18 anos ajudando empresas
a escolher o melhor software

Conheça Dreamdata

O Dreamdata é uma plataforma de análise e atribuição de receita B2B que ajuda a criar, repetir e expandir o sucesso. A plataforma reúne, mescla e limpa todos os dados de entrada no mercado para apresentar análises transparentes e úteis sobre os elementos que geram receita.

Isso permite que as empresas executem a atribuição de B2B com base em iniciativas, conheçam o valor do tempo de vida (LTV na sigla em inglês) dos anúncios, meçam o retorno do investimento (ROI na sigla em inglês) do conteúdo, comparem o crescimento, façam previsões sobre a receita e tomem decisões sobre quais iniciativas serão expandidas futuramente.

Quem usa Dreamdata?

O Dreamdata.io é uma ferramenta de atribuição B2B para empresas com 50 a 500 funcionários, que têm longos ciclos de vendas e várias partes interessadas envolvidas em negócios e obtêm sua tração nos canais digitais.

Dreamdata Software - 1
Dreamdata Software - 2
Dreamdata Software - 3
Dreamdata Software - 4

Está em dúvida sobre o Dreamdata? Compare com uma alternativa popular

Dreamdata

Dreamdata

4,8 (53)
US$ 999,00
mês
Versão gratuita
Versão de teste gratuita
111
18
4,6 (53)
4,9 (53)
4,8 (53)
VS.
Preço inicial
Opções de preços
Recursos
Integrações
Praticidade
Relação qualidade/preço
Atendimento ao cliente
US$ 12,00
mês
Versão gratuita
Versão de teste gratuita
205
70
4,2 (6.938)
4,3 (6.938)
4,1 (6.938)
As barras de classificação verdes mostram o produto vencedor com base na nota média e no número de avaliações.

Outras ótimas alternativas ao Dreamdata

Zoho CRM
Melhores recursos
CRM
Gestão de help desk
Real-Time Data
Camphouse
Melhores recursos
Nenhum recurso foi avaliado pelos usuários para este produto.
Domo
Melhores recursos
Conectores de dados
Múltiplas fontes de dados
Visualização de dados
EngageBay CRM
Melhores recursos
Gerenciamento de tickets de suporte
Lead Nurturing
Real-Time Notifications
Google Analytics 360
Melhores recursos
Rastreamento de conversão
Relatórios e análise de dados
Visualização de dados
Funnel
Melhores recursos
API
Análise de dados do site
Geração pontual de relatórios
Supermetrics
Melhores recursos
Conectores de dados
Importação/exportação de dados
Múltiplas fontes de dados
ActiveDEMAND
Melhores recursos
Automação de marketing
Gerenciamento de e-mails
Gestão de leads
Ortto
Melhores recursos
Gestão de campanhas por e-mail
Marketing por e-mail
Mobile Optimization

Avaliações do Dreamdata

Pontuação média

Geral
4,8
Praticidade
4,6
Atendimento ao cliente
4,8
Recursos
4,8
Relação qualidade/preço
4,9

Avaliações por tamanho de empresa (funcionários)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontre avaliações segundo pontuações

5
83%
4
17%
Lloyd
Lloyd
Marketing Executive, Reino Unido
Usuário do LinkedIn Verificado
Indústria farmacêutica, 11–50 funcionários
Usou o software para: Avaliação gratuita
Fonte da avaliação

Dreamdata get marketers

5,0 ano passado

Vantagens:

All of dreamdata's functions provides a far simpler way of understanding analytics than google. Dreamdata get marketers better than Google!

Desvantagens:

Only that my business doesn't have enough data (right now) to use paid version!

Emelie
Performance Marketing Director, Suécia
Serviços e tecnologia da informação, 51–200 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

Alternativas consideradas anteriormente:

Dreamdata is golden!

5,0 há 5 meses

Comentários: Easy integrations, self-service settings you can modify to fit the company's needs, easy-to-set-up custom reports, attribution modeling, and journey reports are amazing if you want to deep-dive into specific accounts, a great tool to share with the sales team.

Vantagens:

My team and I use Dreamdata weekly to track our performance and report to the Leadership team. We can track the Marketing ROI and better understand the prospect journey from first touch to a closed deal. The journey report has also helped us a lot in understanding what channels influence the prospect journey, which has helped us set better media budgets for top-funnel/mid-funnel/bottom-funnel activities.

Desvantagens:

The UI can be tricky to understand at first glance, especially for users who use it less often. Explaining the different metrics in all reports could help "non-marketing" users better understand the data and graphs. But overall, it's easy to work with the tool once you understand the use cases for each report.

Chhaya
Chhaya
Marketing Manager, Índia
Usuário do LinkedIn Verificado
Alimentação e bebidas, 201–500 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

With Dreamdata- Customer Journey and attribution made easy

4,0 há 3 anos

Vantagens:

Since Dreamdata is easy to use the non technical marketers can easily find out which channel are driving most pipeline with Dreamdata reports. Additionally the tool is able to combine all the sources at one place.

Desvantagens:

Despite the fact that the tool has the ability to be customised, the customisation and integration takes often time.

Gabriel
Senior Marketing Manager, Alemanha
Suprimentos e equipamentos para empresas, 11–50 funcionários
Usou o software para: Mais de um ano
Fonte da avaliação

The way to go for B2B

5,0 há 4 meses

Vantagens:

It gives B2B marketeers data clarity and the power to easily report results and make the right decision regarding budget.

Desvantagens:

Still a relatively young product, can improve its UA.

Francesco
Francesco
Director of Digital Marketing, Itália
Usuário do LinkedIn Verificado
Software, 201–500 funcionários
Usou o software para: 6 a 12 meses
Fonte da avaliação

The ultimate tool to report on the revenue generation of marketing campaigns and channels

5,0 há 3 anos

Comentários: With Dreamdata, I can now demonstrate the effectiveness of marketing channels and campaigns to my company's leadership. I can also allocate budget to online channels in a data-driven and result-oriented way, not limited to the usual CPL metrics, but focusing on real full-funnel CAC.

Vantagens:

Dreamdata is a powerful multi-touch attribution tool that tracks both paid and unpaid channels via UTMs and native connectors to CRMs, ads platforms and other tools. Data is then processed to provide information on how much revenue is attributable to each marketing channel and campaign, how long is the sales cycle, which were the marketing and sales touchpoints of a certain account, how much did they contribute to the resulting revenue, and many more. It provides very interesting data views and full-funnel revenue attribution models that would be extremely resource-intensive to capture and analyze via a custom in-house solution. The Customer Success team is the best I've ever seen in any of my vendors and really assists customers end-to-end, not only with technical help with setting up the software, but also in terms of attribution modeling; they partner with clients to fine-tune and customize attribution to suit each business' unique reporting needs. It's a feature-rich product with clear and detailed native dashboards, but it can also push data to external dashboards built in i.e. Tableau or Google Data Studio, giving even more reporting flexibility. Last but not least, it is extremely good value for what it does, how well it does it and for the amazing customer support that the company provides.

Desvantagens:

Dreamdata is a very solid product with only a few minor weaknesses that do not hinder its usability in any way. It would be nice if it could push data to SFDC, rather than just pulling it, and if there were mouse hover tooltips that would help understand some technical terminology here and there. What's great is that they consistently seek feedback and follow up by putting new developments all on their product roadmap, resulting in new features being developed and launched regularly.