Quem usa o SugarCRM?

O SugarCRM é uma plataforma e aplicativo horizontal de CRM para clientes que buscam soluções fáceis de usar, que simplifiquem até mesmo os processos mais complexos de gerenciar de ponta a ponta.

Conheça o SugarCRM

Implantado por 2 milhões de pessoas em mais de 120 países e eleito pelo Business Choice Best CRM Software Award da PC Mag pelo quarto ano consecutivo, é um software CRM que os leitores recomendariam fortemente a seus pares.

O Sugar é para os revolucionários, inovadores e visionários. O Sugar oferece uma experiência ao cliente líder do setor, uma interface simples e uma plataforma de personalização intuitiva.

SugarCRM - Informação

SugarCRM

http://www.sugarcrm.com

Fundada em 2004

Sugar
Activity Stream
Knowledge Base
Case Management
Sales Forecasting
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Compare o SugarCRM com produtos similares

Preço inicial

US$ 40,00/mês
N/D
US$ 14,00/mês
US$ 29,00/mês

Versão gratuita

Versão gratuita Sim
Versão gratuita Não
Versão gratuita Sim
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Teste grátis

Teste grátis Sim
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SugarCRM: implantação e suporte

Assistência

  • 24 horas por dia (representante ao vivo)
  • Bate-papo

Implantação

  • Nuvem, SaaS, baseado na web
  • Mac (desktop)
  • Windows (desktop)
  • Linux (desktop)
  • Windows (local)
  • Linux (local)
  • Android (celular)
  • iPhone (celular)
  • iPad (tablet)

Formação

  • Pessoalmente
  • Ao vivo online
  • Webinars
  • Documentos

Recursos do SugarCRM

  • API
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Análise de dados de campanhas
  • Análise de dados de vendas
  • Análise de dados do site
  • Análise de dados visual
  • Análise de dados/Rastreamento do ROI
  • Arrastar e soltar
  • Automação de marketing
  • Ações ativadas por eventos
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • CTAs personalizáveis
  • Calendário de marketing
  • Campanhas gota a gota
  • Captura de leads
  • Comunicação multicanal
  • Conteúdo dinâmico
  • Dados em tempo real
  • Distribuição de e-mails
  • Formulários personalizáveis
  • Geração de leads
  • Gerenciamento de contatos
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de leads
  • Gestão de marketing por SMS
  • Gestão de modelos
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Integrações de terceiros
  • Marketing de multicanal
  • Marketing de pesquisa
  • Marketing por e-mail
  • Marketing social
  • Múltiplas campanhas
  • Painel de atividades
  • Personalização
  • Promoção social
  • Páginas de início/formulários web
  • Qualificação de leads
  • Rastreamento de conversão
  • Rastreamento de e-mails
  • Rastreamento de engajamento
  • Rastreamento de visitantes do site
  • Segmentação
  • Segmentação de campanhas
  • Testes A/B
  • Testes multivariados

Ver lista completa de Ferramentas de Automação de Marketing

  • API
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Alertas/notificações
  • Análise de dados visual
  • Análise de sentimentos
  • Arrastar e soltar
  • Automação de marketing
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados do cliente
  • Bate-papo ao vivo
  • CRM
  • Campos personalizáveis
  • Captura de leads
  • Ferramentas de colaboração
  • Fluxo de trabalho configurável
  • Gerenciamento de contatos
  • Gestão da comunicação
  • Gestão de calendários
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de tarefas
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do pipeline de vendas
  • Importação/exportação de dados
  • Integração de redes sociais
  • Integração multicanal de redes sociais
  • Integrações de terceiros
  • Lead Nurturing
  • Lembretes
  • Marcação
  • Marketing por e-mail
  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Monitoramento das redes sociais
  • Painel de atividades
  • Participação do cliente
  • Perfis sociais de clientes
  • Pesquisa e filtro
  • Promoção social
  • Rastreamento de e-mails
  • Rastreamento de engajamento
  • Rastreamento de marca
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios personalizáveis
  • Segmentação por público
  • Sistema de calendário ou lembretes
  • Suporte do cliente
  • Visualização de dados

Ver lista completa de Ferramentas de CRM Social

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  • Geração de leads
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gestão de atividades
  • Gestão de calendários
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de leads
  • Gestão de oportunidades
  • Gestão de tarefas
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do pipeline
  • Gestão do pipeline de vendas
  • Gestão territorial
  • Importação/exportação de dados
  • Integração de bate-papo interno
  • Integração de redes sociais
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  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
  • Orçamentos/estimativas
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  • Previsão de vendas
  • Projeções
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  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de interações
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  • Relatórios e análise de dados
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  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gestão da atividade de vendas
  • Gestão de calendários
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de canais
  • Gestão de chamadas
  • Gestão de comissões
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de leads
  • Gestão de oportunidades
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de vendas de campo
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do pipeline
  • Gestão territorial
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  • Indicadores de desempenho
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  • Previsão de vendas
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  • Rastreamento de e-mails
  • Rastreamento de recomendações
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios do pipeline
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  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
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Ver lista completa de Sistemas de Automação de Vendas

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  • Gerenciamento de e-mails
  • Gestão de calendários
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de leads
  • Gestão de oportunidades
  • Gestão de tarefas
  • Gestão do conhecimento
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do pipeline
  • Implantação baseada na web
  • Importação/exportação de dados
  • Indicadores de desempenho
  • Integração de redes sociais
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
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  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
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  • Perguntas frequentes (FAQ)
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  • Pesquisas do cliente
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  • Previsão
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  • Rastreamento de interações
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  • Relatórios e estatística
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  • Sincronização de calendários
  • Suporte do cliente
  • XML/RSS

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  • Dados demográficos/firmográficos
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  • Rastreamento de interações
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  • Relatórios e estatística
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Ver lista completa de Software de Análise Preditiva de Leads

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  • Ferramentas de prospecção
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  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de interações
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  • Sincronização de dados
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Ver lista completa de Software de Gestão de Contatos

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  • Integrações de terceiros
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  • Marketing por e-mail
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  • Modelos personalizáveis
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  • Painel de atividades
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  • Previsão de vendas
  • Qualificação de leads
  • Rastreamento de e-mails
  • Rastreamento de fonte
  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de interações
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  • Segmentação de leads

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SugarCRM - Alternativas

Mais alternativas ao SugarCRM

SugarCRM - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

3,8/5

Pontuação média

Praticidade 3,6
Atendimento ao cliente 3,7
Recursos 3,8
Relação qualidade/preço 3,8

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Victoria G.
Receptionist
Petróleo e energia, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    2 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/02/2019

"Excellent Community CRM"

Comentários: SugarCRM Community edition has been a great daily driver for my music business. It's reliable, and has enough functionality to enable me to record all the key data that I need. The ability to self-host the platform is fantastic, because it helps keep costs down, and when you work on a small-scale, you don't need all of the processing power of a paid hosted solution. Definitely a great option if you have the savvy to install and maintain your own instance on your web server.

Vantagens: I used the self-hosted community CRM for several years for my own music business. It has a ton of functionality that matches a lot of the basic features you find in Salesforce Classic. It's a great tool for keeping track of client data, deal tracking, etc. It's also nice to be able to self-host the platform as well as it's a lot more affordable than using a paid SaaS solution.

Desvantagens: SugarCRM Community Edition looks pretty dated. If you don't have a lot of experience with the typical CRM data model concept, it can be hard to figure out how to use the system. The interface could be modernized to make it easier to navigate and find your way around. Another downside to being the Community Edition is that you need to know how to install and maintain the platform on your own server, but this is also a plus if you do have these skills.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 12/02/2019
Avaliador Verificado
Sr. Executive Sales and Research
Serviços e tecnologia da informação, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/05/2019

"Indeed a great CRM with effective results"

Comentários: Overall my experience with this CRM is great. I am using it daily and I can say that my daily work is incomplete without it. It is so simple to use and provides amazing results for reports and dashboards, their customer's support team is very responsive.

Vantagens: I am using it for more than three years and like almost everything about it. This CRM is very easy to use because of its simple design and easy to use user interface. I like the way SugarCRM provides reports and dashboards which is very easy to understand. SugarCRM provides secruity of data and information and now I can handle the different campaigns, create a different campaign for anyone and even get a complete picture of it very easily.

Desvantagens: I would like to highlight one thing that I dislike about it which is its overall cost. A small organization may not afford this CRM but overall it is worth to spend on it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 26/05/2019
Josh B.
Sales support Mgr
Transporte rodoviário e ferroviário, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    3 /5
  • Praticidade
    3 /5
  • Recursos e funcionalidades
    2 /5
  • Atendimento ao cliente
    2 /5
  • Relação qualidade/preço
    3 /5
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/03/2017

"SugarCRM Review - Walz Scale"

Comentários: We have been using Sugar for several years, but only in the past six months have we really dug down to fully utilize the software. The tool is fairly simple to use, I like the reporting functions, but the feedback I get from my sales team is that it is just 'clunky' to use. I'll give you one little example. For the Opportunity 'Actual Closed Won' date, I found through coming across some bad sales data for the month, that if you close a sale in January, and that same month you mark it as Closed Won. But lets say in March you want to go in and add a note to the description. Once you edit that note, (thus changing the Modify date) you autimatically changed the 'Actual Closed Won' date to March. Really messes up sales reports! When I contacted Sugar, there really wasnt an easy fix. We found SierraCRM (third part software) and Bill Convis from there helped with a solution to this problem. We have now purchased this software and believe that this will help take us to the next level of using Sugar. Sugar Support via email is usually pretty prompt, but as far as hearing from our 'Account Manager', just 2 weeks ago was the first time I heard from someone regarding our account. At that point, I had already reached out to SierraCRM, so I did not need anything from Sugar.
To summarize: Great tool, though a little clunky, but the price is not bad. Customer service could be improved, especially for companies like us who are invested in the process, and just need some help taking our sales process to the next level. Thanks!

Vantagens: I like the Online (sugar on demand) that allows Sugar Support to get into your software and look and something you may be struggling with, like reports...

Desvantagens: Design is little clunky. Think with some improvements, it might be easier to convert leads, update opportunities. Need less clicks!

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 16/03/2017
Katie F.
Social Team Lead
Publicidade e marketing, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    3 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/01/2020

"The Pros and Cons of Sugar"

Comentários: Overall, I really enjoyed Sugar and think it would be a great fit (especially for the lower price point!) for marketing and advertising agencies that are looking to build out custom flows. Their customer care team was incredibly helpful and knowledgeable, and I really enjoyed working with them.

Vantagens: The SugarCRM team was incredibly helpful and supportive during our decision between various CRMs we were testing out, namely Salesforce and SugarCRM. They were flexible, accommodating and had amazing customer service throughout the process, even willing to develop new APIs to integrate with our proprietary billing system 90% of our clients were on. I really enjoyed the visuals of Sugar - as all the bells and whistles were there, but it didn't seem overwhelming (as Salesforce can) and it's geared more towards marking service teams, like my division of the business. I also really find the dashboard visuals to be superior to Salesforce. Overall, the price point was better than Salesforce, too.

Desvantagens: Since Sugar is geared towards marketing and sales teams, it wasn't a great fit for the other teams within our organization (i.e. one-time products like printing, etc.). Though workflows are cleaner and more intuitive than Salesforce, there wasn't quite as many bells and whistles (i.e. it was difficult to build in processes that involved external teams that we outsource to).

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 14/01/2020
Paul H.
Consulting Manager
Serviços e tecnologia da informação, 2-10 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    4 /5
  • Recursos e funcionalidades
    2 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    1 /5
  • Probabilidade de recomendação
    2/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/01/2021

"Ok application, better, cheaper alternatives exist"

Comentários: It is an OK application, Sugar has stood still in time and, when you consider the app out of the box, its pretty much standard. Sugar has divided its stack into various products for marketing, for sales, for support only making it a very expensive when you consider other options in the market

Vantagens: Very stable, solid
easy to use, administer
Easy to implement and deploy
Reporting is good and allows fro complex reports to be built

Desvantagens: It has not changed in a looong time (perhaps years?)
For the functionality, it is expensive - better options exist
Marketing is poor (unless you go for Sugar marketing apps which are expen$ive!)

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/01/2021