how to tailor the notifications. The search is very powerful!

Desvantagens: It is very slow to load pages and jump between stories. When using this on a daily basis it really gets annoying. When we need to change a setting it's hard to work out where to go. I have to say I've never seen another app quite like Jira which has so many different places to go to in order to change very similar settings. If someone accidentally creates a ticket with the wrong type the only way to change it is to Move the ticket. And I can't seem to change the status of the ticket at the same time. So often an Open bug ticket becomes an Open feature ticket, which really should still be in Draft.

JIRA Should Be Called the *Anti* Project Management Solution!

Avaliado em 09/07/2019
Julie K.
CEO
Serviços e tecnologia da informação, 13-50 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação 
2/5
Geral
1/5
Praticidade
1/5
Recursos e funcionalidades
4/5
Atendimento ao cliente
1/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Our decision to transition our project management systems fully to JIRA is one of the biggest regrets I have made for our company. In addition to the cons notes above, things that should be core features are missing or available as a 3rd party plugin, for extra $$. What's worse is that Atlassian has a plugin system with half of the plugins only available for the server version and then they don't build features that should exist in the core product because they are available elsewhere... as long as you use the server version. Run AWAY from this JIRA as fast as you can!!

Vantagens: If you are willing to do the work, the advanced search is useful and the user experience isn't bad except that to eliminate done tickets you have to deselect all then re-select every option except those of a done type.

Desvantagens: Advanced search is the only useful way to reliably get information out, making getting even the smallest view of your data onerous. The core advantage of the tool - it's lack of structure - make it difficult to complete even the simplest of tasks without a ridiculous amount of effort. It's biggest failing is that everything is too flat by default. For example, I am working on a project now and the team has made duplicate tickets because the original tickets are too hard to find and are just dumped on the screen... we have sometimes used epics/stories/sub-tasks with sprints but these are truly inadequate... in today's time why should someone have to spend 20-30 hours a week grooming the backlog and writing searches when if the tool was any good it should (!!) be able generate these views automatically. We are now investigating other solutions like Wrike (absolutely no affiliation, not even sure we will switch to it) and in 10 minutes of testing we were getting views that we have been struggling to get out of JIRA for over a year. Also, you can't do something obvious like make a reminder in the future for a ticket, so you either get flooded with reminders for just about everything or you have to go outside the product to remind you to do something in JIRA. Seriously!?!

Go Agile with JIRA!

Avaliado em 08/12/2019
Julian X.
Solution Architect
Serviços e tecnologia da informação, Profissional autônomo
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
5/5
Praticidade
5/5
Recursos e funcionalidades
3/5
Atendimento ao cliente
3/5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Jira is very easy to use from the user perspective, as well as operating it from the Admin perspective. Overall I personally suggest this product, although its price not being very welcoming, it's definitely worth the money! If you're a very large organization you definitely will want to try Jira.

Vantagens: Jira is a very good platform for organizing your team and projects using Agile/Scrum or Agile/Kanban. Whichever option you will choose you are covered! With its extensible platform through plugins you will never get tired of Jira. The installation is pretty much straightforward and with latest versions you can also make it HA, for instance on AWS, quite easily.

Desvantagens: Although the product is very mature, feels also like a big giant monolith although its plugin architecture. Also, plugins are too much expensive for just simple features. There should be much control from the Atlassian Marketplace, which should follow more an App Store logic like Apple's or Google's one.

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