Genesys Cloud

Genesys Cloud

da Genesys

Quem usa o Genesys Cloud?

O PureCloud é para todos! Operações progressivas de TI e central de contato que preferem uma solução de central de contato na nuvem, rápida e completa.

Conheça o Genesys Cloud

Genesys Cloud cria conversas fluidas em canais digitais e de voz em uma interface fácil, tudo-em-um. Proporcione experiências excepcionais para funcionários e clientes e colha os benefícios de implantações rápidas, complexidade reduzida e administração simples transformando sua central de contato em um centro de experiência.

Detalhes do Genesys Cloud

Genesys

https://www.genesys.com/genesys-cloud

Fundada em 1990

Preço do Genesys Cloud

O Genesys Cloud não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis. Versão paga do Genesys Cloud a partir de US$ 75,00/mês.

Preço inicial

US$ 75,00/mês

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Implantação

Computador - Mac

Nuvem, SaaS, web

Computador - Windows

Celular - iOS nativo

Celular - Android nativo

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Online

Recursos do Genesys Cloud

Ferramentas de Engajamento com Cliente
Análise de dados
Bate-papo ao vivo
Coleta de comentários
Conteúdo de vídeo
Gamificação
Gestão da comunicação
Gestão da comunidade
Gestão de rotatividade
Sindicação de conteúdo
Alertas/transferência
Assistente virtual
Base de conhecimento
Bate-papo ao vivo
Gerenciamento de e-mails
Gestão de call centers
Gestão de compromissos
Gestão de filas
Gestão do fluxo de trabalho
Indicadores de desempenho
Integração de redes sociais
Portal de autoatendimento
Questionários e feedback
Bate-papo em tempo real
Call center de ligações de entrada
Call center de ligações saída
Call center misto
Discador manual
Discador preditivo
Discador progressivo
Gestão de campanhas
Gestão de escalonamento
Gestão de filas
Gravação de chamadas
Registro de chamadas
Relatórios e análise de dados
Roteirização de chamadas
Unidade de Resposta Audível (URA)
Alertas/transferência
Armazenamento de documentos
Bate-papo em tempo real
Comunicação multicanal
Gestão da base de conhecimento
Gestão de ativos de TI
Gestão de tíquetes
Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
Imagem de marca personalizável
Integração de e-mail
Portal de autoatendimento
Rastreamento de interações
Roteamento automático
Supervisão de rede
Call Center
Converter texto em voz
Digitação por teclado do telefone
Gestão de questionários
Gravação de chamadas
Mensagens por voz
Múltiplos scripts
Personalização da voz
Registro de chamadas
Roteamento de chamadas
Agendamento de ligações
CRM
Discador automático
Discador preditivo
Discador progressivo
Disposição de chamadas
Gravação de chamadas
Roteirização de chamadas
Visualização do discador
Agendamento de ligações
Conformidade FTC
Conformidade com FCC
Gerenciamento de listas
Gestão de campanhas
Gestão de leads
Gravação de chamadas
Identificador de chamadas específico da campanha
Monitoração de chamadas
Transferência de chamadas
Análise de dados
Análise de dados preditiva
Análise de sentimentos
Análise de texto
Coleta de dados de multicanal
Gerenciamento de comentários negativos
Gestão de pesquisas/enquetes
Gestão do conhecimento
Painel
Segmentação de clientes
Análise de dados
Coleta de comentários
Comentários de 360 graus
Gestão de questionários
Monitoramento de reclamações
Relatório de chamadas

Avaliações do Genesys Cloud

Exibindo 5 de 99 avaliações

Geral
4,1/5
Praticidade
4,2/5
Atendimento ao cliente
3,6/5
Recursos
4/5
Relação qualidade/preço
3,8/5
Matthew C.
Communications Manager
Serviços financeiros, 51-200 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 15/11/2018

"99% Sunny and Hot with the odd occasional downpour"

Comentários: The overall experience we have had is a great one with a few niggles I would say to describe the downsides. The main experience moving past the building and testing stage into full BAU was another great experience as the support during the early stages was nothing less than exemplary. The issues that abounded with our previous dialler software supplier have now been remedied by our decision to align our business with the Genesys product Purecloud. We are now investing our time and efforts to implement Pureclouds growing functionality to unify our communications Chat, Email, SMS and Social and integrate these with the voice channel to improve the customer journey everytime they wish to communicate with us.

Vantagens: The ease of use when building the infrastructure to run all the different brands and departments here at Grove & Dean, the stability of the Platform as we are open 24/7 and have only a small team in support of the system. The ease of use, for the agent with the simple yet full featured agent interface and desktop environment. The roll out of new features or improvement of existing ones, the visionary updates from the Genesys senior team and the ability for the users to influence the shape of the platform through the ideas Lab and the fact that they "LISTEN" to the users. Lastly, which is not really a software benefit, the community of users that are sharing their experiences for the greater good for all.

Desvantagens: The support post "LIVE" - Processes too long, lack of knowledge and experience in the first line support team, no immediacy, solutions not always valid and some of the Self Service referral techniques support attempt to use to justify their solutions.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 15/11/2018
Altaf G.
AVP, Telecom Systems
Serviços financeiros, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/06/2020

"A Cloud like no other"

Comentários: The overall experience is a very positive one. We went from a basic PBX to a full-blown Contact Center Solution with all the capabilities we could ever hope for. We have lots of potential and it's just a matter of taking advantage of the aspects that make sense for our business.

Vantagens: I really like not having to perform maintenance. I also like that there are new features on a weekly basis, the ease of use of the UI, and how just about everything you need is already built into the platform.

Desvantagens: A true mobile app is missing, but is on the roadmap. I also wish there was a built-in way to grab all our reporting data without needing our dev team to build their own solution using the API.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 02/06/2020
Avaliador Verificado
Analyst
Automotivo, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    3/5
  • Praticidade
    2/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/09/2018

"Not a Big Fan"

Comentários: Overall, my experience with this software is mostly negative and I don't know if I'd recommend it to other companies who are looking for a reliable piece of software they can use everyday.

Vantagens: Once you are familiar with the best way to search for calls and how to utilize a call page to get information then the software is easy enough to use. In terms of profile information for agents it works well. I think the Queue activity is a good function of the software and allows me to monitor the status of inbound calls easily enogh.

Desvantagens: I feel like I get inaccurate info with this product. For instance, the duration of calls is never accurate (I mean never). Many times the agent who actually conducts the call does not appear on the list when searching for a call and the timeline can be inaccurate too (not all the time though). My main issue with Purecloud's system is just how often it crashes. I rely on this system daily in order to monitor my agents and I will sometimes need to quickly jump into a call in order to gather info, only to ve given a message that the call data could nto be loaded. I may be understanding if this is the case for a call that JUST ended, but when it's a call from days ago then we have a problem.

Resposta dos fornecedores

por Genesys em 06/09/2018

Thank you for sharing your experiences of using PureCloud and I'm sorry you have had some issues. We cannot contact you directly as you have posted anonymously but we really would like to connect to drill down further into the points you have highlighted and see what can be done to improve matters. Please contact me directly at [email protected] (Director of Customer Marketing) and I will be happy to escalate your issues. Thanks, Lara Booth

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/09/2018
Murat A.
System Analyst
Bancos, 10.001+ funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/04/2020

"Genesys Pure Cloud"

Vantagens: It is easy to use this product it is like a rock

Desvantagens: Price policies are not flexible and scalable.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/04/2020
Avaliador Verificado
Data Analyst
Hardware, 10.001+ funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/11/2019

"Genesys is a great cloud phone system"

Comentários: My overall experience is a with Genesys has been great. The cloud is the future of landlines.

Vantagens: The system is fairly easy to use and it appears to have good security features. The calls are very clear and you have activity history stored in the system. You also have access to voicemail, which can be accessed at any time.

Desvantagens: It is sometimes difficult to understand the menu. For example, I was not sure how to call someone without asking first. I see room for improvement in making this product easier to use.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 08/11/2019